J. Figeľ: Nitriansku dokončia v novembri, výstavba obchvatu pokračuje podľa plánu

Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ v rámci svojho pracovného výjazdu v Trnave potvrdil platnosť termínov troch rozpracovaných projektov.

Brífing na Nitrianskej ceste: minister dopravy J. Figeľ, v strede, po boku s viceprimátorom V. Butkom (vpravo) a primátorom Š. Bošnákom

Ako uviedol, do konca novembra bude dokončená asi poldruha roka trvajúca rekonštrukcia Nitrianskej cesty. Nová štvorprúdovka podľa Figeľa prinesie vodičom toľko očakávané pohodlnejšie cestovanie. „S radosťou konštatujem, že obom dodávateľom – Skanska, a.s. a Trnavskej stavebnej spoločnosti, a.s., sa darí dodržiavať stanovené termíny. Predpokladáme, že investícia v hodnote asi 5 miliónov eur bude odovzdaná do prevádzky v priebehu novembra tohto roku,“ upresnil minister dopravy.

Nový povrch na vstupe do mesta

Rovnako podľa podľa harmonogramu pokračuje aj výstavba druhej a tretej etapy severného obchvatu mesta Trnava. Podľa Figeľa druhá časť v úseku od Špačinskej cesty po Chovateľskú bude dokončená začiatkom roku 2011, poslednú tretii etapu s pripojením na cestu I. triedy v smere na Senicu majú dokončiť o rok neskôr, teda v prvých mesiacoch 2012.

„Uvedomujem si, že pre odľahčenie dopravy v Trnave má veľký význam aj výstavba južného obchvatu. Jestvuje predpoklad, že s jeho realizáciou začne štát prostredníctvom Slovenskej správy ciest po ukončení severného obchvatu,“ naznačil Ján Figeľ.
Do plánovanej výstavby južnej komunikácie v smere od Modranky po Bratislavskú cestu vstupuje aktívne aj mesto Trnava, keď na vlastné náklady vypracovalo a odovzdalo kompletnú projektovú dokumentáciu Slovenskej správe ciest.

Ulož ako PDF
Napísal 29. septembra 2010 5:13. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

22 komentárov pre “J. Figeľ: Nitriansku dokončia v novembri, výstavba obchvatu pokračuje podľa plánu”

  1. 1
    Tomáš says:

    hehe KDH uz zacina predvolebnu kampan :DD pekna foto .. :DDDD

    Thumb up 0 Thumb down 0

  2. 2
    Tomáš says:

    Zaujimave ze v TT sa rekonstruju cesty v 4-rocnych intervaloch a zazracne sa vzdy dokoncuju pred volbami :) O desat eury ze bude tato zostava kratko pred volbami vysmiato strihat pasku :DDD

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. 3
    Peter says:

    S tou svetelnou krizovatkou pri SAD mi vyrazili dych …

    Thumb up 0 Thumb down 0

  4. 4
    Peter B. says:

    ale to sa roby v šade… všetko sa začina a dokončuje pred volbami… na tom je postavena demokracia ziskat hlasi blbcov…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  5. 5
    wolaako says:

    Pan Pokorny, je to naisto, ze pri SAD bude svetelna krizovatka? Toto riesenie je dost divoke, ked zoberieme do uvahy, ze auta rozbehnute z privadzaca budu musiet brzdit, rovnako kombinacia z opacnej strany – kruhac – semafory nejdu moc dokopy co sa tyka plynulosti premavky. Dalsia vec, ked uz to planovali takto, tak preco vyjazd z SAD neurobili z liateho betonu ale z asfaltu? Tazka technika asfalt za par mesiacov znici.
    Pripadne mohli by ste zistit info ohladom dostavby intraku TU. V poslednom case to vyzera, ze sa stavba opat pohla, teda aspon interier.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • 5.1

      Bohužiaľ, táto informácie je potvrdená. Bude tam svetelná križovatka a zaplatí ju mesto. SSC v projekte Nitrianskej nemala zahrnuté žiadne riešenie tejto križovatky, preto sa obrátili na mesto.

      Na tú univerzitu sa pozriem, vďaka za info a záujem.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      • 5.1.1
        trnavcan says:

        Bohužiaľ,a možno že chvalabohu tam tie svetlá budú.Skutočne divoké riešenie by bolo nechať prebehnúť tú diaľnicu až po kruhovku.S dvoma vedľajšími cestami do SAD,resp.na Priemyselnú.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        • 5.1.1.1

          Škoda kruhovky, tá by bola možno ideálnym riešením… ale nie som si istý či by sa zmestila, príp. či by bolo mesto ochotné ju zaplatiť (na cudzej ceste, tak ako niekoľkokrát predtým)

          Thumb up 0 Thumb down 0

        • 5.1.1.2
          vlaDyka says:

          Ja som rad, ze tam ta CSS je, aspon bude trochu organizovany tok TIR v smere od SAD, preto kruhovym objazdom by to cele stalo velmi dlho ! Staci, ak sa niekedy postavite hoc aj na Buciansku, kde stacia 2-3 za sebou od Rybnikovej, ci Tesca a hned je plynulost v pr… poriadnej kasi ;) Je pravda, ze „tok“ od D1 da zabrat, ale pokial sa bude chodit obchvatom, a neskor celym obchvatom, mohlo byt to byt ovela lepsie, ako donedavna…. A nezabudnite na to, ze sa planuje prepojenie touto vetvou ponad zeleznicnu trat k nakupnemu centru ! To sa potom zvysi zatazenie.
          Podla mojho nazoru je skoda toho kruhaca dole, pretoze az na nom bude vsetko stat anie pri SAD, uvidite. Ale to by som tu omielal velmi staru platnu… ;)

          Thumb up 0 Thumb down 0

        • 5.1.1.3
          trnavcan says:

          Vidím,že sa tu dá aj rozumne diskutovať.Teda:kruhovky SSC všeobecne neobľubuje.Zatú pri „Vinárskych“mesto lobovalo 10 rokov.To,že pri SAD nie je kruhovka teda veľmi neprekvapuje,ale že tamnebola navrhnutá ani CSS prekvapilo.Mesto hasilo problém na poslednú chvíľu. Verím ,že kruháč dole to zvládne.

          Thumb up 0 Thumb down 0

        • 5.1.1.4
          vlaDyka says:

          Ja tiez ocenujem diskusiu a vecny (bez makcena) (proti)nazor na tomto portali. ;)
          Ja si pamatam, ako minuleho roku mesto proklamovalo, ze ma konecne Generalny dopravny plan (GDP). Bohuzial sa mi ho nepodarilo na www mesta najst a vidiet (ak ho mate, sem s nim ;) )
          Podla mna totiz vacsina dopravnych uzlov v meste bola doteraz riesena akoby lokalne a bez suvislosti a navaznosti (dokonca medzi sebou) A nemyslim tym koordinaciu vozidlo/cyklista/chodec. Akoby kazdy z nich patril inemu „panovi, ktory si rozhodol, ako ju pre seba poriesi. Tento „efekt“ sa ukazal aj v case rekonstrukcie zeleznice (ZSR vs. mesto a premostenie Sladovnickej, planovane uz za hlbokeho socializmu), v realizacii a rekonstrukcii komunikacii v sprave SSC, ci neskorsich prestavbach „klasickych“ neriadenych krizovatiek na kruhove (Tamaskovicova, Clementisa, Bucianska, Trstinska, atd…), ktore su takmer vzdy naslujuce ZA krizovatkou s riadenou CSS. Taky zbytocny domino efekt „tu davkuj, tam si nejako poradia“.
          Bohuzial, v tom koncepciu ja (a nielen ja) nevidim. A bohuzial, uz sa to nezmeni, pretoze sa prestavovat „kruhace“ nebudu. Mesto sa zahustuje, hlavne dopravne a NAD je tak citelna, ako v BA na obchvate – iba ze ide skrz neho. A aj ked sa po dokonceni Sev. vetvy obchvatu prepoja Trstinska s Nitrianskou okolo mesta, jeho rozsirovanie (Zavar II., Pekne pole, Trnava Park, atd.) a priame prepojenia s osobnou dopravou (detto + PSA, Tesco a okolie) tento obchvat tak vytazia, az pohltia !, ze sa to cele i tak posunia iba „o vedlajsiu ulicu“.
          Ja pevne dufam, ze „toto“ po dlhom case bude fungovat… Ale vidim ako „stihaju“ oblasti okolo existujucich kruhacov, takze velky optimista nie som.
          A zabudol som este na jeden efekt – nova vystavba v meste cohokolvek vzdy zastavila, resp. pokazila efekt dopravneho zlepsenia. Ci to bola na spominanje Bucianskej, kde za okrajovou cestou postavili 3-4 nakupne centra, ci na Trstinskej, kde sa z jednej preplnenej ulice stali vdaka premosteniu dve a onedlho sa rovnaky (d)efekt planuje na Hlbokej pri vystavbe polyfunkcneho arealu zo stadionom, ci na Piestanskej pre Zavar II.
          Ale,…bodaj by.

          Thumb up 0 Thumb down 0

        • 5.1.1.5
      • 5.1.2

        vladyka: tou „ideálnou“ kruhovkou som narážal práve na kombináciu s dolným kruháčom. ak sú dva za sebou a nie je medzi nimi CSS tak to beriem.
        ale aj v prípade, že budú dobre nastavené svetlá pri SAD, tak verím tomu, že situácia bude zvládnuteľná. a zvlášť ako spomínate po dokončení 3. etapy obchvatu by mala byť Nitrianska úplne v pohode.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        • 5.1.2.1
          wolaako says:

          Ked budu tie semafory fungovat na cidla tak az takou brzdou premavky mozno nebudu.
          Btw keby sme isli do extremu, aj vladyka tu spomina prepojenie nitrianskej z obchodnou zonou pri baumaxe, nemohli vyjazd kamionov na obchvat/dialnicu riesit tadeto? Je toto prepojenie este aktualne?

          Thumb up 0 Thumb down 0

    • 5.2
      vlaDyka says:

      Stavba SD Rybnikova pre TU sa (pokial viem) „pohne“ vzdy podla balika, ktory dostane z Ministerstva skolstva….ergo po X-ty krat v niecom pokracuju. Momentalne sa zjavne pracuje vo vnutornych priestoroch – kedze vidiet technologiu – dokoncuju sa podlahy, ako vidiet, v ubytovacej casti.
      Z pohladu „cez plot“ je zrejme, ze spevnene plochy (parkoviska a okolie po fasadu) su zrealizovane, a zjavne zo vsetkych stran. Objekt je uzavrety – plastove (asi setria) vyplne a la zasklene steny, ako aj okna na celom objekte su uz davnejsie osadene. Jeden by sa az divil, ci na tento cas, ktory sa stavia plati zaruka … ;) Nizsia cast zjavne este na „svoju chvilu“ caka, a je zrejme, ze tohto roku to asi nebude.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  6. 6
    vlaDyka says:

    Najhorsie dopravne riesenia „po trnavsky“ – kombinovanie/striedanie kruhoveho objazdu a svetelnej krizovatky. Postavili to uz na vela uzloch v meste – a nikde to (podla mna) neprinieslo nejako zvlast velke odlahcenie dopravy, ci zvysenie priepustnosti….Mozno tak, keby ich postavili pred 20-30 rokmi, ked tu jazdilo o poznanie menej aut…. Mali davat vsade CSS-ky, mohli to nastavovat v ramci celeho mesta ako jeden system a prisposobovat ho situacii…takto je to iba ….hura system.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  7. 7
    marek says:

    Tiez ma najprv info o tej svetelnej zaskocila, ale ked som is potom predstavil tych chudakov ktory budu chciet ist z priemyselnej alebo SAD dolava bez svetiel v case co len jemne zvysenej premavky , tak to asi ma opodstatnenie…nehovoriac ako bolo vyssie spominane prepojenie na Baumax okolo SAD

    Thumb up 0 Thumb down 0

  8. 8
    Peter says:

    Dal by sa z toho este spravit kompromis – ani kruhac ani svetla, ale od SAD-ky prikazany smer na kruhac k vinarskym a od priemyselnej to iste smerom von z mesta (ved tu aj tak odbocuju k vinarskym len cudzinci a zufalci)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  9. 9
    fero says:

    pani, tak prvy krat sa musim zastat mestskych uradnikov, lebo ako tvrdi peter, iba zufalec by isiel odbocovat v minulosti z priemyselnej k vinarskym, ale ak tam bude semafor s cidlom, tak to da zelenu iba vtedy, ked tam bude stat auto /v zahranici sa cidla davaju do vozovky uz 100m pred semaformi!!!/
    zaroven ale upozornujem, ze sa da nastavit semafor aj blbo a moze mat aj cidla, lebo staci sa ist pozriet ako je „debilne“ nastaveny semafor na T.Vansovej/Bottova

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • 9.1
      tino says:

      a co je na nom debilne nastavene?

      Thumb up 0 Thumb down 0

      • 9.1.1
        fero says:

        no preco su vedlajsie cesty pustane napreskacku? a aj ked pouziva smycky v ceste, tak ani trochu nieje synchrozizovany so svetlami na merkaci. No skratka tento semafor urcite neprispieva plynulosti dopravy, akurat brani nehodam, ale tie sa tam tak ci tak stanu, ked to blika na oranzovo.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        • 9.1.1.1
          tino says:

          On ten semafor ani nie je robený tak, aby bol synchronizovaný s Merkúrom.
          Podľa mňa je lepšie, keď je to na „preskočku“. Keby išli oba prúdy naraz, tak by to akurát ešte zdržovalo (vid. donedávna pri stanici). Od Mojzesovej nie sú ani vyznačené jazdne pruhy (resp. iba jeden), kdežto od Bottovej sú hneď dva.

          PS: v podstate by sa dala tato križovatka zosynchronizovať s Merkúrom (aj iné), ale všetko závisí od výšky financií investora – mesta, no a ako vieme, tak ono ich nemá nikdy dosť (na potrebne veci) :(

          Thumb up 0 Thumb down 0

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.