Kraj zaplatil za dodávku expozícií na veľtrhy cestovného ruchu desaťtisíce eur

Účasť na januárových veľtrhoch cestovného ruchu stála Trnavský samosprávny kraj (TTSK) desaťtisíce eur. Hoci o pozitívach a dôležitosti účasti na prezentačných výstavách určených na podporu rozvoja cestovného ruchu regiónu netreba viesť žiadne polemiky, optikou vynaložených nákladov dostávajú veci trošku odlišný rozmer.

Za „návrh, technické zabezpečenie a služby“ spojené s účasťou na medzinárodnom veľtrhu Regiontour Brno zaplatil TTSK reklamnej agentúre z Bratislavy 35 640 eur (1 milión 73-tisíc korún). Túto sumu zaplatil kraj za dodávku prezentačných priestorov o rozmere asi 60 m². Ďalších 8000 eur (241-tisíc Sk) platil kraj usporiadateľovi veľtrhu, ktorý sa uskutočnil v polovici januára, za prenájom priestorov a služby s tým spojené.

O týždeň neskôr sa Trnavský samosprávny kraj prezentoval na podobnom podujatí v bratislavskej Inchebe. Faktúra za rovnaké služby tej istej agentúre bola vystavená na sumu 29 600 eur (891-tisíc korún). Za prenájom priestorov a služby fakturovala Incheba kraju takmer 7500 eur (225-tisíc Sk).

Expozícia v Inchebe. Jej výroba stála kraj takmer 30-tisíc eur

Foto: TTSK

Návrh, výroba a dodávka dvoch prezentačných stánkov na dva veľtrhy cestovného ruchu, ktoré sa uskutočnili v priebehu siedmich dní, vyšla TTSK spolu viac ako 65 200 eur (1,97 mil. korún). Pre porovnanie – za takúto sumu si môžete kúpiť napríklad 9 nových áut Škoda Fabia v základnej výbave s benzínovým motorom 1.2.

„Ťažko sa mi to komentuje, keďžie tie expozície som nevidel naživo. Ale už z fotografií je zrejmé, že agentúra použila pri výrobe prezentačných priestorov úplne štandardné materiály. Stánku chýba originalita a nápad, nie je tu nič, čo by ma ako návštevníka veľtrhu nejako zvlášť ohúrilo. K výrobnej cene sa nechcem vyjadrovať, ale môžem pokojne skonštatovať, že realizáciu podobnej expozície by sme dokázali zabezpečiť aj za niekoľkonásobne nižšiu sumu,“ okomentoval fotografiu exteriéru stánku z bratislavského veľtrhu majiteľ jednej trnavskej reklamnej agentúry.

„Dodávateľ vyrábal nové prezentačné priestory na mieru. Je to nevyhnutné vzhľadom k špecifickým tvarom jednotlivých výstavných plôch. V cene sú okrem iného zahrnuté kreatívne návrhy, výroba stánkov (išlo o výrobu atypických hliníkových konštrukcií a ich opláštenia materiálom so špeciálnou povrchovou úpravou, pričom centrálny pútač dosahoval výšku 6 m); grafika; súčasťou vybavenia bola audiovizuálna technika; elektroinštalácia a jej rozvody; rozvody vody, technická realizácia; doprava a iné,“ sprostredkoval nám stanovisko kompetentných odbor komunikácie a medzinárodných vzťahov TTSK.

Samosprávny kraj zároveň zdôrazňuje, že „kým napríklad v roku 2009 stála prezentácia TTSK na veľtrhu v Bratislave 44 767 €, v tomto roku sa nám podarilo znížiť náklady na 29 600 €. TTSK v rámci podpory cestovného ruchu poskytol priestory svojho stánku aj spoluvystavovateľom“.

Na oboch veľtrhoch cestovného ruchu sa prezentovalo aj mesto Trnava. V Bratislave samostatne, v Brne sa Trnava za menší poplatok „zviezla“ v expozícii celého kraja. Mestský rozpočet počítal s celkovými výdavkami na obidve akcie vo výške 10-tisíc eur.
Podľa slov vedúceho kancelárie primátora Pavla Tomašoviča za kompletnú dodávku výstavnej expozície vo veľkosti viac ako 40 m² zaplatilo mesto Trnava približne necelých 4800 eur. Pre ilustráciu stánok TTSK o rozmere 56 m2 vyšiel šesťkrát toľko.

Keďže nevieme podrobnosti o realizácii prezentačných priestorov mesta Trnava, neprináleží nám ich porovnávať,“ reagoval TTSK na našu otázku, čím sa expozícia kraja odlišovala od prezentačných priestorov mesta Trnava, a prečo rozdiel v hodnote expozícií predstavoval závratných 25-tisíc eur.

Na otázku, či  nebolo možné realizovať prezentáciu regiónu za nižšie náklady, resp. či je suma 65-tisíc eur iba za dodávku expozície adektátna, TTSK odpovedal:
„Trnavský samosprávny kraj sa významnou mierou podieľa na regionálnom rozvoji cestovného ruchu v kraji. V spolupráci s Klastrom cestovného ruchu TTSK, spoluprácou a účasťou miest, obcí a iných inštitúcií zaoberajúcich cestovným ruchom sa predmetní účastníci cestovného ruchu v TTSK aktívne zúčastňujú aj formou spoločnej prezentácie na najväčších veľtrhoch. V roku 2011 bola partnerom TTSK aj Zadarská župa – partnerský región TTSK. O adekvátnosti vynaloženia finančných prostriedkov hovoria početné kladné reakcie od zúčastnených spoluvystavovateľov a ich záujem o účasť aj na budúci rok.“


Ulož ako PDF
Napísal 14. februára 2011 0:15. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

3 komentáre pre “Kraj zaplatil za dodávku expozícií na veľtrhy cestovného ruchu desaťtisíce eur”

  1. 1
    nesmely says:

    aaaaaaaa!!! tunelik jak vysity :-)

    Thumb up 6 Thumb down 0

  2. 2
    Drápalík says:

    na to ze ide o zosrobovane dosky s par svetielkami oblozene fotkami ide o pekne sumicky…

    Thumb up 5 Thumb down 0

  3. 3
    nmrewqcv says:

    ide o dalsi sposob ako sa nepriamo „podakovat“ priatelom za prejavenu priazen a ukazat nevolicom v tomto kraji ake male mnozstvo sa da podojit aj z ich podielovych dani na jedinej vystave.

    Thumb up 4 Thumb down 0

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.