reklama

Začína jarná oprava výtlkov na trnavských cestách

Druhú tohtoročnú etapu opráv výtlkov odštartovalo mesto Trnava vo štvrtok 3. marca na Šrobárovej ulici. Vďaka vyšším teplotám bolo podľa slov vedúceho odboru dopravy na Mestskom úrade v Trnave Ing. Mariána Nováka možné použiť na zalievanie dier aj asfaltobetón.

V piatok opravovali robotníci výtlky na Cukrovej ulici. Tu ich čaká ešte oprava bývalej železničnej vlečky do cukrovaru.

Oprava výtlkov na Cukrovej ulici

Zatiaľ nemôžeme naplno využívať služby obaľovačky asfaltu, pretože pre nízke objemy objednávok sa im v tomto období finančne nevypláca vyrábať asfalt v malých množstvách. Postupne, pravdepobne od budúceho týždňa, začneme opravovať výtlky aj na ďalších trnavských uliciach,“ uviedol M. Novák.

Boj s výtlkmi začalo mesto v tomto roku už v prvej polovici januára. Prechodné oteplenie využil odbor dopravy na základné opravy najvážnejšie poškodených úsekov pomocou asfaltu.

Oprava ďalších poškodených miest bude pokračovať počas celého roka, na tento účel je v rozpočte mesta vyčlenených 300 000 eur. Monitoring výskytu výtlkov na miestnych komunikáciách zabezpečujú zamestnanci odboru dopravy a komunálnych služieb mestského úradu v spolupráci s mestskou i krajskou políciou, výbormi mestských častí a na základe občianskych podnetov.

Ulož ako PDF
Napísal 7. marca 2011 9:29. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

6 komentárov pre “Začína jarná oprava výtlkov na trnavských cestách”

  1. 1
    Rudko says:

    Treba uvarit tolko asfaltu, kolko treba na vsetky rozbite cesty v Trnave.. A verte, ze potom sa obalovacke oplati varit jedna radost :-)
    Ibaze kto by to zaplatil…

    Thumb up 3 Thumb down 0

  2. 2
    hujerkolmok says:

    NOVÝ ČESKÝ VYNÁLEZ: Silkot 70-80 s dvojčlennou posádkou dokáže opraviť výtlk za 10 až 15 minút. Stroj stojí okolo 2 milióny českých korún. K opravám stroj využíva ojedinelú technológiu tepelného spracovania odpadu, vznikajúceho pri brúsení asfaltových vozoviek, ktoré obce vyvážajú na skládky. Od nápadu k realizácii uplynulo zhruba päť rokov. Najdôležitejšími súčasťami stroja sú ohrievací zásobník na 1,1 metra kubického recyklátu a zadné sklopné nahrievacie čelo, dovážané z USA. A ako celý proces opravy výtlku vyzerá? V zásobníku sa recyklát za tri až päť hodín vopred zahreje na potrebných 150 až 160 stupňov Celsia. Po príjazde na miesto sa zo stroja spustí zahrievacie čelo, ktoré nahreje výtlk i jeho najbližšie okolie rovnako na 150 až 160 stupňov. Recyklát zo zásobníku sa potom do výtlku nasype a dokonale zhutní vibračným valcom. Opravovať takto vedia až 15 centimetrov hlboké diery. Po ďalších desiatich minútach už cez opravené miesto môžu bez problémov jazdiť autá. Opravené miesto by malo vydržať tri roky. Bežná rýchlooprava vydrží maximálne rok a je trikrát drahšia. http://www.siltek.cz

    Pro menší lokální opravy nemá silkot podle Jakoubka v ČR technickou ani ekonomickou konkurenci. „Svým zákazníkům tak můžeme na provedené práce dávat i dvouletou záruku. Za metr čtvereční, tedy v podstatě za opravu jednoho výtluku, si během roku účtujeme 500 korun, a teď v zimě kolem 600 Kč,“ upřesnil Jakoubek.
    http://www.mojevideo.sk/video /7fef/diery_z_ciest_zmiznu_za_niekolko_minut.html

    Thumb up 10 Thumb down 0

  3. 3
    Fero says:

    Moj patent je tiez jednoduchy. Aby svine co sa pakuju na verejnych financiach vykapali. Pekne po slovensky bez navodu a videa! ;) Cakam!

    Thumb up 0 Thumb down 3

  4. 4
    icer says:

    Ono by to chcelo pred opravou výtlku aj trochu rozmášľať. Nielen do výtlku naliať asfalt, ale aj osekať oslabené kraje výtlku, výltk vyčistiť, napenetrovať a naliať také množstvo asfaltu, aby tam nevznikol zase hrb. Odborne opravený výtlk potom vydrží veľa krát dlhšie ako samotná cesta. Pri neodbornej oprave sa k nemu po nasledujúcej zime zase budú musieť vracať.
    A keby si objednávateľ ešte uzatvoril dobrú zmluvu, kde by sa nekvalitne prevedené práce dali reklamovať, výtlky by z ciest postupne vymizli.

    Thumb up 3 Thumb down 1

  5. 5
    VlaDyka says:

    A patrí už oprava výtlkov na Cukrovej ul. do balíka tak prezentovanej „najväčšej investičnej akcii v oblasti dopravy“ v Trnave roku 2011 ?
    viď : http://www.trnava-live.sk/2011/01/03/rekonstrukcia-cukrovej-bude-najvacsou-investicnou-akciou-v-oblasti-dopravy/

    Thumb up 3 Thumb down 1

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.