Proti Gorile budú Trnavčania protestovať najprv v Bratislave, až potom doma

Pôvodne avizovaný protest proti Gorile na Trojičnom námestí v Trnave sa neuskutoční. Prípravný organizačný výbor trnavského protestu sa po dohode s organizátormi protestu v Bratislave rozhodol podporiť akciu v hlavnom meste.

Plánovaný protest sa mal uskutočniť v rovnakom termíne ako v Bratislave. Po komunikácii s organizátormi z Bratislavy sme sa rozhodli neštiepiť sily a pripojiť sa k nim. Plánujeme však zorganizovať samostatný protest aj v Trnave,“ vysvetlil Matej Karásek z trnavského organizačného výboru.

Akciu Gorila v Trnave zverejnili na sociálnej sieti Facebook približne pred týždňom. V krátkom čase, prakticky z večera do rána od založenia udalosti prejavilo záujem zúčastniť sa protestu v centre Trnavy asi 250 ľudí. Neskôr názov udalosti zmenili na Trnava ide na Gorilu.

Cítime, že záujem Trnavčanov vyjadriť svoj postoj ku kauze Gorila existuje. Preto sme rozhodnutí zorganizovať protest aj v našom meste,“ pripomenul Karásek.

Druhé zhromaždenie proti Gorile sa uskutoční na bratislavskom Námestí SNP v piatok 3. februára od 16. hodiny. Protesty plánujú organizovať aj v Žiline, Zvolene, Trenčíne, Nitre, Banskej Bystrici, Košiciach či Prešove.

Ulož ako PDF
Napísal 2. februára 2012 11:29. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

9 komentárov pre “Proti Gorile budú Trnavčania protestovať najprv v Bratislave, až potom doma”

  1. 1
    will says:

    Škoda, protestovať sa dalo aj pri Trojičke…..

    Thumb up 6 Thumb down 4

    • 1.1
      5ulo says:

      to je sice pravda, ale myslim, ze vacsia ucinnost bude v BA. V TT toho asi vela nevybojujeme. Televizie tu reportaze nerobia takmer vobec (asi nevedia, kde TT je), takze by to nebolo ani na ociach Slovenska :( A ti nasi radni to budu mat na haku.. Kiez by to bolo naopak.

      Thumb up 7 Thumb down 3

  2. 2
    TT komfort says:

    trnafčanov gorila netankuje, ale ak by v Tescu draželo ,,mléko “ vznikne hotová revolúcia …

    Thumb up 13 Thumb down 5

  3. 3
    Jovany says:

    Komentár hodný tvojho mena.TT-komfort.Vymletý KDH-ák.

    Thumb up 1 Thumb down 11

  4. 4
    watchdog says:

    Hlavný organizátor sa identifikuje ako Peter Pčolinský, jeho brat je Vladimír Pčolinský – rodáci z Nižného Hrabovca – Matka bola poslankyna za KDH. Petrov brat Vladimir bol sef kancelarie – (generálny riaditeľ a šedá eminencia MV SR) ministra vnutra Vladimira Palka, neskor jeho poslanecky asistent. Samozrejme tym sa kariera Vladimíra nekonci, momentalne zastava poziciu Lipsicovej tlacenky v policajnom zbore stal sa kpt. zo dňa na deň – Vladimír P. a matka P. sú členmi Palkovej a Mikloškovej KDS – úzke kontakty a Lipšicom – Palko a Mikloško a ďalší kandidujú za Matovičových OĽ a NO, Matovič maximálne podporuje protesty Gorilla .. v r. 2005-6 práve Palko bol minister vnútra – A kruh je uzavretý Osoby a obsadenie: 1.Dvaja bratia, Peter – hlavný organizátor, Vladimír – hlavný ideológ 2.matka – bývalá šéfka sekretariátu KDH, poslankyňa kdh, neskôr pravá V Palka dnes KDS – OĽa NO 3.Lipšic 4.Matovič Akosi veľa súvislostí……
    Info z jednej diskusie

    Thumb up 6 Thumb down 1

  5. 5
    ttss says:

    šaškáreň pred voľbami. ale dobre premyslené ťahy.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  6. 6
    Fantomas says:

    PRE AKTIVISTOV – PROTI GORILE!!!

    Posielam nižšie uvedený mail, ktorý napísala nemenovaná osoba, ktorá sa zúčastnila dôležitého stretnutia týkajúceho sa „spustenia“ nového informačného systému daňovej správy KONS. Mail krásne vystihuje súčasnú situáciu „pripravenosti“ daňovej správy na výber daní, prijímanie daňových priznaní či vyplácania nadmerných odpočtov na DPH atď.
    Ako som Ťa už pred časom informoval, jedná sa o krásny tunel do štátneho rozpočtu, za ktorý nesie zodpovednosť Mikloš, Mikulčík a posledné vedenie Daňového riaditeľstva SR v plnom rozsahu. Namiesto toho, aby sa prešlo z informačného systému daňovej správy APV DIS do nového informačného systému daňovej a colnej správy dňom 1.1.2013 (tak ako to bolo obsiahnuté vo všetkých prijatých materiáloch týkajúcich sa reformy daňovej a colnej správy), hore uvedení presadili zavedenie tretieho informačného systému tzv. KONS, ktorý mal fungovať len jeden rok (od 1.1.2012 do 1.1.2013). Na vybudovanie tohto KONSu si uvedení páni zvolili rok 2011 a od 1.1.2012 ho chceli reálne spustiť. Avšak firmy, ktoré ho realizovali (na základe veľmi nekonkrétnych a zámerne nepresných zmlúv o vykonanie diela, cieľom vyhnutia sa zodpovednosti za neúspech) nezvládli problematiku a zámerne ignorovali väčšie množstvo zásadných pripomienok a rizík, ktoré im predkladali od začiatku projektu naši odborníci všetkých dotknutých oblastí. Odmenu za vytvorenie, i keď nefunkčného systému vo výške 25 000 000 eur si však vzali. V konečnom dôsledku sa nachádzame v situácií v akej bola daňová správa asi pred 40 rokmi, keď úradníci všetko viedli, zapisovali, vypočítavali ručne s tým rozdielom, že vtedy nebolo toľko daňových subjektov ako v súčasnosti a toľko komplikovaných, stále sa meniacich zákonov.
    Daňová správa je v totálnom rozklade od vnútra a v marci totálne padne… Súčasný stav však nespôsobuje len informačný systém, ktorý je nosným elementom jej správneho fungovania (bez korektných dát sa nedá fungovať). Uvedené osoby okrem osobných a zameraných personálnych čistiek (prepustilo sa veľa odborníkov a nabrali absolventi bez skúseností vykonávania napr. daňových kontrol a pod.) vykonali mnohé iné iné zmeny cieľom znefunkčnenia či oslabenia daňovej správy, napr. v oblasti jej riadenia, kompetencií, štruktúre a pod. Každý úrad má X vecných a zásadných problémov, prečo nemôže normálne fungovať (napr. zlúčením daňových úradov na jeden veľký bystrický, došlo nanovo prerozdeleniu daňových subjektov podľa abecedy správcom, čo zapríčinilo, že musia pracovať so subjektami, ktoré nepoznajú, nefunguje informačný systém, a to im v konečnom dôsledku totálne komplikuje zorientovať v subjektoch, ich problémoch, rizikovosti, solventnosti a pod.), podobne ako na centrálnej úrovni (Finančné riaditeľstvo SR), kde sa každú chvíľu mení organizačná štruktúra, dochádza k neustálym presunom ľudí, stále nie je jasné, ktorý z nariadených za čo zodpovedá, kto má čo podpisovať, kto koho môže zastupovať a pod. Boli prepustený skoro všetci šoféri, zamestnanci hospodárskej správy, upratovacie služby nemá finančná správa od 1.2.2012 doteraz. Používanie služobných automobilov, či realizáciu služobiek upravujú nefunkčné neprehľadné interné akty, ktoré začali prednedávnom chrliť „personalisti“ z Bratislavy a pod.
    Za uvedené by mala ísť na vyššie uvedených žaloba na súd, a to minimálne za zneužitie právomocí verejného činiteľa, narušenie verejného záujmu a ohrozenie fungovania štátu, nehospodárne a protizákonné nakladanie s finančnými prostriedkami daňových poplatníkov. Toto by však mala urobiť nová vláda, pokiaľ bude mať charakter a morálku. Bez rozsudka voči konkrétnym osobám, to však nebude mať význam. Treba si uvedomiť, že nijaké rozhodnutie, ktoré zavinilo vyššie uvedenú situáciu nebolo nepodpísané zodpovedným riadiacim zamestnancom štátnej či verejnej správy.
    Spolitizovanie štátnej správy zavinilo to, čo tu teraz máme. Vďaka tomu sa štát tuneluje cez projekty, tendre či vyplácanie nadmerných odpočtov na DPH a pod. a neriešia sa závažné problémy, týkajúce sa daňových podpodov. Keby sme mali zákon o štátnej službe a daňovú správu takú, ako je napr. vo Švédsku, Nórsku či Fínsku, boli by sme niekde úplne inde. Tam si ľudia dobre uvedomujú, že bez daní štát nemá na ni prachy. Oni dane platia, kontrolované nimi nakladajú a v konečnom dôsledku majú perfektné a bezplatné školstvo, zdravotníctvo, sociálny systém a pod. Pokiaľ sa však bude daňová správa obsadzovať ľuďmi, ktorí na to nemajú vzdelanie (napr. učiteľmi, sociálnymi zamestnancami, poľnohospodármi a pod. namiesto ekonómami, právnikmi či informatikmi) alebo nie sú z daňovej správy – často politický nominant, alebo ich príbuzní, ktorí nemajú šajnu o fungovaní tejto inštitúcie alebo od začiatku nemajú k nej pozitívny vzťah, nebude možno hovoriť o profesionálnej daňovej správe a budeme v rovnakom bahne ako sme teraz, akurát sa bude len meniť intenzita hnilobného zápachu… Napr. vo Fínsku sa daňová správa neobsadzuje z vonka, ale len z vnútra… človek musí pracovať roky v daňovej správe, začínať od najnižšej úrovne, aby sa mohol vypracovať vyššie tvrdými výberovými konaniami (pokiaľ na to samozrejme má). Druhou stranou úspechu je zase verejná kontrola nakladania finančnými prostriedkami štátu či samosprávy, ktorá tu absentuje. Nestačí profesionálny a efektívny výber daní, pokiaľ sa potom na najvyšších úrovniach tieto prachy rozkradnú. Zrušenie daňového tajomstva, ktoré napr. v škandinávskych krajinách nepoznajú je tiež dobrou cestou k zlepšeniu. U nás máme daňové tajomstvo, ktorým kryjeme daňových dlžníkov… vo Fínsku sú daňové priznania, daňové nedoplatky všetkých subjektov verejne dostupné a zverejňované na serveri daňovej správy. Prečo? Lebo štát funguje zo spoločných peňazí a každý má právo vedieť, kto platí a kto nie dane, odvody atď. do spoločnej kasy, z ktorej je financované: školstvo, zdravotníctvo, a pod., využívané všetkými. Jednoduchá odpoveď Fínov, ktorí si daňovákov a verejnú kontrolu nakladania štátnymi prostriedkami vážia… (85% štátneho rozpočtu je z daní). Vedia prečo. 
    Na záver dávam do pozornosti ešte reorganizáciu a súčasné riadenie Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. Tam sa dejú tiež hrozné veci, ktoré čiastočne tiež ohrozujú napĺňanie štátneho rozpočtu. Dozvedel som sa, že prepustili cca 2/3 zamestnancov a zakázali ukladanie pokút za neodvádzanie odvodov daňovým subjektom a aj ukladanie pokút zdravotným poisťovniam. Ako vidno, aj tu je manažment, ktorému nezáleží na spoločnom záujme a napĺňaní rozpočtu či udržovaní platobnej disciplíny.
    Toľko v tomto maily. Pevne verím, že Ti uvedené informácie pomôžu a zídu sa Ti, a že si necháš pre seba od koho ich máš.

    P.S.: Nikto neberie vážne súčasný kritický stav v daňovej správe, ale situácia je vážnejšia, než si väčšina politikov vie predstaviť a v marci sa všetko zosype… Potom som zvedaví, čím sa bude napĺňať štátny rozpočet, keďže bude obrovský výpadok vo výbere daní, ktoré vždy tvorili cca 85% štátneho rozpočtu. Z čoho bude štát fungovať… z novej zahraničnej pôžičky? Je za minútu 24.00. Ak sa včas podarí predĺžiť zmluvu s dodávateľom predchádzajúceho IT systému, tzv. APV DIS, t.j. s firmou NOVITECH, o ktorej súčasne vedenie s Mikulčíkom na čele ani len nechce počuť, zlá situácia by sa dala čiastočne zvrátiť, keďže táto spoločnosť vraj stále pracuje na nejakom krízovom riešení vzniknutej situácie…. Ak sa to však nechá na p. Mikulčíka a tzv. KONS sme v háji… A žiadna kritika po voľbách, súčasných nominantov zodpovedných za vzniknutú situáciu, nič a nijaké štátne prachy a daňové úniky nevráti… Toľko na doplnenie.

    PREDMETNÝ MAIL:
    >
    >
    >>> Na včerajšej (6.2.2012) porade v BB /bolo nás tam asi 150 -riaditelia
    >>> daňových úradov, riaditelia odborov správy daní ,vybratí vedúci
    >>> oddelení správy daní a vybratí pracovníci, ktorí sa už zúčastnili
    >>> niektorých školení KONSu/ nám prezentovali stav pripravenosti
    >>> nového informačného systému predstavitelia Kompetenčného centra
    >>> finančných operácií v BB a to:
    >>> Ing.Mikulčík- riaditeľ KCFO
    >>> Ing.Hutník -námestník pre sekciu informatiky
    >>> Ing.Uhrínová- námestníčka pre sekciu kompetenčnú
    >>> Ing.Baliga- externý pracovník /zástupca dodávateľa /
    >>>
    >>> – 2 hodiny sa na porade riešili problémy registra, 1 hodina
    >>> zostala na správu daní
    >>> Závery z tejto porady sú nasledovné/citujem/:
    >>>
    >>> – v APV sa v žiadnom prípade nebude pokračovať, na vine je
    >>> výlučne firma NOVITECH
    >>>
    >>> – 6.2.2012 bol spustený administratívny systém v KONSe – nikto
    >>> nás nebude zaškoľovať, sú k dispozícii príručky
    >>>
    >>> – 20.2. 2012 bude spustená DPH v KONSe kvôli spracovaniu a
    >>> vráteniu NO za december a 4.Q 2011, v KONSe budú vidieť len daňové
    >>> priznanie za november 2011 a 3.štvrťrok 2011,z dodatočných DP za
    >>> staršie obdobia to nejde
    >>>
    >>> – 23.2.2012 bude spustená ZČ -kvôli daňovým bonusom
    >>>
    >>> – 27.2.2012 bude spustená DMV -kvôli preplatkom na DMV
    >>>
    >>> – o dani z príjmov nebola ,len okrajovo, že je podobná DMV
    >>>
    >>> – správne a súdne poplatky sa spustia možno budúci týždeň
    >>>
    >>> – na odkontrolovanie stavu osobného účtu bude k dipozícii
    >>> zostava k 31.1.2012 /tak ako máme zostavu nedoplatkov a preplatkov k
    >>> 31.12.2011/,kontrola sa musí robiť pri vracaní preplatkov,DB a NO
    >>> manuálne na základe zostáv a ručných evidencíí , systém KONS to
    >>> nedokáže
    >>>
    >>> – pracovníci,ktorí sa zúčastnili školení KONSu,by mali zaškoliť
    >>> všetkých ostatných správcov alebo si to musíme naštudovať
    >>> individuálne podľa príručiek
    >>>
    >>> – budú k dispozícii platby zaúčtované od 2.1.2012 v štátnej
    >>> pokladnici-problém bude s platbami,ktoré boli zaplatené na staré účty
    >>> -ak neuviedli pri starom účte všetky potrebné údaje( VS,KS) budeme
    >>> ich musieť vyhľadávať ( za január bol vraj stav platieb taký, že až
    >>> 40% platieb prišlo na staré účty/
    >>>
    >>> – prístupy k daniam sa budú zadávať centrálne cez BB /nie cez
    >>> administrátora ako doteraz/,aj zmena agendy počas dovoleniek a iných
    >>> neprítomností
    >>>
    >>> – delimitácie sú veľký problém- staré údaje k 31.1.2011 sa
    >>> nedajú preniesť do KONSu ,delimitačný protokol bude obsahovať tabuľku
    >>> ,do ktorej budeme musieť ručne vypĺňať údaje o subjekte,v rámci 1
    >>> daňového úradu už delimitácia nebude
    >>>
    >>> – externá firma bude posielať čísla účtov aj neregistrovaným
    >>> subjektom už v priebehu februára ,keď sme sa bránili,že pracovníci
    >>> daňového úradu by to urobili exektívnejšie, nepochodili sme, externá
    >>> firma vraj doručovala presne podľa nášho registra a ak tam boli
    >>> nedostatky,
    >>> tak to bolo všetko z našej viny
    >>>
    >>> – úplne nové subjekty, ktoré podajú prvýkrát daňové priznanie
    >>> budú mať tiež vygenerované čísla, pretože už musia byť niekde
    >>> zaevidované/buď ako zamestnanec alebo ako dôchodca, dieťa v sociálnej
    >>> alebo zdravotnej poisťovni ,identifikátor bude mať pridelený každý
    >>> občan /
    >>>
    >>> *Priebeh porady sa ťažko popisuje, pretože žiadne pripomienky/ ktorých
    >>> bolo neskutočne veľa / neprijímali ,na všetko na čo nevedeli odpovedať
    >>> používali výrazy ako …. urobí sa, pripraví sa, rieši sa, poznačíme
    >>> si…….. a pod/. Nepomohla ani veľmi tvrdá a osobná kritika na celé
    >>> naše vedenie a tvorcov programu /veľa zúčastnených pracovníkov priamo
    >>> obvinilo vedenie zo sabotáže daňovej správy, také emócie som za 20
    >>> rokov v daňovej správe nezažila/,že situácia je ďalej nezvládnuteľná
    >>> ,kto všetko je za to zodpovedný ,že o reforme sa hovorí už 6 rokov a
    >>> takto to vyzerá po 6 rokoch príprav .Predpokladám, že na podobnú
    >>> poradu nás už asi nepozvú.
    >>>
    >>> Momentálne najväčším problémom zostávajú nadmerné odpočty DPH, na
    >>> ktoré sme upozornili ,že ak správcovia uvidia prvýkrát nový program
    >>> 20.2. asi ťažko do 24.2. ich dokážeme vrátiť – príčiny nie sú len v
    >>> tom, že neovládame program, nikto nás k nemu nezaškolil, ale hlavne to
    >>> , že podľa testov to vôbec nefungovalo a nás sa chystajú hodiť do
    >>> ostrej prevádzky tesne pred lehotou na vrátenie NO, bez informácií o
    >>> nedoplatkoch /a keďže nebudú spracované prehľady a DMV nebudeme
    >>> vedieť o nezaplatených preddavkoch a daniach/ – v tom však vôbec
    >>> nevideli problém, vraj si máme viesť ručné evidencie. Argument
    >>> jedného kolegu, že či si takto predstavujú modernú daňovú správu v 21.
    >>> storočí odignorovali. Neobstáli ani pripomienky k celej reforme
    >>> ,ktorá zatiaľ vôbec nie je efektívna, skôr naopak – celé Slovensko má
    >>> napr.problém s odovzdávaním platobných poukazov,pretože väčšina
    >>> bývalých úradov funguje ako pobočky a musia doručovať poukazy denne do
    >>> krajského mesta, kde je umiestnená učtáreň / našich 10 km na
    >>> Ševčenkovu je úplne smiešnych proti 100 km vzdialenostiam pobočiek od
    >>> svojho úradu napr. na východe/.
    >>> *

    Thumb up 0 Thumb down 0

  7. 7
    joco44 says:

    Kedze sa nemozem zucastnit z casovych dovodov ziadneho z nadchadzajucich protestov tak aspon takto cez „protest-hymnu“ vyjadrujem svoje suhlas a podporu!

    Nad Tatrou sa blýska
    politik s gorilou sa stíska!
    Zatrhnime zoofílie tejto príčinu!
    Zavrime ich bratia,
    bo sami sa nestratia!
    Než drahú rozkradnú nám otčinu!

    joco44

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.