reklama

Sociálna poisťovňa chce komunikovať s lekármi elektronicky už v máji

Sociálna poisťovňa pokračuje v projekte rozširovania elektronických služieb pre svojich klientov.

Ako prvú službu vlani predstavila elektronickú komunikáciu s odvádzateľmi poistného – zamestnávateľmi, ktorá je veľmi úspešná – už viac ako 99,6 percenta zamestnávateľov posiela Sociálnej poisťovni svoje výkazy elektronickou formou.

Druhá služba, ktorú Sociálna poisťovňa ponúka v týchto dňoch, je elektronická komunikácia s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti (zdravotníckymi zariadeniami, lekármi, súkromnými a štátnymi ambulanciami), ktorí Sociálnej poisťovni poskytujú zdravotné výkony na účely sociálneho poistenia. Ide napríklad o vyplnenie žiadostí o nemocenské, ošetrovné, tlačivá pri pracovných úrazoch a podobne. Namiesto papierových dokumentov budú môcť lekári podobne ako zamestnávatelia posielať svoje výkazy, ktoré im prepláca Sociálna poisťovňa, prostredníctvom internetu.


Sociálna poisťovňa v Trnave

Pre lekára to bude znamenať zrýchlenie procesu úhrady (vykázania zdravotných výkonov, kde stačí zaslať elektronický základný zúčtovací doklad bez faktúry), zníženie administratívnej zaťaženosti a nákladov(bezpapierová komunikácia, odstránenie nákladov na poštové služby) a okamžitý prístup k informáciám cez portál Sociálnej poisťovne SES (realizované úhrady, chybové hlásenia, prehľady a pod.) Novinkou bude aj možnosť vygenerovania potvrdenia o úhrade za zdravotné výkony na účely účtovníctva.

Zavedením tohto projektu do praxe v žiadnom prípade nedôjde k navýšeniu práce lekára, ale  len o zmenu spôsobu komunikácie v prospech všetkých účastníkov.

Na druhej strane, automatizácia procesov bude pre Sociálnu poisťovňu predstavovať zjednodušenie komunikácie s  lekármi, ušetrenie času a prostriedkov v porovnaní so súčasným dvojkrokovým spracovávaním papierových podkladov (samotný papierový základný zúčtovací doklad a faktúra) a automatizáciu spracovania elektronickéhozákladného zúčtovacieho dokladu od jeho prijatia až po samotnú úhradu na účet lekára.

V súčasnosti Sociálna poisťovňa v súčinnosti s vybranými lekármi a dodávateľmi ambulantných softvérov spustila testovaciu prevádzkuprojektu. Do konca apríla sa predpokladá úplné doladenie programového vybavenia a príprava na nábeh do produkčného prostredia. V pobočkách Sociálnej poisťovne je už v súčasnosti možné bezplatne a na počkanie požiadať o prístup k novej elektronickej službe, ktorá bude plošne 2 700 poskytovateľom zdravotnej starostlivosti sprístupnená v máji 2012. Zamestnanci Sociálnej poisťovne lekárom pri zriaďovaní tejto služby ochotne poradia.

Ing. Anna Gabrišková
riaditeľka pobočky Sociálnej poisťovne v Trnave

Ulož ako PDF
Napísal 22. apríla 2012 11:23. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Spoločnosť. RSS 2.0.


INZERCIA

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.