reklama

Budova stanice zásadne zmení tvár. Jej komplexná rekonštrukcia potrvá približne rok

Po nedávnom ukončení jedenásť mesiacov trvajúcej rekonštrukcie administratívno – prevádzkovej budovy Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) v Trnave v hodnote takmer 2,8 milióna eur začala štátna prepravná spoločnosť koncom apríla 2012 s obnovou a modernizáciou hlavného objektu.

V rámci prvej etapy investície došlo podľa slov Zuzany Chalupovej z odboru komunikácie ŽSR k zmene dispozičného riešenia jednotlivých poschodí administratívnej budovy, v interiéroch boli inštalované nové podlahy, obklady a stropy, objekt dostal nové opláštenie, aj komplexnú výmenu elektroinštalácií, kabeláže, rozvodov kúrenia, klimatizácie a nový výťah.

Prakticky totožné stavebné úpravy čakajú v priebehu budúcich trinástich mesiacoch aj hlavnú budovu železničnej stanice.

V rámci komplexnej modernizácie získa staničná budova nové opláštenie, projekt počíta aj s výmenou okien. Zmení sa tiež dispozičné riešenie v interiéroch, príde k výmene elektroinštalácie, rozvodov ústredného kúrenia, klimatizácie, podláh, obkladov, stropov. Dokončenie stavebných prác je naplánované na jún 2013,“ priblížila Z. Chalupová.


Budova železničnej stanice v Trnave

Na prelome apríla a mája ukončila činnosť väčšina komerčných prevádzky umiestnených v staničnej budove. Na obdobie nevyhnutne potrebné na rekonštrukciu priestorov dostali nájomcovia výpovede.

Služby pre cestujúcu verejnosť budú aj počas trvania stavebných prác podľa vyjadrenia Chalupovej plne k dispozícii bez obmedzení.

Z histórie novej železničnej stanice v Trnave

Základný kameň stavby bol položený v septembri 1979, stavba bola zahájená v decembri 1979.
Stavbu novej budovy železničnej stanice vykonáva Stavoindustria Trnava a mala byť ukončená v roku 1984. Tento termín nebol dodržaný z rôznych , i objektívnych dôvodov. Veď v rokoch 1983 až 1984 bola stavba dokonca utlmená. Problémy mali aj subdodávatelia stavby. Nevedelo sa, či bude dobudovaný predstaničný priestor. Bolo tam zbúranisko po bufete Koruna a bývalej budovy OSP. Stavoindustria nemala ešte v úlohách ani vybudovanie lávky pre peších.
Vtedy sa všetka kapacity venovali budovaniu 6-poschodovej administratívnej budovy vedľa novej výpravnej budovy. Problémy boli s vybudovaním nového vodovodného prívodu.
Nová železničná stanica mala aj dva dominanty – šesťposchodovú administratívnu budovu a nové pracovisko výpravcov – dopravnú kanceláriu v riadiacej veži.
Stavba bola ukončená v septembri 1989 s nákladom 81,6 milióna Kčs a začali sa preberacie konania a kolaudácia. V piatok 17. novembra 1989 o 11. hodine nastala dlho očakávaná chvíľa otvorenia novej budovy železničnej stanice.

(Zdroj: ŽSR)

Novinkou v staničnej budove bude eskalátor, inštalované budú aj samoobslužné výťahy vedúce k nástupištiam. Projekt počíta s odstránením časti terasy na východnej strane od lávky pre peších.

Rozdelenie priestorov bude podobné tomu súčasnému: na poschodí budú umiestnené priestory pre cestujúcich ako je zákazníckej centrum a predaj cestovných lístkov, na prízemí nájdu svoj priestor najmä komerčné prevádzky.

Počas rekonštrukcie budú umiestnené na prízemí dve dočasné pokladnice, spustené by mohli byť v polovici mája. V priebehu rekonštrukcie zostane k dispozícii predajňa lahôdok umiestnená vedľa budovy a bistro pri prvom nástupišti. Zrušenú predajňu novín a tabaku dočasne zastúpi obchod v neďalekej budovy Pošty 2,“ uzavrela Zuzana Chalupová.

Predbežné odhadované celkové náklady na komplexnú obnovu trnavskej stanice, vrátane už realizovanej administratívnej budovy, sú 4,8 milióna eur.

Ulož ako PDF
Napísal 9. mája 2012 15:55. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

25 komentárov pre “Budova stanice zásadne zmení tvár. Jej komplexná rekonštrukcia potrvá približne rok”

  1. 1
    Richard says:

    huraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    Thumb up 8 Thumb down 0

  2. 2
    michal says:

    Ja hovorim KATASTROFA! Nie ze sa ide stanica rekonstrovat, ale to ako dopadne vysledok. Ta administrativna budovat je navrat k rokom 90-tym a hlavna budova bude detto! Je mi luto, ze ZSR nemali vo svojich radoch ani jedneho kreativneho cloveka ktory by povedal: co tak vyhlasit verejnu arch sutaz! Bohuzial nestalo sa a investicia o celkovych nakladoch 7,6 mil eur vyde ako sedy priemer. Ako tu uz raz niekto napisal, take trnavske, drahe a skarede! Pri predstave, ze by stanica presla rekonstrukciou ako trnavska univerzita v centre mesta by som povedal klobuk dole! Uz vidim ako kompetentni so zastupcami mesta prestrihavaju pasku! ach jaj Slovensko… Ostava mi len dufat, ze tuto chybu niekto o takych 50 rokov napravi…

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 5 Thumb down 15

    • 2.1
      Aďo says:

      Podľa môjho názoru, je zrekonštruovaná administratívna budova estetickejšia ako bola a to je hlavné. Dizajn je síce jednoduchší ale vôbec sa mi nezdá ako z 90. rokov. Obklad dlažidicami je jednoduchý a zároveň aj moderný, čiže nevidím žiadny problém. Najhlavnejšie je že Trnava bude mať (na prvý pohľad) lepšiu a krajšiu stanicu ako napr. v Hlavnom meste . . . niet o čom …. čo sa týka univeritnej budovy v centre – na tú všetci nadávajú (mne sa tiež páči), ale nikto sa neobzrie dozadu a nez**bká budovu hotela. Vnášanie modenrých budov do historického centra je trendom ( o čom svedčí aj plánovaná výstavba dizajnovo moderného parkovacieho domu pri jednote) a myslím si, že je to vždy lepšie ako keby mali byť budovy v centre (reprezentatívne miesto celého Mesta) zchátrané a neudržiavané. Trnavčania by sa mali tešiť každému novému prírastku do mesta, predsa len chceme pred svetom vyzerať ako-tak s dobou, a možnosť na výber moderné/ zapadajúce do historického centra mesto Trnava nemá. V Trnave rozhoduje zámer investora a jeho finančné možnosti – práve oni pomáhajú v rozvíjaní cestovného ruchu. Takže môžme byť len radi že sa rekonštruuje / stavia, a to, že to nie je v súlade s históriou, je daň za malú rozvinutosť mesta.

      Thumb up 11 Thumb down 2

      • 2.1.1
        michal says:

        OK suhlasim, ALE nemozem prelusknut fakt, ze pri investicii 7,6 mil eur, neprebehla arch sutaz vdaka ktorej by urcite vzisiel daleko kvalitnejsi navrh riesenia stanice ako je sucasny a buduci stav rekonstrukcie. Proste fakt ze stanica bude oblozena obkladom ktory sa pouzival v 90. rokoch nemozem prelusknut, hlavne to ze dnes sa pouzivaju daleko ine obkladove materialy a ked uz dlazba tak aby to aj vyzeralo a nie toto!!! Raz uz musime ako narod pochopit to, ze by sme mali mat daleko vacsie poziadavky na vsetko a nie uspokojovat sa s priemerom ak chceme nieco dosiahnut. Ako jeden clovek povedal, musime si zvolit ci chceme byt krajinou ktora auta vyraba, alebo ich navrhuje… A buduca stanica hovori za vyrobu!

        Thumb up 7 Thumb down 6

  3. 3
    Ondro says:

    michal ,co to trepes ? :D klbouk dole pred univerzitou v centre? ved absolutne nezapada do historickej casti trnavy,ta budova je hamba a ak by mal niekto vsetkych pat po kope nikdy by nieco take nepovolil ,dufam ze o 50 rokov uz nebudu ludia ako ty a ludia co stavaju hentake univerzity pri historickom univerzitnom namesti :)

    Thumb up 6 Thumb down 7

  4. 4
    jazzy says:

    suhlas s michal-om, ta univerzita je vynikaca praca.

    Thumb up 9 Thumb down 5

  5. 5
    tom says:

    Príde mi zvláštne, že Michal tak vychvaľuje novú podobu Trnavskej univerzity a zároveň nadáva na prestavbu stanice, lebo mne osobne sa zdajú nové vzhľady Trnavskej univerzity a prevádzkovej budovy stanice podobné ako vajce vajcu.

    Kto chce, nech nájde tri rozdiely:
    http://i.sme.sk/cdata/1/62/6268331/tex.jpg
    http://img12.imageshack.us/img12/1905/img4937v.jpg

    Thumb up 5 Thumb down 5

  6. 6
    5ulo says:

    A dufam, ze hore na poschodi bude velikanska hala v ktorej bude v zime kosa, lavicky budu len po okrajoch, restika nebude ziadna v strede bude miesto velke ako basketbalove ihrisko..cize velmi dobre vyuzity priestor.. hmm… Dufam, ze to dispozicne bude naozaj v poriadku a nie tak, ako som napisal. Rekonstrukcia je potrebna ako sol!

    Thumb up 9 Thumb down 3

  7. 7
    WK-TK-ČK says:

    a nejaké obrázky ako by mala stanica vyzerať nebudú?

    Thumb up 10 Thumb down 0

  8. 8
    tasum says:

    Ja som o zamere novej stanice vedel uz dlhsie a aj som nieco pripomienkoval tak som zvedavy ci mi bude vyhovene (informacna tabula od posty). Co sa tyka administrativnej budovy nemam s nou ziedny problem len trosku mohli viac zladit farbu fasady (za vzor vidim stanicu v Poprade). Tak som zvedavy ako to bude so stanicou, lebo biela urcite nie, ale modra s oranzovym by sa dala. Tak uz len cakat ako to dopadne a dufat ze to bude aj dobre vyzerat. PS: dufam ze coskoro zverenia aj nejaku vizualizaciu

    Thumb up 4 Thumb down 0

  9. 9
    Mihoč says:

    To ste si ešte nezvykli? Ja som sa už zmieril s tým, že v Trnave historické centrum v pravom zmysle nikdy nebude. Môžete nájsť nejaké zákutia, kde sa dá povedať že ste medzi historickými budovami, ale inak máte na každom mieste po ruke komunistickú, historickú aj modernú budovu. Tak to proste je, tak sa tešme aspoň z toho, že ošarpaných budov ubúda. Na budove novej stanice by sa mi asi páčili iné farby, ale to už je vec môjho vkusu. Skôr dúfam, že bude stanica dobre vyriešená z funkčného hľadiska. A nakoniec, aj tak nám všetkým záleží najviac na tom, aby neboli pri okienkach 10 metrové šóry, kvôli ktorým zmeškáte vlak.

    Thumb up 4 Thumb down 0

  10. 10
    morko says:

    tak uvidime co z toho bude, ale co sa tyka zverejnenia vizualizacii, tak tie boli zverejnene teda aspon 3 mozne navrhy stanice asi pred rokom a boli dokonca aj vyvesene na staniciasi tak priblizne vyse mesiaca a mozno aj viac, ja som sa pri pokladni vtedy pytal, kde mi povedali ze je to navrh novej stanice a tam to vyzeralo celkom fajn

    Thumb up 1 Thumb down 0

    • 10.1
      Marek says:

      To ze vizualizacia vyzerala krasne este nic neznamena..na vizualizacii je vzdy vsetko krasne, idealne nasvitene, kopec zelene usmiaty ludia, luxusne auta :o))…a potom realita je jedna skareda sivobiela kvazi panelakova atrapa s lodnym kruhovym okienkom nad schodiskom :o))…90 roky ja vysite…Arboria park detto…mate pocit ze budete byvat na okraji lesa z tej vizosky :o))..a. realita v roli za Tescom s kopou poletujucich Tesco igelitiek…

      Thumb up 12 Thumb down 1

  11. 11
    vlaDyka says:

    Ak sa akejkoľvek budove zmení opláštenie, čiže výplne a obklad, nikdy to nie je a nebude znamenať, že „zásadne zmení tvár“. To by sme mohli o každom zatepľovanom paneláku tvrdiť to isté. (Skôr naopak – takto sa poniektorí snažia obísť zákon a vyhlásia to za udržiavacie práce, čím sa vyhnú byrokracii.)
    Skôr, aby som sa priblížil k litere nadpisu k článku, sa jej tvár obnoví, či vynoví. ;)
    A to, že ju zvnútra preriešia bude snáď na dobro veci, pretože od čias socialistických sa toho dosť zmenilo…v potrebách železnice a jej „klienteli“.
    Bohužiaľ, sa u nás verejné architektonické súťaže nejako zvlášť neuchytili, takže si to firma, ktorú vlastní štát, priamo zadala komu chcela. A nemyslím si, že sa to niekedy u nás nejako zmení (bohužiaľ). Celá (? asi) táto stavebná akcia má svoju vývesku TU :
    http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/vyjadrenia-pre-media-2012/februar.html?page_id=1952
    a ako sa uvádza, kompletne – projektom i zhotovením – ju realizuje spol. TEXO PARTNER a.s. Bratislava, čo je, ako sama píše „stavebno-montážna spoločnosť, ktorá zabezpečuje prípravu a realizáciu stavieb pre súkromný, štátny a verejný sektor.“, stavajú, realitujú alebo vyrábajú aj plastové okná.
    Stačí ? Mne nestačilo, a aj keď som hľadal nejaké tie referenčné realizácie, naďabil som tak akurát na bulvár : http://www.cas.sk/clanok/120394/sponzor-smeru-ikores-zmenil-nazov-prerastla-im-popularita-cez-hlavu.html …a to mi už asi aj mne stačí.

    A nedá mi nezabŕŕŕdnuť k trnavsko-univerzitnej budove rektorátu. Ja osobne som rád, že dopadla tak, ako dopadla. Bohužiaľ, sa obnova už viezla na existujúcej stavbe ! zo zlatých socialistických čias trnavskej výstavby v de-historickom jadre. Ako som voľakde v Projekte čítal, budova Stavoprojektu Trnava bola „Výborná pamiatka na tamtie časy, príjemná mierka, presvedčivo prekomponovaný brutalizmus.“ No snáď by toto niekto nechcel vidieť zo sedlovou strechou a rádoby-barokovým potemkinom ? Veď sa pozrite okolo, ako dopadli takto „prikázanie“ novostavby. A keďže sa TU rozhodla budovu nezbúrať a nepostaviť novú „v duchu modernej architektúry v súdobom prevedení“, je tu nehistorizujúco až technicky pôsobiaca budova, ktorej nikdy nemôžete vytknúť, že zhovadila histórického ducha….lebo nikdy žiadneho nemala. Bol a vždy to bude brutalizmus – či je modrý, šedý alebo zlatolesklý.
    Bohužiaľ, zrejme táto akcia zožrala peniaze z dostavby internátu. Alebo môžete to porovnať napr. aj s nedávnou rekonštrukciu Právnickej fakulty na Kolárovej (to najlepšie z funkcionalizmu v TT). Ale to už unikám niekam úplne inam…. ;)

    Thumb up 2 Thumb down 1

  12. 12
    ... says:

    Internat v tt je riadny trapas:
    Nedokazat dostavat internat “ v krajskom meste“ za tolke roky je hanba ludi co sa navaluju na proviziach s ludmi ktori participuju pri projektoch az realizaciach
    Stvarnenie internatu kde sa krivka fasady popre rozbitim kompozicie dotvorenom cukrikovymi farbami, tak brutalnymi a jedovatymi farbami v dotyku s historickym jadrom.
    Atd. Skoda. Hm

    Thumb up 2 Thumb down 1

    • 12.1
      Aďo says:

      no inak jakože ten internát čo? už asi nemajú ani plány projektu v skrini. Vlastne je v trnave nejaký internát rozostavany? :D Farby nech sú už aké chcú hlavne nech to dokončia jedného dňa, lebo internáty a to nielen v Tranve ale aj na celom Slovensku sú v katastrofálnom stave!

      Thumb up 0 Thumb down 0

      • 12.1.1
        Aďo says:

        Pán redaktor by sa mohol povypytovať ohľadom toho rozostavaného internátu :) To by bol ešte len článok ;-)

        Thumb up 4 Thumb down 0

        • 12.1.1.1
          ... says:

          Pan redaktor sa spytat moze. Lenze jemu povedia bullshit a ten napise. Nech sa vyjadri pan kvestor a spol s r. o. Tym ludom sa zije ))).
          Oni nic.oni muzikanti. Klasicka trnava.

          Thumb up 0 Thumb down 1

  13. 13
    1546 says:

    – že vraj ŽSR je prepravná spoločnosť……

    Thumb up 0 Thumb down 1

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.