reklama

Obľúbeného trnavského arcibiskupa Bezáka nepochopiteľne odvolali z úradu

Apoštolský nuncius na Slovensku Mario Giordana informoval listom arcibiskupa Trnavskej arcidiecézy Mons. Róberta Bezáka o jeho odvolaní.

R. Bezák o svojom odvolaní informoval veriacich dnes napoludnie počas svätej omše v Katedrále sv. Jána Krstiteľa. V úrade pôsobil od júna 2009 a zaslúžene si získal množstvo obdivovateľov a priaznivcov.

Svätá stolica požiadala ešte 26. júna R. Bezáka o abdikáciu, ten sa však úradu odmietol vzdať. V druhom liste, ktorý obdržal, sa uvádza, že pápež Benedikt XVI. ho zbavuje úradu.
V mene Svätej stolice Vám oznamujem, že jeho Svätosť Vás zbavuje pastoračného riadenia Trnavskej arcidiecézy. Táto správa bude zverejnená v L´Osservatore Romano 2. júla 2012,” uvádza sa v liste, ktorý podpísal apoštolský nuncius. Podľa pravidiel odvolanie vstupuje do platnosti až jeho zverejnením v L´Osservatore Romano. “Musel by sa stať zázrak, aby sa niečo zmenilo,” konštatoval Bezák.

Odvolaniu R. Bezáka predchádzala apoštolská vizitácia z prelomu januára a februára tohto roka. Vo svojom liste sa na jej výsledky odvoláva aj M. Giordana.


Arcibiskup Bezák počas dnešnej omše v trnavskej Katedrále

Róbert Bezák uviedol, že si nie je vedomý žiadnych pochybení. “V cirkvi žijem už dlho a mám ju rád. Prosil som ich, aby mi povedali, aké obvinenia sú voči mne vznesené, aby som mohol žiť s tým, čo také hrozné som urobil. Možno niekto povie, že som bol tvrdý voči predchodcovi. Naozaj neviem čo také hrozné sa stalo. Svoju prácu som vykonával tak, ako ju viem robiť ja, Róbert Bezák. Neviem ju robiť iným spôsobom. Netuším, komu moja práca prekážala,” vyhlásil pred veriacimi v trnavskej Katedrále. Ako pripomenul, demisiu podať nemohol, pretože by ju nemal o čo oprieť.

Ak by mi bolo povedané – tu sa zle správaš, toto sú tvoje chyby – uznám, že som to nezvládol. Ale pokiaľ sa vyžaduje demisia, len preto, aby som ja bol ten, kto musí vysvetľovať… povedal som si, nech o mne rozhodnú tí najvyšší,” povedal v prejave.

Približne desaťminútový prejav pred veriacimi ukončil dlhotrvajúci potlesk stoviek prítomných. Viacerým sa v očiach objavili slzy.

VIDEO: R. Bezák oznamuje veriacim svoje odvolanie
YouTube Preview Image

Riadenie Trnavskej arcidiecézy prevezme Mons. Ján Orosch.

S pôsobením 52-ročného rodáka z Handlovej v Trnave sa spája mnoho pozitívnych zmien. R. Bezák zreálnil svoj cieľ, ktorým bolo otvárať kostoly a sprístuňovať historické objekty v majetku cirkvi všetkým ľuďom.

AKTUALIZÁCIA 2. júla o 14.04 hod:

Vatikán v pondelok 2. júla potvrdil rozhodnutie odvolať trnavského arcibiskupa Róberta Bezáka z funkcie. Dôvody neuviedla ani Svätá stolica, ani Konferencia biskupov Slovenska.

“Na základe apoštolskej vizitácie, ktorá sa uskutočnila v dňoch 22. januára až 1. februára 2012, Svätý Otec odvolal J. E. Mons. Róberta Bezáka, CSsR z pastoračného riadenia Trnavskej arcidiecézy. Rozhodnutie Svätého Otca prijímame v duchu viery a synovskej poslušnosti a prosíme Pána o požehnanie pre Cirkev na Slovensku. Až do vymenovania nového pastiera pre Trnavskú arcidiecézu bude jej pastoračným riadením poverený pomocný biskup J. E. Mons. Ján Orosch ako apoštolský administrátor ‘sede vacante’. Konferencia biskupov Slovenska.”

Ulož ako PDF
Napísal 1. júla 2012 13:32. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Spoločnosť, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

66 komentárov pre “Obľúbeného trnavského arcibiskupa Bezáka nepochopiteľne odvolali z úradu”

  1. 1
    Teo says:

    Ctjb…. Nechápem ako je toto vôbec možné. :( Bezáka uznávam ako moderného biskupa. Pre ľudí urobil za 3 roky viac ako iný za celé funkčné obdobie…

  2. 2
    Scirocco says:

    Toto je možné len na Slovensku…
    Čestný človek so správnymi postojmi rozvíril hnijúce vody a hneď musí odísť..
    Škoda pán arcibiskup, budete nám chýbať..

    “Pekelné brány ju nepremôžu” – ale sama sa premôže…

  3. 3
    Anna says:

    Svaty Otec to urobil az po doslednej kontrole a presetreni celeho pripadu.
    Urcite nepristupoval k tomu lahkovazne a dovody boli opodstatnene.
    JEMU treba verit a doverovat a nie svojim povrchnym citom a sympatiam.

    • 3.1
      ach jaj! says:

      Sa spamatajte, pani zlata. Ludia ako vy patria svojim zmyslanim do stredoveku. Casy tmarstva a bezdovodneho upalovania bosoriek skoncili!
      Ja verim cloveku, ktore poznam a tym je pan Bezak. Svaty Otec o nicom nerozhoduje, zabudnite na dogmy. Vo Vatikane a cirkvi vseobecne rozhoduje biznis, intrigy a patolizacstvo. Tak ako v politike alebo zivote.
      Papez podpisal pamflet, ktori mu podstrcili, nic viac.

  4. 4
    PROFANNY MUZ says:

    Anna a ako popises svoj vztah k svatemu otcovi? POVRCHNOU A NEKRITICKOU UCTOU ? MODLARSTVOM?

    • 4.1
      Anna says:

      Sv. Otec nariadil kontrolu. Vysledky dostal arcibiskup . Mal sa k nim vyjadrit. Preco si nevyziadal audienciu a vsetko nevysvetlil? Rozmyslaj a nedaj sa strhnut davom. A preco by mala Sv. stolica zverejnovat jeho nedostatky pred celym narodom a tak ho znemoznit???

  5. 5
    Jozef says:

    arcibiskupa beriem od zaciatku ako toho kto zacal robit obrodu , obnovu cirkvi a vytvaral ten dlho ocakavany most medzi beznymi ludmi a cirkvou pre mnohych najmä mladych ludi vzdialenou, ktora uz roky na toto caka a nielen tu na Slovensku ale v celej zapadnej Europe ktoru poziera konzumizmus, mamona.

    Rozumiem tomu, pan arcibiskup robil veci inak a svojim sposobom zacalo sa mu darit chytat zlo za golier a bol ako takym kuskom svetla v tmach….

    Je mi velmi luto a som velmi sklamany tymto rozhodnutim. . . . .

  6. 6
    pilott says:

    Konečne bol na SK biskup, ktorý nemal skostnatené názory a klapky na očiach a vedel to, čomu verí podať takým spôsobom, že to oslovilo aj iných ľudí ako veriacich. Ak aj neoslovilo, dokázali to počúvať. A preto treba s ním preč. Aby náhodou nemal veľkú popularitu. A samozrejme zrejme asi aj našiel nejaké veci z minulosti, ktoré sa nemajú dostať na verejnosť.

  7. 7
    katechét says:

    Som otrasený a sklamaný! Prečo nesmie vyjsť PRAVDA na verejnosť tam, kde ona má sedieť “za vrch-stolom”? Silno mi to pripomína T. Becketha, ktorý tiež zavadzal, keď poctivo vykonával svoj biskupský úrad…. Vďaka, o. arcibiskup, za vašu službu, aj za pokoru s akou prijímate túto krivdu!
    Sv. Metod vykonal historick veľkolepú misiu pre naše národy – a bol za to vyhnaný. Tiež na podnet iných cirkevných hodnostárov…. Veríme, že tie “Božie mlyny” zomelú aj terajších klamárov a prospechárov….

  8. 8
    marian says:

    Dost dlho som váhal,aký postoj zaujat.Povedal by som byblicky dokonané jest.Dielo slobodomurárov a židobolševikov je dovršené A ja sa pýtam,quo wadis domin. Aj so mnou bolo nechutne zametené za svoju vedomost,či názory v službách vatikánu ako radový pešiak,ale na mne to učinilo ludové sanktus offícium.Drahý Robert spolu sme rástli pri oltáry a teraz nemožem učinit ináč,pretože to,že moj otec celý život bol prenasledovaný za to,že chcel byt salezian a tým automaticky celá rodina, nemožem teraz znihilizovat akýmsi postojom,ked je nutné pevne stát na zemi.Až bude potrebné pomoct obrát sa na kamaráta… Nech Boh žehná Naše spoločné kroky v neustálom boji proti diablovým ukladom…

  9. 9
    Frantisek Pincek says:

    Cirkev potrebuje riadne prevetrať. Tí senilní dedovia vo Vatikáne a v Konferencie biskupov Slovenska už dávno mali byť na dôchodku.

  10. 10
    Frantisek Pincek says:

    Bol to jasný komplot voči Bezákovi zo strany Vatikánu. Konferencie biskupov Slovenska. Sokola. Zvolenského a niktorých kňazov z Trnavskej arcidiecézy. Bezák je ČLOVEK. O týchto senilných starcov sa to nedá povedať.

  11. 11
    Milan says:

    Som smutný, že na tom našom Slovensku vždy klepnú po hlave toho, kto niečo robí a robí to dobre: pre nás, pre ľudí, pre veriacich… hovoríme o novej evanjelizáci, a ten, kto ju naozaj- nielen rečami -prenáša do pastoračnej praxe- je umlčaný…je to farizejské a vierolomné!…
    asi na Slovensku je to tak(zrádzali sme po tzv. SNP, zrádzali sme počas normalizácie…prehodili sme kabáty po”zamatovej”…a dnes???
    A čo KBS? je vari tiež umlčaná, alebo nebodaj skrytá, ako za totality???
    Alebo namiesto zatiahni na hlbinu razíme heslo: nech žije priemer???

  12. 12
    zastav sa a precitaj says:

    Je zarazajuce ze cirkev je spolitizovana. Kazdy v cirkvi sa ohana kristovym ucenim. Beru majetky a peniaze a ak nahodou spolubrat odhali financne machinacie tak co urobia? bud knaza daju na nejaky zapadakov alebo ho zbavia funkcie. Bratia knazi chcel by som Vam povedat ze Vy nie ste cirkev! Cirkev je lud! Vy len zastupujete ludi pred bohom. Alebo si myslite ze ak sa neveriaci clovek pomodli podla seba ako ho napadne je to neplatne? Ha chyba moze byt taka modlidba ovela lepsia ako modlidba 20000 ludi. To ako sa chovaju knazi viem ze si dosadzuju rodinu preferuju rodinkarstvo ako je i zname ze si dohadzuju kseftiky. Nie je nic lahsie ako napisat znamemu do rima aby vec presetril. A Vy knazi vsetci i ti najvyzsi preberte sa ked sa lud-cirkev dvihne a pojde s poziadavkou pred sveteho otca sama od seba tie vase zakazy pojdu viete kam a je vseobecne zname ze papeza zastupuje v mnohych konaniach papezsky nuncius a papez o mnohych veciach nevie.

  13. 13
    katarina says:

    S týmto rozhodnutím oboznámil arcibiskup verejnosť na nedeľnej svätej omši dňa 1. júla v Katedrále Jána Krstiteľa v Trnave so slovami, že hoci má zakázané o týchto veciach komunikovať s médiami, cítil potrebu vyjadriť sa aspoň pred svojimi veriacimi. Podľa kanonického práva nemá obvinený povinnosť mlčanlivosti, takže využil možnosť prehovoriť k veriacim. Sám arcibiskup nepozná dôvody svojho odvolania. Bezák sa lúčil so slovami, že miluje cirkev, do ktorej bol povolaný. Jeho slová boli na konci omše sprevádzané mohutným potleskom veriacich, ktorí nim vyjadrovali úctu a podporu svojmu arcibiskupovi. Neskrývali však ani rozčarovanie nad situáciou a postupom Vatikánu. Ľudia sa pred kostolom vyjadrovali, že svojho biskupa budú brániť. Odzneli hlasy, že proti odvolaniu ich obľúbeného arcibiskupa uskutočnia v piatok 6. 7. 2012 o 19.00 na Trojičnom námestí v Trnave protestné zhromaždenie.

    • 13.1
      ellen says:

      Skvely napad s piatkovou akciou na namesti; podme von, do ulic , na namestia a ukazme takym cirkevnym hodnostarom, akym je byvaly arcibiskup Sokol a ini slovenski cirkevni hodnostari, pokrytci a posluhovaci Vatikanu, ktori sa stale spravaju a konaju ako v stredoveku, ‘upaluju’ a nicia to, co je ine, lepsie, nicia lasku, pokoj a dobro, krasne akcie a aktivity, ktore pan arcibiskup Bezak priniesol so sebou nielen do Trnavy…ukazme im , ze ich odmietame , ze ich zastarale , zle a nespravodlive taktiky su odporne, nespravodlive a s laskou k bliznemu nemaju nic spolocne…pomozme nasmu arcibiskupovi Bezakovi,skvelemu cloveku, aspon psychicky, ukazme mu , ako si ho vazime, ako stojime za nim…ako , nech sa stane cokolvek, budeme s nim…

  14. 14
    Jakub says:

    Trochu mi celé věc připomíná vyhazov českého ministra spravedlnosti Pospíšila z vlády. Oba dva tito pánové nebyli v zásadě lepší či horší než jejich okolí, ale uměli s pěkně pěstovat svůj mediální obraz. A ti, kteří je odvolali, pochybili mlžením.

  15. 15
    Dávid says:

    Katolická cirkev strašne klame ludí. Vsetko raz víjde najavo.

  16. 16
    monika says:

    Pána arcibiskupa poznám ešte z čias jeho kaplánovania, vtedy sme ešte boli deti , ale viem, že sme si ho vážili za jeho ľudský a morálny prístup . Je to hlboký a rozhľadený človek, ktorý vo viere neostáva na povrchu. Veĺmi ma zarmútilo a sklamalo toto rozhodnutie Vatikánu a tiež postoj konferecie biskupov. Dúfam, že aspoň my veriaci môžeme vyjadriť slobodne svoj názor a dovoliť si nesúhlasiť s vrchnosťou. keďže na rozdiel od kňazov nie sme viazaní poslušnosťou.Ak sa nepreukážu a nezverejnia pádne dôvody odvolania, bude to riadne fiasko a myslím, že to Cirkvi neprospeje. Ten čo sa usiluje o evanjelizáciu a obnovu Cirkvi má byť potlačený ? Nechápem a som z toho veľmi sklamaná….Vyjadrujem podporu p. arcibiskupovi Bezákovi a želám mu veľa síl a Božiu pomoc v týchto ťažkých dňoch.

  17. 17
    Istvankem Keményi says:

    Keď nastala na Trnávskej arcidiecéze výmena odchádzajúceho Sokola
    , ktorý bol negatívny hádam vo všetkom za pragmatický vyzerajúceho ale aj konajúceho Bezáka, myslel som si, že v našej RK cirkvi začína koniec tmárstvu a nástup reálneho pohľadu na naše náboženstvo. Bol som hrdý na túto zmenu a úprimne som sa tešil.
    Kde je otvorené stanovisko k problému, ktoré by malo prísť od KBS a aj od vrcholných činovníkov z Vatikánu.
    Celé toto dianie mi pripadá podlo a smiešne.

  18. 18
    František says:

    Možná si řeknete,že mi do toho nic není. Ale je. Církev ať už na Slovensku, u nás v Čechách, anebo jinde, je to stále ta jedna církev. Ani mně by se nelíbilo, kdyby nějakého našeho sympatického ordináře Svatý Otec suspendoval. Řekl bych si však, že neznám, ani nemohu znát všechny okolnosti, které k tomu vedly. Sympatie k někomu nikdy nejsou rozhodující. Divili bychom se, kolik špatných lidí bylo docela sympatických a oblíbených lidmi. Nechme na Pánu Bohu, jestli to tak má být, ať to tak je. Raději se ptám, co je to za katolíky, kteří se vzpírají rozhodnutí papeže a kritizují jej. Chcete i vy odejít, ptal se Ježíš svých apoštolů, když odcházeli ti, kterým se Ježíšova slova zdála příliš tvrdá. Ježíš by je nechal odejít, protože pravda je víc než sympatie.
    Personální záležitosti církve nejsou politickou záležitostí a s demokracií nemají nic společného. Nezatahujte laskavě církev do klamu demokracie.

  19. 19
    zastav sa a precitaj says:

    Čiže ak to berieme s ich stránky tak ked sa budem chcieť teraz zaujímať o finančné toky predstavených na SVK alebo aj CZ tak ma podľa reakcie na otca Bezáka vylúčia s cirkvi?

    S takýmto zmýšlaním nech idú do…… A just začnem :)

    • 19.1
      František says:

      “A just začnem:)”- Aj satan vravil: “Nebudem slúžiť”.
      Kto jsi ty? Kresťan, katolík? Snad sis to myslel, ale bol si ním len podla mena. Chceš být rebelom? Tak buď rebelom, ale nehovor : “som kresťanom.”
      Poslušnost je jedna z největších kresťanských ctností. Poslušnost Bohu začíná u poslušnosti k nadriadeným. Ak mi nadriadený vraví mlč, nehovor o tom, mlčím a nehovorím. Prečo hovoril pán arcibiskup? Z poslušnosti nie. Ako tedy hodnotit jeho kresťanské ctnosti? Že bol sympatický? Ale kdež? To na Pána Boha neplatí, On vidí až do ledví človeka. Milý rebel, z církve ťa nevylúčí pre sympatie k otcovi Bezákovi, budeš-li však rebelovať, vylúčiš sa sám.
      Kto vie, prečo k tomu všemu došlo? Kto vie, koľko škody způsobilo a ešte způsobí to odvolanie pána arcibiskupa. A kto vie, koľko škody by způsobilo, kdyby nebol odvolaný? To vie len Pán Boh. Chcem rebelovať proti Němu ako satan? Nebudem slúžit?
      Ospravedlňujem sa za svoju slovenčinu. Nejsem v něj tak pevný a zdatný, ale mam ju rád.

  20. 20
    Peťo says:

    Veriaci, milí, veriaci, kam ste sa to až dostali?! Katolícka Cirkev je už raz hierarchická (našťastie nie „demokritos“), postavená na apoštoloch a Petrovi…“ty si Peter, Skala a na tejto skale postavím svoju cirkev“…. Ak raz Svätá stolica takto rozhodla, tak tak rozhodla! A dobre vie prečo. A prečo to neviete vy, prečo práve vy nie ste informovaní?…Buďte radi, že neviete! A aj otec Bezák mohol a mal byť rád, že k nemu bol Vatikán minimálne taktný a jeho chyby nezverejnil nahlas. No ako sa náš svojvoľný arcibiskup zachoval? Skúmajte a aspoň trochu rozmýšľajte o faktoch: ten, ktorý naozaj miluje Cirkev, bol by hneď na prvú výzvu – v podstate zdvorilostnú požiadavku, ihneď odstúpil….a to aj keby sa to z jeho pohľadu zdalo byť akokoľvek nespravodlivé. Nepomohla ani druhá výzva – už odvolanie, a ten, ktorý vie pracovať so slovom a médiami, sa „pustil do boja“ s Cirkvou, práve tou Cirkvou, ktorú ako vraví tak miluje (!?). Teatrálne čítal súkromné listy na sv. omši (vie dobre, že má mať nedeľnú homíliu!… ), teatrálne si vypýtal pohár vody (zaujímavé, že už pripravený…no ktože má na kázeň v nedeľu pripravenú vodu na zapitie a počas kázne ju aj pije?…), atď. Ak Cirkev riskla takýto „humbuk“, tak boli problémy naozaj veľmi vážne (osobne som mal tú česť poznať čudesné praktiky „otca biskupa“…najmä voči nepohodlným no svätým kňazom i biskupom…ako len chrapúňsky sa s nimi vysporiadal!….) A toto by isto bolo pokračovalo až do úplného zničenia diecézy…takže radšej „humbuk“ ako 10-20 ročné čistky a strata diecézy. Lebo ak český biskup Baxant (svätý, nanajvýš rozvážny a veľmi zodpovedný človek) sa po januárovej vizitácii naozaj s obavami pýtal: ako prijme slovenský ľud odvolanie biskupa, rozhodne tu nešlo o „fazuľky“, ale vážne veci!…Aj pre samotnú Cirkev dosť veľký trapas: mladý ambiciózny biskup, mediálne populárny (on sa vždy vedel „predať“)…ako to len ľuďom slušne a bez afér vysvetliť? …lebo naozaj to nie je štandard odvolávať mladých biskupov….
    Cirkev taktne mlčí. A vy, milí veriaci, neveriaci, zbytočne (a neoprávnene) bojujete za veci, do ktorých vôbec, ale vôbec nevidíte! …Skúste radšej prijať uvedené skutočnosti s pokorou, keď už tak, žiaľ, nevie urobiť váš inak obľúbený biskup! „Revolúcia“ (obroda, zmena a veľké veci) v Cirkvi, sa nikdy neudiali cestou revolúcie, ale cestou skutočnej pokory a poslušnosti voči Cirkvi (sv. František z Assisi, sv. Don Bosco a tisíce ďalších verných božích služobníkov)…lebo Kristus vždy bude s ňou „ a ani brány pekelné ju nepremôžu“. A vy? Viete KOMU ste uverili?

    • 20.1
      František says:

      Milý Peťo, budu psát raději česky, nejsem si tak jistý ve slovenčině. Děkuji Vám za slova, která jste mi vzal přímo od úst. To isté jsem chtěl napsat i já, ale Vy jste ma předešel. Také si myslím, že Vatikán bol velmi taktní, když nezveřejnil důvody toho odvolání. Pana biskupa Jana Baxanta znám ještě z doby, kdy byl administrátorem v Prahe u sv.Antonína. Nerad hovorím o někom žijícím, že je svatý, ale on k tomu spěje tak, ako by mal každý kněz, každý člověk vůbec, spět – približovat sa.
      Mám velmi rad Slovensko a Slováci jsou tak blízký mému srdci. Záleží mi na tom, aby viera na Slovensku sa len prehlubovala, ne tak ako u nás v Česku. Slováci modlitě sa za nás Čechy, nerebelujte, modlitě sa, prosím.

    • 20.2
      Peter says:

      “Peťo” a ty vieš komu si uveril? Agentovi Štb a bezcharakternému karieristovi, ktorý sa obklopil pätolízačmi a prospechármi, alebo si jeden z nich? Treba zostať verný pápežovi, to je určite nutné, ale treba aj vyčistiť chliev, raz za čas je to nutné…vždy v histórií to tak bolo. Ak má byť viera len bezduchá poslušnosť tak je mŕtvá, Kristus hlása živú vieru, nie takú akú majú kariéristi a mŕtvi vykladači Písma. Človeka poznáš po ovocí a ovocie predchodcu dobre poznáme…je trpké a kyselé, zostalo po ňom len znechutenie a morálny rozvrat v diecéze. To je pravda, ľudia to tak cítia, vidia a preto sa ozývajú. Myslím že na to majú právo. Pravda je viac ako príkaz a nadriadenie.

      • 20.2.1
        Peťo says:

        žiaľ, mal som tú česť poznať po ovocí práve otca Bezáka. Ako kňaz bol super (a takto na svoje nič netušiace okolie posobil a posobí aj naďalej…a najma na médiá…proste vie to, to sa mu ubrať nedá), keď sa však stal biskupom tak sklamal…lenže o tých veciach sa písať nedá a nepatrí…Buďme však len radi, že Vatikán pomlčal! …aj keď za to teraz čelí kritike.
        Peter je dobre, že sa zastávaš a bojuješ za svojho biskupa. Len vráť sa, prosím, k faktom: svatý kňaz by nikdy nešiel cestou neposlušnosti!…už tobož nie proti Cirkvi, ktorú (ako sám teatrálne zdoraznil!) toľko miluje… To je zrejme najsilnejší fakt, ktorý nemožno ignorovať. Že Ty nevieš prečo a že sa Ti to nezdá…je to možné, ale ak naozaj vieš KOMU (Kristovi) si uveril, potom nechaj veci tak…a najma Prozreteľnosti nech by bolo akokoľvek. Ak budeš sám k sebe úprimný, pozri si hlbšie históriu…ak bol v Cirkvi problém (a boli v dejinách veľké!), Boh vždy zasiahol….ale nikdy nie cez neposlušných kňazov a rebelov, ktorým vlastné záujmy boli viac než Cirkev… ktorú “toľko milujú”! (???)

        • 20.2.1.1
          Tibak says:

          Peťo, mám na teba zopár otázok. Ty ako veriaci človek, miluješ Ježiša Krista alebo Cirkev? Miluješ kresťanstvo len v kostole alebo na akomkoľvek mieste kde sa nachádzaš? Na to, aby si veril a modlil sa potrebuješ nejakú inú osobu? Som veriaci, ale žiaľ, toľko zla ktoré “služobníci” boží napáchali a beztrestne, mi nedovoľuje veriť IM. Každý je len človek a má aj chyby. Ale veľkosť človeka, a je jedno či sa jedná o “služobníka” alebo obyčajného človeka sa ukazuje jeho činmi a tým, či má dosť morálky správať sa podľa svojich zásad a priznať si aj verejne svoje pochybenia. Vy “najsvätejší a nedotknuteľný” veriaci odsudzujete a urážate VŠETKO v čo verí niekto iný a vlastné chyby si nepripúšťate. Jedna spoveď a VŠETKO je OK. A ak by si vedel čo sa dialo v TT za VLÁDY bývalého arcibiskupa Sokola a priamo sa ťa to dotýkalo, tak by si pomlčal (napr. Sokolove DETI!!!) Tvoja milovaná cirkev vo svojej histórii toľko krát pochybila a tak málo krát si chybu priznala, že sa to nedá prehliadať. Tak sa snaž prosím pozrieť ako inteligentný človek na túto situáciu aj z inej strany ako je tá, ktorú ti niekto vnucuje a prikazuje.

          • 20.2.1.1.1
            Peťo says:

            Nejde milovať Krista ak nemiluješ Jeho Cirkev!
            On založil magistérium Cirkvi, položil život za svoju Cirkev … Nie je dôležitý Bezák, či niekto iný ….je úplne jedno o akú konkrétnu osobu pojde. Celé dejiny sú poprepletané príbehmi a aj názormi mnohých (ktorí sa rovnako nazývajú veriacimi), čo tvrdia: Kristus áno, Cirkev nie!
            Ale takto to nefunguje!

            Nejde milovať Krista a jemu verne slúžiť bez Cirkvi. To Cirkev Ti prináša živého Krista denno denne na oltár! …a Ježiš sa za svoju Cirkev obetuje.
            Že v nej Ty vidíš aj veľa nedostatkov? Boh tak verí človeku, že “poklad uložil aj do hlinených nádob”. Toľkokrát človek sklamal, no Boh mu nikdy neprestal veriť! (To je predsa úžasné, nemyslíš?!) Cirkev však nikdy nebola iba akousi “ľudskou organizáciou”, zoskupením (prirodzene i s našimi ľudskými chybami a nedokonalosťami). Život Cirkvi dáva jedine Boh a skrze svojho Ducha Svätého jej dáva ničím nenahraditeľný božský prvok. Preto nikto nemá právo “manipulovať” Cirkev iba z ľudského hľadiska. Poklad magistéria stráži iba Cirkev, postavená na apoštoloch a Petrovi, či sa Ti to páči alebo nepáči.
            Máš preto iba dve možnosti:
            1) alebo to prijmeš
            2) alebo si pôjdeš svojou vlastnou cestou

            …a už len dobrotivý Boh vie nakoľko je Tvoje konanie spôsobené iba nedostatočným poznaním alebo aj nedostatkom pokory. Napokon, si pokrstený veriaci? Potom to, čo sa deje v Cirkvi (univerzálne) a čo jej vyčítaš, je aj Tvoj podiel lebo krstom si s ňou spojený v nezmazateľnej jednote. Modlíš sa za svoju Cirkev? Za jej predstavených? Si Ty ako pokrstený vzorom vo svojom vlastnom okolí?

        • 20.2.1.2
          Marián says:

          Len poznámka,
          Keby nebolo neposlušných kňazov, možno by sa doteraz knihy iba prepisovali, vesmír by sa točil okolo zeme a chodili by sme na panské, lebo pán to tak chcel a jeho služobníci boli cirkev a bohom dosadený kráľ a šľachta. Nič horšie pre cirkev ani nemôže byť, ak si niekto myslí že len on má pravdu a inak to nemôže byť. Nepoznám možno písmo tak dokonale, ale viem že každý text sa dá vyložiť ako chce, hlavne ak máte moc zapchávať ústa iným názorom. A čo sa môže zneužiť sa aj zneužije a čo sa môže nevysvetliť sa nevysvetlí.

          • 20.2.1.2.1
            Peťo says:

            Máš úplnú pravdu! Písmo by si naozaj každý vedel (a podaktorí aj chceli!) vysvetľovať po svojom. Lenže skôr ako Písmo bolo jeho niekoľkoročné ústne podanie Kristovými apoštolmi. Čiže katolícka viera stojí tak na Písme ako aj na Tradícii. A je v rukách Petra a apoštolov, aby magistérium pravej viery aj naďalej chránili. Je to ich (nie vaša) povinnosť aj zodpovednosť.

            Inak nie je mi celkom jasné, akí ľudia sem vlastne (k vnútornej problematike Cirkvi!) toľko píšu. Čo vnímam tak nespokojenci, nepraktizujúci, tí, čo opovrhujú všetkým katolíckym, neveriaci…
            U „veriacich“ som dosť zarazený ich neznalosťou už triviálnych základov viery a ich opovážlivosťou vystupovať proti Cirkvi… no zároveň potom chápem, prečo sa zastávajú Bezáka – to fakt sedí.
            U neveriacich (väčšina mi tak pripadá), neviem, čo ich to trápi, veď viera, veci okolo nej, apod. sú im predsa (ako sa mnohí vyjadrili) ľahostajné.

            Z toho mi vychádza jedno jediné: vôbec tu nejde o Cirkev, ale iba o Bezáka … samozrejme už mimo Cirkvi. Nuž, ak nemienite rešpektovať Cirkev, nezostáva vám už nič iné ako len si spolu s ním založiť svoju „bezákovskú“ (či „slovenskú“?) cirkev…no a tam si môžete odhlasovať pravidlá aké vyhovujú práve vám ☺

            • 20.2.1.2.1.1
              martin says:

              peťko to čo ty tu dávaš sú len naučené frázy. nič viac. presne to, čo po dlhé roky počúvam v kostole. len naučené a naštudované tláchanice, ktorým aj tak nikto nerozumie. je to výklad viery, aký ste si ho urobili vy vo svojich hlavách. ale nie v srdciach. a ver mi, že dá sa milovať boha a veriť v ježišovo učenie aj bez cirkvi.ja som toho živým svedkom. už tisíce rokov zneužíva cirkev svoje postavenie a je to tak dodnes. vždy to bolo nejakou inou formou. dnes je cirkev nič iné iba mocensko-politická organizácia a čo tu ty píšeš je toho len živé svedectvo. /aktíva vatikánskej banky sú v hodnote 9 miliárd eur !!!!!!!!!!! a vo svete ľudia trpia hladom/. podľa ježišovho učenia máme rozdať svoj majetok chudobný, ale cirkev robí pravý opak. /sokolove prevody majetkov v hodnote 500 mil. korún bývalému agentovi štb/. taktiež ježiš vo svojom učení hovoril o pravde. tak prečo cirkev mlčí??? veď keď ste o svojej pravde o biskupovi bezákovi tak presvedčený, tak nám ju veriacim povedzte. za čo sa schovávate. za loajalitu voči biskupovi bezákovi???? povedzte pravdu. to nás učil ježiš kristus. a posledná vec. z ježíšovho učenie ste urobili náuka, ktorá sa študuje 6 alebo 7 rokov a pritom ježiš učil iba o jednom. O LASKE milý peťo. tak sa zobuď. na to, aby si mal v srdci lásku a tým pádom ježiša nepotrebuješ všakovaké múdre výrazý, ktoré používaš. máš rád a odpúšťaš aj ľudom, ktorí sú ti neni práve po vôli /hríb, kaščák, homosexuáli a pod/ a už vôbec ich neosudzuješ ako to robíš ty. a ak tvrdíš, že veriť v boha a ježíšovo učenie sa bez cirkvy nedá, tak ja ti niečo zacitujem : ” obrát kameň a ja tam budem”

              ale v jednom máš naozaj pravdu. táto zvrátená cirkev z času na čas ponúkne niečo, čo ma dokáže vrátiť do lavíc kostola. a to bol pre mňa biskup bezák, ktorý si získal lásku veriacich /srdce/, ale nizískal si vaše majetkovo-mocenské myšlienkové pochody /mozog/.

              takže milý peťo, prestaň myslieť a začni cítiť, tak ako nás to učil ježiš kristus. neštuduj, ale ži naplno život a vychutnávaj si každú jednu chvíľku. potom budeš naozaj šťastný a bližšie k bohu. hovorím ti to z vlastnej skúsenosti.

              p. s. k pánovi biskupovi baxantovi sa radšej vôbec vyjadrovať nebudem. ten presne zapadá do hierarchie katolickej cirkvy. a výsledok je práce je asi 100 posledných poslušných farníkov v jeho farnosti.

              • 20.2.1.2.1.1.1
                Peťo says:

                Že si žiješ vieru po svojom, to ti nikto neberie. Ale ak odvrhol Cirkev, odvrhol si Krista…na tom nič nezmeníš. P.S: Myslíš si, že život s Cirkvou sa nedá žiť na plno?!

  21. 21
    František says:

    pondelok, 2. júla 2012
    Odvolanie arcibiskupa Bezáka – dobrá správa

    (S Pánom Bohom idem od Vás, neublížil som, neublížil som, žiadnemu z Vás. )

    Od menovania Róberta Bezáka 18. apríla 2009 sa k nám dostávali najrôznejšie správy o charaktere tohto biskupa, z ktorých išla hrôza (dekonštrukcia liturgie u neho dosahovala vraj až takej miery, že slúžil liturgiu s plyšovými hračkami na oltári). Povesť ultramodernistu následne potvrdil deklarovaním aj na pomery slovenskej cirkevnej hierarchie ultraliberálnych názorov (tieto si je možno dohľadať vo viacerých jeho verejných vystúpeniach – keď pritakával sugestívnym pritkatolícky orientovaným otázkam heretika Hríba v jeho relácii, alebo keď nedôstojne biskupa šaškoval na neopohanskej Pohode, ale príkladov jeho pochybného konania by sme našli viac). Za normálneho stavu v Cirkvi by sa niekto taký nikdy nestal biskupom, ale v čase krízy sa menujú podobní ľudia podliezajúci sa verejnosti (v tom bol Bezák vždy dobrý).

    Kým smerom k ľudu si budoval vlastný kult osobnosti, voči svojmu predchodcovi (a zrejme nielen k nemu) sa prejavoval celkom iným a tvrdým spôsobom (čo je zrejmé už z toho, čo presiaklo na verejnosť). Je nepochybné, že za usmievavou tvárou nastavenou smerom k vonkajšiemu svetu sa skrýval tiež iný Bezák nastavený do vnútra Cirkvi na tvrdú mocenskú politiku. Pri súčasnom stave Cirkvi sa dalo očakávať, že sa máme dlhodobo “na čo tešiť”. Muselo sa však stať niečo veľmi závažné (ako priamo potvrdzujú aj Bezákom čítané listiny k jeho odvolaniu), keď sa o činnosť Bezáka začala zaujímať nadriadená cirkevná hierarchia. Dnes, keď popieranie základných katolíckych dogiem je skôr cestou hore v hierarchii cirkevného rebríčka sa biskupi akiste neodvolávajú za také maličkosti ako je podomielanie vierouky (obzvlášť ak sú v úrade pomerne krátko).

    Že sa Bezákove konanie v Cirkvi kontroluje potvrdil napokon aj o sám (napríklad aj na konci Hríbovej relácie). Budúcnosť nám snáď dá nazrieť do toho, čo sa presne stalo. Možno je to natoľko škandalózne, že zástupcovia Cirkvi o tom radšej ani nechcú hovoriť, hoci tým Bezákovi dávajú do ruky zbraň, ktorú mohutne využíva – napríklad v kázni, ktorú plne zneužil na vytvorenie obrazu vlastného neodôvodneného a nespravodlivého martýrstva. K tejto kázni sa kriticky vrátime nižšie. V každom prípade výsledkom legitímnej kontroly z pozície hierarchicky nadriadenej bol snáď najvážnejší krok, aký sa vôbec dal očakávať: odvolanie Bezáka z funkcie.

    Ešte pred odvolaním (ktoré Bezák zrejme očakával, keďže bol predtým vyzvaný k abdikácii, ktorú tento navonok vzor pokory odmietol) sa spustila hystéria odštartovaná Františkom Mikloškom, veľmi chabým kresťansko-demokratickým politikom, ktorého už predtým niekto (veľmi pravdepodobne s podporou ak nie priamo od Bezáka, tak z Bezákových kruhov) použil na boj proti arcibiskupovi Sokolovi, ktorý vyústil až do veľmi pochybného typicky liberálneho rozsudku, o ktorom informovala Dielňa Sv. Jozefa. Napriek tomu, že sa dnes ťažko dostaneme k dôkazom, ktoré by to potvrdili, celá kauza hystérie rozpútanej okolo Bezákovho odvolania má silný rukopis riadenia slobodomurárskou lóžou. Čo potvrdzuje aj skutočnosť, že priestorom na spustenie hystérie okolo Bezáka bol jemu plne lojálny časopis .týždeň, ktorý inak napĺňa prakticky všetky znaky murárskeho hnutia popísaného pápežom Levom XIII. v encyklike Humanum genus. (.týždeň je o to nebezpečnejší, že v dobe zmätenia veriacich svoju protikatolíckosť zakrýva, čo mu však nebráni v tom, že glorifikuje protikresťanskú úpadkovú nemorálnu kultúru, pričom časť jeho osádky nemá problémy dokonca verejne propagovať napr. sodomitské partnerstvá – to je však samozrejme len špička ľadovca protikatolíckeho pôsobenia tohto týždenníka). Ak tu aj nie je priame angažovanie (ako tomu bolo nedávno vo Vatikáne prostredníctvom pápežovho slobodomurárskeho komorníka), ideová línia je zrejmá.

    Na Bezákovu podporu navyše hneď vystúpila veľmi charakteristická skupinka “celebrít”, ktorá dobre potvrdzuje koho záujmy arcibiskup Bezák vo funkcii hájil. Neprekvapuje, že veľká časť týchto celebrít sú nekatolíci, viacerí z nich dokonca známy priamymi útokmi a odporom ku katolíckej Cirkvi. Môžeme spomenúť napríklad predstaviteľov heretických skupín ako je Štefan Hríb, pastor Pastirčák, či odskočený bývalý katolík Kocúr (útočiaci na všetko katolícke kde sa len dá), feministka Juráňová, organizátor nemravnej Pohody Kaščák (ktorý mal minimálne v minulosti za partnerov výrobcov kondómov), a ďalšie ateistické ksichty z .týždňa a iných Hríbovych kamarátov. Okrem nich tu boli ešte liberálni katolíci ako Daniel Lipšic, či Jana Žitňanská, ktorí zhodou náhod chystajú ďalšiu zvrátenú liberálnu politickú “alternatívu” pre Slovensko. Alebo takých katolíkov ako je odchovanec liberálnych organizácií Rybníček, za ktorého riaditeľovania TV JOJ bola predným producentom erotických relácií na Slovensku. Môže si niekto normálny myslieť, že takéto zoskupenie, ktorého (minimálne jeho veľkej časti) cieľom bolo vždy škodiť katolíckej Cirkvi nivočiť jej vierouku, malo na zreteli dobro katolíckej Cirkvi ? Nebuďme naivní. Odpoveď je samozrejme nie. Títo veľmi dobre vedeli prečo sa za Bezáka postavili, lebo to bol plne ich človek. Skutočné vzory katolíckych biskupov z minulosti v nich naopak vyvolávajú odpor.

    Napokon teda prišlo k Bezákovmu odvolaniu, ktoré oznámil v kázni, ktorá bola štýlom veľmi blízka spôsobu luteránskych heretikov, ku ktorým mal biskup napokon vždy veľmi blízko. Okrem manipulatívnej propagandy, ktorou sa hájil a skrývanej neposlušnosti však zrejme Bezák zrejme aj klamal, alebo minimálne hovoril polopravdy, ktoré z neho mali urobiť martýra – čo sa u časti ľudu aj stalo-, lebo zaslepenému ľudu u ktorého si budoval kult osobnosti stačí veľmi málo (o čom svedčí aj potlesk Bezákovej reči, napriek tomu, že ide o liturgicky absolútne nevhodné konanie, čo však ľud pod takými pastiermi ako je Bezák nevie).

    Bezák sa tu otvorne postavil cirkevnej hierarchii a to minimálne na hranici neposlušnosti, keď sa zrejme snažil obísť príkazy, ktoré vo veci svojho odvolania dostal. Bezák odôvodňuje, že ide o “jeho veriacich” – my sme si však doteraz mysleli, že veriaci sú jedine Kristovi a chodia do kostola kvôli Kristovi, ktorému náležia, nevieme na základe čoho si ich Bezák teda privlastňuje. Ďalej Bezák tvrdil, že to nerobí pred médiami – veľmi zaujímavé je z tohto hľadiska video v Trnave dobre známeho novinára Patrika Pokorného, ktorý toto aj okamžite zavesil aj na YouTube – evidentne náhoda a Bezák je slepý a nevidí, že ho známy trnavský novninár nahráva. Ďalej Bezák tvrdí, že ani nevie dôvod svojho odvolania – to je ďalšie veľmi pochybné a neuveriteľné tvrdenie, nakoľko Bezák veľmi dobre vedel o kontrole jeho pôsobenia (je extrémne nepravdepodobné, že nepoznal jej obsah, zvlášť keď písomne odpovedal na výsledky vizitácie, čo v odpovedi písal, keď nevedel, čo sa mu kladie za vinu?). Vrcholne komicky potom pôsobí tvrdenie Bezáka, že on nič nekomentuje, hoci prakticky nič iné vo svojej kázni nerobil. Chudáčik biskup sa ešte nadôvažok označil v dramaticky zahratej reči za obžalovaného, ako keby sa proti nemu snáď viedlo trestné konanie, nám je však zrejmé, že tu išlo o silno manipulatívne konanie smerom k mienke veriacich, ktorí radi na skočia na rozprávku o nevinnom a nespravodlivo “odsúdenom” arcibiskupovi.

    Vzhľadom na uvedené je absolútne zrejmé, že Svätý Otec Benedikt XVI. spravil naozaj to najlepšie pre dobro Cirkvi a trnavskej arcidiecézy, keď tohto biskupa odvolal.Zverejnil Chouan o 1:49
    Odoslať e-mailomBlogovať!Zdieľať v službe TwitterZdieľať v službe FacebookMenovky: Cirkev, komentár, Trnava
    Reakcie:

    Ještě jedna dobrá zpráva z téhož dne:
    http://aktualityhvezd.wordpress.com/2012/07/01/lichtenstejnci-odmitli-zbavit-sveho-knizete-prava-veta/

    • 21.1
      lubos says:

      povedz, prosím, že je to len z recesie napísané toto.

    • 21.2
      ja says:

      Congratulation!!!!
      Moja reč. Bol najvyšší čas!
      Neveriaci nech sa nestarajú (nikto im ich presvedčenie neberie)
      a “veriaci” nech sa konečne spamatajú!

    • 21.3
      MIKI says:

      Tak ja k tomuto prispevku len tolko ze:

    • 21.4
      Marián says:

      Tak toto by tuším ani svedok jahve-ov lepšie nenapísal. “podobala sa na luteránsku” Chvála bohu.

    • 21.5
      tictac says:

      Aj Cirila a Metoda vyhnali zo Slovenska, je to hzanba keď v cirkvi zvíťazí mamon, nenávisť, chamtivosť. Tipujem, že pápež o tom vôbec nevedel, že je to všetko sprisahanie ľudí bez Boha, čo sú ako vlk v ovčom rúchu.

    • 21.6
      martin says:

      tebe františek adresuj to isté ako peťovi. aj keď je to zbytočné, lebo mám také tušenie, že vy dvaja sa budete veľmi dobre poznať, ak nie ste vlastne jeden a ten istý.

      peťko to čo ty tu dávaš sú len naučené frázy. nič viac. presne to, čo po dlhé roky počúvam v kostole. len naučené a naštudované tláchanice, ktorým aj tak nikto nerozumie. je to výklad viery, aký ste si ho urobili vy vo svojich hlavách. ale nie v srdciach. a ver mi, že dá sa milovať boha a veriť v ježišovo učenie aj bez cirkvi.ja som toho živým svedkom. už tisíce rokov zneužíva cirkev svoje postavenie a je to tak dodnes. vždy to bolo nejakou inou formou. dnes je cirkev nič iné iba mocensko-politická organizácia a čo tu ty píšeš je toho len živé svedectvo. /aktíva vatikánskej banky sú v hodnote 9 miliárd eur !!!!!!!!!!! a vo svete ľudia trpia hladom/. podľa ježišovho učenia máme rozdať svoj majetok chudobný, ale cirkev robí pravý opak. /sokolove prevody majetkov v hodnote 500 mil. korún bývalému agentovi štb/. taktiež ježiš vo svojom učení hovoril o pravde. tak prečo cirkev mlčí??? veď keď ste o svojej pravde o biskupovi bezákovi tak presvedčený, tak nám ju veriacim povedzte. za čo sa schovávate. za loajalitu voči biskupovi bezákovi???? povedzte pravdu. to nás učil ježiš kristus. a posledná vec. z ježíšovho učenie ste urobili náuka, ktorá sa študuje 6 alebo 7 rokov a pritom ježiš učil iba o jednom. O LASKE milý peťo. tak sa zobuď. na to, aby si mal v srdci lásku a tým pádom ježiša nepotrebuješ všakovaké múdre výrazý, ktoré používaš. máš rád a odpúšťaš aj ľudom, ktorí sú ti neni práve po vôli /hríb, kaščák, homosexuáli a pod/ a už vôbec ich neosudzuješ ako to robíš ty. a ak tvrdíš, že veriť v boha a ježíšovo učenie sa bez cirkvy nedá, tak ja ti niečo zacitujem : ” obrát kameň a ja tam budem”

      ale v jednom máš naozaj pravdu. táto zvrátená cirkev z času na čas ponúkne niečo, čo ma dokáže vrátiť do lavíc kostola. a to bol pre mňa biskup bezák, ktorý si získal lásku veriacich /srdce/, ale nizískal si vaše majetkovo-mocenské myšlienkové pochody /mozog/.

      takže milý peťo, prestaň myslieť a začni cítiť, tak ako nás to učil ježiš kristus. neštuduj, ale ži naplno život a vychutnávaj si každú jednu chvíľku. potom budeš naozaj šťastný a bližšie k bohu. hovorím ti to z vlastnej skúsenosti.

      p. s. k pánovi biskupovi baxantovi sa radšej vôbec vyjadrovať nebudem. ten presne zapadá do hierarchie katolickej cirkvy. a výsledok je práce je asi 100 posledných poslušných farníkov v jeho farnosti.

      • 21.6.1
        František says:

        Milý Martine, jsem František a Peťo je Peťo. Nikdy jsme se nepoznali a neznáme, nikdy sme sa nestretli. Jsem Čech a on Slovák. Já bydlím v Českém Krumlově a on – len Boh to vie. Píšu tu česky tu trocha po Slovensky, lebo sa mi to páči.
        Ale nyní vážně a už jen česky. To, co jsi napsal, není pro mne nic nového. S tím se střetávám i v diskusích na českých stránkách. Ale od věřícího (?) Slováka bych takové názory očekával méně. Ale proč ne. Tak ty se odvoláváš na víru v srdci a na to, že milovat Boha a věřit v Ježíšovo učení je možné i bez církve. Pak mně vysvětli, proč tedy Ježíš církev zakládal. Proč dal svým apoštolům a jejich nástupcům takové pravomoci – cokoliv svážete na zemi a cokoliv rozvážete na zemi (Mat 18,18) … atd. však to jistě znáš. Také připomínám Ježíšova slova : “Kdo vás slyší, mne slyší; kdo vámi pohrdá, mnou pohrdá; kdo mnou pohrdá, pohrdá Tím, kdo mě poslal” (Lk 10, 16) Chceš tedy, Martine, tvrdit, že miluješ Ježíše a máš Ho v srdci? Tak proč tak nenávistně mluvíš o církvi, kterou On založil? Proč tuto církev odmítáš? Je to proto, že ve skutečnosti odmítáš Ježíše Krista živého a tvoříš si Krista podle svých představ. Teď tedy chápu, že ti arcibiskup Bezák vyhovoval. Protože se snažil vyhovět každému, u nás se takovým říká vlezdop.d.listi. Ty tečky sis doplnil,že? Tak si vyber: Krista Ježíše se vším všudy, anebo jen to, co se ti líbí? Mně je celkem jedno, co si myslíš a budeš myslet o tomto, mnou napsaném. Dovedu si představit tvoji hysterickou reakci na toto, žij si svůj život, já tě nemohu znásilňovat. Věř mi však, že mně není lhostený tvůj osud a spása tvé duše. Nemohu však pro to dělat nic lepšího než se za tebe modlit, abys nakonec našel cestu k Pánu Bohu. Mysli si o církvi a jejích představitelích co chceš. Jsou to jenom lidé a jako takoví jsou chybující. Mnohdy velmi chybující. Lidé však chybují ještě víc, když se z takového důvodu od církve odvrací. Jsi také tak špatný (zlý)? Tak buď lepší. Církev potřebuje svaté – buď jím. Vzít nohy na ramena? No, to je mi hrdinství, to je opravdu řešení pro slabochy. Být dobrým křesťanem však je výzva pro ty, kdo se rozhodli bojovat. Být dobrým křesťanem, to není pro slabochy. Jenom slaboch se vymlouvá na objektivní okolnosti – církev je zlá je špatná. TAK BUĎ TY DOBRÝM. Kristus tě k tomu vyzývá, ale ty se od Něho odvracíš a přitom říkáš, že Ho miluješ. Jsi lhář, anebo jsi vnitřně navyrovnaný.
        Bůh ti požehnej a ať tě obdaří milostmi, abys k Němu našel cestu. Neobviňuj druhé kolem sebe ze špatností. Špatné hledej v sobě. Pak teprve najdeš skutečný mír. František +++!

  22. 22
    edo says:

    toto je co, to kto pisal tento clanok ? akoze satira ? pokus o vtip ? pokus o zamyslenie sa mentalne zaostaleho ? ty kokos toto je ina kava.

  23. 23
    Peťo says:

    Dnes, na sviatok našich vierozvestcov, je príslovečný deň pomodliť sa s pokorou za zachovanie skutočného dedičstva viery a za ukľudnenie atmosféry na Slovensku:

    Všemohúci a večný Bože, ty si našim predkom poslal svätého Cyrila a Metoda, aby ich priviedli k pravej viere; prosíme ťa, pomáhaj nám, aby sme si verne zachovali dedičstvo otcov, statočne vyznávali svoju vieru a podľa nej aj žili.

    Z listu Hebr 13, 7-9a:
    Pamätajte na svojich predstavených, ktorí vám hlásali Božie slovo. Dobre si všimnite, aký bol koniec ich života, a napodobňujte ich vieru. Ježiš Kristus je ten istý včera i dnes a naveky! Nedajte sa zviesť všelijakými a cudzími náukami.

    • 23.1
      martin says:

      v piatok sa vidíme na námestí v tt za nášho milovaného biskupa. pretože sa nenecháme zviesť všelijakými cudzími náukami milý peťo.

      • 23.1.1
        František says:

        Ještě něco Martine. To my Čechové dobře známe. Také jsme kdysi měli jednoho takového milovaného… nebyl to arcibiskup, ani biskup, byl to jen obyčejný kněz. Prý ho upálili protože hlásal pravdu. Takový mučedník pravdy. Ten kdo miluje pravdu, nemiluje násilí a nátlakové akce. Ten náš upálený kněz neprotestoval, když po jeho kázání v Betlémské kapli v Praze, Pražané vyšli do ulic, přepadávali fary a vyháněli faráře. Přestože docházelo k těžkým násilnostem a dokonce i k obětem na životě, náš kněz neprotestoval a neuklidňoval rozvášněné davy. Když pak za tento čin byl jeden vinník potrestán na hrdle, vyšli “spravedliví” zastánci našeho kněze a vyhodili z okna městské konšele. Náš, tolik lidem milovaný kněz byl více než papež. Ten jej povolal do Říma, náš kněz se mu však vysmál a urážel ho. Nakonec pyšně odešel na koncil, kde byl vydán spravedlnosti a potrestán .. však to jistě víš jak. Ti, kdo potom vyvolali války a třicetileté bezvládí v zemi, také chtěli jenom pravdu a spravedlnost. Jak to dopadlo víme. Země zdevastovaná, mnoho lidí zahynulo a ta naše země, a hlavně její obyvatelé, se dodnes nemůže duchovně vzpamatovat. To vše jenom pro pýchu a zpupnost jednoho kněze. Přesto všechno by jej chtěli rehabilitovat a dokonce požadují od církve jeho kanonizaci.
        Tak se ptám, uvěřil jsi, Martine, Kristovi, anebo Bezákovi? Jsi Kristovec, anebo Benákovec? Co jsi? Záleží ti na víře v Krista, anebo v člověka? Dokonce v člověka, který nemá kousek pokory. Pokorný arcibiskup by řekl: “Roma locuta, causa finita (Řím promluvil, věc je vyřízena, hotova). Nyní ať rozhodne Bůh, je to v Jeho rukou”. Co však udělal tvůj milovaný arcibiskup? Rozhodl se bojovat proti církvi, kterou prý tolik miluje. Lže. Miluji iba seba. Své ovečky štve proti církvi. Vystupuje jako chudáček ublížený, prý neví, proč je odvolán. Lže. Ví to velmi dobře. Když někdo něco vyšetřuje, tak se též vyptáváj. Už proto musel pochopit, co za vším je. Že mu důvody neřekli? Proč by ty důvody měli zatajovat? Nebyly to však důvody o kterých spekulují média. Kvůli tomu by nebylo nutné pověřovat biskupa z jiné diecéze, dokonce z jiné země, aby vše vyšetřil. Tak jednoduché to nebylo.
        Biskup Baxant, kterého znám už několik desetiletí ještě jako kněze, je takový, o kterých se říká svatý muž (nerad to používám). Stal se biskupem diecéze, která bývala před válkou téměř celá německá. Po odsunu Němců se tam přistěhovaly nejrůznější existence z celého tehdejšího Československa. Jak je Česká země bezbožecká, tak je tato diecéze tím nejhorším územím po duchovní stránce. Takže pokud biskup Baxant nemá kostely zaplněné věřícími do posledního místa, není to jeho vina. To mi věř. On zázraky nedělá a kostely v této zemi nenaplní za pouhé dva roky ani ten největší světec. František +++!

        • 23.1.1.1
          patricius says:

          Mily Frantisek, suhlasim s tebou vo vela veciach.. Milovat Jezisa znamena milovat aj Cirkev, lebo sam Jezis ju ustanovil.. Pokial by si vsak poznal pomery v TT arcidieceze tvrdil by si asi nieco ine. Keby si pocul ako sa byvaly arcibiskup uz stahuje do arcibiskupskeho uradu, ako jeho verni uz preberaju posty na jednotlivych poziciach v ramci cirkevnej hierarchie,asi by si tazko uveril,ze to nie ON ma prsty v odvolani Bezaka. Kde na Slovensku, v Cechach sa stalo,zeby emeritny biskup zostal v rovnakej dieceze, ktorej sefoval ? Nikde inde, len v Trnave. A co sa tyka oddanosti Cirkvi.. Nuz, historia sama dokazuje,ze “Roma locuta Causa finita” nie tak celkom plati.. Pretoze rim prehovoril aj v minulosti a papez sa musel po rokoch ospravedlnovat (vid kriziacke vypravy,..) Nemame tu nahodou takyto pripad aj teraz ? Co je na tom,ze veriaci chcu odpoved na tuto otazku teraz, a nie za 50/100 rokov ?

          • 23.1.1.1.1
            František says:

            +!
            Patricius, já ti rozumím. Jsou však věci, které nejsou na nás, abychom je řešili. Kdo nám dal právo míchat se do personálních záležitostí Církve? Diktovat, koho chceme mít arcibiskupem? Církev má hierarchickou, nikoliv demokratickou strukturu. Nech Ducha svatého, ať se vypořádá se záležitostmi, kterým my ani nemůžeme rozumět. Co my vime o tom všem? Vidíme jenom povrch, a kdybychom jen letmo nahlédli pod něj, asi bychom se zhrozili. Jak papež obsadí ten či onen stolec, to není na nás a nesmí nás jeho rozhodnutí dvrátít od lásky ke Kristu Pánu. To je přece naše prvořadá úloha, milovat Ježíše a v Něm Jeho i našeho Otce. Oslavovat Otce v Srdci Jeho Syna. A nezáleží na tom, jestli bude arcibiskupem ten, který se nám páčí, anebo nepáčí. Také biskupové jsou jenom lidmi a Bohu zodpovídají nejen za svou duši, ale i za duše sobě svěřených duší. Nemluvme jim tedy do jejich úřadu.
            Patricius, píšeš, že nevím, jaký je stav vaší arcidiecése. A víš ty a tvoji přátelé, jaký je stav v českých diecézích? Nevím, jaký je stav vašich srdcí, ale stav srdcí Čechů je katastrofální. Modlete se a děkujte Pánu Bohu, že na Slovensku je ještě víra na dosti vysoké úrovni. Jenom se bojím o vaše srdce, když sleduji reakce některých věřících na Slovensku. Doufám, že takoví nejsou všichni věřící Slováci, věřím, že většina jde za Ježíšem Kristem a nevybírá si cestu podle toho, který pastýř je lepší.
            A neboj se, že se papež bude muset omlouvat za 50/100 roků. Ani za Křížové výpravy se neomlouval. Omlouval se jen za některé výstřelky, ne za výpravy samotné (ty byly správné), ale za zlo, které je doprovázelo. To se opravdu může opakovat, podle toho, jak se zachová věřící lid.
            Pán Bůh žehnej Slovensku! František +++!

      • 23.1.2
        Peťo says:

        Škoda, že si nepochopil … ale nebudeš prvý ani posledný čo, žiaľ, nevie (možno preto že do kostola a Cirkvi to máš tak “ďaleko”) a len hlása a hlása. Vieš vlastne, čo hlásaš? Alebo hlavne že máš možnosť určitej revolty?
        Ak chceš byť verným kresťanom, pozri si pre vlastné uistenie životopis sv.Cyrila a Metoda: 1) “vykašľali” sa na Rím alebo 2) si išli svoj zámer do Ríma potvrdiť?
        (ak sa nechceš vzdelávať, potom ti napoviem: to druhé samozrejme)

        A ako sa zachoval Bezák? Bez ohľadu, čo stojí za jeho odvolaním, či je alebo nie ako vy vravíte “správne” sa Bezák POSTAVIL PROTI CIRKVI! ….to sa nerobí nech by bol akokoľvek zlatý, milý, dobrý a aj spravodlivý. Jeho neposlušnosť Rímu úplne stačí! …viac znamení ten kto počúva a chce počuť a nechce sa dať zviesť všelijakými a cudzímí náukami nepotrebuje!

  24. 24
    Pupko says:

    Kto chce falošnú demokraciu do citkvi podla politických prvkov /zásad pseudodemokracie/

    ten sa dožaduje skazy cirkvi.

    Bezák mal mnohé previnenia, ktoé mu ajveriaci vytýklai

    po vystúpeni v Pohode a u Hríbe.

    Kto ho nútil zle konať ?

  25. 25
    Jovany says:

    To je úžasné.Vedel som že pár náboženských fanatikov existuje,ale toto čo tu čítam prekonáva všetko čomu sa vraví náboženský fanatizmus.Ľudkovia,dajte si hodne studenú sprchu a potom si prečítajte tie čoviny čo tu píšete.
    Toto sú fakt perly ducha:
    Nejde milovať Krista ak nemiluješ Jeho Cirkev!
    Nejde milovať Krista a jemu verne slúžiť bez Cirkvi.
    …a už len dobrotivý Boh vie nakoľko je Tvoje konanie spôsobené iba nedostatočným poznaním alebo aj nedostatkom pokory.
    atď,atď
    Už sa nečudujem komunistom že chceli zabrániť prieniku takýchto sfanatizovaných tupcov do spoločnosti.Vám stále niekto ubližuje.Kedysi komunisti,teraz slobodomurári a liberáli,židia.
    Veľký Mao (MAU CE TUNG) povedal My musíme mať nepriateľa.A keď ho nebudeme mať,tak si ho vymyslíme.A tejto zásady sa drží aj RKC.Všetci vám veriacim ubližujú a opak je pravda .Rozťahujete sa po celom Slovensku a v celej spoločnosti,kultúre,školách,štátnych zariadeniach.A len vyciciavate túto spoločnosť z peňazí ktoré je treba na dôležitejšie veci ako na pestovanie si Vášho fanatizmu.
    Nech Vás boh živý!Ale za vaše peniaze!

  26. 26
    ... says:

    Pan arcibiskup, dakujem za vsetkych normalnych trnavcanov. Za to, ze Trnava su vas nezasluzi a nema na viac vidiet v meste kazdy den. Hanbim sa za Trnavcanov, hanbim sa za to, ze mame takych zakernych a skorumpovanych ludi na svk. Hanbim sa za papeza. Je to strasna hanba.
    Ale pravda a laska vitazi. Ta stredoveka zatuchlina raz aj z trnavy musi odist. A to z celeho skornateneho mesta !

  27. 27
    Ján says:

    Postoj Svätej stolice je jasný. V januári (ešte….takže Bezák o svojom páde dávno vedel!) do Trnavskej arcidiecézy poslala apoštolskú vizitáciu a na základe jej výsledkov (Bezák to teda vedel už 5 mesiacov!) požiadala arcibiskupa Róberta Bezáka o odstúpenie. V liste apoštolského nuncia Maria Giordanu sa priamo spomínajú nielen „vážne obvinenia vznesené voči Vašej Excelencii“, ale aj „problémy, ktoré povstali počas apoštolskej vizitácie“. Keď Bezák odmietol odstúpiť, bol odvolaný. Trnavský arcibiskup skončil vo výslužbe nielen nečakane rýchlo, ale aj po nezvyčajne ráznom postupe, s ktorým sa v katolíckej cirkvi stretáme len vo výnimočných prípadoch. Vážnosť rozhodnutia Svätej stolice zvýrazňuje príkaz sídliť mimo územia Trnavskej arcidiecézy. V kánone 402 § 1 Kódexu kánonického práva je totiž uvedené, že „biskup, ktorého zrieknutie sa úradu bolo prijaté, ponecháva si titul emeritného biskupa svojej diecézy a ak si to želá môže si podržať miesto pobytu v samej diecéze“ (čiže Bezák vás vo svojej kázni vo veci „odídenia“ Sokola klamal). Nasleduje však dodatok – „ak v niektorých prípadoch pre zvláštne okolnosti Apoštolská stolica nerozhodne ináč“. Podľa Svätej stolice v tomto prípade figurujú „zvláštne okolnosti“. Rozhodnosť krokov Svätej stolice navyše zvýrazňuje skutočnosť, že Bezák nebol „odložený“ elegantným spôsobom, akým by bolo napríklad menovanie za nuncia alebo do nejakého cirkevného úradu v zahraničí, ale odvolaný. Dôvody odvolania nejakého biskupa Svätá stolica síce nikdy nezverejňuje, ale takmer vždy sú zjavné. Keďže o deliktoch arcibiskupa Bezáka sa oficiálne nevie nič, rozmnožujú sa dohady. Pochybnosti pritom nastolil samotný arcibiskup Bezák. V Katedrále sv. Jána Krstiteľa v Trnave neštandardne prečítal oba listy z nunciatúry, ktoré neboli určené na zverejnenie, a doplnil ich veľavravným komentárom. Vyhlásil, že nepozná výsledky apoštolskej vizitácie (?), ktorej cieľom malo byť len jeho obvinenie, ani dôvody svojho odvolania (?)… vedel to už od januára. S výsledkami vizitácie a dôvodmi odvolania býva dotyčný biskup štandardne oboznamovaný prostredníctvom nuncia alebo osobne vo Vatikáne. Neprehliadnuteľnou bola aj Bezákova poznámka, či je pápež naozaj dobre informovaný.

  28. 28
    brat Šavol says:

    Bezákove Božie mlyny 12. 7. 2012
    Zamyslenie na aktuánu tému.

    Strávil som niekoľko dní na Vlkolínci. Vo verejnosti kulminovala kauza odvolania arcibiskupa Bezáka. Dedinou kráčali do kostola krojované ženy. Ako stále.

    Od odvolania arcibiskupa prešlo niekoľko dní. Vášne vyprchali. A my sa môžeme na celú vec pozrieť trošku inak. S odstupom.

    Podstatu odvolania arcibiskupa neprináleží hodnotiť nikomu okrem tých, ktorí mu úrad zverili. Rím dal, Rím vzal. Kauza Bezák nám ukazuje, že nemusí byť pravidlom, aby biskupi odchádzali do dôchodku až po dovŕšení 75 rokov života ako sme boli zvyknutí v našich zemepisných šírkach. V tomto smere je vec jasná. Čo nás mohlo vyrušiť a vyrušilo i mňa, je forma akou Róbert Bezák svoj úrad opustil. Napokon, táto vec sa stala predmetom nejednej, aj mojej kritiky.

    Až neskôr som si uvedomil, že Róbert Bezák, čo do formy, zožal len to, čo počas vykonávania funkcie zasieval vo vzťahu ku kúrii, ktorú viedol. Sám som bol svedkom ako slúžil v katedrále omšu ním poverený kňaz, pričom jeden z dvoch emeritných biskupov „iba“ koncelebroval. Neštandardná situácia. Druhý trnavský emeritný biskup, vzhľadom na „svojské“ správanie nového arcibiskupa, Trnavu nakoniec „dobrovoľne“ opustil. Zostávajúci Mons. Štefan Vrablec si kritiku nenechával pre seba. Narozdiel od mena Bezák, meno Vrablec bolo známe aj v Ríme. Dokonca na najvyšších miestach, vrátane pápeža Benedikta XVI. (Vrablec v Ríme pôsobil veľkú časť života). Nebolo treba veľa, aby sa o nových „spôsoboch“ komunikácie Bezáka s emeritnými biskupmi dozvedeli aj vo Vatikáne. Práve oni napokon zlomili obľúbenému arcibiskupovi väz. Podcenil biskupov – dôchodcov. V tom sa František Mikloško zmýlil, alebo bol zámerne zavedený, keď hľadal za prípadom tretieho trnavského emeritu Jána Sokola. Róbert Bezák doplatil iba na to ako sa sám choval k druhým. Razancia s akou mu bola predstavená jeho vlastná „emeritúra“ dáva tušiť, čo dobre vedel. Viac ráz bol na danú záležitosť upozorňovaný. Dokonca kvôli tomu opustil funkciu aj Bezákov prvý generálny vikár. Arcibiskup zostával panovačne tvrdohlavý.

    A ešte jedna drobnosť. V dňoch 18. – 20. júna zasadala za účasti apoštolského nuncia Mons. Giordana Konferencia biskupov Slovenska. Róbert Bezák sa na rokovaní vzdal funkcie predsedu rady KBS pre Slovákov v zahraničí. Vo funkcii ho nahradil biskup Mons. Jozef Haľko. Bezákovi bolo jasné, čo ho čaká. Vrátane dôvodov na odvolanie. František Mikloško bol vabank, ktorý mu nevyšiel. Takto sa osobné problémy neriešia. Zvlášť nie vo vzťahu k Vatikánu.

    Nič z toho, čo som napísal, nemá za cieľ tvrdiť, že Róbert Bezák nebol obľúbeným duchovným, rovným a slušným chlapom. Možno zabudol, na čo zabúdame občas všetci: žiť život tak, aby sa nám v zlom nemalo čo vrátiť. Lebo Božie mlyny melú. Niekedy si dávajú načas a inokedy zas prekvapia svojou rýchlosťou.

    Vlkolínec mi pomohol. Samota, ticho a Boh urobili svoje. Vrelo doporučujem. Nielen Róbertovi Bezákovi.

    P.S.

    Spätná väzba je jedným z najväčších darov nášho Boha. Väčšina problémov a nedorozumení začína, kde chýbajú. V prvotnom hodnotení prípadu Bezák som sa zmýlil. Nechal sa uniesť vášňami. Na chvíľu sa zo mňa stal človek davový. A ním som veľmi nerád. Preto toto zamyslenie. Dlhujem ho hlavne sebe. A svojmu svedomiu. Akoby dodal Milan Rúfus, pravda je vždy niečo viac ako len vidíme, čucháme, alebo hmatáme. Je to jadierko pod škrupinou…

    Praskla. Revolúcia sa nekoná. Neboli pripravení. Ľud ani revolucionár. Kauza Bezák tak, bohužiaľ, zostáva príbehom jedného muža. Nezvládnutou “One man show” z ktorej sa môžeme poučiť. My všetci.

    • 28.1
      sestra Marta says:

      Tento tendenčný guláš sa nedá pochopiť. A to je tvorca, že vraj kresťan. Pápežskejší od pápeža. Každému čo vyhovuje. Ale pravda nie je dôležitá. Ešte, že Pán Boh sa nemusí spoliehať na pravdu, ktorú my kresťania obhajujeme. A to je podstatné. Hovorí sa, že všetko zlé je na niečo dobré. Určite ak to Pán Boh dopustil, tak Roberta Bezáka neopustí, zocelí ho ako zlato v peci a tú špinu, ktorú chceli demoralizovaní vyliať na neho za tak krátky čas, nakoniec len sa vyplaví to zlo čo tlie už roky. Jedine čomu verím aj ja, že Božie mlyny melú poly ale iste. Kristova trpezlivosť s ľudstvom je neuveriteľná. Môj osobný názor, že Trnavskej arcidiecéze by nepomohlo ani 10 Bezákov, keby mali aj akú dobrú vôľu, snahu. Lebo už roky sa nebudovala jednota a nedostatky vyvolených boli len útokom na Cirkev a vždy to prešlo. Som z toho nešťastná, potom ako musí byť Pánu Bohu, keď nemáme žiadnu pokoru…..

  29. 29
    ... says:

    Aj na ten vatikan raz pridu bozie mlyny. Za vsetky tie hriechy, ktorych sa napachali v historii ( vojny papezov, milenky, ukladne vrazdy atd) najvyssi a ich prisluhovaci. Kde my clovek doveru , ze sucasny nekonaju inak ?
    Nech je akokolvek trnava a ludia dostali sancu. Skoda. Nevyuzili ju. Trnava bude este roky v tmarach, malomestiackych predsudkoch, uskoprsych zabomysich vojnach o gulicky. Napokon, je to tu vidiet.
    Zadrhnite sa svate kolena !

    • 29.1
      Fero says:

      Nič nové pod slnkom….nespokojenci a nepraktizujúci (a ak tak len akosi “po svojom”, ale ďaleko od pravej viery), nemajú ani šajnu o cirkevných veciach a ani trošku pokory niektoré veci prijať, prípadne sa za ne modliť, tak len vypisujú (prepytujem za výraz) sprostosti.

  30. 30
    Ján says:

    Vyhlásenie Apoštolskej nunciatúry na Slovensku v mene Svätej stolice a z jej poverenia na vysvetlenie šíriacich sa mylných informácií ohľadne postupu, ktorý viedol k rozhodnutiu Svätého Otca vo veci trnavského arcibiskupa, J. Ex. Mons. Róberta Bezáka.

    Na základe početných podnetov poslaných priamo Svätej stolici kňazmi a veriacimi ohľadom pastoračnej situácie v trnavskej arcidiecéze, Štátny sekretariát Jeho Svätosti poveril Kongregáciu pre klérus pripraviť apoštolskú vizitáciu v tejto partikulárnej Cirkvi s cieľom, aby preskúmala pravdivosť sťažností týkajúcich sa biskupa arcidiecézy J. Ex. Mons. Róberta Bezáka.

    Apoštolská vizitácia sa uskutočnila v dňoch od 22. januára do 1. februára 2012 a za apoštolského vizitátora bol menovaný litoměřický biskup z Českej republiky, J. Ex. Mons. Ján Baxant. Výsledky preverovania boli následne apoštolským vizitátorom zaslané na Kongregáciu pre klérus, ktorá sa im v spolupráci so Štátnym sekretariátom a Kongregáciou pre biskupov primerane venovala a pozorne ich preskúmala.

    Kongregácia pre biskupov následne oboznámila J. Ex. Mons. Róberta Bezáka s najdôležitejšími bodmi ohľadom jeho osoby a jeho pastoračnej aktivity a požiadala ho, aby ich zvážil a vyjadril k nim svoje stanovisko. Mons. Bezák odpovedal na túto požiadavku listom adresovaným Kongregácii pre biskupov.

    Finálne výsledky preverovania spolu so stanoviskom Štátneho sekretariátu a Kongregácie pre klérus boli následne predostreté Svätému Otcovi, aby uskutočnil konečné rozhodnutie. Svätý Otec po pozornom zvážení a modlitbe sa rozhodol požiadať J. Ex. Mons. Róberta Bezáka, aby sa zriekol pastoračného riadenia trnavskej arcidiecézy. Pred zverejnením rozhodnutia Svätého Otca prefekt Kongregácie pre biskupov na žiadosť Mons. Bezáka mu poskytol možnosť osobného stretnutia s ním. Stretnutie sa však neuskutočnilo. Keď Mons. Bezák odmietol podať demisiu, Svätý Otec ho odvolal z pastoračného riadenia arcidiecézy a toto rozhodnutie bolo zverejnené 2. júla 2012.

    Pápežské rozhodnutia týkajúce sa menovania alebo odstúpenia z úradu biskupov jednotlivých biskupských sídiel sú Svätou stolicou zverejňované v deň, ktorý bol so zainteresovanou osobou dohodnutý, alebo jej bol stanovený. Svätá stolica preto vyjadruje hlbokú ľútosť nad skutočnosťou, že Mons. Bezák urýchlil zverejnenie tejto správy a tým porušil pápežské tajomstvo.

    Apoštolská nunciatúra aj v mene Svätej stolice pozýva veriacich na Slovensku, aby ochotne a v duchu viery prijali rozhodnutie Svätého Otca. Svätý Otec vyjadruje všetkým biskupom, kňazom, diakonom, rehoľníkom a veriacim laikom Slovenska svoju otcovskú blízkosť, aby sa v tejto Svätým Otcom milovanej krajine ešte viac upevnila jednota Cirkvi.

    V Bratislave, dňa 9. júla 2012

  31. 31
    Ján says:

    Vyhlásenie Konferencie biskupov Slovenska ohľadom rozhodnutia Svätého Otca
    o odvolaní J. Ex. Mons. Róberta Bezáka z úradu trnavského arcibiskupa

    V týchto dňoch sme svedkami, že časť Božieho ľudu na Slovensku prijala rozhodnutie Svätého Otca ohľadom Mons. Bezáka na základe skreslených a čiastkových informácií, publikovaných niektorými oznamovacími prostriedkami.

    Z lásky k pravde, pokiaľ ide o žiadosti o vysvetlenie dôvodov, ktoré boli základom rozhodnutia Svätého Otca ohľadom J. Ex. Mons. Róberta Bezáka, upresňujeme nasledovné.

    Svätá Stolica pri príležitosti Apoštolskej vizitácie v niektorej diecéze v záujme ochrániť osoby, zainteresované vo vyšetrovaní a kvôli rešpektovaniu pastiera diecézy, zvyčajne nezverejňuje obsah, ktorý bol dôvodom konečného rozhodnutia Svätého Otca. Princíp práva na dôvernosť získaných informácií treba stále dodržiavať. To však neznamená, že tieto dôvody nie sú známe zainteresovaným osobám.

    Vo svetle toho, čo deklarovala Svätá Stolica prostredníctvom Apoštolskej nunciatúry, považujeme skúmanie v Trnavskej arcidiecéze za vykonané so všetkou vážnosťou, korektnosťou a so zmyslom pre zodpovednosť, výlučne pre dobro Cirkvi. Preto Konferencia biskupov Slovenska prijíma rozhodnutie Svätého Otca s hlbokým rešpektom a synovskou poslušnosťou.

    My, biskupi Katolíckej cirkvi na Slovensku, Cirkvi zraňovanej, ale stále vernej Svätému Otcovi a učeniu Cirkvi aj v ťažkých momentoch našich dejín, obraciame sa s naliehavou výzvou na všetkých, aby s rešpektom a s dôverou prijali rozhodnutie Svätého Otca.

    Pozývame všetkých k modlitbe, aby sa biskupi, kňazi a všetci veriaci, s Božou pomocou a na príhovor Sedembolestnej Panny Márie, Patrónky Slovenska a sv. Cyrila a Metoda, usilovali s vážnosťou a s duchom viery pracovať pre dobro jednotlivých diecéz, ktoré tvoria Cirkev na Slovensku.

    Bratislava, 10. júla 2012

  32. 32
    Martin says:

    Niekoľko rozhovorov a neišlo o rozhovory s laikmi, ma opäť vtiahli do kauzy. Ak si niekto myslí, že na úradoch Apoštolská nunciatúra na Slovensku, Svätá stolica, Kongregácia pre klérus, Kongregácia pre biskupov, Štátny sekretariát… zoradte si správne, prípadne doplnte chýbajúce, nie je potrebné si budovať vzťahy, alebo ináč povedané mať dobrý lobing či “priateľov” tak nežijete v roku 2012. Osobne ma mrzí, že sa všetci ohradzujú Svätým Otcom a konečný verdikt zvaľujú na neho. Slovenský veriaci si Svätého Otca neprestali vážiť. Ten aparát je stáročia budovaný na to, aby Svätý Otec uvedený dokument nemusel ani vidieť, nie to ešte ho podpisovať. Načasovanie a celé nezvládnutie komunikácie hovorí jasnou rečou o dvoch podstatných momentoch, ktoré si treba zapamätať. Jeden je poslušnosť, ktorá sa v bežnom živote už nenosí a ten druhý je skutočnosť, že Arcibiskup Róbert Bezák bol vlastne odvolaný za “nič”. Oba sú to veľmi smutné momenty s ktorými sa budú musieť veriaci v trnavskej arcidiecéze žiaľ naučiť žiť.

  33. 33
    Jovany says:

    Milí Martin keby veriaci neboli len hlúpe ovce, tak by vytvorili taký tlak na KBS a Vatikán že by sa zamysleli nad tým čo činia.Ale preto že Vám rozkázali držať hubu a krok,tak sa potom nečudujťe.

    • 33.1
      Jano says:

      Bezák je preč. Podľa jeho následných reakcií, ako celú situáciu on sám prijal a čo sa aj vďaka nemu (alebo predovšetkým vďaka nemu?) deje, treba nakoniec len dodať: VĎAKA PÁNU BOHU! Cirkev asi naozaj vie, čo robí a konala múdro, keď ho zbavila úradu.

      Dobrý kresťan katolík nemusí byť žiadna ovca, ale NIKDY nepojde proti pápežovi!
      Ak máš ku kresťanstvu ďaleko, tak to nikdy nepochopíš a ak si kresťan, tak sa spamataj!

      • 33.1.1
        Jovany says:

        “Dobrý kresťan katolík nemusí byť žiadna ovca” Ale bohu žiaľ je.A to je Váš problém.Ver si koľko len chceš a v čo chceš.Ale nechápem ako sa môžete nechať manipulovať cirkvou a.s.To nemáte svoj vlastný rozum a názor?

  34. 34
    Denis Majernik says:

    Patrik, kto natacal to video na omsi? Ty? Dik

  35. 35
    Ján says:

    Stále sa emotívne bavíte IBA O POCITOCH, nie však faktoch! …čím posúvate problém úplne niekde inde než je: Bezák bol odvolaný. Štandardným postupom. A to, čo Bezáka poškodilo, bola mediálna kampaň, ktorú však nevyvolala Cirkev! (Tá štandardne nehovorí o nedostatkoch vyšetrovaného). Nič menej, nič viac. Za verejnú hanbu si može Bezák sám. On už od januára vedel, že je zle a že ho odvolajú. V marci/apríli vystupuje ako pokorný a ľudský (to mu nikto neberie)služobník Boží u Hríba pod lampou, potom vytiahne ďalšie karty: Mikloška a mediálnu “šou” na nedeľnej sv. omši. Lenže tento vabank mu nevyšiel. Ak aj pripustíme, že vo všetkom išlo iba o náhodu, aspoň teraz mal “ten, čo miluje Cirkev” zasiahnuť, dať verejné vyhlásenie, že si neželá takýto teáter skrz jeho osobu. Lebo za touto (a inými mediálnymi) kampaňami stojí (ak nie aj sám Bezák) ktovie kto. Tí, čo chcú poškodiť Cirkev alebo majú mnohé osobne nevysporiadané otázky viery a vierouky sa “horkokrvne”, hlava-nehlava pridávajú ani nevedia k čomu… Ide tu o rebéliu proti Cirkvi. Nič menej, nič viac. Takže ak sa držíme faktu. Bezák je odvolaný. Štandardným postupom. On vie prečo….a ostatné záležitosti sú úplne mimo…NIE JE TU ČO RIEŠIŤ!

  36. 36
    Fero says:

    Stačí si prečítať 11 otázok a to mi úplne stačí. Všetko vážne veci! Odpovede ani čítať nemusím, veď žiaden obvinený nebude na seba prezrádzať….

    Lenže tieto otázky niekto na základe niečoho zostavil (a v úslužnej Cirkvi sa nepestujú takéto tvrdé obvinenia bez ničoho!) a bola vykonaná nezávislá apoštolská vizitácia, kde aj počas samotnej vizitácie nastali “vážne problémy” s Bezákom. Prirodzene na žiadnom súde nie sú dostačujúce alibistické odpovede obžalovaného. Potrebné sú svedectvá, dokazy, fakty. Cirkev o nich nehovorí (a je preto neprávom “za blázna”) a tak ostatní manipulujú veci úplne iným smerom: Chudáka bezáka neprávom obvinili.

    Prečítajte si ešte raz pozorne otázky. Viac netreba….

  37. 37
    Sokol says:

    Este raz vdaka za vsetkych trnavcanov.

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.