reklama

Bercajglisti chcú v stredu odkázať mestu, že cyklopruh na novú pešiu zónu patrí

Po doposiaľ jedinom tohtoročnom Bercajgli, ktorý bol v polovici januára 2013 určený skôr nebojácnym a otužilým, sa v stredu 17. apríla uskutoční prvé jarné stretnutie čoraz silnejúcej skupiny priaznivcov bicyklovania a cyklistiky.

Štart podujatia je naplánovaný na 18.30 hodinu pred kinom Hviezda.

Trasa povedie od kina k evanjelickému domu, cyklisti sa prevezú cez pešiu zónu na Trojičné námestie, zamieria na Štefánikovu a Šrobárovu ulicu. Okolo bývalého cukrovaru povedie trať na Kalváriu, Cukrovú a Hajdóczyho ulicu, z ktorej pelotón odbočí do areálu Slávie, kde obkrúži atletický štadión a cez Rybníkovú, Hornopotočnú a Hollého, Dolnpotočnú a Paulínsku sa vráti do späť do cieľa pre kino Hviezda.

bercajgel-apr-2
Bercajgel vstupuje už do tretieho roku fungovania

Jedným z hlavných poslaní športovo-spoločenskej akcie Bercajgel prostredníctvom spravidla večerných jázd ulicami mesta je okrem stretávania sa ľudí, ktorých spája záľuba v bicyklovaní, aj podpora tvorby bezpečných cyklotrás v Trnave.

A práve stredajší Bercajgel bude mať podľa slov hlavného organizátora Adama Peciara aj jedno dôležité a aktuálne poslanie.

Teší nás, že zástupcovia mesta plánujú povoliť na novej pešej zóne vjazd aj cyklistom. Pre lepšie vzájomné porozumenie a vyššiu bezpečnosť chodcov aj cyklistov si myslíme, že na pešej zóne by mal vzniknúť samostatný vyznačený pruh pre cyklistov. Preto chceme dať túto stredu predstaviteľom mesta jasne najavo, že spoločenská objednávka existuje, a že cyklopruh na budúcej pešej zóne bude rozumným riešením a má svoje opodstatnenie,“ povedal A. Peciar.

Mesto slovami architekta Petra Purdeša nevylúčilo osadenie takzvaných dopravných gombíkov a počíta s povolením vjazdu cyklistom na pešiu zónu.

Meteorológovia predpovedajú na stredu 17. apríla príjemné jarné počasie s teplotami nad 15 stupňov Celzia.

Organizátori veria, že sa zíde početná a príjemne naladená skupina ľudí, ktorí sa prídu rozhýbať, ukázať svojho dvojkolesového tátoša a povoziť sa spoločne večernou Trnavou.

Povinné sú reflexné prvky.

MAPA:
berc-mapa-apr13

Ulož ako PDF
Napísal 15. apríla 2013 0:21. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

35 komentárov pre “Bercajglisti chcú v stredu odkázať mestu, že cyklopruh na novú pešiu zónu patrí”

  1. 1
    Red_ says:

    pesia zona…. PESIA zona…. jj este aj samostatny pruh pre vlak by tam patril lebo sak to je PESIA zona………

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 21 Thumb down 31

    • 1.1
      Memento mori says:

      Ty si magor? Vieš o čom melieš? Alebo si na kokaíne?

      Thumb up 1 Thumb down 12

      • 1.1.1
        Red_ says:

        Ty to vobec nechapes, ta pesia zona je pesia preto lebo sa tade ma chodit pesi, nie je absolutne ziadny problem obist pesiu zonu napriklad cez Vajanskeho alebo cez promenadu… navyse slovo pesia nie je odvodene od slova bicykel…. zrovnaj si to v hlave nez zacnes urazat ludi.
        Napriklad aky by to malo zmysel tam dat cestu pre cyklistov? kolko by to usetrilo priemernemu cyklistovi casu? aj minutu…? a na ostatne aspekty sa nepozera??
        Da sa tam cesta pre cyklistov a budu sa tade promenadovat cyklisti budu tade jazdit a ohrozovat chodcov, hlavne male deti a proste to je pesia zona,ide sa rekonstruovat aby konecne vyzerala lepsie a aby tam boli ludia spokojnejsi, nejde sa to robit preto aby tam zacali chodit bicyklisti, to nie je vobec zona kde by sa malo chodit bicyklovat
        to uz potom kludne aj cesta pre taxiky by tam mohla byt nie? za chvilu aj taxikari napriklad zacnu robit odkazat mestu ze chcu pruh pre taxiky aby sa rychlejsie dostali a aby nemuseli obchadzat cele centrum…. proste odtial-potial

        Thumb up 10 Thumb down 7

        • 1.1.1.1
          vlado says:

          Pesia zona aj tak nie je absolutne pesia. Uz tolkokrat som sa musel vyhybat autam, ze bezpecnejsie je byt na obycajnom chodniku, nez na pesej zone. Okrem toho tam aj tak cyklisti jazdia, takze bude lepsie, ak budu mat vyhradeny pruh.
          Taxiky na pesej je blbost, ale v zahranici som videl na pesich zonach vyhradeny pruh pre MHD. To tam samozrejme islo pomalsie s vystraznymi svetlami. Tu v Trnave by to az taky zmysel nemalo, ale napr. MHD stojaca pred divadlom, ktora by isla cez Stefanikovu a Bernolakovu branu by tu mohla byt. Urcite by to priviedlo viac ludi do centra.

          Thumb up 7 Thumb down 4

          • 1.1.1.1.1
            Red_ says:

            Ono to ale vobec nie je myslene z mojej strany proti cyklistom, ja prave naopak podporujem vystavby cyklociest po Trnave, ide len o to ze treba sa pozerat na vsetky pre a proti a na vsetky aspekty
            jednoducho cyklocesta cez pesiu zonu by nemala ziadny vyznam ani opodstatnenie, argument ze bola by dobra aby bolo vyznacene kade pojdu cyklisti nie je vobec dobry pretoze to sa da potom pouzit na kazdy priklad(aj na auta,autobusy,hocico)…. ja nechcem riskovat uraz ked budem vychadzat z nejakeho obchodu na pesej zone , aby som musel pozerat ci nejde nejaky cyklista aby som nahodou mohol prejst na druhu stranu pesej zony
            v tomto historickom centre by mohla byt zachovana aspon ako taka „pokojna“ pesia zona kde by aj ti cyklisti mohli zosadnut z bicykla a potlacit ho pesi vedla seba
            uz to vidim, sme na Slovensku, netravrme sa ze zijeme v idealnom svete, vsade su ludia ktori nerespektuju nic a nikoho, bol by tam cyklochodnik, tym padom by tade jazdili cyklisti lebo by boli „vo svojom“ niektori by isli rychlo,niektori pomaly a ti pomalsi by brzdili tych rychlych a ti by ich predbiehali mimo chodnik a teraz co?
            Proste chces sa dostat na bicykli od Evanjelickeho na Zeleny kricok? tak chod po Vajanskeho a po Frantiskanskej . hotove

            Thumb up 5 Thumb down 3

            • 1.1.1.1.1.1
              vlado says:

              Zbytocne hladas problem, tam kde nie je a umelo vymyslas nezmyselne situacie. Aj na Slovensku mas priklady pesich zon, kde mozes ist na bicykli. Napriklad aj v Starom meste v Bratislave mozes jazdit po pesej na bicykli alebo v Kosiciach, kde maju aj vyhradene pruhy len pre cyklistov. A nikde s tym nie je problem a o ziadnych zraneniach a staznostiach chodcov neviem. A na tych pesich zonach je viac ludi ako v Trnave.

              Thumb up 9 Thumb down 5

              • 1.1.1.1.1.1.1
                Red_ says:

                a su aj ovela vacsie nez ta nasa v Trnave !

                Thumb up 2 Thumb down 1

              • 1.1.1.1.1.1.2
                hovadina says:

                Prepáč, ale na tieto argumenty musím reagovať… Je absolútna blbosť dávať príklad BA a KE. V BA nemajú vyznačený samostatný pruh pre cyklistov v pešej zóne a v KE to nefunguje. V KE je vytvorený z hladkého betónu, čo priťahuje korčuliarov, mamičky s kočíkmi, vozíčkarov a paničky na opätkoch, lebo okolo je dlažba. Cyklochodník v KE sa absolútne minul cieľu na čo bol určený a mesto má hlavu v smútku a najradšej by ho zrušilo. Ak nevieš o zraneniach a problémoch čítaj viac noviny.
                Okrem iného Zákon o cestnej premávke §59 pešia zóna neumožňuje vyznačiť cyklochodník v pešej zóne tak, aby mali na ňom cyklisti prednosť. Pretože, JE TO PEŠIA ZÓNA!!! ešte raz ZÓNA. Je možné len povoliť vjazd cyklistom, ale absolútna prednosť naďalej zostane chodcom, alebo zrušiť zónu a spraviť z toho cestičku pre chodcov a cyklistov značka tuším C13. Preto je hovadina značiť cyklochodník, akurát by to miatlo ľudí a cyklisti by chodili rýchlo. A koniec blbých debát.
                A ešte dodám príklad, choďte sa pozrieť do toho Vášho zahraničia, tam naozaj cyklochodníky v pešej zóne nenájdete, všade je to značené, vjazd povolený cyklistom a to práve preto, prečo som to napísal.

                Thumb up 7 Thumb down 6

                • 1.1.1.1.1.1.2.1
                  Kokos says:

                  Presne tak. Neviem naco tu vsetci mudruju uradnikom do roboty ked trnava je uplnym vzorom pre vsetky mesta na Slovensku aj v celom svete.
                  U nas je vsetko super, ukazkove a mesto vobec nerobi v style jak sa co neda a jak co neurobit, ze, ty hovadina.

                  Thumb up 7 Thumb down 6

                • 1.1.1.1.1.1.2.2
                  vlado says:

                  Ved aj pisem, ze pruh maju len v KE. Ale u nas teraz ani nemozes ist na pesiu bicyklom, tak ako v BA. A o tom, ze sa vjazd v TT povoli aj pre cyklistov sa len uvazuje – nie je to iste. Okrem toho v KE nie je problem s cyklochodnikom, ked ho vyuzivaju na kociky. To je problem blbej dlazby, ktora je okolo, ze ludia chodia radsej po cyklochodniku. Okrem toho na tom chodniku maju obmedzenu rychlost na 10 km/h, co by mohlo byt aj tu v TT. Z cudzich chyb sa treba poucit a nehladat vyhovorky, preco to nejde. Mne by stacilo aj to, keby bol vjazd na pesiu povoleny s prednostou pre chodcov a nepotrebujem cyklochodnik. Ale cyklochodnik ma viac vyhod, napr. cyklista moze mat istotu, ze mu na cestu neda niekto reklamny putac, zaparkuje auto alebo tam bude postavat hlucik chodcov. Aj ked u nas to na 100% nie je vylucene – vid skusenosti s aktualnymi cyklochodnikmi. A chodci tiez budu mat istotu, ze mimo cyklochodnika ich na pesej zone moze iba zrazit auto, ale nie cyklista.

                  Thumb up 3 Thumb down 1

                • 1.1.1.1.1.1.2.3
                  hovadina says:

                  vlado no tak obaja o tom istom, asi som ťa moc nepochopil…
                  len dodám, že síce majú obmedzenú rýchlosť, ale efekt to moc nemá, totiž nedá sa to nijako dokázať.
                  Cyklisti nemajú tachometre a policajti radary, takže to je len taká kozmetická úprava :D.

                  Podľa mňa ťažko by bolo vyznačiť legálny cyklochodník v pešej zóne, tak aby bol riadne viditeľný pre peších, akceptovateľný pre pamiatkárov, nekazil dojem, cyklisti chodili len a len po ňom a po legislatívnej stránke mohol byť vôbec zriadený…
                  Ale súhlasím vjazd na pešiu ako som čítal povolený má byť a ako píšeš s prednosťou pre chodcov, to je akceptovateľné riešenie asi pre všetkých. Navzájom sa treba tolerovať a cyklisti si musia dávať pozor na chodcov, je to raz pešia zóna.

                  Thumb up 2 Thumb down 0

  2. 2
    Micka says:

    A ponorky nyšt??

    Thumb up 15 Thumb down 4

  3. 3
    tajomnik says:

    neruste 4.poschodie vasou ospolocenskou objednavkou oni sa uz davno rozhodli.

    Thumb up 7 Thumb down 4

  4. 4
    Maco says:

    Nechem tu porovnávať Slovensko s vyspelým svetom, ani Trnavu s modernými mestami v tom vyspelejšom svete.
    Napríklad toto krásne video ukazuje, o koľko desaťročí u nás zaostávame v otázke budovania modernej infraštruktúry.
    Teraz je čas otvoriť oči, učiť sa od lepších a skúsenejších, a nie naopak!

    Bicyklovanie pre všetkých:

    Thumb up 9 Thumb down 2

    • 4.1
      Memento mori says:

      Aj ty si zaostalý podvodník.Chod robiť otroka do zahraničia a budeš nula.

      Thumb up 0 Thumb down 11

      • 4.1.1
        Maco says:

        Milý pán Memento,
        ako tak sledujem, urážanie, vyhrážanie a nadávky vám idú dobre. Neviem, čo sa vám nepáči na tom, aby sme sa priučili dobrému, overenému a vyskúšanému. A čo na tom, že je to v zahraničí?
        Oni sa učili na vlastných chybách, a nám to môže len pomôcť a môžeme sa im vyhnúť.

        Thumb up 8 Thumb down 0

  5. 5
    AK says:

    Ak som to teda správne pochopil na CUKROVEJ odbočia pekne doprava na HAJDÓCZYHO rovno pekne do protismeru jednosmerky.
    Niekdo by mal dať avízo policajtom, že si môžu celkom slušne zarobiť na porušení zákazu odbočenia :) :) :)

    Thumb up 4 Thumb down 4

  6. 6
    BIKER says:

    Pravi cyklisti a teda slusni ludia, ktori vedia ako sa na bicykli spravat v meste, nebudu nikoho z vas, ktori nebicyklujete obtazovat svojou jazdou. Ved nikto sa nebude premavat hore-dole pesou zonou. Ak vyznaceny chodnik bude, sprehladni sa „premavka“ lebo cyklisti, ktori prefrcia pesou zonou nebudu musiet kluckovat pomedzi chodcov….. Kazdopadne, kto nadavat chce, bude vzdy a na cokolvek….

    Thumb up 10 Thumb down 6

    • 6.1
      Jana says:

      skoda ze nie vsetci cyklisti sa tak vedia spravat, neznasam, ked ma necakane obehne nejaky blazon na bicykli, ktory si neda tu namahu, aby spomalil, alebo napriklad nejaka babka demokratka, tie lietaju na tych bicykloch hlava-nehlava, ako batmani

      Thumb up 4 Thumb down 0

      • 6.1.1
        mešťan says:

        pravda.
        a skoda, ze nie vsetci chodci sa vedia spravat a skacu na prechodoch pod kolesa vodicom, skoda, ze vodici su arogantni a zrazaju doradu chodcov aj cyklistov a aj samych seba.
        a tak by sme mohli pokracovat :)

        Thumb up 2 Thumb down 3

  7. 7
    Memento mori says:

    Trnava je krásne mesto.Milujem trnavu!Chcem tu viac ludí,život všetko,čo s tým súvisí.Mnoho ludí sa smejú trnave,nech idú do riti!Nech sa zakopú do jamy levovej.Trnava nech vzrastá.Ak budem bohatý,tak prvé,čo podporím bude trnava ako moje mesto,moje srdce.

    Thumb up 3 Thumb down 3

  8. 8
    hmhmhm says:

    V teme o obnove pesej zony to uz niekto napisal, celkom jasne a strucne. Pesia zona je pesia zona, ak sa cyklistom vyhradi „pruh“ bude to ich pruh, v ktorom budu jazdit plynulejsie a tym padom aj rychlejsie, teda nebezpecnejsie. Neviem preco je to take tazke pochopit pre cyklistov. :( Verim, ze slusny inteligentny rozmyslajuci cyklista sudi podla seba a mysli si, ze ked tam bude cyklochodnik, aj tak kazdy cyklista prisposobi rychlost tomu ze je na pesej zone, zial realita bude ina a tym, ktori pojdu zrovna pesi /napr. s malymi detmi/ bude zostavat len neustale sledovanie tejto „cesty“, lebo bicykel dokaze pri zrazeni urcite malym detom nebezpecne ublizit. Inak podporujem vystavbu cyklochodnikov v meste, aj aktivity bercajgla, nechcem tu vyzniet ako kritik tychto aktivit. Je taky problem obist centrum cez promu a ked treba zajst s bajkom na hlavnu, ist pomaly pomedzi ludi?

    Thumb up 8 Thumb down 2

    • 8.1
      DotCom says:

      Mesto nechce cyklistom pesiu zonu zakazat a prvoradi tam budu vzdy chodci.
      Ale bude rozumnejsie, ked sa podari urcit priestor pre cyklistov, tu nejde o pretekanie ale o bezpecnost.
      Ved to nemusi byt cesta ako dialnica, su vselijake technicke moznosti.

      Thumb up 4 Thumb down 4

  9. 9
    mešťan says:

    idete tu niektori nadavat cyklistom ze chcu od mesta len to, aby robilo veci tak ako sa maju robit.
    vyvazate sa po trnave na autach, nadavate na zapchy, drahy benzin, drahe parkovanie, malo parkovacich miest.
    pritom z kazdeho sidliska sa dostanete do centra na bicykli za 5-10 minut, a zadarmicko. v tomto meste je bicykel pre mnohych uuuuplne idealny dopravny prostriedok. staci len nebyt lenivy a vyskusat to ;)

    Thumb up 9 Thumb down 2

  10. 10
    zgeroTT says:

    cyklopruh na pesej je z mojho pohladu nezmysel…skor ma prekvapuje, preco bercajglisti nebojuju o cyklochodnik napriklad v promenade na tom hornom chodniku…

    Thumb up 4 Thumb down 3

    • 10.1
      mirka says:

      Bercajglisti bojujú za tvorbu bezpečných cyklotrás v meste. Teda aj v Promemáde a všade inde.

      Thumb up 7 Thumb down 0

      • 10.1.1
        zgeroTT says:

        tak to je fajn, ale bicykel na pesiu zonu nepatri ;) je to dopravny prostriedok a kto chce ist na pesiu, nech ho tlaci vedla seba…

        Thumb up 2 Thumb down 3

  11. 11
    Memento mori says:

    Vymažte prosím všetky moje komentáre-naozaj som bol mimo včera.Ospravedlňujem sa všetkým!Už nikdy nič nenapíšem a nenavštívim túto stránku.Dakujem za pochopenie.

    Thumb up 1 Thumb down 1

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.