reklama

Verejný protest na nádvorí radnice primátor zamietol. Mesto odporúča pešiu zónu alebo námestie

Aktivistka Andrea Pallang zvolala na 25. júna verejné zhromaždenie na protest proti plánovanej ceste do budúcej IBV Kamenný mlyn, ktorá zrejme povedie cez lesopark vedúci do rekreačnej zóny.

Za miesto protestného zhromaždenia si aktivisti zvolili nádvorie trnavskej radnice. Konať sa má v čase zasadnutia poslancov mestského zastupiteľstva.

Mesto aktivistku upozornilo, že okrem oznámenia o konaní zhromaždenia si musí zabezpečiť aj súhlas vlastníka pozemku, keďže nádvorie je považované z hľadiska zákona za súkromný pozemok a pešia zóna, kde už vlani Trnavčania protestovali proti devastácii Kamenného mlyna, je verejným priestranstvom.

Vo štvrtok 6. júna poslal primátor Trnavy Vladimír Butko na žiadosť Pallang nesúhlasné stanovisko.

Súhlas za vlastníka na uskutočnenie verejného zhromaždenia na nádvorí radnice Vám neudeľujem z dôvodu zabezpečenia nerušeného priebehu rokovania mestského zastupiteľstva. Oznamujem Vám, že verejné zhromaždenie môžete uskutočniť na verejne prístupných miestach,“ odpísal trnavský primátor a pripomenul, že „zároveň týmto nesúhlasným stanoviskom nie je vylúčená účasť verejnosti na zasadnutí mestského zastupiteľstva, ktoré je verejné„.

protest-kamenac-3
Proti devastácii Kamenáča protestovali Trnavčania vlani v septembri

Andrea Pallang sa proti rozhodnutiu bráni a tvrdí, že mesto Trnava porušilo zákon o zhromažďovaní.

Vedúci kancelárie primátora Pavol Tomašovič pripomenul, že hlavným dôvodom rozhodnutia bola snaha o zabezpečenie nerušeného priebehu rokovania mestského zastupiteľstva, čo vyplýva z ústavy.

Aktivisti vyzývali ľudí, aby si na protest priniesli rapkáče či píšťalky.

Problémom je aj uzavretý a obmedzený priestor nádvoria, ktorý slúži v čase rokovania zastupiteľstva aj ako parkovisko pre poslancov a návštevy.

V žiadnom prípade sa nebránime tomu, aby obyvatelia mesta vyjadrili svoj názor. Vítame kultivovanú diskusiu a sme radi, že Trnavčania prejavujú záujem o veci verejné. Vznikajú tak nové vízie aj myšlienky. Dlhé roky sa v Trnave občania prejavovali len v otázkach parkovísk či dopravy a je pozitívne, že sa ľudia čoraz viac začínajú zaujímať o prírodu a svoje okolie,“ zdôraznil Tomašovič.

Ako pripomenul, aktivisti môžu vyjadriť svoj názor na verejných priestranstvách – pred radnicou na pešej zóne alebo Trojičnom námestí – a mesto im v tom nebude brániť.

Andrea Pallang podľa vlastných slov zrejme zvolá verejné zhromaždenie pred budovu radnice.

Ulož ako PDF
Napísal 7. júna 2013 6:39. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

9 komentárov pre “Verejný protest na nádvorí radnice primátor zamietol. Mesto odporúča pešiu zónu alebo námestie”

  1. 1
    polovlk says:

    Aktivistom drzime palce!

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 24 Thumb down 9

  2. 2
    mmm says:

    pripajam sa

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 7

  3. 3
    fotbalista says:

    sak im hodzte kopacky a dalse volnocasove boty rovno na radnicny balkon a ve volbach sa podakujte a kopnite ich do guli a dajte sancu mladym Poorovym konom uz tu vytrcaju rosky

    Thumb up 11 Thumb down 7

  4. 4
    stres says:

    OCCUPY RADNICU !!!
    To je novinka radnica a nádvorie je súkromný pozemok? Už si ho asi Putko kúpil za 1 euro. Nekonečná arogancia a aj hovorca expert na ústavné právo sa pridal.
    Ústavu a zákony porušila radnica keď rozhodla proti záujmom občanov, mesta a neodborne zmenila štúdiu, v prospech cudzích investorov. Štúdiu správne a profesionálne vypracoval arch. Dóka s vjazdom popri železnici.
    Plne zodpovední za tento chaos sú Bošnák, Butko a poslanci toho volebného obdobia ktorí to odhlasovali.
    OCCUPY RADNICU !!!

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 22 Thumb down 9

  5. 5
    Mihoč says:

    O zatrhnutí protestu písali aj v celoslovenskom bulvárnom plátku Plus 1 deň, samozrejme to podali tak, akoby primátor zatrhol protest kompletne. Sám dramatizuje situáciu, čo môže byť nakoniec v náš prospech.

    Thumb up 4 Thumb down 4

  6. 6
    butkofunandfan says:

    Ja mam primatora Vladimira Butka rad. Mam rad veci, ludi, okolnosti, javy, ci ludi… ktore ma vedia pobavit. A tento pan, ktory podla mojho odhadu asi nebude zly clovek ma bavi. Coraz viac. V priamej umere tomu, ako si neuvedomuje, ze je cas uz odist. Kym je este cas a nie je na smiech uz naozaj takmer kazdemu. Okrem jeho par kamosov a devotnych poddanych na URADE. VB podla mna nie je zly clovek. Len zly, mizerny politik.

    Thumb up 12 Thumb down 3

    • 6.1
      tictac says:

      Skôr si myslím, že ho ovláda moc ktorú má a pýcha. Jeho jednanie je dosť arogantné a zažil som to na vlastnej koži. Je smutné, keď mesto ovláda takáto banda ľudí, ja osobne by som im nezveril ani bicykel, lebo do 5 minút by ho niekomu predali. Je hanba, kam až klesla naša spoločnosť. Ľudia bez chrbtovej kosti, prípadne s pochybnou minulosťou rozhodujú o našich peniazoch, o našom meste a nik s tým nič nerobí. Ľudia sklonia hlavu a ticho sa tvária, že sa nič nedeje.

      Thumb up 6 Thumb down 6

    • 6.2
      libko says:

      Výborne napisane som sa pobavil, ale aj zamyslel….čo to mame vo forme primátora za de…

      Thumb up 3 Thumb down 6

  7. 7
    Mišo says:

    Pre tých čo navrhujú obchvat za Bielym Kostolom (pre autá od Senice na Voderady), ktorý by vraj radšej využívali ako ísť cez Hospodársku a Dohnányho ul., namiesto navrhovaného západného cestného prepojenia (ktoré má byť hlavne pre autá pobybujúce sa v rámci mesta Trnavy). Predstavte si, že bývate na ulici napr. Adama Štrekára a potrebujete sa pravidelne dostať na Bratislavskú ulicu:
    1. Dĺžka cesty cez Hospodársku a Dohnányho ul. je 5,5 km.
    2. Dĺžka cesty cez Kamennú cestu, Kamenný mlyn, Rekreačnú ul. po navrhovaný obchvat za Bielym Kostolom je 9,5 km.
    3. Dĺžka cesty cez navrhované západné cestné prepojenie je 3 km.

    Takže ako niektorí uvádzajú, že na obchvat za Bielym Kostolom by to bolo 2 – 3 km tak ak si zrátate cestu 2 x denne (tam a späť) máte to navyše 8 km/deň, 40 km/týždeň, 160 km/mesiac. Ešte stále sa Vám to zdá výhodnejšie?

    Taktiež, ak by všetci, čo sa chcú vyhnúť ceste cez Hospodársku a Dohnányho by začali chodiť na Biely Kostol cez Kamenný mlyn, myslíte, že by to prispelo k jeho väčšej ochrane a lepšiemu rekreovaniu jeho návštevníkov?

    A to nehovorím, koľko 10 ročí trvalo, kým štát dal financie na severný obchvat (aj to s príspevkom EÚ). Myslíte, že by dal znovu na ďalší paralelný obchvat, keď nie je ešte ani dostavaná diaľnica do Košíc?

    Navrhovaným západným prepojením nie je riešený ďalší obchvat mesta pre autá od Senice, ale nevyhnutne potrebné ďalšie cestné prepojenie (vnútromestské), aby sa odľahčila doprava osobných áut obyvateľov Trnavy zo severnej časti Trnavy na južnú časť (a opačne), pretože pre západnú polovicu mesta existuje jediné cestné prepojenie len cez Hospodársku a Dohnányho ulicu. Takže týmto prepojením by sa uľahčilo cestné prepojenie nie len obyvateľom v IBV Za traťou a plánovanej IBV Kamenný mlyn, ale aj celému sídlisku Prednádražie, ktoré má byť napojené na toto cestné prepojenie.

    Každé iné prepojenie (kľučkovaním okolo železnice, alebo cestou len na začiatku lesoparku okolo cintorína alebo cestou ku Kolibe) si myslím že je horším riešením ako to navrhované. Navyše ak sa stále mení požiadavka na radnicu a poslancov, že čo teda chceme (najskôr mimoúrovňové križovanie, teraz cestu okolo železnice alebo okolo Koliby), tak požiadavka je nejednoznačná roztrieštená a v množstve riešení zaniká jej sila.

    Preto si myslím že by sme sa mali zjednotiť (teda hovorím o tých, ktorým ide o skutočné riešenie problému dopravy a zároveň ochrany zelene, pretože aj odbremenením áut z Hospodárskej a Dohnányho sa zlepší životné prostredie v Špíglsáli aj na Prednádraží, Tulipáne a Linčianskej) a súhlasiť s navrhovaným cestným prepojením cez lesopark v mieste prechodu elektrických vedení, ale jednoznačne mimoúrovňovým križovaním (nadjazdom cesty – podchodom chodcov). Určite to nie je až také drahé ako sa niektorí snažia hovoriť, pretože akékoľvek iné riešenie zmeny trasy by bolo oveľa drahšie.

    Thumb up 0 Thumb down 2

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.