reklama

City Arena získala stavebné povolenie. Prečítajte si detaily projektu

Projekt multifunkčného centra City Arena v získal stavebné povolenie.

Zámer rieši realizáciu areálu City Arena v lokalite futbalového štadióna a parkoviska pri amfiteátri. Jeho súčasťou je zariadenie štadióna s pôvodnou hracou plochou a komerčná občianska vybavenosť s potrebným zázemím.

Projekt má byť kompletne dokončený v roku 2015 a vyžiada si investičné náklady približne 79 miliónov eur. V jednotlivých prevádzkach obchodov, kaviarní, kín či reštaurácie sa zamestná viac ako 200 ľudí.

Obchodné centrum nadväzuje na východnú tribúnu a budú ho tvoriť dve komunikačné galérie orientované v severojužnom smere prepojené na južnom konci priečnou galériou.. Pod centrom sú navrhnuté dve poschodia parkovísk. Z pôvodných tribún západná tribúna prejde renováciou, južná, východná a severná budú nahradené novou výstavbou.

18

Vizualizácia: City Arena

Objekt centra má štyri pešie vstupy, jeden z juhu zKollárovej ulici, druhý zo severu z Halenárskej ulice, tretí zo severu od Halenárskej ulice na poschodí z pešej lávky a štvrtý zo severu z novovytvorenej pešej zóny. Zároveň ma štyri vstupy pre dopravu z Kollárovej, Športovej a dva z Halenárskej ulice. Vstup z Kollárovej je kombinovaný pre návštevníkov a zásobovanie, jeden z Halenárskej je pre návštevníkov a druhý pre zásobovanie,“ konkretizuje rozhodnutie o povolení stavby.

Projekt počíta s dvojicou podzemných garáží s celkovou kapacitou 833 miest. Dvojpodlažné garáže budú pod obchodným centrom, jednopodlažné podzemné parkovanie je situované pod severnou tribúnou.

Na koncoch galérie budú slúžiť návštevníkom obchodného centra eskalátory a travelátor zabezpečujúce vertikálnu komunikáciu. V západnej galérií je umiestnená dvojica výťahov prepojujúca ju s garážami. Po obvode centra sú umiestnene komunikačné a únikové schodištia.

Vo východnej časti severnej strany objektu sa nachádza lávka pre peších spájajúca bezbariérovo centrum zo sídliskom Družba.

V najnižšom podlaží je umiestnený zásobovací dvor prepojený dvoma komunikačnými jadrami s obchodnou galériou. V západnej časti centra je navrhovaný mix obchodných prevádzok s priemyselným tovarom, vo východnej časti na prízemí dominuje prevádzka supermarketu so samostatným zásobovacím dvorom. Na poschodí východnej časti je navrhnuté multikino a prevádzky rýchleho stravovania. Zo strany Hlbokej ulice je umiestnená doplnková funkcia, administratívne priestory so samostatným vstupom pre peších. V južnej časti objektu na 2. nadzemnom podlaží sa nachádza reštaurácia. Priestory sú komunikačne prepojené zo štadiónom. Reštaurácia bude zároveň zabezpečovať servis pre VIP zónu štadióna. Na 3. nadzemnom podlaží sú nájomné priestory s doplnkovými funkciami, administratívne priestory správy centra, VIP kinosála a zázemie kín. Priestory pre SBS, upratovaciu službu a technickú správu budovy sú umiestnené v podzemných podlažiach. Priestory pre SBS sú priamo napojené na chránenú únikovú cestu,“ uvádza sa v stavebnom povolení.

Hmoty štadióna a obchodného centra sú vzájomne prepojené a ich prevádzka by mala fungovať vo vzájomnej symbióze. „Hmote dominuje prestrešenie štadióna modelované v jednoduchom tradičnom tvare zo zámerom tvarovo nekonkurovať priľahlým historickým štruktúram,“ približuje investor projektu.

Tribúny sú v rohoch zo západnej strany ukončene presklenými „baštami“ s výškovo ustupujúcou hmotou horných podlaží. Na juhovýchodnej strane výškový prechod medzi hmotou štadióna a polyfunkčným centrom tvorí postupne sa znižujúca hmota obchodného centra a kín. Zo severnej strany je objekt ukončený prelamovaným preskleným prestrešením pešej zóny, tvoriacim prepoj s polyfunkčným objektom a zároveň je z tejto strany v kontakte s historickými štruktúrami mestského opevnenia.

Na severnej strane pozemku je plánované na základe výsledkov archeologického prieskumu previesť v rámci riešenia pešej zóny náznakovú rekonštrukciu hradobného systému.

V mieste pôvodného opevnenia budú vybudované nové fragmenty opevnenia pôdorysne v rozmeroch pôvodných štruktúr. Tieto fragmenty budú mať zároveň nový účel – predeľovacie ‘zábradlie’ medzi ulicou Dolné Bašty a pešou zónou v mieste hradobnej priekopy,“ uvádza sa v stavebnom povolení.

VIDEO: Vizualizácie City Arena Trnava – pohľad peších
YouTube Preview Image

Súčasťou hrubých terénnych úprav bude vybudovanie výkopovej jamy a príprava pilotovacích úrovní.

Výstavba multifunkčného projektu City Arena si vyžiada aj viacero zásadných zmien v doprave.

V dotyku historického centra mesta vzniknú dve nové kruhové križovatky, pribudne jedna svetlená križovatka aj už spomínaná lávka ponad Hlbokú ulicu. Zmeny nastanú aj v usporiadaní svetelnej križovatky Hlboká-Spartakovská-Sladovnícka-Kollárova pri Mc Donalde. V okolí City-Areny pribudnú nové chodníky a cyklochodníky.

Viac o pripravovaných dopravných zmenách čítajte TU.

Ulož ako PDF
Napísal 23. augusta 2013 10:00. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

28 komentárov pre “City Arena získala stavebné povolenie. Prečítajte si detaily projektu”

  1. 1
    ... says:

    No super! Tak uz nic nebrani tomu aby Poor predal projekt nakupneho centra napr HB Reavisu za cca 10 mil € ojeb na ludoch ako z rozpravky. Sumar sumarum : Pozemok za euro, stavebne povolenie na zaklade ,,kkt podpis to lebo je to pre P’´. Tak a potom tu niekto bude rozpravat o podnikani.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 23

  2. 2
    Red_ says:

    severojuzny smer to pocujem prvy krat

    Thumb up 2 Thumb down 8

    • 2.1
      lubos says:

      ked si to napísal takto, znie to blbo, ale prečítaj si to ešte pár razy v texte a zmysel to dáva. Aspon mne ;)

      Thumb up 3 Thumb down 1

  3. 3
    vlaDyka says:

    Je fakt „skvelé“, keď stavebný úrad povoli takúto stavbu, pre ktorú Mesto TT bez okolkov zmenilo územný plán (a napriek zmene stavby ho už nezmenilo spätne). Stavbe, ktorá sama o sebe je funkčne asi jediná svojho druhu na Slovensku. Osobne totiž neviem o komplexe futbalového štadióna (možno až, a možno iba – nadregionálneho významu) spolu s obchodným, administratívnym a kultúrno-spoločenským objektov v jednom celku…. A tak špecificky – na hranici Mestskej pamiatkovej rezervácie (v jej ochrannom pásme) mesta, ktoré ešte nie tak dávno nemalo problém zbúrať čokoľvek zo svojej histórie, a na tom mieste „nechať“ vystavať perly momentálných trendov architektúry. To sme stále aj pri tom istom stavebnom úrade. A rovnakej inštitúcii nevadí to, že ešte pred pár týždňami sa prezentovala výstavba 1150, neskôr už len 1078 parkovacích miest a to už nepokrývalo ani minimálne normové požiadavky takýchto funkcií !! (A to LTT stačilo na obkecať EIA…hahaha)
    Dnes, už len 833 miest !!! a stále je to podľa nej hodné povolenia.

    Viete si naozaj predstaviť, že novej a určite modernej (ostáva mi len dúfať) stavbe chýba 3500 parkovacích miest ???? V Trnave, ktorá dlhodobo vyhlasuje, že jej parkovacie miesta už roky chýbajú a nemajú ich kde (na mestskom) vytvoriť ??! A tak jedno z najväčších záchytných parkovísk centra mesta predalo za euro …nenávratne ? Ešte si to neviete predstaviť ? Počkajte si 2 roky a budete to mať rovno pred očami…..
    „S pánmi mesta Trnava na večné časy a nikdy inak !“

    Tento komentár získal od vás výborné hodnotenie. Thumb up 34 Thumb down 13

    • 3.1
      vlaDyka says:

      BTW, nie je to porušenie „zmluvy o realizácii City Areny“, ktorá [URL=“http://www.trnava.sk/sk/aktualita/trnava-a-cityarena-podpisali-zmluvy-umoznujuce-stavbu-moderneho-stadiona“]sa podpisovala[/URL] pri zrode tohoto …diela ? 1150 versus 833 ?

      Thumb up 15 Thumb down 0

    • 3.2

      keby len pred očami. ale rovno pod oknami. :wink:

      Thumb up 3 Thumb down 0

    • 3.3
      Palko says:

      Mam obavu, ze od povodneho planu bude vysledok dost odlisny – vid. znizovanie parkovacich miest. Ale verim, ze jedneho pekneho dna bude vyvodena osobna zodpovednost vsetkych, ktori toto povolili. Zatial sa im spi este asi dobre, ale to nemoze predsa trvat vecne.

      Keby sme pocitali, ze na futbal chodi priemerne 5000 ludi, tak na pocet obyvatelov mesta je to zhruba 8%, na pocet obyvatelov okresu TT su to zhruba 4%. Takze nech mi nikto nehovori o projekte stadiona pre vacsinu obyvatelov mesta, ked to je v priemere len 6%. Co mesto spravilo pre zvysnych 94% obyvatelov? Toto nech mi niekto vysvetli.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 22 Thumb down 15

    • 3.4
      rrr says:

      vladyka pokial dobre pocitam tak cely komplex by mal mat 1045 parkovacich miest ( 833 pod centrom + 212 pod stadionom) to len tak na okraj – ked si autor clanku nenastuduje poriadne material a potom vznikaju rozlicne dezinformacie…

      Thumb up 6 Thumb down 4

      • 3.4.1
        vlaDyka says:

        rrr, máte pravdu. A teda autor by mal do článku túto informáciu zapracovať, nech teda má plnú výpovednú hodnotu.

        Ja som si teda za základe Vašej pripomienky prečítal dokument „CITY ARÉNA TRNAVA – SO B01 Stavebná jama, SO B02 Polyfunkčné centrum“ na stránkach mesta : http://www.trnava.sk/userfiles/download/attachment/62845.pdf, kde na 7. strane, v časti „Prehľad kapacít a výmer:“ je uvedené : „Parkovanie v podzemných garážach : 833 státí“.
        Je tu aj dokument ďalší – „CITY ARÉNA TRNAVA – SO B03 Štadión Antona Malatinského“ : http://www.trnava.sk/userfiles/download/attachment/63161.pdf, kde na 6.strane je skutočne uvedené „Parkovanie v podzemných garážach : 212 státí, Vonkajšie parkovanie : 18 státí“. A ak by som si mohol svoj komentár upraviť, toto by som si upravil. Keď sa teda bavíme o komplexe CITY ARÉNA, a nie o jeho časti. Pre 18 910 miest (iba na sedenie ?!) vyhradiť 230 parkovacích miest je naozaj počin hodný….už ani neviem čoho.

        Za ostatným si však stojím, pretože ani celkových 1063 statí nie je stále donedávna proklamovaných 1150, pri plnom vedomí chýbajúcich 3300 parkovacích miest. A to dezinformácia (bohužiaľ) nie je. Takže nebude ich chýbať 3300, ale už 3400.

        A keďže sa nikde nezverejnili upravené projekty s rozdelenými objektami, je ťažké definovať, ako sa to reálne postaví a pre koho bude tých 212 miest v podzemnej garáži po štadiónom vlastne slúžiť. Ak vôbec…. návštevníkom štadióna.

        Thumb up 5 Thumb down 5

        • 3.4.1.1
          . says:

          vladyka, máš pravdu, matematika nepustí! Ale vieš si predstaviť čo sa stane pri plnom obsadení kapacity štadióna po poslednom písknutí rozhodcu a ešte nedajbože pri takom množstve áut ako by si Ty tam umiestnil? Naraz všetci naštartujú, a ak sa v tých garážach nepodusia tak bude nasledovať ďalšie peklo vonku – chodci versus autá. Keďže mimoúrovňovo bude iba lávka na sídlisko Družba, dá sa očakávať regulácia dopravy až do rozptýlenia chodcov z okolia štadióna. Preto je podľa mňa správne nekoncentrovať parkovanie iba do tohoto miesta, ale do širšieho okolia. Iné je to samozrejme, ak bude fungovať bežná prevádzka obchodného centra

          Thumb up 1 Thumb down 0

          • 3.4.1.1.1
            Palko says:

            Takze podla tohto scenara je potrebne investorovi poskytnut dalsie pozemky za 1E v centre mesta, aby tam spravil dalsie parkovacie plochy. :-)

            Tu sa aspon ukazuje absurdita stavby stadiona v centre mesta. Ale nakolko stadion je vlastne len druhorady prilepok k obchodnemu centru inak sa nedalo, len v centre. Kto by chodil do obchodov a do kina na okraj Trnavy?

            Thumb up 3 Thumb down 3

            • 3.4.1.1.1.1
              . says:

              Prečo do centra, prečo nie napr. k nemocnici okolo trate, kde by to malo dvojnásobný osoh? Bolo by to kúsok do nemocnice i na štadión.

              Thumb up 1 Thumb down 1

          • 3.4.1.1.2
            vlaDyka says:

            .
            nie ! A nikdy som ani tuto predstavu si nechcel pripustit a od zaciatku zameru som bol za umiestnenie NOVEHO (este podla projektu z Bernu) stadiona MIMO doterajsiu polohu ! V zapati vsak bolo jasne, o co tu ide, ked sa pod rusko rekonstrukcie stadiona dostali SUBEZNE AJ novoplanovane bytove domy na Kollarovej, vyskovy bytovy dom na mieste Billa ci OC na mieste parkoviska,..atd., atd.
            Avsak na rozdiel od investora ci niekolkych obcianskych zastancov (kedze tu bola aj iniciativa a kampan ZA tento projekt v takejto podobe), som na toto nielen tu, uz poukazoval….

            Takze teraz su (a nielen na moju adresu) uz taketo otazky priam vysmechom. A nielen pre to, co popisujete, pretoze – ano, aj o tom to je. Rovnako aj pre kopec dalsich nasledkov, na ktore nielen tu kopec dalsich komentarov upozornilo.

            Ja som, ked teda je tu uz ochota peniaze, za rekonstrukciu stadiona maximalne v jeho doterajsej podobe ! A nie jeho dostavbu a zmenu funkcie na polufunkcny, obchodno-kancelarsky komplex v centre mesta. Ale to nikdy vlastne nikdy nebolo v plane… Kocky su uz davno hodene.

            Thumb up 3 Thumb down 4

        • 3.4.1.2
          chodec says:

          Jebte už na tie parkovacie miesta, stačí nebyť darebný a ísť na fotbal peši. V rámci Trnavy to nieje do centra ďaleko zo žiadneho konca mesta tak čo! A cezpolný nech nechodia jak cocoti po 1 v aute a je to vybavené. Chodilo tam na starý štadión aj 25 000 a parkovacích miest tam bolo učite menej ako tam bude teraz – problém je len v tom, že sme nejak zdarebneli

          Thumb up 14 Thumb down 2

          • 3.4.1.2.1
            Palko says:

            Tu ale v konecnom dosledku nejde o futbal, ale o to ako je cely projekt realizovany (pozemky za 1E, svojvolne zmeny podmienok oproti deklarovanym, rozdelenie jedneho investora na dvoch, aby mohol ziskat dotaciu od statu http://trnava.sme.sk/c/6878462/city-arena-oddelila-stadion-od-obchodov.html, atd,…)

            Snad to v buducnosti niekto dokladne presetri a vsetci co su pod tym podpisani budu mat co vysvetlovat aby si udrzali slobodu. Nakolko zmeny su tak zasadne, ze na pozemok za 1E by nemal mat investor uz narok.

            Thumb up 4 Thumb down 5

            • 3.4.1.2.1.1
              chodec says:

              Ja neviem, tak si mal prísť s ponukou ty a dať 300€ za m2 a postaviť štadión. Určite by ti všetci ruky nohy boškávali.

              Thumb up 5 Thumb down 3

              • 3.4.1.2.1.1.1
                ... says:

                Ty idiot! V konecnom dosledku zaplatime stadion my vsetci z nasich dani! A pozemok za 1€.

                Thumb up 4 Thumb down 8

              • 3.4.1.2.1.1.2
                Palko says:

                ja mam dojem, ze fanusikovia maju namiesto hlavy futbalovu loptu, ked nevidia co sa tu deje. :-(
                Stale omielaju stavbu stadiona, ale o ten investorovi primarne nejde, PRVORADE JE OBCHODNE CENTRUM! Tak preco ma komercna stavba byt na pozemku za 1E? Je snad strategickeho vyznamu? Pod stadion v poriadku, nech je za 1E alebo zadarmo, ale nie pod komercnu stavbu a navyse na okraji historickeho centra. V TT to podla roznych info nefunguje tak, ze vyssia ponuka berie, ale dolezite su kontakty.

                Thumb up 4 Thumb down 6

                • 3.4.1.2.1.1.2.1
                  ja says:

                  vieme čo sa deje no a čo nech ide o obchodne centrum alebo o hovno…to je jedno hlavne že budeme mat konečne normalny fotbalovy štadion a nie sme ako cigani…serry aj v rumunsku už maju lepšie.

                  Thumb up 3 Thumb down 3

                • 3.4.1.2.1.1.2.2
                  chodec says:

                  ty asi žiješ v inej Trnave – lebo v tej v ktorej žijem ja žiadna vyššia ponuka nieje (alebo už dávno nebola) ako príklad poslúži npr. pracháreň, pozemky pod univerzitným parčíkom, parkovisko pri jednote, medziháj … už to pochop, že nikto nieje ochotný platiť 300€ a ani 150€ ani 100€ za m2 a potom ešte investovať milióny do výstavby čohokolvek — jediný kto ako tak cíti potrebu mestu niečo „vrátiť“ lebo tu vyrástol a investuje srdcom je Trnka ale ten o velké investície v meste záujem nemá – a to je škoda:(

                  Thumb up 2 Thumb down 1

                • 3.4.1.2.1.1.2.3
                  Palko says:

                  Ano, pan Trnka je priklad seriozneho podnikatela co dosiahol uspech tvrdou pracou a vedomostami. O inych „investoroch“ sa to zial neda povedat a to ma stve, ze u takychto mesto bez problemov odklepne co si povedia. Na toto stale poukazujem.
                  Preco asi nema p. Trnka zaujem?

                  RE [ja] – Normalny moderny stadion mohol byt aj na okraji mesta a nie na okraji historickeho centra bude kopa „betonu“. Mesto takto vybavilo svojim rozhodnutim zhruba 6% obyvatelov (to je percento fanusikov chodiacich na stadion na pocet obyvatelov mesta). Pytam sa, ako vyjde v ustrety 94% obyvatelom TT? Dane platia rovnako vsetci. Mohli ziadat za tie eurove pozemnky vybudovanie parkovisk, alebo aspon bezplatne parkovanie v podzemnej garazi, ale to zial uvidime az po otvoreni kolko miest vlastne bude a za aku sumu na hodinu/den. Skoda, ze mesto viac nevyjednavalo s investorom, aby mali prospech aj tie zvysne (94%) percenta obyvatelov. Chcelo by to dobreho a nebojacneho prokuratora co by skontroloval mestu zmluvy :) Ked to bude v poriadku, tak budu pani z mesta aspon slavni. :)

                  Thumb up 1 Thumb down 8

  4. 4
    citatel says:

    A vsetci ti co tu najviacej nadavaju na ten projekt,tam budu pichnuti medzi prvymi :)

    ´´Presne tak. Iba kvoli tomu zburali severnu tribunu a podvecer mi svieti slno do Irish pubu :)´´
    Este ze oproti Irishu bola juzna tribuna ,ty mudrc.

    Thumb up 12 Thumb down 4

    • 4.1
      citatel č2 says:

      snáď si nečakal od debilov normálnu reakciu … debil= debilná reakcia a naviac nevie ani kde je sever

      Thumb up 7 Thumb down 6

  5. 5
    Tomaš Švitel says:

    Všetci mudrlanti, štadion patrí, tam kde bude. Písala sa tam historia! Pre 6% obyvateľov? Vám to tu pekne kúruje!!! Čím rozmýšlate, ricu? Trnava a fotbal to sú spojené nadoby. Mali by ste byť nato hrdí a ne tu trepať nezmysli. Je to aj prezentácia mesta! To neni len o fotbale, koncerty, akcie rôzneho druhu. Sa zebucte!

    Thumb up 3 Thumb down 4

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.