reklama

Na novej pešej zóne platí zákaz používania posypových solí

Pravidlá údržby zrekonštruovanej časti pešej zóny pred divadlom a na Hlavnej ulici sa menia.

Spoločnosť CS Trnava, ktorá je spoludodávateľom stavebných prác v historickom centre Trnavy, pripravila materiál pod názvom Manuál užívania stavby, ktorý vysvetľuje a konkretizuje postupy a pravidlá užívania nových spevnených plôch na pešej zóne.

S materiálom sa zoznámili aj pracovníci dotknutých odborov na mestskom úrade. S existenciou nových pravidiel údržby oboznámi mesto aj vlastníkov objektov na Hlavnej ulici. Tých sa týka údržba priestorov pre ich budovami na pešej zóne najmä v zimnom období.

pesia-tt-sneh

Ilustračné foto

Vlastníkov budov aj obyvateľov obytných domov na Hlavnej ulici oslovujeme prostredníctvom listu. V záujme dodržania garančných podmienok stanovených dodávateľom stavby musia aj oni poznať nové pravidlá,“ povedal vedúci kancelárie primátora Pavol Tomašovič.

Záruka zo strany zhotoviteľa na projekt obnovy verejných priestranstiev na Hlavnej ulici potrvá 5 rokov.

Mesto si však musí ustrážiť dodržiavanie stanovených pravidiel.

Na Hlavnú ulicu a priestor pred Divadlom Jána Palárika majú zakázaný vjazd vozidlá s hmotnosťou nad 5 ton.

Aby nedošlo k vyťahovaniu špárovacej hmoty, počas dvoch rokov by sa na novej pešej zóne nemali používať vysávače umiestnené na malých čistiacich mechanizmoch.

Dodávateľ odporúča nakladať vyzametaný materiál ručne.

Dôležitou novinkou je zákaz používania posypových solí v zimnom období.

Používanie solí v zimnom období nie je dovolené. Na pešej zóne odporúčame odhŕňanie snehu ručne alebo mechanizmami s hmotnosťou maximálne 5 ton. Posyp dlažby odporúčame realizovať čiernou štrkodrvou, pretože po zimnom období je možné zvyšok použiť do špár medzi dlažbu. Neodporúčame vykonávať posyp vápencovou štrkodrvou, ktorá môže zanechávať na betónovej dlažby stopy a časom sa v špárach zapiecť,“ píše sa v Manuáli užívania stavby.

Technické prehliadky Hlavnej ulice sa budú vykonávať raz ročne, vždy na jar.

Ulož ako PDF
Napísal 25. novembra 2013 10:08. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

10 komentárov pre “Na novej pešej zóne platí zákaz používania posypových solí”

  1. 1
    duch svaty says:

    mozno sa boja ze by ta posypova sol tu dlazbu narovnala. zatial ked sa clovek pozrie na to z namestia tak je poukladana asi ako spagety na taniery.

    a zakaz vstupu vozidlam na 5 ton? ako bude chodit chudak byvaly primator teraz do roboty? :D

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 13 Thumb down 7

  2. 2
    citatel says:

    Ked to tak citam,tak uz mi tam chyba iba jeden bod na to aby sa dlazba v zarucnej dobe neposkodila a to – zakaz vstupu na pesiu zonu obyvatelom a navstevnikom mesta:)

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 7

  3. 3
    Red_ says:

    Zhotovitel co to mal na starost si tymito podmienkami perfektne osetril pripadne vady v zarucnej dobe a osetril si nekvalitne zhotovenie diela a nase skvele mesto, teda pani ktori to schvalili a podpisali tymto totalne odpalkovali pripadne naroky z vad diela, ktore sa neskor mozu vyskytnut a prakticky sa obmedzili na uzivanie v nejakom „nudzovom rezime“ az dokedy neuplynie zaruka

    fakt bomba kseft……
    ked je to v zaruke tak to nemozeme uzivat riadnym sposobom lebo by mohli vzniknut vady co len znaci ze to je fuserska praca a zhotovitel usetril na com sa dalo aby mal co najvacsi zisk , ale holt mal sikovneho pravnika ktori pripravil toto do zmluvy

    ja len tlieskam panom, ktori toto umoznili a odporucam im ked si napriklad kupia televizor nech ho 2 roky nepouzivaju a po 2 rokoch po uplynuti zaruky nech ho zacnu uzivat a potom ked sa im na „fungl novom“ sice 2 roky starom ale nepouzivanom televizore vyskytnu vady tak nech si potom trieskaju hlavy ze „aha“….

    toto sa moze stat vazne asi len na Slovensku

    fakt neuveritelne a to nehovorim o tom ze ked napriklad bude cez den odmek a na noc to zacne ta clapkanica primrzat tak ako sa tade bude paradne chodit pretoze ta strkova drt spravi len bordel, ktori zase bude len mesto na svoje naklady musiet potom odpratat

    ale tieto veci nikoho nezaujimaju, nikoho nebudu zaujimat a kazdy za par dni zabudne a do najblizsich volieb sa bude pozerat len ze „ved super mame novu pesiu zonu“ ,ale za aku cenu to uz nikoho trapit nebude

    ucel svati prostriedky a 98% ludi aj tak si bude mysliet ze aka perfektna investicia a vysledok to je ta nova pesia zona

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 22 Thumb down 3

    • 3.1
      Palko says:

      O rok sú voľby, tak máme možnosť zvoliť tak, aby v TT nastal reštart. Vyžaduje to spraviť hrubú čiaru, vypísať konkurzy na team lídrov (vedúcich odborov) a začať od začiatku a poriadne. Hlavne by to chcelo hĺbkový audit na úrade.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 18 Thumb down 2

  4. 4
    Mihoč says:

    Tiež by som zakázal tú soľ úplne. Je to žieravina. Každému to ničí niečo iné, niekomu kožené topánky, inému podvozok, mne reťaz na bicykli. Sú aj iné metódy ochrany pred pošmyknutím, medzi najúčinnejšie by som zaradil opatrnosť ;)

    Thumb up 13 Thumb down 5

  5. 5
    Jozef says:

    Som rád že zhotovovateľ mi dovolí aj naďalej chodiť po pešej zóne aj keď mi neskontroloval podrážky na topánkach. Je to od neho naozaj veľké gesto. Ešte raz Ďakujem.

    Thumb up 7 Thumb down 4

  6. 6
    J.R. says:

    P.Pokorný, buď ste ten manuál nečítali pozorne, alebo Vám ho neukázali?…stredový pás zo žuly je možné soliť, bočné pásy z betónovej dlažby sa môžu soliť max.3% roztokom soľným. Je to na odporúčanie výrobcov dlažieb.

    Thumb up 2 Thumb down 5

    • 6.1

      Dobrý večer,
      manuál, ktorý mám k dispozícii, nehovorí nič o stredovom páse ani o možnosti používania 3-percentného roztoku soli na bočných pásoch.

      Preposielam Vám do mailu materiál, z ktorého som vychádzal pri výrobe článku.

      Thumb up 9 Thumb down 0

  7. 7
    lubos says:

    normálne asi prestanem čítat články o trnavskej pešej zone, lebo v poslednej dobe sa zakaždým len rozčulim. A tak som si ich všetkých zastával pred začatím prác :(

    Thumb up 3 Thumb down 1

  8. 8
    jojo says:

    Úplne logický krok zhotoviteľa, keď dáva tak dlhú garanciu.
    Je to pešia zóna, teda celé to bolo dimenzované pre peších, čiže vylúčenie vozidiel nad 5t je zase rozumný krok.
    Mám v živej pamäti, keď v Piešťanoch zrekonštruovali Winterovu (a to tam miestami išla 4 cm dlažba) pustili tam akékoľvek vozidlá. Už po prvej zime bola dlažba pekne zničená.
    To že pred domami je betónová dlažba, ktorú nemožno soliť a v strede pás prírodného kameňa, ktorý by chemickú údržbu umožňoval nie je chyba zhotoviteľa ale projektanta.

    Thumb up 4 Thumb down 6

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.