reklama

Štrk namiesto buriny môže podľa Lančariča zmierniť kritický stav s parkovaním pri nemocnici

Mesto na svojich pozemkoch medzi novou budovou nemocnice a železničnou traťou pestuje burinu, hoci by na tomto mieste mohlo vytvoriť desiatky nových parkovacích miest, myslí si nezávislý mestský poslanec Matej Lančarič.

Situácia s parkovaním pri Pavilóne chirurgických disciplín je dlhodobo kritická. Nájsť voľné parkovacie miesto počas dňa pri nemocnici je pre vodičov často takmer nemožné.

Vodiči, ktorí vezú do nemocnice chorého pacienta, nemajú kde zaparkovať. Častokrát je problém čo i len na chvíľu niekde pri nemocnici pristaviť auto, aby nevládny pacient nemusel z neho alebo za ním chodiť príliš ďaleko. Autá stoja totiž provizórne aj pri vchodoch do nemocnice, niekedy aj na chodníkoch, po ktorých je kvôli zaparkovaným autám problém prejsť a pacienti tak musia čeliť kolíznym situáciám,“ opisuje súčasný stav pri zdravotníckom zariadení zakladajúci člen občianskeho združenia Trnavská alternatíva.

Situáciu s parkovaním pre návštevníkov nemocnice podľa Lančariča ešte zhoršuje skutočnosť, že z dôvodu blízkosti železničnej stanice na parkovisku pri nemocnici nechávajú zaparkované autá počas celého dňa aj vodiči, ktorí cestujú vlakom za prácou do Bratislavy.

nemocnica-tt
Parkovanie pred nemocnicou je dlhodobo problematické

Nevyužívané a neupravené pozemky medzi Pavilónom chirurgických disciplín a železnicou ponúklo mesto na predaj vo verejnej súťaži dvakrát. V roku 2012 predávalo 3300 metrov štvorcových za cenu 250-tisíc eur (76 eur/m2), o rok neskôr sa radnica snažila predať pozemky za zníženú cenu 164-tisíc eur (50 eur/m2).

Verejné súťaže, pri ktorých hlavnou podmienkou predaja pozemkov bola výstavba parkovacieho domu s možnosťou polyfunkcie na maximálne 25% celkovej podlahovej plochy objektu, boli neúspešné. Jednou z hlavných príčin môže byť aj finančne náročná úprava pozemkov.

Pod pozemkami sú siete, ktoré je potrebné preložiť. Náklady na ich prekládku sú podľa odhadov vyššie ako suma, ktorú by investor zaplatil za samotný pozemok. Keď si to investor spočíta tak zistí, že by zaplatil stovky tisíc eur a ešte ani nezačal stavať. A napokon treba pripomenúť, že sa tu bavíme o projekte parkovacieho domu, čo nie je práve rýchlo návratný biznis,“ vyjadril sa pred časom k situácii s pozemkami pri nemocnici zástupca jedného zo záujemcov o projekt parkovacieho domu s dovetkom, že „pozemok má v takomto prípade hodnotu symbolického jedného eura„.

dohnanyho-pozemok
pozemok-dohnanyho
Pozemok sa nachádza v susedstve pavilónu chirurgických disciplín

Keďže mesto nemá žiadneho investora, pozemky naďalej zarastajú burinou a náletovými drevinami, hromadí sa na nich odpad a neraz aj čierne skládky. Na pozemkoch by pritom mohlo mesto dočasne vytvoriť desiatky nových provizórnych parkovacích miest. Ich vybudovanie by nemuselo byť ani finančne náročné, stačilo by len odstrániť odpad a náletové dreviny, terén mierne upraviť, vyrovnať a naviesť na zeminu vrstvu štrku,“ navrhuje Matej Lančarič.

Zároveň si uvedomuje, že parkovanie na štrku by nebolo úplne ideálne a komfortné.

Ale bolo by lepšie mať možnosť zaparkovať aspoň na štrku, ako nezaparkovať nikde. Toto riešenie by zároveň čiastočne mohlo odľahčiť aj parkovisko pred nemocnicou. Vzhľadom na veľkosť pozemkov by tu mohli vzniknúť desiatky nových parkovacích miest a toto provizórne riešenie by existovalo až dovtedy, kým mesto nenájde investora, ktorý by bol ochotný pozemky odkúpiť a postaviť parkovací dom.“

A to môže aj vzhľadom na neúspešné predaje z minulosti a spomínané problémy s pozemkami trvať roky.

Pohľad na lokalitu:

Zväčšiť mapu

Ulož ako PDF
Napísal 24. januára 2014 9:17. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

22 komentárov pre “Štrk namiesto buriny môže podľa Lančariča zmierniť kritický stav s parkovaním pri nemocnici”

  1. 1
  2. 2
    marek krnáč says:

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Tento komentár získal od vás slabé hodnotenie. Thumb up 10 Thumb down 30

    • 2.1
      pierre says:

      Si uplne mimo, toto je jedna z najhorsich lokacii co sa tyka parkovania.

      Som za zelen a stromy, ale tu jednoznacne treba pridat 200-300 parkovacich miest.

      Tento komentár získal od vás výborné hodnotenie. Thumb up 35 Thumb down 3

    • 2.2
      jana says:

      No myslím, že z toho park nikdy nebude, je to akurát tak smetisko a doupje pre bezdomovcov. Tento návrh je asi najschodnejšia varianta pre vyriešenie tohto problému. Napadne ma to každý raz, ked sa tam márne snažím zaparkovať, a vidím tú prázdnu neupravenú plochu.Aj tak sa mi nechce veriť, že by sa našiel niekto, čo by tam chcel postaviť bytový dom!??? Ved jeden prázdny ten oranžový tam už stojí. Kto by chcel bývať v takom hluku a smogu…Parky by sme mali zachraňovať aspon tie, čo už existujú, napr. kamenáč a iné…

      Tento komentár získal od vás výborné hodnotenie. Thumb up 27 Thumb down 4

  3. 3
    Palko says:

    Pre správnych záujemcov sú v TT pozemky za 1 E úplne bez problémov. Nečudoval by som sa, keby správny záujemca neplatil ani za prekládku sietí, ktorých tam má dosť pod novým obchodným centrom.

    Nové parkovisko za tuším 70 tisíc E vzniklo v kamenáči, len škoda, že tam skoro nikto neparkuje. Podobne vznikne aj pri ZŠ na Kopánke, kde sa dá v pohode parkovať na ceste popri školskom plote. Tých pár krokov od auta nikomu neublíži. Pri nemocnici je pre chorého aj krok navyše problém.

    Celkom by ma zaujímalo ako odbor dopravy určuje priority, lebo podľa doterajších aktivít mám dojem, že idú od konca – od najmenej potrebných aktivít postupne k tým kritickým aktivitám. Absolútne bez koncepcie.

    Tento komentár získal od vás výborné hodnotenie. Thumb up 44 Thumb down 6

  4. 4
    Brutto says:

    Dalsie parkovisko v tesnej blizkosti chirurgickeho pavilonu mi nepride ako dobry napad. Oddychova zona by bolo ako docasne riesenie, kym sa nepodari odpredaj, ako lepsie riesenie nez divoky kut pre bezdomovcov.
    Pre mesto je stale priorita auta a parkoviska. Nech sa paci, pred zeleznicnou stanicou je parkovisko, tak nech sa tu vybuduje velkokapacitne parkovisko (jedno ciastocne zapustene podzemne a dve nadzemne podlazia) a maju po probleme pre ludi co chodia kazdoddene za pracou do BA.
    Protiargument mesta je znami – su to pozemky vo vlastnictve zeleznice. No a? Mesto nemusi stale len majetok predavat! Obcas moze aj nieco nakupit. A odlahci nie len okoliu nemocnice ale aj uliciam v okoli Maxu.
    Mimochodom, parkovisko pred krajskym uradom (oproti stanici) je poloprazdne odkedy tam mesto vybera parkovne cez automaty. Chodim tadial denne. Takze miesto na parkovanie je.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 6 Thumb down 17

  5. 5
    Palko says:

    Keď takto ako Vy uvažujú aj na MsÚ TT, tak sa ani nečudujem, že to v TT ide stále dolu vodou.

    Ten návrh je primárne pre návštevníkov nemocnice a nie cestujúcich na vlak.

    Keď je parkovisko pred krajským úradom poloprázdne, tak je to asi systémová chyba, ktorú spravil MsÚ nakoľko nevie navrhnúť optimálne riešenie.
    Načo sú spoplatnené parkoviská, keď tam nikto neparkuje a komplikuje sa situácia niekde vedľa? Treba prehodnotiť systém spoplatneného parkovania a výšku poplatku, aby sa prázdne parkoviská znovu naplnili.

    Som zvedavý ako niekto idúci na vyšetrenie by išiel od krajského úradu. Hlavne ak je to nejaký dôchodca o paličke alebo človek s obmedzenou schopnosťou pohybu. Ako som písal vyššie, pre chorého je aj krok navyše problém.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 6

  6. 6
    dodo says:

    Zda sa ze tu budeme mat dalsie docasne, provizorne, nemastne-neslane klasicke trnafske riesenie :-)

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 12 Thumb down 11

  7. 7
    dedinčan says:

    Len nech sa tam to parkovisko vybuduje. A hlavne nech je zadarmo, aby všetci čo robia v Bratislave mohli ráno do siedmej pohodlne zaparkovať. Predsa nebudú len tak platiť parkovné pred Krajským úradom.

    Ideálnym riešením je predať pozemok za 1€ nemocnici a tá by vybudovala dostatočný počet parkovacích miest pre chirurgický pavilón podľa pri výstavbe platiacich noriem na ktoré sa pri stavbe akosi zabudlo.
    Má to však jeden háčik. Pozemok, ktorý vlastní teraz LEKRIS patril niekedy nemocnici a určite sa predal ako nepotrebný majetok. Tak ako aj ostatné pozemky okolo chirurgického pavilónu (nová lekáreň oproti hlavnému vchodu). Takže tu sú iné záujmy ako komfort parkovania zákazníkov nemocnice (pochybujem, či personál nemocnice parkuje za rampou v areáli nemocnice).

    Možnože mesto by malo vybudovať parkovací dom vo vlastnej réžii (pán poslanec Lančarič môže dať taký návrh). Len keď sa tam bude platiť, tak to dopadne ako pred Krajským úradom, pretože je lacnejšie obsadiť skoro ráno všetky bezplatné parkovacie miesta v uliciach okolo stanice (už aj pri MAX-e a Lidli na druhej strane).

    Najschodnejším riešením bude asi rozšíriť zónu plateného parkovania na celú ulicu A. Žarnova a parkovisko pred pavilónom vyhradit´ na krátkodobé parkovanie max. 1 alebo 2 hodiny a uzavrieť ho rampou. Bonusom by mohlo byť rozšírenie parkovísk v areáli nemocnice (Pozemkov pre dalšie laškovanie s predajom je tam habadej. Prekvapenia ešte len prídu).
    Predaj mestského pozemku súkromnému investorovi na výstavbu parkovacieho domu alebo parkoviska bez spoplatnenia parkovísk v okolí je len zbožným želaním.
    Nepopulárne, ale neodvratné riešenie.

    Thumb up 15 Thumb down 2

    • 7.1
      julinka says:

      dedinčan má pravdu.Mesto vyriešilo situáciu pred mestskou poliklinikou podobne a veľmi dobre – hodina zadarmo a potom symbolický poplatok.Čo bráni nemocnici /zriaďovateľom nie mesto,ale štát cez ministerstvo zdravotníctva podobne ?/ Navyše má k dispozícii pozemky, ktoré netreba predávať, ale rozumne využiť napríklad na výstavbu parkovísk pre pacientov nielen mesta,ale celého regionu.

      Thumb up 6 Thumb down 2

    • 7.2
      Palko says:

      Spoplatniť celú ulicu A.Žarnova je absolútne nesystémové, nakoľko sa parkujúce vozidlá presunú do okolitých ulíc na Tulipáne. Je to už overené praxou napr. pri poliklinike. Zaparkuje sa tam pohodlne, ale obyvatelia v okolí by Vám vedeli rozprávať o situácii na parkoviskách pri činžiakoch.

      Takže ak by sa mala tá ulica spoplatniť, tak by systémovo mali spoplatniť celé mesto. To ale narazí na odpor ľudí a poslanci nebudú riskovať nezvolenie. :)

      Návrh pána poslanca je OK. Vytvoria sa miesta, kde aktuálne nič zaujímavé aj tak nebude. Oddychová zóna ako niekto navrhoval by asi nebola oddychová pri frekventovanej ceste a stanici. Oddychovať sa dá aj na lavičkách v nemocnici.

      Na tom malom parkovisku pred chirurgickým pavilónom vyhradiť niekoľko krátkodobých miest na vystúpenie/nastúpenie pacientov. Na novom štrkovom parkovisku spraviť manuálnu rampu a postaviť tam dôchodcu-brigádnika, ktorý bude kontrolovať opečiatkované lístky z ambulancie pri odchode. Dôchodca si niečo privyrobí a nebude to také drahé ako keby sa kupovali automatické rampy. :) Tú rampu s brigádnikom ale zaviesť až vtedy keby sa nevyriešili problémy návštevníkov nemocnice a miesta by zaberali cestujúci vlakom. Berte to ako krátkodobé riešenie kým sa pozemok nepredá.

      K brigádnikom, len toľko. Ak môžu predávať lístky v uliciach Bratislavy, tak prečo by nemohol krátky čas byť taký aj v TT? :)

      Thumb up 5 Thumb down 3

  8. 8
    Fredy says:

    Minulý týždeň som si všimol, že na parkovisku pred stanicou vedľa nového bicyklového prístrešku rozdáva mestská polícia na autá papuče. Pozemok vraj patrí železnici a teraz je vyhradený iba pre ňu.

    Takže bežný obyvateľ znova prišiel tentoraz o osem parkovacích miest.

    Vtedy som si spomenul na tento článok o burine medzi nemocnicou a železnicou.

    Nápad vytvoriť tu urýchlene dočasnú plochu na parkovanie pokladám za jeden z najrozumnejších návrhov, aký doteraz vzišiel od poslancov na riešenie akútnych problémov obyvateľov mesta.

    Bol už mestu predložený oficiálne ?

    Mám dojem, že v hlbokej minulosti na tom mieste sídlili Technické služby , takže časť toho pozemku by mala byť už spevnená.

    Už zazneli kuvičie hlasy o tom, že sa to nedá. Zaujímavé, že parkovať na rozbitom, deravom, neodvodnenom parkovisku prakticky v strede Trnavy na mieste terajšieho Univerzitného parčíka sa mohlo a nikomu to nevadilo.

    Takže netreba kuvikať, ale hladať riešenia, na začiatok aj dočasné.

    Diaľnica medzi Trnavou a Bratislavou sa prevádzkuje dlhodobo bez súvislého odstavného pruhu. Je to proti predpisom. Papierovo sa predpisu vyhovelo tak, že diaľnica je vo výstavbe .

    Takže, ak chce mesto Trnava obyvateľom pomôcť, malo by už dnes začať hľadať spôsob, ako sa to dá.

    Thumb up 7 Thumb down 0

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.