reklama

Výstavba dôležitej polkilometrovej cyklocesty na Rybníkovej ulici začne už čoskoro

Realizácia dôležitého cyklochodníka na Rybníkovej ulici je spadnutie. Mesto hľadá dodávateľa stavebných prác.

Prípravy na výstavbu vyše polkilometrového samostatného cyklochodníka na frekventovanej ulici sú zo strany mesta mesta ukončené, hotová je aj projektová dokumnetácia pre stavebné povolenie. Teraz sa hľadá formou verejného obstarávania realizačná firma.

Projekt cyklochodníka na Rybníkovej ulici navrhuje segregovanú trasu v páse zelene popri hlavnej ceste. Cyklotrasa bude mať konštantnú šírku 2,5 metra.

Súčasťou investičného zámeru bude výstavba cyklotrasy s dĺžkou 540 metrov, prekládka verejného osvetlenia a sadové úpravy vo forme zatrávnenia plôch s výmerou 580 metrov štvorcových.

Predpokladaná hodnota zákazky je 140-tisíc eur s DPH, verejná súťaž túto cenu zrejme stlačí nižšie. Firmy môžu svoje ponuky posielať do 2. augusta. V prípade uzatvorenia zmluvy má trvať výstavby od zadania zákazky približne dva mesiace.

rybnikova
Po ceste alebo po chodníku. Na Rybníkovej znamenajú obe alternatívy pre cyklistov riziko

Dopravný režim na Rybníkovej ulici v Trnave zostane zachovaný. Realizáciou cyklotrasy investor podstatne zvýši stupeň bezpečnosti cyklistov na frekventovanej ulici a zabezpečí ďalšie pokračovanie rozrastajúcej sa siete mestských cyklotrás.

Trasovanie cyklochodníka je navrhnuté na severnej strane cestnej komunikácie, teda na rovnakej strane ako sa nachádza mestská športová hala alebo internát Trnavskej univerzity.

“Realizáciu cyklochodníka na Rybníkovej ulici považujeme za jednu z priorít v otázke rozvoja bezpečnej cyklistickej dopravy v meste,“ povedal ešte v roku 2015 primátor Peter Bročka.

Vyriešenie bezpečného transportu cyklistov cez Rybníkovu ulicu je možné považovať za jeden z najdôležitejších projektov v otázke cyklodopravy na území mesta. Tento úsek je totiž pre cyklistov jedným z najhorších, s akým sa môžu v Trnave stretnúť.

Nech si už cyklista jazdiaci po Rybníkovej vyberie možnosť ísť normálne po ceste, alebo sa zo strachu a obavy o vlastné zdravie radšej rozhodne jazdiť po chodníku, obe alternatívy sú zlé a nepríjemné.

Úzka a večne autami preplnená cesta s poškodenými krajnicami prináša so sebou pre cyklistov riziko zrážky alebo pádu, nehovoriac o tradične negatívnych reakciách vodičov na prítomnosť cyklistov na “ich” ceste.

Druhú možnosť, teda jazdu po jednom z chodníkov zákon nepovoľuje. Ale aj napriek tomu množstvo cyklistov, najmä v strednom či vyššom veku, alebo mamičiek s menšími deťmi, logicky volí radšej túto alternatívu. Na chodníku si zase cyklisti často vypočujú nadávky od chodcov.

Návrh cyklochodníka – výkres
(pre zväčšenie kliknite na obrázok):

cyklochodnik_Rybnikova_vykres

Ulož ako PDF
Napísal 19. júla 2016 8:47. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

9 komentárov pre “Výstavba dôležitej polkilometrovej cyklocesty na Rybníkovej ulici začne už čoskoro”

  1. 1
    FERI says:

    Dufam, ze bude zase v inej farbe a kvalite… nech je cele mesto a cyklotrasy ako na kolotococh vyfarbene :D

  2. 2
    mirec says:

    Všimnite si, že projekt počíta s rozšírením cesty a výrubom všetkých stromov charakteristických pre Rybníkovú…

    • 2.1
      Jojo says:

      To rozsirenie cesty malo byt uz davno. Vcera bolo neskoro. Je to navrhnute dobre. Len treba najst odvahu a zeealizovat to cele, t. Z aspom od hlbokej po zeleny kricek.

  3. 3
    trnavčan says:

    o vyrube stromov sa hovori už mnohe roky , su to celkom pekne alergeny

  4. 4
    mirec says:

    Alergény:
    – peľové zrnká zo stromov a krovín, ako sú: brezy, jelše, liesky, hrab, dub, buk, gaštan, jedľa, oliva, jaseň, vtáčí zob, cyprus, topoľ, vŕba, javor, baza, pagaštan, orech, platan, brest a lipa…

    Hor sa do rúbania…

  5. 5
    chodec says:

    ano je pravda topole nemusia byť silne alergeny , ale tie chumače vaty ktoré lietaju všade , do tvare oči , do kočikov ,do bytov nič prijemne.

    Stačí isť v tomto čase po Rybníkovej a viacej netreba viesť debaty

  6. 6
    peter says:

    skoda tych stromov. ta alej je pre mna ako jeden zo symbolov trnavy. to sa nedal ten chdonik spravit poza stromy na tej volnej zelenej ploche?

  7. 7
    euroFond says:

    Istý presstitút kritizoval, že mesto nečerpá eurofondy, napr. aj na takýto projekt aj tu je odpoveď prečo: http://www.webnoviny.sk/ekonomika/clanok/1085956-brusel-pozastavil-slovensku-eurofondy-v-piatich-programoch/
    Okrem toho všetci vedia, že ak nie je vedenie mesta alebo obce Smer tak sa fondy neprideľujú.
    V rokoch 2014 – 2020 doteraz vyčerpané úžasných 1,59 % !!
    kontrahovaných teda už realizovaných je 14,34% cca 2,028 mld € ( 62,8 mld SKK ) toto sa prepláca z rozpočtu SR a až následne po kontrole to prepláca EÚ. My Smer a nová koalícia sme frajeri nám 62 miliard SKK nechýba.
    Peniaze teda chýbajú v rozpočte na bežné a rozvojové veci ale z eurofondov sú stopnuté. Potom nemáme na cesty, učiteľov, diaľnice atd ….
    Hospodárenie na úrovni Burkina Faso …

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.