Trnavské mestské zastupiteľstvo zasadne v utorok

V utorok 11. októbra sa uskutoční v konferenčnej sále trnavskej radnice 14. riadne zasadnutie Mestského zastupiteľstva mesta Trnava
vo volebnom období 2014 – 2018.

Rokovanie poslancov začína o 13. hodine, sledovať ho môžete priamo v sále alebo prostredníctvom živého prenosu na tejto stránke.

radnica

Ilustračné foto

PROGRAM:

1.1 Návrh Všeobecne záväzného nariadenia na pomenovanie ulice v meste Trnava
1.2 Návrh Všeobecne záväzného nariadenia, ktorým sa mení a dopĺňa VZN č. 459 o určení výšky dotácie poskytovanej základným umeleckým školám, materským školám a školským zariadeniam zriadeným na území mesta Trnava na rok 2016 a na záujmové vzdelávanie detí s trvalým pobytom v meste Trnava, ktoré navštevujú centrá voľného času mimo územia Trnavy
1.3 Návrh Všeobecne záväzného nariadenia, ktorým sa mení a dopĺňa VZN č. 57 v znení VZN č. 258, VZN č. 334, VZN č. 385 a VZN č. 403 o Územnom pláne Centrálnej mestskej zóny Trnava
2.1 Schválenie zadania Urbanistickej štúdie Komerčno – podnikateľská zóna Zelenečská – Mikovíniho ulica v Trnave
2.2 Urbanistická štúdia „IBV Pekné pole VII. – Trnava“ – schválenie
2.3 Povolenie na spracovanie Zmeny Územného plánu Centrálnej mestskej zóny Trnava – Zmena ÚPN CMZ 03/2016 – Polyfunkčný dom na Ulici Rázusovej
2.4 Povolenie na spracovanie Zmeny Územného plánu mesta Trnava (Aktualizované znenie rok 2009) – Zmena 02/2016, lokalita K – Pripojenie Ulice Bratislavskej na južný obchvat
3.1 4. aktualizácia rozpočtu mesta Trnavy na rok 2016, vyhodnotenie plnenia rozpočtu za 1. polrok a monitorovacia správa za 1. polrok
4. Majetkové záležitosti
5.1 Návrh na výnimku z nakladania s bytmi vo vlastníctve mesta Trnava
6.1 Návrh Etického kódexu volených predstaviteľov samosprávy mesta Trnava
7.1 Informatívna správa o výsledkoch kontrol ukončených a rozpracovaných od 24.08.2016 do 27.09.2016
8.1 Informačná správa o uskutočnených verejných obstarávaniach zákaziek a postupoch verejného obstarávania s hodnotou dodania tovaru a poskytnutia služieb nad finančný limit 20 000 eur a uskutočnenia stavebných prác nad finančný limit 70 000 eur, za obdobie od 1.1.2016 do 31.8.2016
9.1 Informácia o správe zelene na území mesta Trnava
10.1 Návrh na poskytnutie finančnej dotácie v roku 2016 z rozpočtu mesta Trnava
11.1 Návrh na úpravu schválených uznesení Mestského zastupiteľstva mesta Trnava k termínu konania MZ 11.10.2016 a správa o plnení uznesení MZ v intervale od 18.08.2016 do 21.09.2016
12. R ô z n e
13. Interpelácie poslancov Mestského zastupiteľstva mesta Trnava

Ulož ako PDF
Napísal 7. októbra 2016 6:57. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

75 komentárov pre “Trnavské mestské zastupiteľstvo zasadne v utorok”

  1. 1
    5ulo says:

    Pre sledovanie MZ v mobile alebo v externom prehravaci (hlavne pre tych, co nemaju Flash v browseri) priama linka na videostream:
    rtmp://s1.livestream.sk:1935/live/trnava

    Thumb up 6 Thumb down 1

  2. 2
    jano says:

    Tá zeleň večný problém, veď malo byť verejné obstarávanie, niečo som sa dopočul a vraj boli nie lacný, mám taký pocit ,že mestu je všetko drahé, môže sa stať ,že pre nich už nebude chcieť nikto robiť, apropo kedy bude vyhlásené VO na údržbu osvetlenia, nech to nedopadne ako v Blave, lebo sa to do konca roka nijako nezvládne.

    Thumb up 8 Thumb down 10

  3. 3
    Peter Klimo says:

    No dnes to teda bola riadna kosba :D
    Takze z nevyhodnych zmluv su zrazu zmluvy vyhodne a primator je obycajny kecalek a facebookovy exhibicionista.
    Korunu tomu nasadil viceprimator ked sa minuleho vedenia spytal – „ako ste toto dokazali ?“ :D
    Skoro som si cvrkol :D

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 19 Thumb down 18

    • 3.1
      kosec says:

      Schválne si nedokončil vetu asi si si bol cvrknúť – ako ste to dokázali 20 rokov udržať cenu ? Z toho je zrejme že v r. 1996 bola cena enormne nadhodnotená
      cvrk cvrk – možno pomôžu pampers

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 20 Thumb down 16

      • 3.1.1
        Peter Klimo says:

        nadhodnotene boli ktore ceny? cennikove alebo tie za ktore mesto nakupovalo? pretoze podla grafu ktory ukazoval Butko boli ceny za ktore nakupovalo mesto vzdy nizsie ako cennikove…
        navyse z grafu je zrejme ze cenu 20 rokov nedrzali, od 2005 bola cena stabilna, teda 11 rokov. dovtedy cena rastla…

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 17

        • 3.1.1.1
          Juraj Fuzak says:

          ano, cena od roku 2005 stabilna napriek tomu o polivicku lacnejsia vo vlastnej rezii v roku 2016. Ceny vysli vyssie v sutazi na „ostatne“ zahradnicke prace ktore tvorili zhruba 30% objemu prac z povodnych zmluv. Treba sa na to pozret ako na celok a nevytrhavat casti, ktore sa mi hodia do prejavu tak ako to dnes spravil Butko ;)

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 19 Thumb down 18

          • 3.1.1.1.1
            Peter Klimo says:

            juro o akej rezii to hovoris? ved brocka slubil okamzite vypovedat nevyhodne zmluvy,je dva roky v urade, chysta sa v nich nadalej pokracovat pretoze nie je schopny dohodnut nizsie ceny.. ved ak chce robit udrzbu svojpomocne nech ich vypovie ako to sluboval…

            Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 20

            • 3.1.1.1.1.1
              Juraj Fuzak says:

              Mesto od roku 2015 kosi vo vlastnej rezii 200 000 m2 prevazne v centre plus stanicny park. Vykonali dokopy v roku 2015 97 kosieb pri priemernej cene 0,0207 € za m2. Celkova cena bola 39000€, pri zaratani priamych nakladov, udrzby kosaciek, benzinu, odvozu na skladku, mzdach a poistnom. V tomto roku ich zatial spravili 78. Este raz, sutaz nevysla pri pracach ktore predstavovali asi 30% povodnych zmluv. Kosenie vyhrala asa ked ponukla rovnaku cenu ako doteraz, mesto ma vsak v ase 50% ucast. Moj osobny nazor je treba co najvacsiu plochu kosit vo vlastnej rezii

              Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 15

              • 3.1.1.1.1.1.1
                Stary says:

                Čo ste v centre kosili? Trojicne e námestie a pešiu zónu? O staničnom parku ani nehovorím. Starostlivosť o zeleň teda kosenie je ako za minulých pánov na radnici. Pred voľbami ste kecali.

                Tento komentár vás zaujal... Thumb up 12 Thumb down 14

                • 3.1.1.1.1.1.1.1
                  jozo says:

                  No kamo,Ty budeš asi bývať niekde v Prahe…Keďže často chodím cez staničný park,môžem potvrdiť,že park bol kosený min.päť až šesť krát.Za bývalého vedenia tri,maximum štyri.Jozef Pobiecky by sa mal pozrieť do zrkadla aj s Gabrielom Kopúnkom.

                  Tento komentár vás zaujal... Thumb up 18 Thumb down 11

                • 3.1.1.1.1.1.1.2
                  Juraj Fuzak says:

                  Rybnikova, Studentska, Hlboka hradby, Hlboka sidlisko, Bucianska, Park Janka Krala, Bernolakov sad, Ruzovy park, Univerzitny parcik, Golianova, Danovy urad, NSUT a este dve dalsie ktore ma teraz z hlavy nenapadaju, spolu 97 kosieb na tychto plochach bolo spravenych v rezii Spravy sportovych a kulturnych zariadeni. Plus kosia aj areal Slavie

                  Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 13

                  • 3.1.1.1.1.1.1.2.1
                    firhang says:

                    Hlavne tie bodliaky na sikmom terene sa v septembri pri ostatnych vykosenych plochach azda aj 10 dni pekne vynimali; esteze to stihli dat do poriadku den pred jarmokom…

                    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 9 Thumb down 12

              • 3.1.1.1.1.1.2
                firhang says:

                Tak preco uz nekosite cele mesto, ked to je take vyhodne? Kvoli vasej organizacnej neschopnosti?

                Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 12

            • 3.1.1.1.1.2
              Pozor says:

              Klimo no daj teda link ako dokaz ze Brocka slubil OKAMZITE vypovedat nevyhodne zmluvy. Kedze si hlavny internetovy archivar vsetkeho co sa Brocku tyka urcite mas toto tvrdenie dokladne vyzdrojovane.
              Ale tebe asi pripada v poriadku ked mesto udrzuje zelen na zaklade zmluv z roku 1996 naklepanych na pisacom stroji s kilometrom dodatkov.

              Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 13

              • 3.1.1.1.1.2.1
                Peter Klimo says:

                Asi sa nerozumieme, zjavne to pripada v poriadku hlavne Brockovi, v opacnom pripade by ich predsa vypovedal, nie ?
                Ja uplne chapem Brockov zamer mat transparentne mesto, tie zmluvy asi nie su uplne idealne na dnesne pomery – i ked su zjavne pre mesto po financnej stranke vyhodne. Len jedno je „chciet“ a druhe „to realne zmenit“. S tou druhou ma sucasne vedenie mesta zjavne problem. Ja len pripominam ze sme v polcase vladnutia sucasneho primatora, vyhovorky ze stihnut sa neda vsetko naraz uz neobstoja..

                Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 12

                • 3.1.1.1.1.2.1.1
                  Juraj Fuzák says:

                  Pracuje sa na tom a nikto nikde a nikdy nenapisal ze vsetko treba zrusit okamzite. Prace sa rozdelili na dve casti…kosenie a „ostatne“ prace. Kosenie je uz pod novymi zmluvami plus cast mesta uz kosi mesto vo vlastnej rezii. Sutaz na „ostatne“ prace vysla drahsie a zatial sa pokracuje podla starej zmluvy to je cele.

                  Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 13

          • 3.1.1.1.2
            nika says:

            p. Fuzak a preco ste neoponoval v priamom prenose Pobieckemu, on to Vase tvrdenie vyvratil, chlapci mate v tom nejaky chaos, ani Vy ani primator nepodnikali, ked ano tak pol roka tak vobec neviete ake je to tvrde, LT si podelila lukrativne fleky tak makajte, a zaklad kampane boli ohovaracky firiem, ktore robili pre mesto a udajne neboli transparentne, pekny vecer

            Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 18

  4. 4
    Jozo says:

    Tu si niekto mastil brušká dlhé roky,tie isté firmy a hlavne Tí istí ľudia. Pre niekoho je všetko v poriadku. KDH,Smer,Sdku boli len vykonavatelia jedného človeka v Trnave.Kto to bude asi?Gabriel Kopunek nam to všetkým raz prezradí.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 23 Thumb down 15

  5. 5
    jano says:

    LT – primátor, víceprimátori, a ďaľších 19 zamestnancov len v kancelárii primátora, myslím, že je to dosť na to aby boli vidieť aj nejaké výsledky spokojnosti všetkých občanov v CELOM meste Trnava

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 8 Thumb down 12

    • 5.1
      5ulo says:

      Jano, Nikdy nebudu vsetci spokojni, aj keby tam sedel archanjel Gabriel. Neda sa vyhoviet vsetkym :( Ale kiez by tomu bolo tak!

      Thumb up 11 Thumb down 7

  6. 6
    jano says:

    Súhlasím, ale donekonečna opakovať ako p. Lančarič, vtedy ste súhlasili, teraz sa Vám nepáčí či Kamenný Mlyn a ďaľšie prípady viem nikto nie je dokonalý tak ako sa tvária niektorí Bročkovci, dávam p. Petkovej za príspevok bod, javí sa mi ,sú moc sebavedomí aj dosť arogantný, a nie je pravda ,že sa za ostatných 25 rokov nič neurobilo

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 9 Thumb down 15

  7. 7
    ergo sum says:

    Tradiční ochránci „viery“ v primátora – prečo nepriznať, že tentoraz ste ozaj nedokázali vyvrátiť tvrdenie Butka !!! Ja len pevne dúfam, že niekto si dá námahu a spočíta tie fantastické benefity zo zrušených zmlúv.

    * ako chce mesto zabezpečiť kosbu vo vlastnej réžii? Nárastom počtu zamestnancov? Ale veď v kampani primátor sľuboval racionalizáciu a zoštíhlenie samosprávy!

    * arogancia viceprimátora Pekarčíka len potvrdzuje, že keď je niekto v koncoch tak postačí táto vlastnosť a pohŕdanie. To si naozaj všetci myslia, že každý predchádzajúci primátor, poslanec prichádzal do práce, či zastupiteľstva s myšlienkou všetkých občanov okradnúť, klamať a podvádzať ? To, že niekto dokázal pre mesto vybojovať dobré podmienky a držať ich celé roky – tak to predsa nemôže byť — veď to by podkopalo všetky teórie nášho kindermanažmentu. No čo by už bolo toto…

    * celá kampaň LT a primátora bola postavená na totálnom antagonizme a totálnej kritike bývalých primátorov a poslancov. V kampani sľuboval vymeniť vedúce pozície na úrade, vyriešiť bývalý TT-Komfort, zrušiť všetky staré nevýhodné zmluvy. Ja som zvedavý čo ľuďom – aj svojim – povie ako poriešil tieto najdôležitejšie body svojej štvavej kampane. Áno je štvavá a jeho pôsobenie i LT spôsobuje totálne polarizovanie v Trnave i na úrade !

    * lukratívne fleky? Pozrite sa bližšie na ľudí, ktorí obsadili akože uvoľnené pozície na úrade (ja som sa pobavil najmä s tým teologickým právnikom). A postupne pribudnú ďalšie. Už o chvíľu ….

    * a návrat k tým hrozným starým zmluvám. Ja som hrooozne zvedavý, ktorá firma bude vykonávať to čo vykonával Jupet — za tie prachy a to kvantum roboty (víkend, sviatok – bolo jedno, robili). Nech niekto povie za koľko peňazí sa to robí teraz a porovná to. Som zvedavý, ako to nakoniec odprezentuje p.Pekarčík — bude sa čudovať, čo dokázal.

    Jediný s úrovňou ako diplomatickou, vyjednávacou a argumentačnou z LT – p.Galbavý.

    ps : nie som priaznivec KDH, Smeru, nie som zamestnanec mesta :D

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 19

    • 7.1
      jozo says:

      Ty si neni priaznivec Smeru a spol.,ale sám pán Gabriel Kopunik.Prepáč,ale tie reči sú také isté ako v hnojníku Bez Rešpektu…….

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 10

  8. 8
    nika says:

    Ergo sum velky suhlas a p. Galbavy ozaj vie co hovori, klobuk dole,naozaj pan Poslanec, ostatny arogancia a velmi velmi populisticka politika, ale uvedomte si poslanci z LT takto nie, pritom som Vas volila,nikto nic neurobil len teraz MY

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 10 Thumb down 15

  9. 9
    cenár says:

    Mráz, Butko, ergo sum – vaša snaha oblbnúť laickú verejnosť je zúfalá a smiešna. Tie tvrdenia o úžasnej cene za 20 rokov svedčia o vašom diletanstve, alebo naopak mazanosti a snahe zametať stopy.
    Pri tvorbe ceny sa odvolávate na Cenekon, ale existujú aj Kros, Unica, ústav súdneho znalectva, ďalšie systémy, metodiky, atd. Tieto prezentujete ako smerodajné , čo je ale nezmysel a vaše amatérstvo.
    Menované spoločnosti sú iba obyčajné eseročky, akciovky ktoré sa síce venujú vydávaniu nejakých cenníkov ale formou – orientačne tzn. nie sú záväzné.
    http://orsr.sk/vypis.asp?ID=2597&SID=2&P=0
    http://orsr.sk/vypis.asp?ID=87849&SID=5&P=0
    http://orsr.sk/vypis.asp?ID=275262&SID=2&P=0
    Takúto eseročku si môže založiť Pikna, Butko, Mráz hocikedy je to dovolené.
    V realite skutočného trhu každá stavebná alebo dodávateľská firma postupuje podľa svojich možnosti a vedomostí a prezentujú skutočnú realitu na trhu v danom čase a nie fantazmagórie.
    O tom ale Mráz a Butko nemajú predstavu, lebo v tržnom prostredí a cenotvorbe nikdy nepracovali.
    Ďalším reálnym prvkom cenotvorby je Štatistický úrad SR ktorý pravidelne vydáva koeficient cenovej úrovne KCU ktorý aktuálne za 2 kvartál 2016 je 2,313 k cenovej úrovni r. 1984
    To znamená pre matematických neandrtálcov nárast ceny od roku 1984 k
    2 q 2016 je o 231,3 %.

    Magická cenová skupina Mráz, Butko a spol to dokázali za 0 % od roku 1996!
    Blahoželáme, ide ale len o virtuálnu realitu.

    Práve v Štokholme udeľujú Nobelovú cenu za ekonomiku, konečne máme kandidátov aj z Trnavy.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 22 Thumb down 9

    • 9.1
      5ulo says:

      pocas zasadnutia MZ vyslovil Pekarcik otazku na zamyslenie sa, ci v 1996 uz neboli ceny nadhodnotene tak, ze v dnesnej dobe su normalne konkurencieschopne. Logiku by to malo, preto to vyzera, ze ceny su nemenene uz 20 rokov, resp. od nejakeho 2004 tusim, no je to tliachanie do vetra, kedze nikde sa nedaju dohladata cennikove ceny tychto sluzieb z predoslych rokov. Nie je s cim porovnat.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 20 Thumb down 6

  10. 10
    rosalia says:

    Otrasné , donekonečna, Vy ste robili všetko draho ,teraz my všetko lacno , ale ceny sa nedajú porovnať, je to už trápne, Vy ste neurobili nič pre Trnavu, my makáme, tak makajte za také platy, to ste chceli len tak sedieť a vykecávat a tváriť sa ako bohovia.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 13 Thumb down 12

  11. 11
    cenár says:

    5ulo – presne tak, Pekarčík to logicky trafil perfektne.

    Laicky si treba spomenúť na kurz SVK oproti marke, USD, CHF a ako narástli takmer všetky cena po zavedení Eura – aj o 20%, ropa bola v istom období 150 USD za barel dnes 50, zavedenie rovnej dane, DPH, odvody, úroky za Mečiara 15% – 20% atd atd

    Naši alchymisti to ale dokázali a za to im patrí vďaka.

    Cenníkové ( nezáväzne ) ceny je možné dohľadať, je treba pracovať aj s podkladmi štatistického úradu, alebo zadať posudok v Ústave súdneho inžinierstva Bratislava, Žilina s radosťou ho spravia min. do uvedeného roku 1984.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 17 Thumb down 7

  12. 12
    qwx says:

    rosalia, nika, ergo sum, jano prečo ste tak znervózneli ?
    Cenár vám to vysvetlil – tak šup šup do práce.
    Čo máte proti znaleckému posudku ?
    Klep klep po prštekoch
    Pravda víťazí !!

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 8

    • 12.1
      Peter Klimo says:

      to je naozaj na smiech – tak Butko sa zamyslal nad tym, preco Brocka doteraz nevypovedal zmluvy ktore napadal pred volbami a vy tu riesite ze tie zmluvy su sice teraz vyhodne ale „urcite vyhodne neboli pred 10 rokmi“, pritom boli stale nizsie ako cennikove ceny…

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 10 Thumb down 14

      • 12.1.1
        Juraj Fuzák says:

        Peter…Butko sa nezamyslal, Butko vytrhol z kontextu to co sa mu hodilo, pretoze samotne kosenie, ktore predstavovalo najvacsi podiel z objemu prac pod starymi zmluvami uz je vysutazeny pod novymi zmluvami a vitazom je spolocnost s majetkovou ucastou mesta a navyse mesto kosi aj znacne plochy vo svojej rezii. To na co poukazoval on je cast s „ostatnymi“ pracami. O tom ze pred zastupitelstvom hovoril ine a ine za „kec pultikom“ sa vyjadrovat nebudem, zrejme ma pultik na neho zazracny ucinok…

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 12

        • 12.1.1.1
          nika says:

          Ten prispevok ci vytka p, Petkovej platila hlavne na Vas, takto daleko nedojdete vazeny p. Fuzak,majster sveta prinajmensom aj Vase prispevky hocikde nestoja za nic, bez konceptu ucte sa od p. Galbaveho cest praci

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 10 Thumb down 15

          • 12.1.1.1.1
            Juraj Fuzák says:

            prispevok pani Petkovej? Ukaz mi kde bol vcera niekto arogantny? Ako sa definuje arogancia? Ze niekto oponuje starsiemu? Sorry to je nasmiech. Ja neprispievam hocikde ale iba sem a na odkazprestarostu. To ci stoja za nic alebo za nieco je vec nazoru, tvoj je ze nestoja za nic a respektujem ho. Urcite vsak svoje postoje ani nazory kvoli tomu menit nebudem ;)

            Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 11

        • 12.1.1.2
          Peter Klimo says:

          to ze butko nehovori o koseni ale o ostatnych pracach mi je jasne, je zaroven mozne ze ako celok tieto prace mozu dopadnut rovnako, resp. teraz lacnejsie ako za jeho panovania…
          co sa tyka prac v rezii mesta, rad by som videl nejake kvalifikovane porovania, to kvalifikovane nemyslim ironicky, ide o to porovnavat jablka s jablkami a nie s hruskami. outsourcing je momentalne trendom vo vsetkych sferach, firmy sa snazia koncentrovat na svoj core biznis a co najviac nesuvisiacich uloh vyskladnit na subdodavatelov – jeden z dovodov je prave nakladove hladisko. je pre mna dost nepochopitelne ako moze mesto – teda subjekt ktory sa danym biznisom nezaobera – byt podstatne lacnejsi ako firmy, ktore sa tymto typom biznisu zaoberaju desatrocia..

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 13

          • 12.1.1.2.1
            Juraj Fuzák says:

            ja som si cisla ktore som pouzival v porovnani nevycucal z prsta. Su to cisla, ktore eviduje sprava sportovych a kulturnych zariadeni o kazdej jednej kosbe ktoru vykonala. Obsahuje naklady na benzin, pracovnu silu, odvody, odvoz na skladku, pokosene metre a celkovu cenu.

            Ja viem presne ako funguje outsourcing aj firma v ktorej robim ho vyuziva. Lenze tu sa bavime o jednoduchej praci (ziadnym sposobom ju neznevazujem) na ktoru netreba ziadnu specializaciu. Kosenie je systematicka praca, ku ktorej potrebujes vybavenie a pracovnu silu. Je to systematicka praca, ktoru dokazes urobit aj sam. Firmy vyuzivaju outsourcing ale tak isto je aj selfperform momentalne trend na prace, ktore vies zvladnut sam. Uplne jednoduchy je priklad z rodinneho domu. Preco si kazdy kto ma rodinny dom jednorazovo zainvestuje do kosacky a dvor si kosi sam? Pretoze ta investicia do kosacky sa ti po case vrati. Ak by to bola nepravidelna alebo jednorazova cinnost je outsourcing namieste ale pri opakovanej cinnosti nie.

            Tento komentár vás zaujal... Thumb up 13 Thumb down 11

            • 12.1.1.2.1.1
              Peter Klimo says:

              ved ok, je to organizacia mesta, teda ju mate pod palcom, v zasade vam da cenu aku si poviete. otazka je ako tieto ceny ustoji dlhodobo..
              nechal by som to naozaj na nejaky kvalifikovanu nezavislu analyzu..
              a co sa tyka tej pravidelnosti a outsourcingu – typickym prikladom je upratovanie, deje sa v pravidelnych intervaloch a je to nekvalifikovana cinnost. je uz celkom bezne ze aj sukromne domy upratuju firmy.. s travnikmi je to podobne, mam kopec znamych ktorym travniky udrzuju firmy..

              Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 13

              • 12.1.1.2.1.1.1
                Juraj Fuzák says:

                sorry ale v zasade mi nedaju cenu aku si povieme pretoze kazde jedno tankovanie, kazdu jednu opravu, kazdu jednu mzdu, kazde jedno poistne, kazde jedno vyvezenie na skladku ma organizacia zdokladovane a zaevidovane pre pripad auditu alebo kontroly.

                Ano typickym prikladom je upratovanie a tiez poznam ludi, ktori si nechavaju kosit travniky. Ale za to platia. Snad si nebudeme nahovarat ze ti niekto pride poupratovat alebo pokosit a ty mu preplatis iba cistiace prostriedky alebo benzin do kosacky? Ked si nieco objednam, tak okrem nakladov platim aj marzu tej danej firmy, to si ale asi vysvetlovat nemusime.

                Tento komentár vás zaujal... Thumb up 13 Thumb down 12

                • 12.1.1.2.1.1.1.1
                  Peter Klimo says:

                  Juro, uvidime ako budu udrzatelne vase postupy a metody v ramci dlhsieho casoveho useku. Vy ste ukazali ze kosit sa da lacno jeden rok. Vasi predchodcovia ukazali ze sa to da skoro 20 rokov.
                  A myslim ze to mala na mysli poslankyna Petkova, uctu netreba preukazovat ludom len preto, ze su starsi. Ti poslanci pred vami toho dokazali vela, mesto je v tak dobrom stave prave vdaka vasim predchodcom…

                  Tento komentár vás zaujal... Thumb up 9 Thumb down 11

                  • 12.1.1.2.1.1.1.1.1
                    Juraj Fuzak says:

                    Kosi sa uz druhy rok, cisla za tento rok si mozme pozriet po jeho skonceni. Mne je jedno co povedala pani Petkova, ja nepotrebujem aby mi niekto prehovaral do duse a karhal ma zvlast nie od cudzieho cloveka. Ja osobne som nepouzil v tom co som hovoril nic co by mohlo niekoho urazit, ja som debatoval a argumentoval. Uctu by mali mat naopak niektori ini kolegovia hlavne k sebe a k svojmu chlapskemu slovu a nehovorim o tych mladsich. Kde niekto tvrdi ze nic nedokazali? My tvrdime ze sa vela veci da robit inak a to budu tvrdit aj dalsi co tam pridu to je uplne prirodzene.

                    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 11

    • 12.2
      ergo sum says:

      Človeče, kto tu znervóznel???
      Ja som len poukázal na holú pravdu a realitu.
      Práve naopak reakcie „jozo“ i niektorych ďalších nervózne a sú presne také ako správa vedenie mesta — „kto ma iný názor-všetci ste KDH,Smer a Póorovci, Kopúnek“ — čo vám všetkým prepína, to už nemáte inú agendu.
      Ja nie som ani Kopúnek, ani nikto zo spomenutých. To už tu fakt nikto nemôže povedať nič na vedenie, aby na jeho komentár neprišla spŕška obviňovania. BUDÍČEK !!! Žijú tu aj iní ľudia !

      Cenár – keď už tak počítaš a ako si dopracoval k tomu nárastu ??? Veď na tej prezentácii bolo jasne napísané, že nárast cien NEBOL !!! Použiješ koeficienty ŠÚ – v poriadku, beriem. Ale všetky stavebné firmy robia so stavbárskymi cenníkmi. To sa už rovno bavme o inflácii, schodku NH a podobne. Tvrdenie, že cena je stabilná už niekoľko rokov je nevyvrátiteľné a môžeš použiť koeficient a percentá aké chceš. Už nikdy mesto nedosiahne takú cenu od žiadneho dodávateľa. Áno – bavme sa o tom, že si to bude robiť mesto samé. Tak potom načo trocháriť so záhradníckymi službami – zriaďme naspäť Technické služby ako za socíku (hoci niektoré mestá i v ČR to majú dosiaľ) a nech sa tento podnik stará o všetko — zeleň, osvetlenie, chodníky a vybavená vec.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 10 Thumb down 11

      • 12.2.1
        Obycajny obcan says:

        Technické služby? Ale to nie je úplne zlý nápad Gabriel.
        Za skúšku by to stálo. Vari sme horší ako Češi?

        Jediná nevýhoda by bola, že potom by bol ten tvoj časopis Bez Rešpektu hrubý ako katalóg od IKEA, a hnevných komentárov by tu bolo 3x viac, kopec článkov v SME a a v Pravde, lebo by sa už úplne všetkým stúpilo na peňazovody.

        Thumb up 7 Thumb down 9

        • 12.2.1.1
          ergo sum says:

          kristušát čo furt máte s Kopúnkom – už konečne na neho zabudnite a poďte diskutovať aj s inými ľuďmi. Alebo potrebujete len jeho, aby ste reagovali — alebo si aj niečo vyjasníme…

          Thumb up 7 Thumb down 4

      • 12.2.2
        jozef says:

        Technicke sluzby ved aj to bolo v agende terajsieho vedenia,no to uz by len bolo lacnejsie,milion uradnikov, technikov, riaditel, namestnik………, inak o koseni a udrzbe zelene sa melie uz dva roky myslim, ze je to prinajmesom trapne, narocne pomaly ako keby stavali atomovu elektraren.

        Thumb up 7 Thumb down 9

      • 12.2.3
        jozo says:

        Že si poukázal na holú pravdu,to fakt určite…Názor môžeš maž iný,to Ti nikto brať nebude.Hlavne si prečítaj čo si písal vo vyššom uvedenom príspevku.Neviem,kde sľuboval primátor pred voľbami zoštíhlenie samosprávy.Je úplne logické,že si mesto zamestná svojich ľudí,ktorí budú vykonávať napr.kosby a pod.Tie peniaze nevyplatí firmám,ale svojim zamestnancom.Keby si dobre čítal,tak niektorí vedúci boli dávno odvolaní.A urážať nejakého nového zamestnanca,teologického právnika,je fakt na smiech.Neviem v čom je na smiech.
        Bolo veľmi zaujímavé,keby nám firmy čo sa starali alebo ešte starajú o zeleň prezradili,koľko ich zamestnanci zarábajú.A hlavne ako im dávajú plat.Pokiaľ som sa ja bavil s viacerými zamestnancami,brigádnikmi,tak mali buď brigádnické zmluvy,to znamená na dohodu alebo niektorí mali napr.len minimálne mzdy.Samozrejme oni boli spokojní,prečo asi?Lebo dosť Slovákov dostáva niečo na papieri a niečo do ruky.Pán Zamestnávateľ šetrí na odvodoch a pod.Takto pracujú rôzne stavebné firmy,reštauračné,či záhradnícke …Keď som sa ich pýtal,či majú nejakú dovolenku,samozrejme pozerali na mňa ako na buka…
        V tom je rozdiel,že mestskí zamestnanci majú všetky peniaze cez pásku,majú dovolenku,odmeny a podobne.Takéto dôležité veci by mali aj ľudí zaujímať.

        Thumb up 11 Thumb down 7

        • 12.2.3.1
          Pejkovič Peter najstarší says:

          Jozo, pokiaľ máš takéto informácie, že ľudia v podstate robia čiastočne na čierno, je Tvoja občianska povinnosť toto oznámiť orgánom činným v trestnom konaní.
          Videl som pracovnú zmluvu jedného pracovníka, ktorý zabezpečuje pre mesto kosenie a je nemysliteľné, aby to kosenie cez mestskú organizáciu bolo lacnejšie ako to robili súkromné firmy.Keď som sa zhruba pred pol rokom stretol s bývalou kolegyňou , záhradníčkou, pri jej otázke ako sa mám som odpovedal že dobre a tú istú otázku som adresoval aj ja jej a ona so slzami v očiach my odpovedala, však viete ako sa máme a so slzami v očiach my hovorí , prečo nám to ten primátor robí. Vtedy vrcholila kampaň o lacnejšie kosenie v rámci mesta.Keďže ďalší na rade by som mal byť ja so zimným štadiónom a s kúpaliskom Kamenný mlyn , verejne tu prehlasujem, že nikdy som mojim zamestnancom nevyplácal mzdy na čierno, vždy som za všetkých odvádzal odvody a všetky k tomu prislušné náležitosti a nikdy nemali výplatu neskôr ako 8. deň nasledujúceho mesiaca. Po auditoch prebiehajúcich v uplynulých dvoch rokoch bolo zistené , že prevádzkovanie ZŠ v Trnave v porovnaní so ZŠ v Žiline je trnavský lacnejší o cca 400 tisíc eur. My hokejisti , funkcionári, rodičia detí, naši priaznivci, sme zabezpečili za auditom hodnotiace obdobie úsporu 2,5 milióna eur. Spolu so zamestnancami SK a ŠZ mesta Trnava sme zabezpečili ďalšiu úsporu uplatnením DPH vo výške 1 milión eur. Suma sumárum je to 3,5 milióna eur. Mojím cieľom je vybudovať pri ZŠ športovú akadémiu, ktorá by vytvorila predpoklady pre výchovu mladých športovcov, tak aby sa mohli presadiť na najvýznamnejších medzinárodných podujatiach. Vychádzam pri tom z toho, že keď huslista alebo iný muzikant chce byť koncertný majster musí trénovať 6 – 8 hodín denne. To isté platí aj pre športovcov. V opačnom prípade je to krúžková činnosť v pionierskom dome. A všetky náreky a slzy ktoré vylievame nad slabou úrovňou nášho športu sú o tom , že nemáme vytvorené pre mladých športovcov podmienky zodpovedajúce úrovni športu vo svete.

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 12 Thumb down 8

          • 12.2.3.1.1
            jozo says:

            Pán Pejkovič nebuďte smiešny,s prepáčením,všetci dobre vedia ako to chodí v určitých odvetiach.Či je to stavebníctvo alebo reštauračné služby a pod.Kto z tých ľudí sa pôjde priznať,že berie určitú časť na ruku?Nikto a toho sú si aj vedomí ich zamestnávatelia.Tak bude asi veľmi zlé,že mesto sa snaží seriózne platiť zamestnancovi mzdu a k tomu patriace náležitosti.Tak nech tie záhradnícke firmy ukážu nám občanom ako platia,ako platili svojich zamestnancov.Samozrejme hrubé mzdy.Ale všetkých čo sa starali o zeleň.Nikto z nás nemá právo sa niekde zabetónovať na x-rokov.Vždy má byť po čase napr.štyroch alebo päť rokov verejná súťaž.To ja osobne nemám proti Vám absolútne nič.Napr.Vás chválim ako ste sprísnili režim na kúpalisku v Kamennom mlyne.Kde strážnik vyháňa psíčkarov a pod.Dobre si prečítajte článok od Cenára,tam je to dobre vysvetlené.Tu som ja vyčerpal všetko,to ostatné necháme na voličov alebo na najlepšieho novinára Gabriela Kopúnka,ten to všetko vie najlepšie.

            Thumb up 6 Thumb down 9

        • 12.2.3.2
          Počúvajúci says:

          Z počutia viem, že takéto zamestnavanie je veľmi rozšírené. Najnovšie vraj takýto zamestnávatelia nemajú strach ani z kontroly. Prečo, je mi záhadou. Počul som o firme XY, v ktorej rodinný príslušník personálneho manažéra cez vlastnú pracovnú agentúru zamestnával pracovníkov, samozrejme že za min. mzdu a gastro lístky. Najhoršie vraj sú zahraničné prac. agentúry. Pokiaľ to je pravda, niet sa čo čudovať, že sme európskou riťou.

          Thumb up 5 Thumb down 1

  13. 13
    nika says:

    P.qwxo cenach som vobec nehovorila,o arogancii niektorych poslancov z LT,aj primator kritizoval nezverejnovanie platov vedenia mesta a poslancov a za dva roky to taktiez nezverejnil, ja to vediet nepotrebujem, ale nie su taky stopercentny ako sa tvaria, apropo v prispevku ste trocha od veci aspon ten koniec

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 12 Thumb down 15

    • 13.1
      Juraj Fuzák says:

      O akej arogancii pises? Konkretne prosim.

      Brocka sa ospravedlnil za to ze niesu zverejnene platy a coskoro budu, nieje na tom nic tajne. Smutne je ze ked sme si ich ziadali pred volbami tak sme ich dostali az na odvolanie.

      Dalsia vec… ta tragicka postavicka Kopunek si o ziadne platy neziadala, proste len napisal ze nic nedostal. Ked sa ho hovorca na to pytal do telefonu tak koktal ako ja ked mi nasi zistili ze som fajcil v 15tich.

      Tu ti davam vsetky peniaze v cistom, ktore mi boli vyplatene od nastupu do „funkcie“ aby si videl tie tvoje „lukrativne“ fleky

      Dec-14 € 76.65
      Sep-16 € 761.46
      Jun-16 € 1,304.21
      Mar-16 € 989.71
      Dec-15 € 1,113.55
      Sep-15 € 680.54
      Jun-15 € 866.02
      Mar-15 € 594.07

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 17 Thumb down 14

  14. 14
    nika says:

    Ja ich nepotrebujem vediet ani som to nepytala, apropo myslim, ze plat primatora aj jeho nie az tak uzasnych viceprimatorov je na velmi dobre urovni da sa povedat su lukrativne, takze takto

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 12 Thumb down 17

  15. 15
    Zuza says:

    Minulý rok mesto zakúpilo pre správu kultúrnych a športových zariadení dve kosačky za 30.000 eur (15.000 eur za jednu), preto sa tento rok určite kosí „výhodnejšie“ ako roky predtým… Čo je na tom výhodnejšie tu chápu naozaj iba niektorí, ktorí chápu tvorbu cien a politiku. Ako sa hovorí, načo budem používať svoj rozum, keď mi stačí posudzovať druhých…

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 10 Thumb down 10

  16. 16
    rosalia says:

    Súkromné firmy si musia na tie kosačky vyrobiť, mesto nie,

    Thumb up 6 Thumb down 7

  17. 17
    Jozo says:

    Niekto tu prichádza o veľké peniaze. ..Kšefty su kšefty. ..Politické strany poprepájané s podnikateľmi. Veď kampaň pred voľbami sa musí robiť.

    Thumb up 7 Thumb down 6

    • 17.1
      jozef says:

      Typicke reci Slovaka,aj Miso Docolomansky povedal, ze Slovaci su pohostinny,veseli, ale do erbu im chyba zdochnuta susedova koza, a najviac melu ti ktori sa vobec nezapricinili aby bolo lepsie.

      Thumb up 5 Thumb down 6

  18. 18
    Simon says:

    V predvolebnej kampani primátor napadal nevýhodné zmluvy, staré zmluvy medzi mestom a podnikateľskými subjektami. A čas ukazuje, že mesto v podstate tieto subjekty bezmála zdieralo v porovnaní s veľkými firmami, ktoré zabezpečujú mestu služby, zabezpečovali a aj budú. Odvolávajúc sa na rôzne nezmyselné porovnania. Napr. najlacnejšie, cenovo najvýhodnejšie, ale nikto už nehovorí, že smetisko je 2 km od stredu mesta alebo teplo z atómky je oveľa lacnejšie ako iné spôsoby vykurovania, ale kto nám platí nejaké kompenzácie za to, že sme v ohrození. A nedajbože, keď sa niečo stane, s holými zadkami sa rozpŕchneme ako kurence, keď do nich vpáli jastrab. Z tohoto všetkého ťažia zahraničné spoločnosti, ktoré majú zmluvu s mestom a naše peniažky sa kotúľajú do rakúskych bánk a bezmála všetka pomoc z EU sa vyvezie von a my, daňoví poplatníci, prispievajúci do mestského rozpočtu, máme tomu tlieskať, zúčastňovať sa volieb a prejavovať nadšenie za kroky všetkých doterajších mestských zastupiteľstiev a primátorov, vrátane transparentného Bročku.

    Thumb up 9 Thumb down 5

    • 18.1
      Obycajny obcan says:

      Teplo z atómky je lacnejšie? Tak pre bežného občana určite nie.

      Najviac na tom ryžuje Trnavská Teplárenská, kupuje lacno a ovciam predáva draho. Som zvedavý čo a ako budú kradnúť až nejaký dobrák dá vypnúť aj druhú polovicu v Bohuniciach.

      Thumb up 6 Thumb down 3

  19. 19
    Jozo says:

    Simon keby si trosku lepsie sledoval a hlavne cital,tak zistis,ze stare zmluvy boli davno zrusene.Cast travnikov si kosi mesto samo,dalsie casti kosi firma Asa,kde ma podiel aj mesto.50 percent.Zostali len nejake prace,zahradnicke.Vacsinou zisku zostava prave mestu.

    Thumb up 5 Thumb down 10

  20. 20
    záhada says:

    Úvaha. Bežná pozorovaná prax po viacero rokov v okolí pri údržbe zelene je zhruba takáto:

    Rovinaté zelené plochy (cca trávnik) kosia zväčša 2 – 3 kosačky, ide to rýchlo, kvalita výslednej práce je závislá aj na zručnosti obsluhy. Z dočistením miest, ktoré nepokosili kosačky, je to oveľa horšie. Na teréne býva zaparkované auto s logom firmy, ktorá má lokalitu v starostlivosti, vlečka na pokosenú „trávu“ a doplnkoví pracovníci. Prestoje sú zhruba 30-40 % z času prítomnosti techniky a pracovníkov.
    Príkre svahy kosia „najatí“ vyžínači, často neskoro, až keď je burina už príliš vysoká a majú s tým problémy.
    Živé ploty, kríky, tuje sú ošetrované skôr symbolicky, zvyčajne neskoro a až po výraznom prerastení. Stáva sa, že orezy vykonajú po márnom čakaní na profesionálov aj obyvatelia z okolia.
    Po opadaní listov tieto vietor zvyčajne nafúka na zopár miest, väčšina plochy je bez listov. Vyhrabávanie býva robené tak, aby bolo vidieť, že sa niečo robilo.
    Pracovné tempo, až na najatých vyžínačov, býva pozvoľné, firma svojich pracovníkov „nežmýka“.

    Záhada je v tom, že to firmy dobrovoľne dlhé roky robili, za ceny vraj oveľa nižšie, ako oprávnené „cenníkové“ , kľúčová otázka je, že prečo? A nie iba jedna firma, ale viaceré.

    Možné dôvody by mohli byť, napríklad:

    – dobročinnosť firiem
    – nesúľad fakturovaných a realizovaných plôch a prác
    – „krytie“ na strane objednávateľa
    – kompenzácia niečím iným
    – istota dlhodobého kontraktu s kompenzáciou
    – čaro obchodného tajomstva
    – iné

    Ak by firmy produkovali viaceré roky stratu, samé by vypovedali zmluvy , to sa ale nestalo, z toho vyplýva, že boli v pluse.

    Alebo je to všetko dajako inak ?

    Thumb up 11 Thumb down 8

  21. 21
    Simon says:

    Búú, búú, búú, budíček!! Treba pozrieť rozpočet mesta tohtoročný, minuloročný, pred 5 rokmi, cenové relácie za čistenie mesta, strojové, ručné a iné položky, začo tieto služby vykonávajú firmy so zahraničnou účasťou a vykazujú zisky. Paródia celého predstavenia spočíva v tom, že ich platíme z našich daní. Treba porovnávať, analyzovať s inými mestami a zistíme, že domáci otroci sú vykorisťovaní a zdieraní. A to mesto z nich žije.

    Thumb up 5 Thumb down 6

  22. 22
    jozef says:

    Simon velmi dobry prispevok, a k zahade tie firmy nerobili len a len pre mesto, kompenzovali si to vyssimi cenami pre ostatnych, este som nevidel riadnu tabulku cien ci pri zeleni ci pri oprave komunikacii, dopravnom znaceni, takze tieto polemiky maju nulovu hodnotu z obidvoch stran

    Thumb up 3 Thumb down 5

  23. 23
    brano says:

    Doteraz som nepochopil preco ma mesto firmy zo zahr. ucastou,a tie fakturacie tychto firiem takisto mozu byt spochybnitelne,kedze vykazuju zisky,

    Thumb up 2 Thumb down 6

  24. 24
    ivka says:

    ASA zisky 2015 – 850 000; 2014 700 tis.2013 okolo 600 tis,a takze poplatky za odpad sa museli zvysovat, super

    Thumb up 7 Thumb down 4

  25. 25
    Simon says:

    No vidíte, a to transparentnému primátorovi a LT nevadí.

    Thumb up 8 Thumb down 7

  26. 26
    rosalia says:

    A pozrite zisky STEFE Trnava , všetko pre občana !!!!!!

    Thumb up 6 Thumb down 3

  27. 27
    záhada says:

    Je zaujímavé, že aj Nemecká pošta (Deutsche post) koná v praxi v súľade s názorom poslanca Fuzáka.

    3.1.1.1.1.1 Juraj Fuzak piše 11.októbra 2016 o 21:42 : „ … Moj osobny nazor je treba co najvacsiu plochu kosit vo vlastnej rezii. “

    http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/408016-nemecka-posta-si-vyraba-vlastne-dodavky-volkswagen-zuri/ : „Nemecká pošta „vypiekla“ s koncernom Volkswagen. Jeho dieselové dodávky Caddy zamieňa za vlastné elektrické. Vyrába ich sama a skladá z dielov veľkých dodávateľov.“

    V Nemecku zúri Volkswagen. Robi niekto to isté aj v Trnave?

    Thumb up 2 Thumb down 0

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.