Halenárska ulica zostane obojsmerná, povrch cesty bude z čadičovej dlažby

Plánovaná rekonštrukcia Halenárskej ulice má stavebné povolenie. Očakávaný zámer chce trnavská radnica realizovať v roku 2017. V rozpočte je na projekt vyčlenených 1,3 milióna eur.

Rekonštrukcia Halenárskej ulice, ktorá je v technicky veľmi zlom stave, sa dotkne úseku od kruhovej križovatky pri Západoslovenskom múzeu po križovatku s ulicami Dolnopotočná – Haulíkova v celkovej dĺžke 343 metrov.

Keďže mesto plánuje komplexnú obnovu úseku, v prvej fáze príde k odstráneniu spevnených plôch komunikácie a chodníka a stožiarov verejného osvetlenia.

Pozdĺž ulice pribudne osem lavičiek, sedem cyklostojanov, pätnásť odpadkových košov a tri stromové veže.


Halenárska ulica

Ulicu bude osvetľovať 36 nových stožiarov historického vzhľadu s výškou tri metre. Rovnaké lampy už mesto použilo napríklad pri Bernolákovej bráne.

Hlavná stavba – teda cesta pre motorové vozidlá zostane obojsmerná, každý jazdý pruh bude široký 2,75 metra.

Súčasťou pruhov bude cyklotrasa vyznačená vodorovným aj zvislým dopravným značením.

Povrch komunikácie budú tvoriť čadičové kocky uložené do tvaru vejára, rovnako ako pri Bernolákovej bráne.

Novú komunkáciu budú lemovať žulové cestné obrubníky.

Chodníky na oboch stranách komunikácie budú z kamennej žulovej dlažby.

Súčasťou projekt je vybudovanie nových prípojok pre odvodnenie striech priľahlách nehnuteľností do kanalizácie, počíta sa tiež s vybudovaním siete závlah pre zeleň.

Navrhnutý je aj kamerový bezpečnostný systém a sadové úpravy v celej lokalite.

Vizualizácie mesta Trnava z roku 2016

Ulož ako PDF
Napísal 15. januára 2017 22:07. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

41 komentárov pre “Halenárska ulica zostane obojsmerná, povrch cesty bude z čadičovej dlažby”

  1. 1
    kanalizator says:

    zabudli nakreslit do tej vizualizacie kanalove poklopy. to by hned inak ukazalo krasy Trnavy

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 10 Thumb down 19

  2. 2
    5ulo says:

    To sa bude jazdit na kolobezke :D :D :D drc drc drc drc drc.. hladkeho asfaltu v meste ubuda a do mesta o chvilu naozaj uz len pesi :( Ale aspon ze sa ta ulica konecne da do normalneho stavu.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 13 Thumb down 29

  3. 3
    xXx says:

    A po historickych cyklochodnikoch a historickej ceste sa bude moc chodit len na historickych bicykloch a historickych autach z 18 storocia.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 35

  4. 4
    holly says:

    a dalej pres synagogou a na Holleho je uz cesta vo vybornom technickom stave tak ju netreba riesit

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 18 Thumb down 12

  5. 5
    ferino says:

    Po tých kockách ,ktoré sú popri starého vojenského činžiaku, som pred 60. rokmi chodil do základnej školy. Ja som zostarol, ale tie kocky sú stále rovnaké ako kedysi. Sú nesmrteľné. Stojí za úvahu ponechať ich tam aj naďalej. Chce to iba miestami vyrovnať povrch chodníka a kocky môžu slúžiť ďalšie storočia.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 23 Thumb down 6

  6. 6
    halenár says:

    Perfekt !!

    Thumb up 16 Thumb down 3

  7. 7
    juraj says:

    Plánuje sa s obmedzením dopravy po halenárskej ? Lebo inak neviem, či pri hustote premávky, ktorou je Halenárska ulica zaťažená sú zrovna vhodné čadičové kocky. Kvalitná zámková dlažba vyjde na tretinu ceny a jej povrch je kompaktnejši a menej hlučný, podľa mňa vhodnejší pre autá, ako aj pre cyklistov.
    A keď už pamätáme na cyklistov, určite by bol vhodnejší samostatný obojsmerný pás, kde nebudú pri tak hustej premávke kolidovať s vozidlami, lebo tak prázdna ulica s jedným vozidlom a jedným cyklistom, ako je na vizualizácii je utópiou.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 14

    • 7.1
      stres says:

      Ako si prišiel na to, že tomu rozumieš ?

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 9 Thumb down 18

      • 7.1.1
        juraj says:

        Nechápem, prečo má niekto potrebu pri inom názore prejsť do konfrontačného tónu a zhadzovať názor iného. Ja nehovorím, že tomu rozumiem, mám len takýto názor a ty, ak máš po ruke argumenty, ktorými ma poučíš budem len rád. Bolo by však vhodné, keby argumenty boli vecné a podložené a nie len postavené na vode.
        Ja sa na to pozerám ako vodič a cyklista a môžem Ťa ubezpečiť, že som toho na aute a bicykli prešiel po Európe dosť a teda vychádzam zo skúseností, ktoré rokmi len pribúdajú /nie naopak/.

        Thumb up 10 Thumb down 3

  8. 8
    citatel says:

    Najlepsie su vzdy tie vizualizacie:-)
    Cyklistka v protismere,zenska so zmrzlinou pod stromom,citatel oprety o stenu – uplne bezne v reale.Poloha bycikla na poslednej foto :-D

    Thumb up 11 Thumb down 5

    • 8.1
      viktor says:

      hej, doteraz sa teším z toho ako boli opravené a predĺžené hradby pri City Arene, ako pri hlavnom vstupe je mini amfiteáter s kvetmi, ako má CA zatrávnenú strechu, …

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 7

    • 8.2
      Juraj Fuzak says:

      Cyklotrasy v protismere su uplne bezna vec, najma vtedy ked su cyklotrasy vyznacene na ceste kedze ty ako sofer v tom pripade nemas co na cyklotrase s autom robit a ani cyklista nema co robit v tom pripade na ceste. Tiez je to bezpecnejsie pri odbacani jedneho alebo druheho, kedze cyklistu z auta vidis oproti sebe a nemas ho vedla seba ked odbacas.

      Thumb up 7 Thumb down 12

      • 8.2.1
        juraj says:

        Cyklotrasy v protismere áno, ale len ak sú oddelené od cesty. Cyklotrasa namaľovaná na ceste je podľa mňa súčasťou vozovky a teda tu platia pravidlá pre cestnú premávku, kde sa jasne hovorí, že na ceste sa jazdí v vpravo, pri pravom okraji vozovky, alebo jazdného pruhu. Má to vcelku logiku aj z toho pohľadu, že nemožno vylúčiť čelný stret vozidla s cyklistom a to by malo fatálne následky. Ja osobne som sa ešte nestretol s tým, aby cyklotrasa vyznačená na vozovke len pikctogramami cyklistu bola bola obojsmerná, neviem, možno sa mýlim. Kde si sa s tým stretol ?

        Thumb up 7 Thumb down 5

        • 8.2.1.1
          vlado5 says:

          Bol si v odpovedi Fuzakovi rychlejsi a nemylis sa, cyklopas v prostimere je blbost.

          Thumb up 6 Thumb down 4

        • 8.2.1.2
          Juraj Fuzák says:

          Cyklotrasy v protismere sa robia vacsinou v jednosmerkach, nehovorim ze v protismere bude tu na halenarskej. V protismere v jednosmerkach je to bezna zalezitost, na slovensku som to videl uz v Piestanoch, ci Bratislave, „na zapade“ je to uplne bezna zalezitost

          Thumb up 3 Thumb down 7

          • 8.2.1.2.1
            vlado5 says:

            Robia sa nie vacsinou ale iba v jednosmerkach a je to o tom, aby cyklista presiel opacnym smerom ako je jednosmerka pre auta. Staci len na zaciatok a koniec doplnit znacky E16b.
            Napriklad takto: http://cyklokoalicia.sk/2014/07/cyklokobojsmerka-na-medenej-dokoncena/
            Ale aj v takom pripade ide cyklista vzdy po pravej strane cesty a nie v protismere ako chodia po ceste chodci.

            Thumb up 3 Thumb down 2

            • 8.2.1.2.1.1
              juraj says:

              V poriadku, ale všetko musí mať svoje predpísané parametre, tak cesta, ako aj chodník a cyklocesta. Iné je urobiť cyklopruh/y/ na širokej ulici a iné napr. na Halenárskej, kde sme limitovaní šírkou ulice.

              Thumb up 3 Thumb down 4

            • 8.2.1.2.1.2
              juraj says:

              Pozrel som ten link, toto bol problém Bratislavy už v minulosti. Presadilo sa značenie cyklocesty, splnili sa legislatívne požiadavky, ale reálne sa nič nezmenilo. Bolo to napr. na Špitálskej, to je tá čo prechádza od Amerického námestia smerom k bývalému Prioru. Namaľovali piktogramy a cyklocesta bola hotová, ale kto sa po nej odvážil chodiť? Spýtaj sa Bratislavčanov.

              Thumb up 3 Thumb down 3

      • 8.2.2
        vlado5 says:

        Ale tu nie je na vizualizacii cyklotrasa v protismere. Na ceste je oznacenie smeru cyklotrasy v poriadku, iba ta cyklistka je v protismere. Dufam, ze nikoho v TT nenapadne robit cyklotrasu spojenu s cestou pre auta v protismere. Ak by to bol samostatny cyklochodnik, tak to moze byt. Tie tvoje argumenty o bezpecnosti o odbacani skus rozviest v pripade odbacania cyklistu z protismerneho cyklopruhu doprava cez oba pruhy. Ide v protismere na lavom okraji cesty a chce odbocit doprava do ulicky. To sa akoze pri odbacani postavi do stredu cesty, zastavi premavku v prostimere, potom sa obzrie dozadu a zastavi premavku vpravo, aby mohol odbocit doprava? A to mu vsetci vodici daju prednost, lebo ved odbaca doprava? Alebo to bude mat zakazane a do tej ulicky sa jednoducho na bicykli nedostane, lebo bude musiet ist dalsich 200 metrov k cykloprechodu a potom naspat po chodniku pre chodcov pesi popri bicykli?

        A tomu cyklistovi na poslednom obrazku asi zapadla galuska do medzery medzi kockami.

        Thumb up 12 Thumb down 3

        • 8.2.2.1
          juraj says:

          To s tou galuskou je dobré, to je tá výhoda čadičových kociek. Možno nebudeme potrebovať ani stojany na bicykle, keď bude práca tak perfektne odvedená ako na Hlavnej. Kolesá strčíme medzi kocky a bicykel stojí :-( Veľmi dobre sa po nej chodí napr. po M.Š. Trnavského, ale to asi tí, čo o tom rozhodujú vedia, veď stále chodia do práce na bicykloch

          Thumb up 2 Thumb down 3

          • 8.2.2.1.1
            Juraj Fuzák says:

            Dlazba na ceste bude ulozena presne tak ako pri Bernolakovej brane, mas snad pocit ze sa tade neda prejst?

            Thumb up 2 Thumb down 3

          • 8.2.2.1.2
            Palo says:

            Na M.Sch.Trnavskeho je otras ist na bajku. Zato Hviezdoslavova je skvela pre jazdu bajkom.

            Thumb up 1 Thumb down 0

    • 8.3
      detektiv says:

      ja na tych vizualizaciach vidim novy parkovaci dom a zrusene stlpy elektrickeho vedenia. jupi!

      Thumb up 3 Thumb down 0

  9. 9
    juraj says:

    Tvrdíš, že cyklotrasy v protismere je úplne bežná vec, ale kde ??? Podľa mňa je úplne jedno, či sa jedná o jednosmernú, alebo obojsmernú vozovku, nebezpečenstvo čelného stretu je tu vždy. Ja by som svoje dieťa na takú cyklocestu nepustil, čo ty? Opäť zdôrazňujem, premávka na Halenárskej je taká hustá, že ak nebude cyklotrasa vedená v oboch smeroch, alebo oddelená od vozovky nebude to bezpečné. Ak by bolo možné, skús prosím upresniť, kde to je takto riešené v Piešťanoch a BA. Dík.

    Thumb up 4 Thumb down 8

    • 9.1
      Kocur says:

      Daj si do maps google Piestany, Kollarova ulica a zobraz si Street View.
      Zeleny pruh, sipka v protismere a ikonka cyklisti. Auta tam jazdia max. 30-40 a je to len otazka zvyku.
      Normalna vec.

      Thumb up 9 Thumb down 2

    • 9.2
      Juraj Fuzák says:

      v Piestanoch si presne nepamatam ulicu, je to nedaleko centra ako je Aupark, v Bratislave je to na Banskobystrickej ulici vedla prezidentskeho palaca. Nebezpecenstvo stretu je vzdy pokial sa jeden ucastnik premavky a je jedno ci auto alebo cyklista nesprava zodpovedne, nebezpecenstvo stretu je vsade, na prechode pre chodcov atd, vsetko je to o zodpovednosti

      Thumb up 8 Thumb down 11

    • 9.3
      Marko says:

      Vo Viedni sú bežné obojsmerné cyklopruhy v jednosmerkách. Chcel som nájsť fotku na google street view, ale zistil som že táto služba v rakúsku nefunguje. Každopádne obojsmerné cyklopruhy v jednosmerkách fungujú výborne aj pri väčšom viedenskom dopravnom zaťažení (osobná skúsenosť).

      Thumb up 1 Thumb down 2

  10. 10
    pesimista says:

    K dopravnému zaťaženiu Halenárskej ulice:

    Dopravné značenie pre Halenársku by malo byť také, aby tam šli iba aútá, ktoré v tej oblasti majú cieľ svojej cesty a aby vylúčilo po nej tranzit medzi Kollárovou a Rybníkovou ulicou. A to sa dá realizovať okamžite.

    Na tranzit je určená 4-prúdová Hlboká.

    A hneď by tam bolo kľudnejšie.

    Thumb up 8 Thumb down 3

    • 10.1
      vlado5 says:

      To ako myslis znacky Prejazd zakazany alebo Vjazd povoleny len dopravnej obsluhe? Tak to su take znacky, ze za ne asi policia este nikomu pokutu nedala, lebo v okamihu, ked ma policajti na tej ulici zastavia, tak som uz splnil podmienku vjazdu na tu ulicu.

      Thumb up 4 Thumb down 3

      • 10.1.1
        pesimista says:

        Napr. tak, že na úrovni parkoviska pri Jednote cestu prehradiť, vjazd na parkovisko a výjazd z parkoviska dať z oboch strán na závoru a kamerový systém. Občas by stačilo vyhodnotiť, kto by cez parkovisko iba prešiel. Dôkaz by bol na zázname.

        A na počudovanie, na kruhovom objazde pri nemocnici značka Prejazd zakázaný cez bypass cez parkovisko Lídlu pomohla.

        Hlavný problém je ale v tom, že väčšinou sa snažíme dopravné značenie „prechytračiť“ , namiesto pochopenia a akceptovanie jeho zmyslu.

        Thumb up 7 Thumb down 3

        • 10.1.1.1
          vlado5 says:

          Ale ved nie vsetci, ktori idu do mesta, idu len na parkovisko k Jednote. Co ak potrebujem ist na postu a som na Kollarovej ulici. To by som podla teba mal ist cez Hlboku a Rybnikovu okolo mesta? Alebo som na Rybnikovej a potrebujem ist na Mestsky urad. To mam ist cez Zeleny kricek, Hospodarsku a Kollarovu, aby som sa dostal k mestskemu uradu? Kym tam pridem, tak zatial ten urad zatvoria. Pripadnu odpoved, ze chod pesi radsej nepis.

          Thumb up 5 Thumb down 4

          • 10.1.1.1.1
            pesimista says:

            Prečo hľadať nasilu umelý problém. Nech idem do centra kamkoľvek, ten kto pozná mesto, vie zaparkovať tak, aby to mal pešo do 3-4 minút.

            A napr., ak som na Kollárovej, zaparkujem na parkovisku pri Jednote a odtiaľ je to na poštu okolo 2 minút pešo. Alebo pôjdem na Paulínsku. Z Rybníkovej k Mestskému úradu platí to isté.

            Ale ak niekto vyžaduje doviezť sa doma až do obývačky a na úrade do vestibulu, tak tam snáď používať iba elektrický invalidný vozík, to však pokladám pre zdravého človeka dajako za dehonestujúce.

            Thumb up 7 Thumb down 5

            • 10.1.1.1.1.1
              vlado5 says:

              Kym som nemal deti, tiez som chodil vybavovat veci pesi. Teraz som rad, ked to vsetko stihnem obehat autom. Aj to niekedy iba takym stylom, ze vysadim manzelku a kruzim po meste a hladam, kde zaparkujem. Inak centralna posta bez jedineho parkovacieho miesta pre klientov je pekny Trnavsky unikat spolu v kombinacii s dorucovatelmi zltych papierikov.
              Pri svojom navrhu si zabudol este na jednu vec a to ze bude treba parkovisko pri Jednote nafuknut na 5 nasobok, lebo inak by tam aj tak tie auta iba prechadzali okolo plneho parkoviska.

              Thumb up 5 Thumb down 3

              • 10.1.1.1.1.1.1
                Azda says:

                Pri hlavnej poste je podzemna garaz.
                Nemas zac.

                Thumb up 4 Thumb down 2

                • 10.1.1.1.1.1.1.1
                  vlado5 says:

                  Nemam za co dakovat. Viem to. A uz som tam aj bol, ked sa inak nedalo. Ved to je ten Trnavsky unikat. Posta zasielku nedoruci, a este musim zaplatit, aby som si ju mohol ist vyzdvihnut, lebo pocet parkovacich miest pre zakaznikov posty je 0.

                  Thumb up 3 Thumb down 1

        • 10.1.1.2
          Jazdec says:

          S koňom si sa zrazil?

          Thumb up 2 Thumb down 2

        • 10.1.1.3
          tt says:

          Prehradiť cestu? Si kompletný?

          Thumb up 2 Thumb down 2

  11. 11
    micro says:

    …ubudne tam cca. 40 parkovacích miest

    Thumb up 1 Thumb down 3

  12. 12
    palo says:

    Mne sa ten návrh povrchu páči, rovnako ako pri Bernolákovej bráne kde to mnoho ľudí chcelo betónovať asfaltovať.
    Trnava je kráľovské mesto a nie parkovisko pred shoppingom

    Thumb up 10 Thumb down 2

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.