Prepojenie Trnavy a závodu PSA pre chodcov a cyklistov zabezpečí most ponad železnicu

Chodci a cyklisti už dlho márne čakajú na bezpečné prepojenie okrajovej juhovýchodnej časti Trnavy na systém chodníkov a cyklochodníkov výrobného závodu PSA. Po sérii niekoľko rokov trvajúcich rokovaní so Slovenskou správou ciest, Železnicami SR a ďalšími inštitúciami, je mesto pripravené nechať si vypracovať projekt prepojenia ponad železnicu, ktorý bude zrealizovateľný.

Chodci a najmä cyklisti sú v súčasnosti nútení prechádzať z Trnavy do automobilky alebo v smere na Zavar cez frekventovaný obchvat, mnohí riskujú nedovolený prechod cez železničnú trať.

Navrhované riešenie prepojenia pre chodcov a cyklistov mimoúrovňovým spôsobom ponad železnicu využije jestvujúci most na južnom obchvate.



Chodci a cyklisti sa ponad želenicu dostanú novým mostom, výškové rozdiely preklenú pomocou schodov a rámp

Projektová dokumentácia zámeru „Most pre chodcov a cyklistov Zavarská – PSA“ má riešiť mimoúrovňové prepojenie prostredníctvom viacerých objektov: samostatné predĺženie jestvujúceho cyklochodníka v smere od Zavarskej ulice, realizáciu mostného objektu, sadovnícke práce, doplnenie verejného osvetlenia a úpravy na trakčnom vedení železničnej trate počas výstavby.

Riešenie prepojenia pozostáva z realizácie pokračovania jestvujúcej cyklotrasy od Zavarskej cesty so smerovaním do priemyselno-obchodnej lokality od Zavarského a automobilky PSA. Mostný objekt zabezpečí mimoúrovňové križovanie železničnej trate Bratislava – Žilina.

Začiatok úseku spoločnej cestičky pre chodcov a cyklistov je navrhnutý od súčasného ukončenia na obslužnej komunikácii vedenej ako slepé rameno Zavarskej cesty (viď vložený obrázok Google Street View na konci článku).

Cestička bude pokračovať v šírkových parametroch tri metre okolo administratívno-priemyselných budov v smere k železničnej trati.

Priemyselné komplexy, ktoré v tejto lokalite postupne vznikajú, majú v stanoviskách mestského úradu požiadavku zabezpečiť toto pokračovanie z vlastných zdrojov. Projektant bude povinný komunikovať s prevádzkami a zapracovať návrh do projektu.

V mieste ukončenia tejto slepej komunikácie prejde cestička na opačnú stranu ulice a systémom schodiska a rámp vystúpa k mostu do úrovne juhovýchodného obchvatu. Preklenie železničnú trať samostatným mostným objektom južným smerom a opäť rovnakým systémom využitím schodiska a rámp klesne na úroveň jestvujúcej spoločnej cestičky pre chodcov a cyklistov v smere PSA, na ktorú sa plynulo napojí.

Spoločná cestička pre chodcov a cyklistov bude mať minimálnu voľnú šírku 3 metre. Parametre mostného objektu sú navrhnuté so šírkou 3,60 metra, z toho 3 metre bude voľná šírka cestičky a 2 x 0,3 metra zaberú zábradlia.

Dodávateľa projektovej dokumentácie bude mesto vyberať vo verejnej súťaži, ponuky môžu záujemcovia predkladať do 28. júla 2017.

Príjazd k cyklomostu povedie po tejto ceste na okraji Zavarskej

Ulož ako PDF
Napísal 13. júla 2017 11:45. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

1 komentár pre “Prepojenie Trnavy a závodu PSA pre chodcov a cyklistov zabezpečí most ponad železnicu”

  1. 1
    Tomáš says:

    No konečne sa bude dat ist aj s detmi na bicykli

    Thumb up 4 Thumb down 0

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.