reklama

Prepojovacia cestička pre chodcov a cyklistov z Prednádražia k depu a do Kamenáča má stavebné povolenie

Zámer výstavby prepojovacieho chodníka a cestičky pre cyklistov v úseku z Parku Janka Kráľa k ceste vedúcej k železničnému depu má od októbra stavebné povolenie. O projekte sa začalo hovoriť už na jeseň v roku 2014, s výstavbou počítal v druhom polroku aj tohtoročný rozpočet. K samotnej realizácii investičnej akcie príde najskôr zrejme na jar 2018.

Prekonávanie koľajiska pri presune z Prednádražia k bývalému depu a ďalej do Kamenného mlyna na konci „staničného parku“ v úseku zaslepenej železničnej trate znamená pre chodcov, korčuliarov či cyklistov nepríjemnú prekážku.

Ak sa chcete dnes dostať z konca parku na asfaltku smerujúcu k bývalému depu, musíte zísť po strmom hlinenom násype a preskakovať koľajnice.

Tento problém má vyriešiť nový prepojovací chodník a cyklochodník určený spoločne pre chodcov aj cyklistov.

prepoj-cyklo
Návrh trasy, ktorá by na konci parku obišla koľajisko a pripojila sa na asfaltovú komunikáciu

Zdroj: Mesto Trnava

Navrhovaná cestička pre chodcov a cyklistov bude široká 3,5 metra. Nová komunikácia sa najprv napojí v dĺžke asi 20 metrov na jestvujúci cyklochodník v Parku J. Kráľa, ktorý tvorí prepojenie súbežne s ulicou B. Smetanu až na železničnú stanicu.

Ďalej trasa pokračuje do pozemku železnice, kde obchádza jestvujúcu slepú koľaj po násype a oblúkovo pokračuje okrajom poľa s napojením na jestvujúcu účelovú komunikáciu do železničného depa. Dĺžka tohto úseku je takmer 250 metrov. Povrchovú úpravu novej cestičky pre chodcov a cyklistov bude tvoriť asfalt.

Príprava realizácie zámeru si okrem iného vyžiadala aj komunikáciu so železnicami. Pôvodný zámer radnice viesť novú cestičku cez zaslepenú koľaj nevyšiel.

„Železnice sa vyjadrili, že s tým nesúhlasia, pretože koľajisko je z ich pohľadu stále takpovediac živé. Môžu ho v prípade potreby využívať ako rezervu pre odstavené vagóny,“ sprostredkoval ich stanovisko hovorca mesta Pavol Tomašovič.

V rámci výstavby príde k výrubu 14 stromov – trinástich agátov a jedného jaseňa. Namiesto odstránených stromov bude realizovaná adekvátna náhradná výsadba.

Po dokončení prepojovacej komuniukácie, vznikne nové, bezpečné a pomerne hladké spojenie pre cyklistov priamo z centra mesta cez Promenádu, cyklochodník Hospodárska – Park Janka Kráľa až do Kamenného mlyna.

prechod-zeleznica1
Ľudia dnes musia prekonávať koľajisko, pre deti ani dospelých to nie je práve príjemná činnosť

prechod-zeleznica2
Cestu na konci Parku J. Kráľa predĺžia o 20 metrov, aby obišli koľajisko

prechod-zeleznica3

prechod-zeleznica4
Okrem koľajníc treba zvládnuť aj nespevnené brehy

prechod-zeleznica6
Koniec železničnej trate je skrytý za stromami

prechod-zeleznica7
Prechod cez koľajisko, v pozadí ukončenie trate

prechod-zeleznica5
Asfaltka vedúca k bývalému depu a do Kamenného mlyna

MAPA:

Zväčšiť mapu

Ulož ako PDF
Napísal 31. októbra 2017 8:39. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

9 komentárov pre “Prepojovacia cestička pre chodcov a cyklistov z Prednádražia k depu a do Kamenáča má stavebné povolenie”

  1. 1
    aha says:

    Cestička okolo depa je fakt neskutočne dôležitá.

    Moja otázka:
    rezidentské parkovanie bude kedy vyriešené? Nasľubovaného na túto tému bolo viac ako za kýbel a stále nič.

  2. 2
    Kolo says:

    Budeto mat vyhodu, kedze v tych miestach, kde bude ta cesticka sa radi zgrupuju divne individua a fetaci

    Kym sa tato cesta zrealizuje, tak Kamenac bude zastavany a vsetci pre ktorych sa to robi sa tam budu tlacit s autami.

  3. 3
    erik says:

    Ked sme chceli rozsirit parkovisko a vyrubat 3 stromy a vysadit ich hned vedla tak sa nedalo (pripadne spravit okolo nich ostrovceky)… a 14 stromov uz neni problem ??? :-(

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.