reklama

Návrh rozpočtu v oblasti dopravy. Kde plánuje radnica investovať v roku 2018?

Návrh rozpočtu mesta Trnava na rok 2018 predpokladá s výdavkami v oblasti dopravy v objeme 7,9 milióna eur. Rozpočet budú schvaľovať mestskí poslanci na rokovaní 12. decembra 2017.

Aktuálny rozpočet na rok 2017 očakával podľa poslednej aktualizácie celkové výdavky v oblasti dopravy vo výške 10,6 milióna eur, z toho kapitálové výdavky na investičné akcie mali dosiahnuť takmer 7,5 milióna. Na koľko sa radnici podarí tohtoročný rozpočet naplniť ukáže záverečný účet, ktorý zverejnia vo februári 2018.

Aktuálne ku koncu novembra je celkový výdavkový kapitálový rozpočet mesta Trnava na rok 2017 naplnený na necelých 30 percent. Z celkového rozpočtu na investičné akcie vo výške 19,1 milióna eur sa podarilo radnici preinvestovať k 29. novembru 5,6 milióna eur, teda 29,5%.

Do konca roka má byť odovzdaných ešte niekoľko ďalších investičných akcií, preto sa očakáva, že aktuálne čísla sa posunú smerom nahor.

Návrh rozpočtu Trnavy na rok 2018 predpokladá s celkovými výdavkami v hodnote 7,9 milióna eur, z toho kapitálové výdavky na investičné akcie majú dosiahnuť 5,5 milióna eur.

Ilustračné foto

Bežné výdavky v doprave sú na budúci rok plánované v objeme jedného milióna eur.

Pôjde najmä o výdavky na realizáciu opráv porúch poškodených miestnych komunikácií a parkovacích plôch, ktoré predstavujú nebezpečenstvo z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky na pozemných komunikáciách na území mesta (420-tisíc eur), opravy chodníkov (200-tisíc), údržba a opravy vodorovného a zvislého dopravného značenia (105-tisíc), opravy povrchov vozovky na križovatkách (50-tisíc), sanáciu lávky na Starohájskej ulici (75-tisíc), opravy súčastí miestnych komunikácií ako sú zábradlia, zvodidlá, múriky.. (20-tisíc eur) a podobne.

Kapitálové výdavky počítajú v roku 2018 v oblasti dopravy s viacerými investičnými akciami.

Približne 700-tisíc eur má stáť rekonštrukcia Hollého ulice, 340-tisíc eur plánuje mesto investovať do projektovej dokumentácie a I. etapy rekonštrukcie Hajdóczyho ulice, necelých 100-tisíc eur chce radnica investovať do rekonštrukcia námestia na uliciach Dedinská – I. Krasku v Modranke.

V budúcoročnom rozpočte je plánovaná aj realizácia rekonštrukcie mosta a cesty na Mikovíniho ulici za 1,5 milióna eur.

V budúcom roku sa plánuje tiež dokončenie cestičky pre chodcov a cyklistov na Hlbokej ulici za 150-tisíc, pričom prvá etapa je rozpočtovaná aj plánovaná v rozpočte na rok 2017.

Parkovacie plochy majú pribudnúť na uliciach Nerudova 12-13 a Vl. Clementisa 21, spolu do štyridsať kolmých parkovacích miest za 70-tisíc eur, ďalších 106-tisíc eur je vyčlenených na realizáciu nových parkovísk, ako aj na rekonštrukcie a stavebné úpravy parkovísk z bývalých stojísk na komunálny odpad.

V roku 2018 plánuje mestská samospráva zrealizovať aj viacero nových chodníkov a cyklochodníkov, spolu za asi 250-tisíc eur.

V návrhu rozpočtu sú uvedené napríklad chodník Zavarská cesta, chodník k divadlu DISK – Kopánka, spoločná cestička pre chodcov a cyklistov Bratislavská ulica – od Strojárenskej po kataster obce Hrnčiarovce, cestičky pre cyklistov Piešťanská, Spartakovská, Špačinská I. etapa, Zelenečská – A. Žarnova – Nám. SNP, J. Bottu – Š. Moyzesa a Veterná ulica.

Ďalších 35-tisíc eur chce mesto vynaložiť na vypracovanie projektových dokumentácií na chodníky a cestičky pre cyklistov vo viacerých lokalitách.

Mesto v spolupráci so súkromnými investormi uvažuje v roku 2018 aj o zavedení systému verejného požičiavania bicyklov – Bike Sharingu vo vyhradených lokalitách. Systém má byť prístupný širokej verejnosti – teda obyvateľom ako aj návštevníkom nášho mesta. Predpokladaná investícia mesta je 50-tisíc eur.

Pätnásťtisíc eur majú dosiahnuť na budúci rok výdavky na inštaláciu cyklostojísk pri základných a stredných školách a ostatných verejných inštitúciách.

Ulož ako PDF
Napísal 29. novembra 2017 9:33. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

53 komentárov pre “Návrh rozpočtu v oblasti dopravy. Kde plánuje radnica investovať v roku 2018?”

  1. 1
    libido says:

    ta I.etapa Hajdoczyho je ktora cast ulice? a II.etapa kedy a aku cast ulice zahrna?
    dakujem

  2. 2
    jojo says:

    Do rozpočtu prosím pridať opätovné vybudovanie ostrovčeka pre autobusy na Trstínskej ulici, autobusová zastávka pred bývalou Magnou, resp. Sony. V súvislosti s výstavbou cyklochodníka bol tento ostrovček zrušený. Autobusy stoja počas nastupovania / vystupovania ľudí priamo na ceste, blokujú premávku, nieje to moc bezpečné a neprospieva to ani ekologii, dakujem.

  3. 3
    brano says:

    A nevidím tam nič okolo križovatky na Sladovníckej, tam je to hrôza na zabitie preísť na druhou stranu napríklad ku škole

    • 3.1
      5ulo says:

      Toto je v kompetencii TTSK, nie mesta. Ale kedze je tam sculekaj Viskupic, tak by komunikacia Mesto Kraj mohla fungovat lepsie ako doteraz.

  4. 4
    Elektromobil says:

    Kedy Mesto Trnava zacne konecne riesit desatrocia zanedbavanu dopravu ? Auta nie su zlocin. Cyklo pol roka nic neriesi. Presne- vid. Komentar hore. Sladovnicka katastrofa. Trstinska nezvladnuta. Rybnikova 29 rokov kolony a kompetentni prd riesia. Zapadny prepoj Mesta bude kedy ????

    • 4.1
      obcan says:

      Pritom priestor na rozsirenie ciest na viacerych usekoch by bol.Lenze,spravili sa cyklochodniky,takze s tym uz nikto asi nepohne.Napriklad taka Trstinska pri Merkure – hlavne vyjazd von z TT.To iste krizovatka Zavarska – obchvat.

      • 4.1.1
        Cesta says:

        Co to znamena rozsirenie cesty? Vacsia cesta ci novy cely pruh?

      • 4.1.2
        trnavcan says:

        a nechces nahodou dalsich 5 pruhov? jaaaaj sa mi niekedy rozum pozastavuje. pan je dopravny odbornik urcite.

        • 4.1.2.1
          jojo says:

          Nechceme dalsich 5 pruhov. Chceme prejst mestom bez zbytocneho spomalovania, statia v zbytocnych zapchach atd. Nie som cestny pirat. Po meste idem max predpisanych 50 km/h. Ale ide ma porazit ked idem napr. spominanou Trstinskou, na zastavke pred GrupoAntolin zastavi autobus na ceste, vytvori sa za nim kolona, auta zbytocne stoja s nastartovanymi motormi – je toto ekologické ? Pri tejto autobusovej zastavke je zeleznicny prejazd, kolony obcas zasahuju az do tohto zeleznicneho prejazdu, staci jeden neskuseny, unaveny, nesustredeny vodic ktory zastavi rovno na kolajniciach moze ist vlak – je toto bezpecne ? Tesne pri tomto zeleznicnom prejazde je vyustenie cesty od mlynov a na druhej strane prejazdu je vyjazd z nejakej novej firmy co na pozemku skladuje stavebny material/odpad. Naozaj to tam nie je moc prehladné – je toto koncepcne riesenie dopravy v meste ? Nechceme 5 nových pruhov na Trstinskej, staci obnovit ostrovcek pre autobusy na uvedenej zastavke, vybudovat odbocovacie pruhy z hlavnej cesty k okolitym firmam, a opravit križovatkový paškvil pri tom novom nákupnom centre = chceme tam normálny kruháč. Myslím že tieto riešenia dokážu existovať s cyklochodníkom. Takže stavajme cyklochodníky, ale s prihliadnutím na nutný rozvoj automobilovej dopravy tak aby bola co najplynulejsia.

  5. 5
    Bajk says:

    Tie vaša cesta by aj tak nevyšla na Trstinskej.To prestanú budovať cyklochodniky len pre vaše lenivé zadky?Rodičia s deťmi sa majú kde bicyklovať? ?Asi na ceste..podľa vašich názorov. Lebo v autách sedia normálni šoféri. Kolóny budú tak či tak.Sladovnicka patrí pod VUC a je obrazom skvelých tolerantnych šoférov, ktorí pozerajú len na seba.

    • 5.1
      Parva Roma says:

      Trnava nie je ostrov. Prichádza sem množstvo ľudí z okolitých obcí a miest kvôli práci, či škole alebo lekárovi. Je nemysliteľné, aby sa dopravovali bicyklom. Vlaky niekedy chodia každé 2 hodiny a autobusy podobne. A keď majú využiť následne MHD…

    • 5.2
      Elektromobil says:

      Bajk, ” rodicia a deti- kde sa maju bicyklovat “? Tak si precitaj kolko skodlivin, exhalatov, jemnych castic, prachu je pri tych cestach- cyklochodnikov pri cestach. Tu by si sa chcel bucyklovat s detmi ? To snad nie.
      Pri tych kolonach v celom meste teraz v jesennych a timnych mesiacoch si to mozes uzit. Tak si zabehaj, zabicYkluj pri tych cestach :)
      Dobre rano a daj si budicek. Ludia z okolia tu pracujuci atd ti takisto nepridu na bicykli. Ale to takym, ako ty tazko vysvetlit.
      Ale cKlochodniky su dobra vec, nezvrdim ze nie.

      • 5.2.1
        bajk says:

        Daj si budíček Ty!Áno s deťmi chodím na bicykli do Kamenáča či na kalváriu a po celej Trnave.Nebudem s nimi jazdiť po ceste.Keď myslíš škodliviny či prach,tak to je po celej Trnave.Tak radšej nevychádzaj von a lebo sa par v aute.Poznám veľa ľudí čo chodí do Trnavy na bajku do práce.Z Bieleho Kostola,Śpačince či Modranky.Samozrejme nie teraz cez zimu.Jednoducho tie cesty sa nedajú rozšíriť.Dávno by to urobilo aj bývalé vedenie.Museli by zrušiť všetky chodníky aj zničiť napr.stromy.To nikto neurobí ani Vám to nesľúbi.Inak chodím behať skoro každý večer.Chce to posilniť hlavne autobusy či vlaky.Konec.

        • 5.2.1.1
          Cesta says:

          Presne tak a ktomu ma pomoct projekt mobility ktory ale este potrva potom sa moze vsetko nastavit od MHD az po semafory na krizovatkach…MHD bola celkom v klude kym to nedali prerobit nejake firme co to cele posrala…

        • 5.2.1.2
          jojo says:

          Bajk, dajú sa rozvíjať aj cesty, kde je vôla tam je cesta :-) Ale som realista. V najbližšej dobe sa cestná sieť v našom krajskom meste nezlepší lebo nie je záujem, ochota a vôla. Takže tak. Tiež rád športujem, či už bike alebo inline, už aby bola jar.

        • 5.2.1.3
          pre bajk says:

          Tie cest sa nedaju rozsirit ? ako ?
          rybnikova ulica je davni navrhnuta na rozsirenie. Trstinska sa nedala rozsirit o aspom odbocovacie pruhy ???? ako na zaciatku pri tom novom obchodnom centre. Teraz stojace auta vytvaraju stametrove kolony, pretoze blokuju priebezne iduce auta. Tamaškovičova by sa nedala orzšíriť o odbočovacie pruhy po celej dĺžke, ako na jej začiatku pri Nitrianskej ?? atď. Sami si priznali , že to nie je oka, ako sa pristupuje k cestnej doprave teraz a doraba sa al la patlama, patlama odbocovaci pruh na terezie vansovej a preraba sa uz hotova vec, keby sa to urobilona zaciatku ked sa budoval cyklochodnik, nemueseli byt zbytocne vynalozene dalsie financen prostriedky. ved vylucte auta z centra a potom sa za par rokov mozme porozpravat o tom ako je prazne mesto bez vybavenosti :)
          teraz pracharen, tzeleny dom, poschodia na pesej zone aq bude horsie, ako pribudnu dalsie centra na Trstinskej a na obchvate. Neboj. Mimochodom je pravda ze v Prahe 1 chcu obmedzit bicykle koli zrazkam s chodcami ? :)

          • 5.2.1.3.1
            DPH says:

            A ty si myslíš že odbočovací pruh na Vansovej je požehnanie a pre koho?Zvýšila sa priepustnosť,brzda je teraz križovatka Bottova Študentská a preto autá idú na Štúrovú a potom späť na Šudentskú aby si svoje odstáli na križovatke Hlinkova Kollárova alebo Študentská Hospodárska.Auta jazdia po uličkách 60-70 km za hodinu.Tam ked sa postavia policajti dobre zarobia. Z tichej štvrte sa stala pretekárska dráha a občania priľahlých obcí a prisťahovalci nám robia zo života peklo.

  6. 6
    jojo says:

    Bajk, cyklochodníky sú výborná vec. V každom prípade treba pokračovať v ich výstavbe. Ale nie na úkor plynulosti automobilovej dopravy. Trnava rastie, stavajú sa nové bytovky, nové štvrte rodinných domov, rozširuje sa priemyselný park, pribúdajú nové nákupné centrá. Nárast dopravy nevyriešia len nové cyklochodníky. Opakujem – výstavba cyklochodníkov je OK, ale nie na úkor automobilovej dopravy. Tie lenivé zadky radšej nebudem komentovať.

    • 6.1
      trnavcan says:

      som takisto sofer a vacsinu casu travim v aute, ale skus mi napisat kde konkretne sa spravil cyklochodnik na ukor automobilovej dopravy.

    • 6.2
      ferino says:

      jojo… a ideme k svetlým Trnava sa rozrastá, . stavajú sa nové domy, nové štvrte, nové obchodné centrá , hotová idyla. Iba obyvateľov akosi ubúda. Od 80 rokov minulého storočia ubudlo 4-5 tisíc obyvateľov Trnavy. Tento pokles ľudí pokračuje dodnes a bude pokračovať aj naďalej . Trnava sa vyprázdňuje.

      • 6.2.1
        jojo says:

        Ano, poklesol pocet obyvatelov TT s evidovanym trvalym pobytom v TT. Ale o to viac ludi cestuje do mesta z okolitých dedín a toto musia zvládnuť naše cesty. Dalej do mesta sa pristahovalo vela ludí ktorí pracujú u velkých investorov a nemaju tu trvaly pobyt lebo byvaju v podnajmoch a na ubytovniach, v meste mame 3 vysoke skoly s velkym mnozstvom studentov atd … . Nemyslim si ze Trnava sa bude nadalej vyprazdnovat.

  7. 7
    Labakan says:

    Pokiaľ vám ktokoľvek sľúbi že vyrieši dopravu v Trnave je to v rovine nikto vám nemôže dať to čo ja vám môžem sľúbiť.Na západe to začali riešiť spôsobom posilnenia verejnej dopravy a ľudom dochádzajúcim do mesta do školy ,do práce,lekárovi komplikovať dochádzanie do mesta. Takže znemožniť parkovanie v centre,pri škole, obmedziť parkovanie pri zdravotníckych zariadeniach.Vybudovať záchytné parkoviská napojené na hromadnú dopravu.Pokiaľ ľudia dochádzajúci do Trnavy ušetria pol hodiny je im pohodlnejšie prísť do mesta autom.Vybudovaním severného obchvatu ubudlo v meste kamiónov ale pribudlo osobných aut, lebo čas prejazdu ku konečnej sa skrátil možno aj o pol hodiny.Takže Trnavčania nezískali nič.A 20 ročná snaha o zlepšenie dopravy prospela ľudom z okolitých dedín.

    • 7.1
      julinka says:

      Myslíš to vážne, že Trnavčania nezískali severným obchvatom “nič” ? Choď sa pozrieť, koľko áut ide po obchvate a pridaj ich k tým zápcham na Rybníkovej.Treba robiť / a nie protestovať proti/ na Západnom prepojení a na Južnom obchvate !!! A ešte jedna poznámka : to staré vedenie mesta, ktoré podľa mnohých komentárov na týchto fórach 20 rokov nerobilo nič /???/, sa postaralo o.i. o Cukrovú ulicu a jej napojenie novým mostom na novú kruhovku na Trstínskej.Bez tohoto počinu /ak nerobili nič tak nepočinu…/ by bol kolaps dopravy v Trnave dokonaný. Ak sa neurobí Západné prepojenie a Južný obchvat, tak to bude čo nevidieť…

  8. 8
    smer says:

    Milá Julinka,napíš to konečne Vášmu Robkovi Ficovi a jemu oligarchovi Porkovi,prípadne to môžeš adresovať Gustovi,ktorý to už prípadne s Renčou všetko vybaví.Lebo Západné prepojenie a južný obchvat majú oni na starosti.

    • 8.1
      julinka says:

      Milá cesta a smer, ja som napísala, čo podľa mňa potrebuje doprava v Trnave asi najviac. Kto to má zariadiť nie je môj problém.Je to problém iných . Kompetentných…..

      • 8.1.1
        Cesta says:

        Je to to hlavne na state ked da peniaze tak sa bude stavat ked neda tak sa nebude, lahka matematika je jedno ci su tam ti alebo ti bodka

    • 8.2
      ferino says:

      Myslíš si, že keď predsedom vlády sa stane tvoj Riško , že sa niečo stane v prospech ľudí ? Nič sa nestane. iba sa bude kradnúť ďalej. Už si zabudol, ako sa za pravicovej vlády Mikuláša Dzurindu tunelovalo a rozkrádalo ? Dokonca sa tunelovali aj tunely . Pred voľbami v r.1998 Dzurinda sľuboval, že keď sa stane premiérom, dá pozatvárať všetkých Mečiarových zlodejov a po voľbách zabudol na svoj verejný sľub začal písať akési biele knihy a v rabovaní pokračoval aj on. Pravda je taká, že od 89 sa vo veľkom kradlo a rabovalo za každej vlády , ficovej nevynímajúc. A bude sa kradníť dovtedy , keď sa konečne zlodeji začnú zatvárať.

      • 8.2.1
        Kuk says:

        ferino zle hovoríš nekradlo sa ,len zákony sú prispôsobené tomu aby za každú cenu štátny majetok prešiel do súkromných rúk.Samozrejme čo najlacnejšie a čo najtransparentnejšie.V Číne to prebieha, tak že štátne fabriky ktoré nefungujú dávajú záujemcom do prenájmu a ked´dosiahne zisk nad stanovený limit je jeho a ked´to nesplní ide do nápravno výchovného zariadenia. A funguje to ,lebo o fabriky sa zaujímajú len naslovovzatý odborníci.

  9. 9
    julinka says:

    A je to vyriešené!

  10. 10
    Labakan says:

    Ja môžem povedať že na obchvate sa lobovalo 20 rokov a potom sa začal stavať.Myslím že to bolo za Luba Vážneho.Presadiť to zrejme nebolo ľachké kedže takých problémových miest je na Slovensku minimálne 10 a možno aj viac ked človek sleduje televíziu.Julinka samozrejme že mesto získalo obchvatom,ked človek sleduje nepretržitý rad kamionov .Ja som chcel len upozorniť, že nebiť obchvatu tak ranné a pobednajšie špičky by boli o1 hodinu dlhšie a viac škodlivín v ovzduší a to by už ľudia z okolitých obcí do Trnavy nechodili autom.

  11. 11
    pre bajk says:

    Ja si myslím, že netrab lobovať za obchvaty. Stačí povedať, že sa to nedá. Nakoniec, ve’d všetci vieme, že cyklodoprava a fungujúca MHD to v Trnave vyrieši :) hahaha

    • 11.1
      Terazky says:

      To tý dvaja šcenci čo sedzeli spolu v jednej lavici v pátej, šestej ,sédmej osmej asi aj v devátej tríde šecko spískali.Čo bolo bolo terasky som major.

  12. 12
    erik says:

    tak som sa dozvedel, ze aj dalsia etapa halenarskej bude jednosmerka ake su dovody vie niekto? (tiez je to bre bezpecnost stavby ? )????

  13. 13
    oko vidí says:

    Videli ste v akom stave je krajnica cesty na Trstínskej ulici pri novom cyklochodníku ? Vyzerá to tam ako po hlbokej orbe. A takto vyzerá vjazd do krajského mesta z Českej republiky a zo Záhoria. Ako na dzedzine.
    Ďalej, vozidlá odlamujú asfalt z okraja cesty pri novom cyklochodníku, pravdepodobne pri snahe z prava obísť vozidlá, ktoré odbočujú do ľava z hlavnej cesty. Z dôvodu odlamujúceho sa asfaltu, bude Trstínska cesta užšia a “bezpečnejšia”.
    Tak páni tomuto sa hovorí “kvalitná a koncepčná” práca. Výborne.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.