reklama

Radnica sa chce v roku 2018 pustiť do obnovy viacerých verejných priestorov v meste

V rámci rozpočtového programu „Revitalizácie verejných priestranstiev“ plánuje mesto Trnava investovať v roku 2018 vyše 900-tisíc eur. Finančné prostriedky z mestského rozpočtu sú vyčlenené na obnovu plôch na sídliskách aj v parkoch. Revitalizácie sídlisk chce radnica financovať vo väčšine prípadov z prostriedkov Európskej únie.

Mesto chce pokračovať v obnove vnútroblokov na Zátvore, dokončiť plánuje dvor číslo 1. Vypracovanie projektovej dokumentácie sa očakáva v 1. štvrťroku 2018. Dôvodom je dvakrát neúspech vo vypísanej súťaži na projektanta. Preto bol tretíkrát oslovený v priamom rokovacom konaní projektant zrekonštruovanej časti sídliska Zátvor, ktorého pracovné kapacity sú pre rok 2017 už naplnené. Zámer chce radnica financovať z Integrovaného operačného programu, projekt bude predložený v rámci danej výzvy v druhej polovici roku 2018. Predopkladané náklady zo strany mesta sú preto v tejto fáze len 5000 eur.

Z prostriedkov Európskej únie chce mesto financovať aj rekonštrukciu sídliska Vodáreň na Okružnej ulici. Cieľom je modernizovať detské ihrisko, riešiť plochy pre šport a zábavu, doplniť fit prvky pre dospelých, ponechať valy oddeľujúce riešený priestor od parkingu, akceptovať a doplniť existujúce spevnené plochy, obnoviť a doplniť vegetáciu a mobiliár. Nové riešenie má zohľadniť aj súčasné požiadavky na adaptáciu územia na dopady zmeny klímy a manažment s dažďovou vodou. Rekonštrukcia prvého dvora obytného súboru Vodáreň na Veternej ulici prebieha od jesene 2017. Predpokladané náklady zo strany mesta sú 12-tisíc eur, projekt má byť predložený v rámci výzvy Integrovaného operačného programu v prvej polovici roku 2018.


V roku 2018 plánuje mesto započať rekonštrukciu Ružového parčíka

Obnova nevzhovujúcich verejných plôch vnútroblokov na Hospodárskej ulici medzi Kollárovou a Študentskou sa začala pripravovať v minulom roku. Cieľom mesta je obnoviť zastarané vnútroblokové priestranstvá a vytvoriť ucelenú ponuku oddychovo – spoločenských aktivít pre rezidentov všetkých vekových kategórií s rôznymi záujmami a potrebami. Financovanie má zabezpečiť nenávratný príspevok, mesto vyčlenilo v rozpočte 20-tísíc eur.

V roku 2018 má prísť k realizácii obnovy priestranstva na ulici Gejzu Dusíka. Zveľadenie a modernizácia zastaranej hernej a relax zóny má stáť 165-tisíc eur.

V rámci sídliskových priestranstiev sú v rozpočte vyčelené prostriedky na projektové dokumentácie zámeru revitalizácie vnútrobloku Na hlinách 42 – 64 za Kysucou a rekonštrukciu okolia nákupného strediska Casalle na Prednádraží.

O plánoch radnice
v oblasti dopravy v roku 2018 sa dočítate TU.

Štvrť milióna eur z mestských peňazí je vyčlenených v tohtoročnom rozpočte na realizáciu veľkých spádových detských ihrísk. Vzniknúť by mali v mestských častiach Staré mesto, Prednádražie, Družba a Linčianska.

V rozpočte sa opätovne objavilo aj riešenie priestranstva za Synagógou. Prostriedky vo výške 20-tisíc eur sú určené na vypracovanie projektovej dokumentácie za účelom úpravy a sprístupnenia uzatvoreného a nevyužívaného územia medzi budovami Synagógy a bývalého detského domova (Stefaneum). „Na susedných pozemkoch sa má vybudovať pešie prepojenie medzi ulicami Haulíkova a M. Schneidera Trnavského. Podmienkou realizácie je dohodnutie majetkovo-právnych vzťahov medzi vlastníkmi jednotlivých dotknutých pozemkov,“ približuje mesto.

V roku 2018 chce mesto začať s rekonštrukciou Ružového parku, vyčlenilo na to 100-tisíc eur.Práce majú začať v tomto roku, s dokončením sa počíta v roku 2019. Stavebné práce budú riešiť komplexnú obnovu územia parku medzi Streleckou ulicou, Námestím SNP, vodným tokom Trnávka, parkoviskom na Kollárovej ulici, zadnými traktami radovej zástavby Športovej ulice a objektom Kalokagatie.

Rozpočet počíta aj s investíciou do projektovej dokumentácie územia okolo Agátky za zimným štadiónom za 40-tisíc eur. V roku 2018 má byť vypracovaná projektová dokumentácia na základe výsledkov verejnej anonymnej urbanisticko-krajinárskej súťaže návrhov „Obnova sídliskového a školského dvora Agátka“. Projekt bude riešiť úpravu širšieho územia okolia „Agátky“ za zimným štadiónom a stane sa podkladom pre dotvorenie a dovybavenie veľkého spádového relax územia Agátky v rokoch 2019 až 2020, prípadne etapovite v dlhšom období.

Radnica počíta aj s premiestnením pamätníka na Námestí SNP v súvislosti s pripravovanou rekonštrukciou námestia. Malo by sa tak stať v roku 2019. V tomto roku má byť vypracovaná projektová dokumentácia za 20-tisíc eur pre územie „galérie“ na námestí, ktorá bude riešiť presunutie pamätníka Víťazstvo s nutnými súvisiacimi úpravami vrátane pietneho priestoru pred pamätníkom 1. svetovej vojny a povrchovej prezentácie vodného toku Trnávka, ktorá je v riešenom území prekrytá.


Mesto počíta aj s premiestnením pamätníka osloboditeľov na Námestí SNP

Finančné prostriedky vo výške 35-tisíc eur investuje mesto Trnava na výsadbu drevín pod hradbami na Hlbokej ulici. Časť porastu nechalo vlani mesto vyrúbať v súvislosti s nasvietením vonkajšej strany východných hradieb a ozdravením náletového porastu. „Na základe podmienok právoplatného rozhodnutia orgánu ochrany prírody a krajiny bude pre dotknuté územie zabezpečený krajinno-architektonický projekt, podľa ktorého bude v roku 2018 zrealizovaná náhradná výsadba. Jej súčasťou budú aj nevyhnutné opatrenia na zaistenie stability svahu pod hradobným opevnením,“ konštatuje samospráva.

Radnica počíta v budúcnosti aj s revitalizáciou Parku Antona Bernoláka. V tomto roku je pre promenádu vyčlenených 20-tisíc eur na architektonickú súťaž a projektovú dokumentáciu. „Finančné prostriedky budú použité na zabezpečenie verejnej anonymnej architektonickej súťaže návrhov na obnovu územia parku Antona Bernoláka – promenády. Projektová dokumentácia bude vypracovaná autorom víťazného návrhu v roku 2019. Projekt bude podkladom pre začatie realizácie v roku 2020. Súčasťou riešenia projektu bude začlenenie Trnávky ako vodného prvku do prostredia, remodelácia svahu pod západným hradobným opevnením, zeleň a mobiliár podľa usmernení Krajského pamiatkového úradu,“ približuje radnica svoje predstavy textovej časti rozpočtu.

Novou atrakciou Kamenného mlyna sa má stať v tomto roku vyhliadková veža postavená na pomedzí lužného lesíka a rybníka. Má slúžiť na pozorovanie flóry, fauny – predovšetkým vtákov a miestnych biotopov. Hodnota zámeru je 80-tisíc eur, realizácia sa predpokladá v roku 2018.

Ulož ako PDF
Napísal 23. januára 2018 8:13. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

93 komentárov pre “Radnica sa chce v roku 2018 pustiť do obnovy viacerých verejných priestorov v meste”

  1. 1
    JR says:

    Ja len skromnú pripomienku: Aj osada Moderdorf so svojimi verejnými priestormi je súčasťou slávneho mesta Trnavy.

  2. 2
    jm says:

    Revitalizácie, rekonštrukcie a rozhadzovanie. Čo investičné projekty? Čo riešiť dopravu? Aha, to sú reálne záležitosti kde už nestačí byť diletant.

    • 2.1
      Kimenen says:

      Presne tak. A načo sa ide revitalizovať Ružový park? Nie je to až také potrebné a nutné, prioritu v meste si zaslúžia ine veci. A čo bude s tou budovou kalokagatie, kam chodia decká na krúžky? Tá by si uz dávno zaslúžila rekonštrukciu. Alebo s nou Mesto TT hadam má iné plány? Niekomu posunúť…..

      • 2.1.1
        jozin says:

        rekonstrukcia kalokagatie ide v ruka v ruke s rekonstrukciou ruzoveho parku a bude to prepojene. uz to bolo pisene sto krat vajcaci,
        vsetko je o prioritach. Vodicovi s autom zalezi na cestach a parkoviskach mamicke s kocikom zasa aby sa mala kde prevetrat … secko je relativne

        • 2.1.1.1
          Kimenen says:

          To ano, len treba dodat ze ked zrekonstruju budovu kalokagatie, tak deti sa tam zial viac nevratia. Ved uz „sto krat“ bolo napisane, ze budova bude sluzit „na reprezentativne ucely“.

      • 2.1.2
        Kuk says:

        Za revitalizáciou Ružového parku je takticky schované premiestnenie pamätníka Osloboditeľov, po ktorom tak túži jeden akože nadšenec historie. Ten pán architekt nech si zoberie vojenskú výstroj ide bojovať na pol roka niekde kde sa naostro bojuje ,potom na pol roka do tábora na suchý chleba na raňajky s vodou na obed polievka z nastrúhanej bumburice zahustená stuchnutov múkou a na večeru, ako na raňajky.Ked sa vráti po roku môže sa potom vyjadriť k zamýšľanej prestavbe námestia až ho to bude ešte zaujímať?Potom ho možno bude už len zaujímať len kde kvalitné zdravotnícke zariadenie . Takto sa nejako vracali účastníci vojen k svojim rodinám.

        • 2.1.2.1
          kuk kuk says:

          Kuk a ktorého architekta presne myslíš ?

          • 2.1.2.1.1
            Kuk says:

            Bol rozhovor uverejnený o tom zamýšľanom premiestnení z dôvodu porušenej statiky atd.Návratu k pôvodnému vzhľadu námestia .Ja sa len prikláňam k názoru, že ľudia na zlé sa snažia zabúdať ,tak z toho dôvodu je potrebné zachovať pamätník čo najviac na očiach, ako memento pre ľudí čo hrôzy vojny nezažili.Pozrieť články dozadu a sám na to prídeš.Samozrejme keby nemal podporou Peťa tak si neškrkne.Ale to som vážne nechcel,nach si populista trochu oddýchne.

        • 2.1.2.2
          Zdraroz says:

          A čo to má spoločné s umiestnením pamätníka. Pozrite si vizualizácie pamätníka na Študentskej. Je to v širšom centre, vyzerá to tam dôstojnejšie a krajšie ako za súčasného stavu. Vzniká tu úplne zbytočná hystéria okolo pamätníka. Vyzerá to tu tak, že niektorí ľudia nebudú mať nikdy vo svojej výbave pozitívne rozmýšľanie. Neustálym negativizmom škodíte v prvom rade sami sebe.

          • 2.1.2.2.1
            Nazor says:

            Niekoľko tisíc ľudí z petície za uchovanie na pôvodnom mieste má iný názor , takze sem nemotajte Vaše blaboly o výbave pozitívneho rozmýšľania ,ale do svojej výbavy si dajte rešpektovanie reality

            • 2.1.2.2.1.1
              erik says:

              niekolko tisíc (6 ?) z celého Slovenska a co zvysnych cca52 tisíc trnavcanov ktory sa nevyjadrili? Urcite vies aky pamatnik tam bol pred tym a nikto sa nikoho nepytal ked ho zburali ….

            • 2.1.2.2.1.2
              Parva Roma says:

              …a petíciu za nich odovzdal bývalý agent ŠTB

              • 2.1.2.2.1.2.1
                ABC says:

                Peťa volilo 15,8 % Trnavčanov ostatných to nezaujímalo,to je fakt.S takým mandátom nech aj kalkuluje a rozhoduje.Petíciu odovzdali občania mesta, či bol ten pán člen Štb neviem .O rodine Peťa sa toho tiež všeličo narozprávalo. Proti premiestneniu pamätníka protestovala aj Ruská ambasáda. Peťo do volieb to nestihne premiestniť,takže tohtoročné voľby budú aj o premiestnený pamätníka a o pripomienke zverstiev spáchaných počas druhej svetovej vojny. Pálenie živa ľudí vo vápenných peciach patrí tiež k našej historii. Priestor na MU na prezentáciu zvrátených názorov patrí do súčastnosti a pohľadu na život toho nášho Peťa !!!!

                • 2.1.2.2.1.2.1.1
                  guliver says:

                  Na Slovensku je 4,4 milióna voličov, z toho v roku 2016 vo voľbách do NR SR prišlo k urnám cca 1,3 milióna. Koľko % voličov volilo
                  stranu SMER ???? A aký majú mandát ??? S takýmto mandátom tu rozhodujú o všetkom a aj o tom na čo mandát od voličov vôbec nedostali. Napríklad prečo Tibor Mikuš robí kapitánovi Dankovi poradcu pre oblasť vyšších územných celkov ??? Za peniaze daňových poplatníkov.
                  Koľko pamätníkov postavili Tvoji súdruhovia komunisti ako Fico, Lajčák, Maďarič napr. popraveným partizánom ako bol Viliam Žingor v rámci vykonštruovaných politických procesov. Popravovali tých, čo bojovali proti fašizmu a nacizmu a vďaka ktorým žijeme viac ako 70 rokov v mieri.

                  • 2.1.2.2.1.2.1.1.1
                    Kuk says:

                    A čože si sa tak rozohnil? Prečo moji súdruhovia? Mesto ti vedú tých čo spomínaš ich pohrobkovia. Volebná účasť do NR bola cez 50 % ,takže nemotaj . A preto ,tie udalosti čo aj ty spomínaš je potrebné sa stavať k danej problematike zodpovednejšie.Čo sa týka petície zachránte Kamenáč, prišla tak 6-7 rokov potom čo tam niekto začal budovať kanalizáciu .

                  • 2.1.2.2.1.2.1.1.2
                    Larab says:

                    Guliver. Tie čísla nesedia. Volebná účasť bola vo voľbách 2016 takmer 60%, takže k urnám prišlo viac ako 2, 5 milióna voličov.

                • 2.1.2.2.1.2.1.2
                  Parva Roma says:

                  Pozri vo zväzkoch ŠTB – Juraj B.

            • 2.1.2.2.1.3
              historik says:

              MY – Trnava 11.1.2018 uviedla, že najväčšia petícia za posledné roky v Trnave , podpísalo ju 1997 občanov z celého Slovenska / nie z Trnavy /. Takže najväčšia petícia za posledné roky v Trnave bola v apríli 2016 – zachráňme Kamenáč – 3930 občanov Trnavy.
              – protifašistický bojovníci nesúhlasia ani so zámerom radnice vrátiť vzhľad dnešného Nám. SNP v TA o zhruba 100 rokov späť, pretože to bolo obdobie v histórii TA, ktorým sa nemožno chváliť, povedal predseda Jozef Petráš ?????
              1. pred 100 rokmi vznikla Československá republika, po neľútostnej maďarizácii od roku 1907 mali Slováci opäť svoje školy, vzdelanie, kultúrny, náboženský, hospodársky rozvoj
              2. v roku 1950 bol na trest smrti odsúdený Viiam Žingor a spolu s ním ďalších 70 odsúdených – veliteľ I. čs. partizánskej brigády, v roku 1968 čiastočne rehabilitovaný, po roku 1990 in memoriam povýšený na hodnosť generála prezidentom V. Havlom.
              3. Osadenie pomníka Osloboditeľov na Študentskú je výborný projekt, máme tam základnú školu, gymnázium, 2 stredné odborné školy, univerzitu – MTF, dennodenne tade prejdú stovky mladých ľudí, ktorým tento pomník bude pripomínať našu minulosť.
              Vedenie mesta a poslanci, aby ste nepustili do gatí, celý tento projekt Rúžový park – Námestie SNP + Študentská je výborný, takže pomeee do teho.

              2.

              • 2.1.2.2.1.3.1
                Kuk says:

                Pokiaľ p.Petráš myslel že Rakúsko – Uhorsko ako krajinu, ktorej vládli Hausburgovci lúpežníci z oblasti dnešného Švajčiarska , tak asi má pravdu

                • 2.1.2.2.1.3.1.1
                  historik says:

                  Habsburgovci a Trnava :
                  – 1635 Trnavská univerzita
                  – 1629až1637 Univerzitný kostol
                  – 1788 kníhtlačiareň Jelínek
                  – 18. storočie pôsobenie Antona Bernoláka
                  – 1792 Slovenské učené tovarišstvo
                  -1830 trnavský cukrovar, sladovňa, liehovar, tehelňa, Figaro
                  -1831 divadlo
                  -1838 – prvá konská železnica v Uhorsku
                  -1921 – pre rozvoj mesta prvý územný plán vypracoval Ivo Beneš ako prvý tohto druhu na Slovensku
                  – po nástupe socializmu prišlo k necitlivým deštrukčným zásahom v historickom jadre mesta, niektoré hodnotné historické budovy nahradili socialistické novostavby

                  • 2.1.2.2.1.3.1.1.1
                    Labakan says:

                    Veru máš pravdu necitlivo.Nechali dokonca padnúť aj budovu pri Dome odborov, ktorú navštevoval Belino II za účelom radovánok so ženou jeho srdcu blízkej. Až to čo si napísal sú zásluhy Habsburgovcov veľmi sa mýliš. Trnavská univerzita a budovy spolu s Univerzitným kostolom arcibiskup Peter Pazmáň ,Anton Bernolák kňaz. Manžel Márie Terézie bol podnikateľ ,ale neviem o tom že by bol vlastníkom niektorej fabriky v meste.

                    • 2.1.2.2.1.3.1.1.1.1
                      Labakan says:

                      Ja by som sa chcel ospravedlniť Belovi II ,bol to Bela IV, čo mal slabosť pre krásnu Trnavčanku. Prepáč, vieš tie roky.

                  • 2.1.2.2.1.3.1.1.2
                    Habsburgovci says:

                    Habsburgovci a tt. Univerzitne budovy objednavala cirkev, i ked ich projektovali viedenski architekti. Ubiverzita v tt bola predovsetkym z dovodu presunu cirkvi na horne uhorsko- turci zabrali po dunaj uhorsko. Predovsetkym bola univerzita nastrojom rekatolizacie. Vacsina obyvatelov uhorska boli vtedy protestanti. Nasilna rekatolizacia- aj paulinsky kostol povodne nebol katolicky atd. Brali majetky protestantom, vyhanali ich na kopanice. Habsburgovci toto vsetko podporovali. Navyse slovakov vzdy len vyuzili ako v 1848 a neskor pri nasilnom pamadarcovani , zatvoreni slovenskych skol, zakazanim tlace, vzdelavania.
                    Nechapem tych ludi co este habsburgovi tlieskali na trnavskej univerzite pri jeho navsteve v tt. Zalar narodov to bol. Nikdy viac.
                    Take svinstva, ako narobilil habsburgovci v europe, spachal maloktory rod. Ani samotni rakusania si ich uz nevazia ako kedysi.

                    • 2.1.2.2.1.3.1.1.2.1
                      Habsburgovci says:

                      A za prvu svetovu vojnu a statisice mrtvych by si tiez habsburgovci zasluzili.

                    • 2.1.2.2.1.3.1.1.2.2
                      dolfi says:

                      Ešta aj tá poondená Sissi už tým rakúšanom zostal iba ich najznámejší rodák Adolf Hitler

                • 2.1.2.2.1.3.1.2
                  agent says:

                  Petrášova agenda bola a je chodiť klásť vence s gardistami, ŠTBákmi, boľševikmi a sluhami novodobých oligarchov.

              • 2.1.2.2.1.3.2
                architekt says:

                Zväz protifašistických bojovníkov sa mieša do toho čomu nerozumie, a nemá na to mandát, odbornosť ani kompetenciu – do architektúry a urbanizmu.
                Ich úlohou by malo byť „bojovať“ proti fašizmu a nacizmu aj v dnešnej dobe. Po Slovensku pobehujú fašisti, sedia aj v parlamente, ale to ich nezaujíma, nerobia proti tomu petície. Nikde som nevidel ani nečítal ich aktivity v tomto zmysle. Ak viete dajte.
                Dokonca si kadia do vlastného hniezda, sú dezorientovaní :
                https://www.szpb.sk/nasi-partneri/
                Dohoda o vzájomnej spolupráci a pomoci medzi SZPB a Transnacionálnym inštitútom Štefánika
                Neberú ohľad na to že Štefánik – zakladateľ ČSR má mať konečne dôstojné pôvodne miesto v súlade s históriou a nerozumejú tomu, že to bol originálny stav a k tomu sa vraciame.
                Gagarin bol tiež na Hospodárskej a teraz je na Kopánke. Hospodárska sa volala ulica Slovenského národného povstania – prečo nedali proti tomu petíciu. Prečo sa vola Hospodárska ?
                Diletanti.
                Dúfam, tak ako hovorí historik, že mesto nebude brať ohľad na týchto amatérov.

                • 2.1.2.2.1.3.2.1
                  anarchista says:

                  Petráš a jeho SZPB sa chovajú ako anarchisti.
                  Napr. Univerzitné námestie s jedným najkrajších kostolov v Trnave sv. Jána Krstiteľa a s obrovskou históriou spojenou s našim kráľovský mestom musí strpieť absolútne nevhodné umiestnený pamätník SNP, vďaka Petrášovi a ďalším diverzantom.
                  Veľmi si pritom vážim všetkých aktérov SNP a ich odvahu ísť do toho. Práve preto im patrí dôstojne miesto v modernejších dejinách mesta napr, na Študentskej.

                  O analfabetizme v histórii svedčí aj názov inak dobrého podniku – „Partizáni“ – mládež nepochopila, že na súsoší sú vojaci Červenej armády, ktorí oslobodili naše mesto.

                  • 2.1.2.2.1.3.2.1.1
                    Labakan says:

                    V zápale boja nepliesť si námestie a kostol. Za Slovenského štátu možno do roku 1976 boli tieto budovy kasárne a odtiaľ odchádzala Trnavská posádka do povstania. Samozrejme Univerzitný kostol stále slúžil svojmu pôvodnému účelu. Takže preto si myslím , že je ten pomník umiestnený tam kde je.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.1.1.1
                      historik says:

                      – budovy univerzity 1635-1777 v roku 1777 presťahovaná do Budína /
                      – 1783 daroval tieto budovy Jozef II. rakúsko-uhorskej armáde, slúžili ako invalidovňa
                      – 20. storočie – kasárne do roku 1967
                      – od roku 1967 Vojenský archív s pamätnou tabuľou trnavskej posádke

                    • 2.1.2.2.1.3.2.1.1.2
                      Mc says:

                      Takže napr. pred McDonaldom má byť námestie McDonalda a socha BigMac – kašľať na históriu, kašľať na to čo bolo skôr.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.1.1.3
                      Ano says:

                      Na mieste Mec Donald bola tehelňa , môžeš začať stavať pomník.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.1.1.4
                      Ano says:

                      Guliver bol jeden z najznámejších Trnavských cehlárov.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.1.1.5
                      onééé says:

                      Guliver bol hlavný hrdina románu Gulliverové cesty od Jonathana Swifta, ktorý je satirou na ľudskú podstatu, autor zosmieľňuje ľudskú hlúposť.
                      Guliver nebol murár.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.1.1.6
                      Ano says:

                      Šak som ci napísal že cehláh.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.1.1.7
                      Cehla says:

                      onééé nekecaj Ano má pravdu Guliver bol murár. Volal sa celým menom Guliver Cehla, bol z Execíru a chodzil do Čukotky na pol deci.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.1.1.8
                      Ano says:

                      Já som počul že aj do Gulometu.

                • 2.1.2.2.1.3.2.2
                  ARCH says:

                  Ked sa predstavuješ ako fundovaný predstav svoje meno

                  • 2.1.2.2.1.3.2.2.1
                    meno says:

                    Volám sa Gladiátor !!!

                  • 2.1.2.2.1.3.2.2.2
                    Ano says:

                    V roku 1982 tam boli sklady v univerzitnom areáli sklady II. hygienicko – epidemického útvaru československej ľudovej armády.Dúfam že som neprezradil dáke štátne tajomstvo? Ja uznávam legitímne právo vyvolať diskusiu o niečom o čom som presvedčený,že to posunie mesto k lepšiemu.V snahe niečo zmeniť začnem zlou statikou a potom pokračujem návratom k pôvodnému vzhľadu.Každý na to pozerá okrem autora ako na špekuláciu.Najdôstojnejšie miesto pre pomník osloboditeľov ja tam kde je umiestnený teraz.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.2.2.1
                      džugašvili says:

                      Tvoja historická pamäť siaha max do r. 1948, ale Trnava tu bola aj predtým.
                      Terajšia Hlavná sa volala – Veľká, Dlhá, Dolná, Masarykova, Hitlerovy, Stalinova, Februárového víťazstva od 1990 Hlavná.

                      Podľa Petrášovej a tvojej logiky by sa mala volať Stalinova, lebo Stalin vyhral vojnu proti fašizmu a oslobodil Trnavu. Mali by sme mať aj Stalinovu sochu na dôstojnom mieste napr. na mestskej veži.
                      Napíš Čarnogurskému nech ako obvykle rozbehne petíciu.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.2.2.2
                      ABC says:

                      Nehnevaj sa nejde o život.To je len taká nezáväzná debata ako pri pive, alebo na zrušenom plese , ked sa ženy bavia o deťoch.

                • 2.1.2.2.1.3.2.3
                  Ovca says:

                  Architekt, ty sa hrubo mýliš, keď píšeš, že Zväz sa mieša do niečoho, čomu nerozumie. Peťa B. musí ich iniciatíva tešiť, veď organizuje rôzne stretnutia pred každou zmenou sídliskových dvorov, pýta sa ľudí, zaujíma ho ich názor a tiež to nie sú odborníci. Aj v tomto prípade obyčajní ľudia – laici vyjadrili svoj názor. Mesto nepatrí len odborníkom, ale nám obyčajným ľuďom, laikom

                  • 2.1.2.2.1.3.2.3.1
                    architekt says:

                    Ovca žiaľ píšem hrubú pravdu. Asi si mladý a moc toho o Trnave nevieš. Štefánika zhodili a odvliekli komunisti ( konkrétne istý súdruh Kleštinec ) a pri tej príležitosti aj sochy sv. Jozefa a Márie, ktoré stáli na moste cez Trnávku tam kde je Štefánik teraz. Tieto sochy sa našťastie podarilo zachrániť – schovať a sú zakomponované do nového návrhu.
                    Preto je dôležité vrátiť sa k pôvodnému stavu a nie k architektúre KSS. Petrášová úloha je zakonzervovať staré štruktúry, aby pravda nevyplávala na povrch.
                    Ale my máme čas, takých Petrášov už bolo …

                    Veľká pochvala všetkým Trnavským architektom, historikom a pamiatkárom za profesionalitu, kreativitu a odvahu !!

                    • 2.1.2.2.1.3.2.3.1.1
                      DPH says:

                      Proti mojej snahe niečo zmeniť neprotestuje Ruské veľvyslanectvo, ako v tvojom prípade.Rusko potrebuje čas aby tam prebehli hlbšie demokratické zmeny.Postoj k výsledkom druhej svetovej vojny sa aj tak nezmení. Rusko veľmi citlivo vníma tieto snahy z ich pohľadu prejavy neúcty k obetiam vojny.Dohodnuté podmienky pri zrušení Varšavskej zmluvy nie sú dodržiavané a potom zákon akcie a reakcie spúšťa pohyb ako obsadenie Krymu, ktorí Chruščov daroval Ukrajine aby čiastočne odčinil zlé svedomie, ktoré mal z činov voči rodným počas druhej svetovej vojny. Rusko v priebehu 10 rokov sa stane náš najväčší ochranca a obhajca. Alebo si myslíš že Nemecko,Francúsko s Turkami a Alžírčanmi budú naši ochrancovia.Potom zas budeš premiestňovať pomník ,nedopúšťaj sa tej istej chyby ako sa podarilo tvojim predchodcom. Vysoko si vážim podiel Štefánika na formovaní Československa ale zásluha vojakov Červenej armády mali na našom oslobodení rozhodujúci podiel.Ty sa na daný problém pozeráš čisto odborným pohľadom,citové a historické udalosti neberieš do úvahy. Amen !!!

                    • 2.1.2.2.1.3.2.3.1.2
                      DPH says:

                      Politbyro už zasadlo, ja si myslím že hlavne tá kreativita vám chýba, keby vám tá nechýbala motáte hlavu ludom o dva levely vyššie.Ten novo vzniknutý parčík na rohu Hlbokej – Bučianskej je vzor plánovania mestkej zelene z konca 19 storočia, kedˇhlavný dopravný prostriedok bol voz ťahaný koňmi.Vstup do najstaršieho slobodné kráľovského mesta v rámci bývalého Československa.Pekne ste ho vyčačkali,aj dobrú náplň navyše vymysleli klimatické kúpele. Povinne sedieť počas dopravných špičiek pri tabuľke to sme vyprojektovali a navrhli .

                    • 2.1.2.2.1.3.2.3.1.3
                      ABC says:

                      Tvorcovia budúcnosti prečítajte si hlavné správy,kde samotný francúzky ekonom upózorňuje na to že krajiny Česko, Madarsko,Slovensko sú čistými prispievateľmi do EU a všade sa prezentuje ako nás podporujú.Euro nám dajú a tri vyvezú formou zisku z fabrík na ktoré im prispievame na výstavbu.Preto tá snaha nepopretrhať všetky väzby s Ruskom. Štefánik nám ako národovec odpustí jeho umiestnenie v parku kde sa nachádza.

                    • firhang says:

                      – hlavne spravy? naozaj? to je iny zdroj kamo. nabuduce rovno cituj nejaky rusky web :D

                      – ked chces aby investicie zostali na slovensku, mozes skusit rozbehnut nejaky super podnik a cely zisk si nechat zdanit doma resp. ho nanovo preinvestovat. nikto a uz vobec nie EU ti v tom nebude branit

                      – tie bludy o trhani vazieb s ruskom tym, ze sa presunie pamatnik hrdinov II. sv. vojny na inu ulicu to nemyslis vazne ze? :D Uplne si to predstavujem, ako sa nejaky rusky investor rozhodne postavit na slovensku novy zavod (to uz je celkom nerealna predstava) a potom sa dozvie, ze sme presunuli pamatnik, tak pojde radsej do madarska :D

                    • 2.1.2.2.1.3.2.3.1.4
                      ABC says:

                      Prečítajte si článok Aktuality.sk “ Komentár Ronalda Ižipa – Ako odtekajú zisky z východnej Európy „. Páni propagandisti západu.

                • 2.1.2.2.1.3.2.4
                  DPH says:

                  Človek chodí po Trnave a vôbec si neuvedomuje rýchlosť zmien, ktoré sa dejú v meste. Parčík na križovatke Hlboká- Bučianská nám vyrástli klimatické kúpele,osadených zo desať vkusných lavičiek. Kúpele budú v prevádzke v čase rannej a popoludňajšej špičky,vtedy zrejme bude aj nedostatok miest na sedenie.To mohol architekt aj veľkorysejšie riešiť.Pochváliť treba za vzrastlé stromy vysadené medzi cestou a hradbami, kedˇvyrastú aby neprekážali výhľadu na hradby,tak sa spília a drevo sa môže odpredať alebo darovať našim spolu občanom na krátenie dlhej chvíle .Takto by sa mali riešiť verejné priestranstvá,dosiahnuť efektivitu ,také malé nenápadné dva v jednom.Kedˇpáni architekti rozmýšľate prídete aj na pozitívnejšie myšlienky prečo sa ulica premenovala z SNP na Hospodársku.

                  • 2.1.2.2.1.3.2.4.1
                    DPH odpoved says:

                    To je tá koncepcia rozvoja z dielne Gunis a spol.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.4.1.1
                      DPH says:

                      Skutočne máš pravdu DPH odpoved, koncepcia hodná majstra svojho oboru.Súkromný investor hlavný dodávateľ prác pre mesto šeckého druhu, stavia reštiku ,ktorej výjazd bude do križovatky.Potom aj tie klimatické kúpele získavajú svoje opodstatnenie.To už je výrazný kvalitatívny posun. Dostávame sa na pozíciu tri v jednom. Ten výjazd z reštiky je porovnateľný s výjazdom z nákupného centra do kruháču pri anfiku.Páni môžte zverejniť aj cenu tejto transakcie.Dopraváci čo na to hovoríte???

                    • 2.1.2.2.1.3.2.4.1.2
                      Terka says:

                      Obedové menu pre reštiku história a richtár.Karburátor v cestíčku. Pneomatika jemne údená výfukovými plynmi , tanier pre 4 osoby. Plechy z búračky na prírodno. Ďalší vyber podľa vlastných receptov. Dobrú chuť.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.4.1.3
                      Kuk says:

                      Terka a ty by si čo dala? Keďže celý projet je súčasťou kúpeľov aj keď klimatických. Očakávalo by sa niečo s nádychom odpočinkovej zóny npr. záhada križovatky, čaro kolonády a podobne. Potráp si ešte trošku hlavičku. Inak veľmi výstižné a zrejme aj kvalitné občerstvenie čaká návštevníkov.

                  • 2.1.2.2.1.3.2.4.2
                    Labakan says:

                    Tu zjavne ide o hlboké nedorozumenie. Má tam byť ešte osadená informačná tabuľa, kde bude vysvetlené, keby sta jazdili na bicykli, nadýchali by ste taký znečistený vzduch z výfukových plynov aut a zvírený prach. Podpísaný Peťo. Misa splnená.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.4.2.1
                      architekt says:

                      Je to pekné DPH a Labakan že ?
                      Na to politbyro politických strán 25 rokov neprišlo.
                      A to vás štve. To je dobre. Už o tom nerozhodujete ani nebudete.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.4.2.2
                      ANO says:

                      Že by sa to ozval ten najlepší Trnavský architekt odborník všetkého druhu.Vaše blahorodie aj tá koncepcia klimatických kúpeľov a pilovanie stromov je z vášho atelieru. Dúfa že sa stretneme v tej reštaurácii na tých plechoch po búračke na prírodno.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.4.2.3
                      ANO says:

                      Ďalšia dobrá správa pre Trnavčanov, uviedol Trnavský hlas.Idú sa budovať Štrky. Konšelé vyšli na mestkú vežu pozreli sa severo západným smerom a objavili Štrky. Nadšenec histórie architekt v jednej osobe vytiahol odležaný projekt zo šufíka prepísal hlavičku a ideme na to.Trnavčania tešte sa do roka a do dňa to bude hotové len pre nás.Aj karta trnavčana bude formou občianskeho preukazu.No nepodpor toho tvorcu krajších zajtrajškou.Až sa bojím napísať s Peťom na večné časy a nikdy inak.

                  • 2.1.2.2.1.3.2.4.3
                    Henry says:

                    Rýchlosť zmien, rýchlosťou svetla. Len či sú prospešné? Zatiaľ nevidno pozitívny dopad. Na Špačinskej neskutočný smrad z kanalizácie – nerieši sa. Mnohé cesty a chodníky pre peších v nedobrom stave, hrboľaté, s dierami – nerieši sa. Za to sa rieši akási vyhliadková veža na jazero, premiestnenie pamätníka osloboditeľov, ktorého dlhé roky čestné miesto je na Pešej zóne. Len vízie, vízie, vízie… rozhodovanie bez skúseností a zdravého rozumu. Na pohľad mesto pekné, vo vnútri hnilé.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.4.3.1
                      DPH says:

                      Ja som len zvedavý či by si Rakúsky investor čo vypúšťa odpad do kanalizácie z fabriky v Bolerázi to dovolil aj doma. V kolonii si to evidentne dovoliť môže .Dilino potom napíše že prebudovanie kanalizácie by stálo pol mestkého rozpočtu .Vybudovať čističku vo fabrike v Bolerázy je zanedbateľný náklad dokonca je to aj odpočitateľná položka pána kolonizátora. Na Kopánke bol smrad vždy čo tam chovali prasatá.Takže niekto z TAVOSU zariadil návrat ku koreňom. Dojemné,poteší.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.4.3.2
                      Labakan says:

                      Ten automobil s nadstavbou na čistenie kanalizácie je zakúpený alebo nie. Mal pracovať od októbra, novembra, pol Družby už mohlo byť vyčistené. Alebo necháme zariadenie odpočívať , veď teraz nesmrdí. S istotou hovorím že bude . Výhovorka na zimu neobstojí, Tavos ďalší podnik kde sa ešte nenaučili pracovať, alebo nie sú prebraný a zúri tam socializmus. Väčšinový majiteľ mesto Trnava ,štatutár JUDr Peter Bročka, občiansky aktivista ,hipster, človek čo vyhral voľby s jedným bilbordom.

                    • 2.1.2.2.1.3.2.4.3.3
                      Lojzo says:

                      S jedným bilbordom :D Kampaň robil skoro 4 roky, natieral lavičky, zbieral odpadky. Mal na to more času, keď asi nepracoval. Veľa sa zakúpi a potom nič z toho. Plytvá sa…

        • 2.1.2.3
          Zdraroz says:

          Tu je odkaz na článok, v ktorom sú zobrazené vizualizácie umiestnenia pamätníka na Študentskej ulici.
          https://mytrnava.sme.sk/c/20495213/osloboditelov-musia-prestahovat-pozrite-kam-ich-presunu.html

          • 2.1.2.3.1
            Nie says:

            60 rokov to bolo OK a zrazu technický neriešiteľný problém. Vesmírna sonda opustila našu slnečnú sústavu a tu sa riešia problémy čo vedeli vyriešiť v 50 rokoch minulého storočia . Úžasný pokrok .

          • 2.1.2.3.2
            Nie says:

            Vo vizualizáci nie je zakreslená kruhová križovatka sľubovaná Peťom. Ten pomník nebude vidieť budú ho zakrývať stromy v smere jazdy z mesta.Ked sa pôjde do mesta budeme otočený k pomníku zadom.Rovnako aj peší po pravej strane pre stromy nebudú pomník vidieť.Máte pravdu nie je potrebné ho vidieť hlavná vec že sme sa ho zbavili.Neskôr vyrúbeme stromy a problém bude vyriešený

            • 2.1.2.3.2.1
              Zdraroz says:

              Čo sa týka prvej vety, tak v článku, v ktorom sú vizualizácie pamätníka je to vysvetlené. Voľne citujem: „Pamätník bude osadený tak, aby bol dôstojnou dominantou ulice a zároveň nebránil výhľadu v križovatke, ani vybudovaniu potenciálneho kruhového objazdu, pre ktorý je tu ponechaná v územnom pláne rezerva.“
              Čo sa týka ďalších viet, tak na tom sa dá len pousmiať. Ale chápem, keď nie sú argumenty, nastupujú takéto nezmyselné konštrukcie. Akákoľvek socha, pamätník, či čokoľvek, kde sú zobrazené postavy budú mať vždy jednu stranu čelnú a jednu chrbtovú. Aj pri súčasnom umiestnení, a teraz si dovolím použiť formulácie vo vyššie uvedenom príspevku, ten pomník nie je vidieť pri pohľade od parčíka pri Evanjelickom kostole, lebo ho zakrývajú stromy. Keď sa pôjde smerom ku kostolu sv. Heleny po pešej zóne budeme otočený k pomníku „zadom“. A nedajbože by sme sa chceli pozrieť na pomník zo Streleckej ulice, neuvidíme ho, lebo tam zase zacláňajú stromy.

              • 2.1.2.3.2.1.1
                Zdraroz+ says:

                Obhajuješ to ,ako keby si bol zástupca odboru územného rozvoja

              • 2.1.2.3.2.1.2
                Kuk says:

                To je ten čo bude mať z toho biznis .Pozri si na TA 3 svedectvo väzňa koncentračného tábora o hlade a útrapách.Ja ti doplním svedectvo už nebohého bývalého väzňa, vojaka Trnavskej posádky o koncentráku o strave a Ruským vojakom odopierali aj zvyšky jedla vynášaných z barákov ostatných .Ked´sa vrhli na zvyšky jedla Nemec vytiahol pištoľ a zastreli ho a nespravili to raz a vždy ich zastrelil,taký je strašný hlad ,taká je cena slobody.Ty naprávač krívd a uvádzania do pôvodného stavu. O zložení stravy píšem v príspevku 2.1.2

    • 2.2
      Otazka says:

      Je tam vlastne na MU nejaká osoba čo fakt rozumie architektúre a súvislostiam , potrebám možnostiam tohto mesta?

    • 2.3
      firhang says:

      Tento clanok zacina vetou: V rámci rozpočtového programu „Revitalizácie verejných priestranstiev“… To znamena, ze sa zaobera vylucne rozpoctom vyclenenym na revitalizaciu verejnych priestranstiev. Ja viem, ze je to mozno tazsie pochopit, ale informacie o rozpoctovom programe „Doprava“ su uvedene v inom clanku :D

    • 2.4
      bubo says:

      Tento článok je o verejných priestoroch – vieš čítať ?
      Keď bude článok o investičných projektoch tak sa ozvi.
      To je ako keby si v článku o zaváraninách chcel informácie o nukleárnej medicíne.
      Verejné priestory boli dlhodobo totálne zanedbané. Je super, že sa riešia.
      Verejný priestor je tvoje najbližšie územie kde žiješ ty, tvoje deti, vnuci.
      To ti ale asi nič nehovorí, tvoj najväčší životný problém je asi, kde zaparkuješ auto.

  3. 3
    Nakŕmený víziami says:

    Z tohoto článku vyplýva, že všetko nie sú jednoznačné záležitosti, ale viac menej vízie.
    Bol by som radšej, keby tie vety boli formulované inak, napr. namiesto spojenia mesto chce: mesto zaháji, namiesto má sa stať: bude, atď. Niečo jednoznačné. Nič v zlom, ale z tohoto sme už vyrástliti.
    Mesto chcelo, ale že prevelice chcelo cyklovežu, tak že aj v Kráľovskom Chlmci to vedeli. A už je o tom ticho. Možno tá cykloveža aj niekedy bude. Kedy, to ani srnky nevedia.
    Namiesto tejto mohutnej propagandy by stačilo uviesť len to čo sa bude konkrétne robiť.
    Vízií bolo dosť: chodník z Františkánskej na Zelený kriček, zelená lávka Starohájska, pešia zóna po jezuitsky kostol pred ktorým mala byť otočka, rekonštrukcia Zeleného krička, rekonštrukcia Štefánikovej, pešia skratka z Haulíkovej cez Dom hudby na Schneidera Trnavského pred 7 rokmi, prepojovacia cesta medzi Tulipánom a Prednadrazim, …
    Prácu, ktorá sa v Trnave urobila, oceňujem. Zmeny sú viditeľné. Úplne super by bolo, keby o 5 rokov nebolo treba ani jednu z tých vízií v článku zaradiť medzi akcie v predošlom odstavci.

    • 3.1
      maco says:

      A co maju napisat ked sa jedna o plany projektov ktore su zaradene v rozpocte? Dali to na meste do rozpoctu co znamena ze tie projekty sa planuju uskutocnit. Ale este nie su hotove a vsetky ani nebudu tak pisu ze sa planuju, maj byt, tak podobne… Nic v zlom ale ja chapem ze to takto napusali ved tam nemozu dat ze sa nieco naisto postavi ked to este teraz nieje iste…

      • 3.1.1
        Hlavne že sa o tom hovorí says:

        OK, ale do 5 rokov by to mohlo byť hotové, nie?
        No a takýchto prípadov, že ani po 5 rokoch sa nič neudialo a na danú tému je už večné ticho, je veľa.

        • 3.1.1.1
          Emilia says:

          Vela o ktorych, si predtym nepocul je hotovych. Niektore, ktore spominas budu neskor. Klud.

          • 3.1.1.1.1
            Nakŕmený víziami says:

            Možné kľudné myšlienky obyvateľov:
            – neodlievajú sa cielene peniažky na všelijaké štúdie, analýzy, priame zadania, atď pre „našich“ ? Za štúdiu „realizovateľnosti/ NErealizovateľnosti“ sa zaplatí. Peniažkami. Popísaný papier sa strčí do archívu.
            – neslúži mohutná propaganda o „ušľachtilých pohnútkach“ na zveľaďovanie, zlepšovanie, zdokonaľovanie všetkého možného len na zber politických volebných bodov?

      • 3.1.2
        drndy says:

        Predstava bezneho cloveka o rozvoji mesta:
        Pondelok: mam taky napad
        Utorok: tu je technicky vykres
        Streda: tu je na to schvaleny rozpocet
        Stvrtok: stavba hotova

        Asi zvyky z byvaleho rezimu ktory si autokraticky robil co chcel a zohavil mesta lebo sa mu len tak zachcelo.

        • 3.1.2.1
          frndy says:

          Predstava bežného člena politickej strany o rozvoji mesta:
          Pondelok: mam taky nápad – čo by som ukradol ?
          Utorok: tu je mesto, rozpočet, majetok – môžem rabovať
          Streda: tu je na to štátna dotácia, všetko za euro
          Štvrtok: akcia hotová – som olygarcha, zarábam vlastnou hlavou
          Piatok: nepracujem – ako vždy
          Sobota: som vo VIPke – hrá sa Africká liga, sprostí fanúšikovia nechodia
          Nedeľa príprava na pondelok – čo by som ukradol ?

          Asi zvyky z terajšieho režimu ktorý si autokraticky robí čo chce a zohavil mesta lebo sa mu len tak zachcelo.

  4. 4
    Martin says:

    To je tak, idu sa robit cesty, tak ludia nadavaju ze je malo zelene. Robia sa parky a plochy pre verejnost, tak zas druha skupina bude pindat ze sa nerobia cesty. Ludom sa nikdy neda vyhoviet a bohuzial vsetko naraz tiez nejde spravit. Dajte si tam Butka alebo Stanka, a potom pindajte ako sa tu nieco robi (resp. nerobi)…..

    • 4.1
      ABC says:

      Plukovníci a ich pohrobkovia riadia v súčastnosti mesto, nemajú žiadne skúsenosti a funguje to pokus omyl. Trnava sa bude dlho spamätávať z tohto experimentu .Teraz ide o to aby posledný populistický pokus o zviditeľnenie vo forme žaloby bol stiahnutý lebo mesto nič nemôže získať len stratiť.Tá strata môže byť vo výške niekoľko desiatok milionov eur, navýšené o úroky. Rozhodnutie súdu môže byť aj o niekoľko rokov a tým akože už bude súčastný karpatský génius za horami za dolami.

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.