reklama

Na Špačinskej ceste má vzniknúť nová cyklocesta spolu s chodníkom pre peších

Mesto pripravuje výstavbu chodníka pre peších a cestičky pre cyklistov na Špačinskej ceste.

V rámci prvej etapy vznikne na Špačinskej ceste približne 500 – metrový úsek určený chodcom a cyklistom.

Realizačný projekt chce mať mesto k dispozícii v priebehu júna tohto roka, v nasledujúcich mesiacoch by sa mohla rozbehnúť aj samotná výstavba.

Cyklocesta s chodníkom pre peších bude napojená na už existujúci chodník a cestičku pre cyklistov na Rybníkovej ulici a pokračovať bude až po okružnú križovatku s Kukučínovou ulicou. Nové komunikácie budú vedené v smere od Rybníkovej po ľavej strane.


Špačinská cesta

Foto: Mesto Trnava

Cyklisti aj chodci budú mať po dokončení projektu k dispozícii vlastné komunikácie.

Cyklochodník bude od áut oddelený pomocou cestného obrubníka s prevýšením 12 centimetrov. Cestička pre cyklistov je navrhnutá v šírke 2,5 metra, povrch bude tvoriť červený asfaltobetón.

Medzi cyklocestičkou a chodníkom pre peších je navrhnutá špeciálna dlažba pre nevidiacich široká 40 cm.

Počas stavebných prác príde aj k zásahu do jestvujúcej zelene, súčasťou projektu bude preto aj inventarizácia zelene, sadové úpravy a ozelenenie so začlenením všetkých stavbou nedotknutých, hodnotných a perspektívnych drevín..

Zámer počíta aj výmenou súčasných stožiarov verejného osvetlenia za LED svietidlá.

Trasovanie, výšku a počet stožiarov určí projektant na základe svetlotechnického posudku, s ohľadom na dostatočné osvetlenie komunikácie pre autá a tiež novobudovanú cestičku pre cyklistov a chodcov.

So zámerom výstavby prvej etapy výstavby cyklocesty a chodníka na Špačinskej ceste počíta aj rozpočet mesta Trnava na rok 2018.

Súčasne sú v rozpočte na tento rok vyhradené prostriedky aj na vypracovanie projektovej dokumentácie pokračovania cyklocesty po Špačinskej v rámci druhej etapy.

V roku 2018 je naplánovaná realizácia nasledovných chodníkov a cyklotrás:

– chodník Zavarská cesta (od RD č. 23 po jestvujúci cyklochodník smer PSA),
– chodník k divadlu DISK – Kopánka,
– spoločná cestička pre chodcov a cyklistov Bratislavská ulica (od Strojárenskej po kataster obce Hrnčiarovce),
– cestička pre cyklistov Piešťanská,
– cestička pre cyklistov Spartakovská,
– cestička pre cyklistov Špačinská I. etapa,
– cestička pre cyklistov Zelenečská – A. Žarnova – Nám. SNP,
– cestička pre cyklistov J. Bottu – Š. Moyzesa,
– cestička pre cyklistov Veterná ulica,
– betónové oddeľovače na Zelenečskej ulici
– cestička pre chodcov a cyklistov ulica Hlboká

Zdroj: Mesto Trnava

Ulož ako PDF
Napísal 5. marca 2018 10:19. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

25 komentárov pre “Na Špačinskej ceste má vzniknúť nová cyklocesta spolu s chodníkom pre peších”

  1. 1
    Ján says:

    tam keď tak za mesto cyklotrasu… nie nasilu do do mesta tlačiť.
    Alebo stopnúť automobily do mesta a nie takto chaoticky to tam natlačiť a zvýšiť nebezpečie zrážok.

  2. 2
    Totok tutok says:

    Choď sa oholiť

  3. 3
    JR says:

    Žiadam do najbližšieho plänu zaradiť vybudovanie chodníka a cyklochodníka, ktorý by späjal Trnavu a mestskú časť Modranku (aj keby mal preklenúť dialničnú sieť, obchvaty a nevysporiadané pozemky na pylónoch).

    • 3.1
      Choď sa oholiť 🙊 says:

      To je vraj nový trnavský pozdrav 🙊

    • 3.2
      Modrancan says:

      …normálne prepojenie do modranky by sa zišlo….cez 10 rokov je v pláne chodník, cyklochodnik pozdĺž trnavky a …ništ. Mhd chodí raz za 1-2 hodiny a to je modranka mestská časť…

  4. 4
    Aladar P says:

    Viete, že každý elektrobicykel podlieha limitom európskej normy EN 15194-1. Na ráme musí mať povinné údaje: názov a adresu výrobcu alebo miestneho dovozcu, symbol CE, znak 250W, 25 km/h a EPAC alebo PEDELEC. Väčšina e-bikov sú „pedelec“ (Pedal Electric Cycle) bicykle, ktoré jazdcovi len asistujú pri aktívnom šliapaní do pedálov. Pri rozjazde sa elektromotor spúšťa „asistentom chôdze“, ovládacím tlačítkom – akcelerátorom, ale len do rýchlosti 6 km/h. Ďalšie e-biky sú už malé skútre alebo motocykle umožňujúce užívateľovi jazdu bez točenia pedálov. Tie po cyklochodníkoch nesmú jazdiť!!! Takže, ak vás na ňom prichytia policajti s e-bikom ktorý má viac ako 250 W elektromotor bez obmedzovača rýchlosti alebo s boosterom či inými páčkami umožňujúcom jazdu bez šliapania zaplatíte jednorázovu pokutu. V prípade vzniku nehody budete už trestne stíhaný.

  5. 5
    Vlado says:

    V piatok som sa skoro zdr- spadol na tom prechode pre cyklistov. Strašne sa to šmýka a chodníky zase nikto neodhrnul. Ak by niekto chcel napísať že to tak nie je tak to bolo na druzbe pri kruháči. Asi by nebolo zle na to použiť inú technológiu niečo drsnejšie. Tá zelená farba je pekná ale nieje to dobre v zime

  6. 6
    DPH says:

    Dnes v ranom spravodajstve bola reportáž o nedisciplinovaných cyklistoch v Londíne. Za zabitie ženy na ceste dostal cyklista 18 mesiacov nepodmienečne. Cyklista išiel 30 km za hodinu. Povolenie jazdy na bicykli na pešej zóne je vrchol cynizmu a arogancie. Prečo mu nedajú policajti fúkať, zároveň to spojiť aj s kontrolou požitia iných návykových látok a DOBICYKLOVAL !!!!!

  7. 7
    Tono says:

    To by sme mohli denne dávať info o tom ako jazdia na cestách niektorí primitívni šoféri na svojich autách. Denne je zranený chodec po celom svete. Povolenie jazdy na pesej zóne je správne. Vyše 20 rokov tam jazdia cyklisti,či to bolo za Bosnaka alebo Butka.Len teraz tu je Brocka a už onanujes nad každým cyklistom.

    • 7.1
      DPH says:

      Ty si tomu nasadil korunu, nonanujem mám dosť sexu,nemám to zapotreby. Za všetkých predsedov a primátorov, keď bola pešia zóna, príslušníci VB alebo polície zastavovali cyklistov a vypúšťali im kolesá. Teraz je jazda po pešej zóne zlegalizovaná a čaká sa na premotivovaného cyklistu, ktorý spôsobí nehodu prípadne úraz a bude sa vysvetlovať, vyhovátať.

      • 7.1.1
        maco says:

        no vidis kym ty cakas na prvu nehodu cyklistu na pesej zone a zraneneho alebo zabiteho chodca, co sa za 30 rokov nestalo, len za posledne roky sme mali v trnave kolko zabitych autami na cestach v meste? len za posledny cas si pamatam na hlbokej, tamaskovicovej, halenarskej, spacinskej, spartakovskej… atd.
        ps.: som fanusik aut a nijaky prepnuty cyklista. len sa pozeram na veci triezvo…

        • 7.1.1.1
          DPH says:

          Prestaňme budovať cyklochodníky, poupravujme chodníky, povolme po nich jazdiť cyklistom a tvojej filozofii bude učinené zadosť.

  8. 8
    Labakan says:

    Pred 6 rokmi som si dal v Kamenáči pivo. na bicykli so išiel domov a zastavili ma policajti, po kontrole technického stavu, policajt ma vyzval aby so absolvoval skúšku na alkohol, nafúkal som. Dostal som pokutu 40 €,keď som sa zdráhal bolo mi povedané že ma zoberú so sebou a zistia či som držiteľ vodičského preukazu. Tak som rýchlo zaplatil, bolo to najdrahšie pivo v živote. Tak čo je potom cyklista, aký účastník cestnej premávky. Čo môže a čo nie, taká značka ktorá je na začiatku Trnavskej pešej zóny je ešte niekde? Tá opacha so základmi južnej brány tam bude strašiť dokedy?

    • 8.1
      alko nealko says:

      Fuj Labakan ty si alkoholik a porušuješ zákony ?
      To si začnem myslieť, že si typický volič sociálnej demokracie.
      No toto …

  9. 9
    Obyvateľka Špačínskej says:

    Bývam 35 rokov na tej strane Špačinskej, kde je plánovaná cyklotrasa. Som za budovanie cyklotrás, len v tomto prípade neviem, ako to bude. Snažím si v hlave vizualizovať, ako bude dobre cyklistom, chodcom a autám po jej dokončení. Napr. na zastávke, kde stoja busy MHD i prímestské spoje. Prímestské tam majú, napr. od. 7. hod. do 9. hod. cca 40 zastavení, dnes som ich počítala na výveske cestovného poriadku, keď som /tak ako takmer každý deň/ čakala na MHD. Pri vystupovaní z týchto busov nebudú cestujúci a prechádzajúci chodci vstupovať do cyklotrasy? Sem- tam je tu ráno dobrý zmätok aj v súčasnosti, keď príde naraz viac spojov. Pri tých vysokých činžiakoch denne vychádzajú a vchádzajú obyvatelia k ich vchodom na veľa desiatkach áut denne. Odbočujú z a na Špačínsku. Pri každom činžiaku sa budú autá križovať s cyklistami? Nie som šofér, tak si to neviem predstaviť.Navyše práve tam sú smetné kontajnery každého z tých 5 činžiakov. Tiež odtiaľ chodí dosť detí na ZŠ Atómová. Hneď za Stavoindustriou je frekventovaná odbočka k UCM. A oproti vychádzajú sanitky najvyťaženejšej záchrannej lekárskej služby na Slovensku.

    • 9.1
      simka says:

      presne takto to je aj na Šrobarovej… cestujuci z autobusu musia prejst cez cyklochodnik na chodnik pre peších.. ako pešia ak idem zo Špačinskej na Šrobarovu, tak 3x prechadzam cez cyklochodnik… hore dolu..

    • 9.2
      cyklo bicyklo says:

      Obyvateľka aj simka nebojme sa cyklochodníkov.
      Pred 100 rokmi sa ľudia báli aj elektriky.
      Presne tak to má byť obyvateľka, že ty čo si tam denne dáš podnet a veci sa musia riešiť. Vieš naši úradníci majú svoje limity. Za 25 rokov chaosu sú demoralizovaní, unavení bez motivácie. Preto je potrebná komunikácia a správna komunálna politika. Dvere sú otvorené.
      Nadávať vie každý.

      • 9.2.1
        Simka says:

        Nie nebojim sa cyklochodnikov… To skorej cyklistov… Ja som rada, za každý meter cyklochodnika… Ale dat cyklochodnik hneď za autobusovú zastávku? Stačí že prídu 2 autobusy a vystúpi cca 30 ľudí… Polovica nech chce ísť na chodník … Hrrr všetci cez cyklo… A keď už prejdú… Po 20m ak idú smerom k hale pri cukrovare znova križujú cyklochodnik… Hore dole…

        • 9.2.1.1
          Cyklo says:

          Nemusia dať cyklochodník hneď za autobusovú zastávku.
          Môžu ho dať aj nad zastávku.
          🙄

        • 9.2.1.2
          5ulo says:

          Simka.. a kolkokrat krizujes cestu, prijazdovu cestu a pod. ked ides po chodniku (odmysli si teraz cyklochodnik)? ;)

          • 9.2.1.2.1
            Simka says:

            Tak ja chodim od Spacinskej… Tak raz cez cestu…ok… Potom 3x cyklo kym sa dostanem na autobusovú zastavku… 1x na rybnikovej…ok.. tam je to super oddelene… Druhy krat pred cukrovarom a treti krat k zastavke… to po par metroch… Proste ta nova cast sa mi nepaci, dala by som to opacne… Aj keby olidem na bajku a vyroji sa mi tam kopa ludi z autobusu….. MOJ nazor ako pesieho…

  10. 10
    dan says:

    Ja sa bojím áut,ktoré denne zrazia ix.. chodcov.Inak ťa nechápem Simka,keď chceš prejsť na druhú stranu cesty,tak musíš prejsť cez prechod pre chodcov.Tak aký tam máš problém?Cez Šrobárovu prechádzam dvakrát denne a nemám problém.

    • 10.1
      Simka says:

      Nechcem prejst na druhu stranu cesty… Stale idem po tej istej strane a aj tak krizujem cyklochodnik… Je jedno ci si pesi, alebo na bajku… Behom 20metrov 2x sa tieto cesty krizuju… vystupis z busu a hned pozor…cyklo…prejdes vca 20m a znova cez cylko aby si mohol pokracovat k hale… Keby to bolo neprerusovane, bolo by to lepsie… Tot vsjo…

  11. 11
    Ján says:

    Super komunikácia,
    iba ste mi povtrdili kmentár číslo 1, že je neskoro to sem na silu budovať cyklochodníky.
    Treba von mimo mesta kľudnú oddychovú cestu s parkoviskom … môj názor.
    Pekný deň

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.