reklama

Arboria II bude vznikať postupne do roku 2031, investor plánuje postaviť viac ako dvadsať bytových domov

Druhá etapa výstavby vznikajúcej mestskej štvrte Arboria na severnom okraji Trnavy dostáva reálne kontúry. Developerská spoločnosť Lucron Development predložila do posudzovacieho procesu zámer polyfunkčného komplexu Arboria II, ktorý bude stáť na ploche takmer 100-tisíc metrov štvorcových.

Zóna Arboria II vznikne na voľnej ploche, ktorú ohraničuje severovýchodný obchvat, Piešťanská cesta a územie so zamýšľanou výstavbou obchodnej zóny na Východnej ulici. Časť komplexu zasahuje do aktuálne rozostavanej časti areálu Arboria I.

Druhá etapa projektu Arboria je rozdelená na štyri zóny, postaviť plánujú 22 bytových domov. Ich výstavba je rozdelená na etapy postupne v rokoch 2018 – 2020 (zóna 3), 2021 – 2031 (zóna 1), 2022 – 2024 (zóna 2) a napokon v rokoch 2030 – 2031 má byť dokončená zóna označená ako číslo štyri, ktorú má tvoriť zelený pás.

Okrem bytov umiestni developer v komplexe aj obchodné jednotky – priestory pre obchodné prevádzky, administratívu, služby, kaviareň, gastro či materskú školu.


Hmotovo – priestorové riešenie objektov polyfunkčného komplexu Arboria II

Zdroj: Urbanisticko – architektonická štúdia, Compass s.r.o., 2017

Kapacita riešeného územia komplexu Arboria II je viac ako 98-tisíc metrov štvorcových.

Celková nadzemná zastavaná plocha objektov má dosiahnuť necelých 21-tisíc metrov štvorcových, na ploche 40-tisíc metrov štvorcových je plánovaná zeleň.

Podlahová plocha určená na bývanie je určená v objeme 112-tisíc metrov štvorcových, pre obchody a služby je vyčlenených 3200 m2, materská škola je navrhnutá na ploche 453 metrov štvorcových.

Parkovacie plochy budú mať kapacitu pre 2400 áut, z toho v podzemných garážach bude umiestnených 1755 a na povrchu je vyčlenených 646 miest na parkovanie.

Jednotlivé bytové domy v komplexe majú dosiahnuť výšku najviac 6+1 podlažie.

Zóna Arboria II bude dopravne napojená na priľahlú dopravnú sieť v smere cez Juhovýchodnú ulicu s nadväznosťou na Východnú ulicu a Piešťanskú cestu. Výhľadovo, približne v roku 2026, developer uvažuje nad vybudovaním druhého smerovania pripojenia lokality a to predĺžením Sibírskej ulice.

Investor chce v rámci sadovníckych úprav zóny docieliť „vytvorenie nových plôch výsadieb plošných a líniových prvkov zelene v danom území, ktoré vytvoria príjemné prírodné zázemie k novobudovaným objektom. Počíta sa s výsadbou parkovo upravených plôch s lavičkami, vodnými prvkami a drobným mobiliárom, vo vyhradených plochách v rámci zástavby sa počíta s umiestnením detských ihrísk, strešnej zelene a ďalších prvkov orientovaných na užívateľov polyfunkčného komplexu a jeho návštevníkov“.

Na zmiernenie negatívnych klimatických zmien majú poslúžiť strešné či dažďové záhrady, ale aj realizácia priepustných spevnených plôch.

Náklady na vybudovanie komplexu Arboria II odhaduje investor na 90 miliónov eur.

Ulož ako PDF
Napísal 11. apríla 2018 10:03. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

35 komentárov pre “Arboria II bude vznikať postupne do roku 2031, investor plánuje postaviť viac ako dvadsať bytových domov”

  1. 1
    architekt says:

    Hmm 2500 bytov.
    Kde je prosím základná škola pre 1500-2500 žiakov ? Tú kto postaví mesto ?
    Kde je poliklinika pre 2500 x 3 = 7500 obyvateľov ? Tú postaví mesto ?
    V územnom pláne to nevidím. Kto to bude financovať ?
    Developer bude iba kasírovať 120.000 € za byt ?
    A my sprostí sa budeme skladať na infraštruktúru ?
    No super biznis !
    Kto to povolil ?

    • 1.1
      TT says:

      Ak sa nemylim, na to moze mesto vyuzivat tie „dane“ pre developerov do urcitej vysky (ani neviem ci to v TT je zavedene. Ale nevidel som by som to tak cierne. Vsak 2 zakladne skoly co by kamenom dohodil. Prvi mladi ludia co sa nastahovali a mali by hned teraz deti, tak pojdu do skoly za 6-7 rokov.
      To je rok 2026, vtedy bude postavena maximalne POLOVICA z plánovaných bytov.
      Rataj 2500 ziakov ale v rozmedzi rokov cca 2015 (odkedy je 1. arboria) do roku cca 2036-2040 kedy sa nastahuju posledni obyvatelia a mali by nove prirastky, ktore pojdu do skoly. Vsak to mas rozmedzie cca 25 rokov medzi jednotlivými rocnikmi.

      • 1.1.1
        architekt says:

        Správne TT chce to odbornú a profesionálnu analýzu.
        Páči sa mi tvoj termín – „nové prírastky“ :):)
        Nie bezhlavo púšťať výstavbu bez podmienok.
        Tá daň ledva pokryje opotrebovanie bežnej infraštruktúry.
        Vybudovanie riadnej ZŠ a polikliniky je určite nad rámec. To by malo byť povinnosťou investora ak stavia samostatné sídlisko takýchto parametrov.
        Mestskí architekti budíček !!

        • 1.1.1.1
          kamenáč says:

          Je to ten istý prístup ako Kamenáč. Ja nič ja muzikant.
          Teraz tam ľudia čo si poctivo postavili domy nemajú ani bufet ani drevenú búdu na potraviny. Majsterko V.P. iba rozpredal parcely a chce klčovať ďalej lesopark.

          • 1.1.1.1.1
            ja says:

            my v kamenáči máme autá nepotrebujeme tu žiadny supermarket a neviem o tom že by som kupoval pozemok od VP tie pozemky tu vlastnili (vlastnia) úplne iný ludia ale zakomplexovanec čo na to nemá vidí za všetkým fica alebo póra

          • 1.1.1.1.2
            Bezdomovec says:

            Majitelia predávajúci pozemky v Kamenáči ich vlastnili minimálne 100 rokov, vy novodobý tvorcovia noriem a morálky. Uzniesli ste sa aj na ozdravných opatrenia spoločnosti. Boli to potomkovia a rodinný príslušníci rodiny G A Ž O V Ý CH. Aj záhrada kde je sedenie s ohniskom sa volá Gažova záhrada.

    • 1.2
      Stary says:

      Asi sa toho nedožijem, ale úplný súhlas. Developeri, to je jedna nenazrata banda.

    • 1.3
      Sofokles says:

      Kde je ten park? V roku 2031? Alebo co je ten Spartakovec na fotke…Tu zijem a sportujem…co tam sportovo prehradzuje hlinu, ci jak to mam chapat?

    • 1.4
      TvojTatko says:

      Ahoj Architekt
      konkretne ako si to predstavujes ?
      1) investor postavi skolu a potom ju mesto odkupi alebo im ju da do daru ?
      2) poliklinika DTTO, na to musi byt objednavka/dopyt bez toho ti nikto nic nezacne stavat
      3) v uzemnom plane je iba skolka. Asi mesto a stat
      4) su tam aj drahsie byty ako 120 000€ ale zas maju s tym aj naklady
      5) ano na infrastrukturu sa zlozime vsetci, ale pochybujem ze ked si niekto kupi bytide dat do mestskej kasy prispevok na polykliniku skolu atp. za tie co su uz postavene.
      6) biznis je to taky na vode, dnes si hore zajtra dole
      7) povoluje to mesto na zaklade uzemneho planu. je to sukromny pozemok a nikto im nemoze diktovat co a ako tam ma byt ak je projekt v ramci zakona, predpisov, uzemneho planu a hlavne ak je po tom dopyt
      PS: ludia co tam kupuju byty postupne na to vsetko pridu a potom trh upravi cenu bytov pre tych co to tam budu chciet po 2 rokoch predat

      • 1.4.1
        architekt says:

        V bode 7 si mimo.
        Mesto predpisuje napr. cesty, kruhové križovatky, počet parkovacích miest, rozsah zelene, športoviská atd. v súlade s predpismi.
        Tieto IS často preberá do majetku, správy.
        Hlavne že všetci vedia koľko tam má byť miest pre hrdzavé autá, ale nikoho nezaujíma kam budu chodiť deti alebo pacienti. Deti môžu chodiť podľa teba do Špačiniec a pacienti na Kramáre.
        Ale auto bude zaparkované pri činžiaku – to je najdôležitejšie.
        To je IQ dnešnej civilizácie – žiaľ.

        • 1.4.1.1
          TvojTatko says:

          Mesto to riesi aktivne iba na svojich pozemkoch, cesty, pripajace a kurahace sa spracuju najprv v studii ,,Dopravno-kapacitné posúdenie,, a mesto k tomu iba pasivne povie ano alebo nie. A ano na parkovacie miesta je norma. A aj tu bude niektore veci preberat mesto do svojej spravy co je dvojsecne. A ano ked vznikne potreba novej skoly tak mesto bud najde budovu alebo si da postavit, ano aj z dani ludi ktory tam nebyvaju. ale takto sa to kuskovat neda pretoze tam isto budu byvat aj ludia co nemaju deti a jejich dane sa pouzivaju na skoly v inych stvrtiach.
          S parkovanim to tiez nije nejako extra ruzove a konkretne myslim ze investora je parkovacie miesto zataz. to ze existuje norma iba pre parkovacie miesta ma asi viacero dovodov. ale vo seobecnosti si nedokazem predstavit ze investorovy das podmienku ze ok mozes postavit 2500 ale musis k tomu spravit polykliniku skolku skolu byt by potom stal dva krat tolko. To co pises by v podstate znamenalo ze ludia co si tam kupuju byty maju suplovat stat a mesto ale este si ktomu aj zaplatit dane. Ak je take lahke stavat bytovky na roli preco to nerobi kazdy.
          Povaha niektorych ludi je taka ze stale ocakavju ze za nich niekto bude rozmyslat. Byty v Arborii II su este na hustejsie ako v I a ludia si ich aj tak kupia ale budu na to musiet prist samy ze to neni ok. Ludia tak isto pridu na to ze treba vozit deti do skoly v rannej spicke atd.. Oni pridu este na 10 dalsich veci. Ale to rozmyslanie popredu za nich nikto neurobi. Potom sa samozrejme budu stazovat na radnici nech s tym nieco robi. Ja sa nezstavam nikoho len vysvetlujem dezinformacie. V Arborii nebyvam a ani to nemam v plane, pre developera ani pre radnicu pracujem.

          • 1.4.1.1.1
            architekt says:

            Tvoj Tatko – V poslednom odseku s tebou súhlasím a keďže ľudia nie sú odborníci v urbanizme musí to za nich zabezpečovať štát, mesto.
            Ak bude mesto v projekte Arboria naďalej pasívne vznikne getto, ktorého následky budú znášať všetci napriek tomu, že tam obyvatelia majú pekné farebné balkóniky za 120.000 €.

            • 1.4.1.1.1.1
              Sofokles says:

              Brocka povedal, ze otvori skolku na Zatvore (tu staru) + asi ZS obhospodari ZS Atomova, kedze SUT uz nema volne kapacity.

              • 1.4.1.1.1.1.1
                DPH says:

                Veľa ľudí sa chystá spraviť všetko pre to ,aby Bročka už tieto starosti nemal. Dnes vraj stal celý spotený a namosúrený, lebo v noci pršalo a tráva porastie ako divá. Záhradkári sa inak všetci tešili.

        • 1.4.1.2
          Kristian says:

          Podľa toho čo sa deje v Špačinciach, tak deti budú chodiť asi na Borovú.

  2. 2
    Sofokles says:

    Lucron sa jak dusoval, ze najvyssia budova bude 6-7 poschodova a bum 9 poschodove baraky…uz teraz lutujem tych co byvaju na vychodnej a zelenej smerom do pola… 1,5h svetelnych lucov…tma jak v buzni

    • 2.1
      Sofokles says:

      V zone 3 kde su parkovacie miesta pre navstevy?

    • 2.2
      Sofokles says:

      Ok moja chyba 6+1+2 do zeme…

    • 2.3
      kominarik says:

      podla coho si zistil ze budu 9 poschodove baraky? tu pisu najvyssie domy budu mat 6+1 podlazie..

      • 2.3.1
        Mišurko says:

        To je tak, keď niekto nevie, aký je rozdiel medzi slovami „poschodie“ a „podlažie“. Potom sa to rozšíri a človek zrazu od hlásateľky v správach počuje takú hlúposť, ako že medzi TT a BA jazdia dvojposchodové vlaky ;) Alebo si objednám pizzu na prvé poschodie a chlapík ma čaká pri bytoch na prízemí.

  3. 3
    Sofokles says:

    Ako som pisal 6+1+2 do zeme, takze 9 ale 2 su v zemi…to nic nemeni na tom, ze tam bude 1,5h slnecneho svitu…vid dokumenty z enviro

  4. 4
    Ján says:

    čujem sa tomu, kto to kupuje… uzatvorené do U
    bez súkromia, zvýšená hlučnosť… o ničom tieto nové byty

  5. 5
    Vlado says:

    Každý tu len kritizuje, tak ukážte tie vaše mestské čo vybudovalo mesto kde suuuuuuu? Kde sa majú ľudia sťahovať. A ďalšia vec mesto malo o 25000 ľudí viac a nebol problém zo školou a to bolo oveľa viac detí. Ak sa vám nepáči byť kde je málo slnka tak si ho proste nekupujte. Kúpte si ten čo postavilo mesto krásny slnečný z piatimi parkovacími miestami a novoveku poliklinikou a školou čo bude stáť oveľa menej. Každý tu len kritizuje či stadion, či firmy alebo aj developerov. Tak sa na všetko vy…me a bývajme v tých super panelákoch, zvyšné dane a zrušíme cesty nech sú len cyklotrasy……..

    • 5.1
      architekt says:

      Vlado kľud.
      Arboria chce 2500 bytov x 120.000 €/byt = 300.000.000 € = 9,00 miliardy Skk
      Od nás chcú, aby sme znášali všetku občiansku vybavenosť, aby ONI boli bohatí.
      Potom budeš vykrikovať, že na Linčianskej nie je opravený chodník.
      To je všetko.
      Otázka je či budeme takí blbci.

      • 5.1.1
        Mišurko says:

        Slovenské koruny sú už takmer dekádu minulosťou, takže prepočítavanie do nich je len alibizmus. Ale k meritu veci:

        Zoberte si nasledujúci príklad: 2500 ľudí sa združí, kúpi roľu, objednajú si developera (tak, ako si objednávajú aj pri výstavbe domu na kľúč) a postavia si nejaký Arboria park. Výsledok? To isté, o čom sa píše v článku. Rozdielom je len ponuka tlačená dopytom.

        Developer, čo stavia Arboriu de facto riskuje, lebo ide stavať byty a ešte nevie, či mu ich ľudia kúpia. Ale keď sa tam nahrnú ľudia, pôjdu tam dobrovoľne a s tým, že nebudú mať občiansku vybavenosť pod oknami, ale budú musieť za všetkým dochádzať. Mesto bude šťastné, lebo ľudia budú platiť dane a poplatky, z čoho sa budú verejné služby financovať lepšie, ako predtým (výnosy z rozsahu).

        Školy, čo ste spomenuli: v Trnave je niekoľko zavretých základných škôl. OK, sú síce v iných lokalitách a najbližšia je v Jame… ale je normálne, že ľudia z niektorých častí Trnavy museli do škôl dochádzať dlhšie. A bolo to tak aj za komunizmu.

        Pokiaľ viem, tak developer musí zo zákona prispieť do municipálneho rozpočtu. To, ako konkrétne s tým naloží mesto, je už vec mesta. Osobne by som na mieste developera vytvoril aj nejaké priestory na potenciálnu škôlku (v dnešnej dobe by sa to predalo veľmi dobre… a aj by sa s tým veľmi dobre podnikalo), možno aj na nejaké ordinácie, ale to už je jeho vec. A vec dopytu ľudí žijúcich v danej lokalite.

        Chodník na Linčianskej s tým nemá nič spoločné (teda len nepriamo – že by ho malo udržiavať mesto, ak mu patrí, z peňazí nás všetkých… a aj príspevkov developera).

        http://www.trnava-live.sk/2017/11/14/mesto-ziska-do-rozpoctu-nove-zdroje-zastupitelstvo-schvalilo-pre-stavebnikov-poplatok-za-miestny-rozvoj/

      • 5.1.2
        kominarik says:

        to je take male typicky slovenske rozmyslanie, oni zarobia a ja chudak musim znasat nasledky.
        ked uz tu places nad „stratami“ mesta kvoli developerovi, tak skus pocitat.

        dan z nehnutelnosti (z bytov, garazi, obchodov, sluzieb) – daj si metre stvorcove cca 115 000 byty a vybavenost + cca 20 000 parkovacie miesta x 0,232 eura za meter a vyjdu ti desiatky tisic eur pre mesto kazdy rok.

        developer plati kazdy rok dan za pozemky kym nedokonci, developer plati poplatok za rozvoj – dokopy desiatky tisic eur rocne + jednorazovo.

        hovoris ze tam bude 2500 bytov, pocitajme teda aai 7500 obyvatelov. mesto dostava rocne cca 330 eur od statu podiel z dane fyzickych osob na obyvatela, to mame skoro 2,5 miliona eur rocne len za ludi z arboria 2.

        keby tie (alebo ine) byty neboli, ludia sa do trnavy nepristahuju alebo odstahuju = pre mesto velky minus.

  6. 6
    architekt says:

    Mišurko super – konečne debata k veci a nikto nikomu nenadáva :)

    Ak sa 2500 ľudí združí nemajú právo obmedzovať svojou činnosťou ďalších 5,3 mil

    Každý podniká na svoje riziko – to je základ podnikania. Nikto im nekáže aby stavali. Úrady sú na to, aby odborne posúdili vhodnosť investície – výstavby a zadali podmienky, ktoré nebudú obmedzovať ostatných občanov.
    Mesto nebude šťastné, lebo bude musieť riešiť vzniknuté problémy na úkor iných požiadaviek.

    Školy – treba serióznu analýzu napr na Prednádraží nestačí kapacita ZŚ K. Mahra a bude sa musieť „spojazdniť“ ZŠ Mozartova ( našťastie je dosť detí )

    Škôlka tam údajne je, ale bavíme sa o vyššom stupni – ZŠ.
    Poliklinika s obvodnými lekármi nemôže byť až taký problém. Treba to vydupať.

    Nič sa nebojme treba na nich zatlačiť !

    • 6.1
      Mišurko says:

      Prečo by sme si tu mali nadávať? Kľudne s Vami aj na pivo zbehnem, ale najskôr až v piatok večer, vtedy ma pani manželka pustí :)

      A k tomu nadávaniu: anonymne sa každému ľahko nadáva, ale keby prišlo k nejakej konštruktívnej debate, väčšina by sa nadávania zdržala. Z pohodlia stoličky a bez pozerania sa do očí sa komunikuje vždy najľahšie.

      K združovaniu a obmedzovaniu: ak je všetko podľa zákonov, tak to právo majú. A dokonca sused musí strpieť niekedy aj hlasnú hudbu iného suseda počas dňa (bol jeden prípad, kedy bola hudba súdom zakázaná, lebo hrala často a účelom bolo znepríjemniť život susedom, ale to je extrém).

      Aby ste si nemysleli, že som proti územnému plánovaniu. To nie. Ale ten projekt Arborie sa mi nezdá až taký divoký v porovnaní s inými projektami. No súhlasím s vami: zamýšľať sa treba. Ale ak to tak budú tí kupujúci chcieť, asi sa s tým nebude dať moc hýbať, ak je ti v medziach a ak to mesto schváli(lo).

      ZŠ: 500m vzdušnou čiarou je ZŠ a MŠ Nám. Slov.uč.tovarišštva (práve som pozeral). Inak čo mám známych v Arborií I., tak sú tam aj rozvedení, starší… čiže nielen mladé rodiny s očakávaným prírastnom detí.

      Ale zas čo som pozeral ordinácie, tak bieda. Parkovisko pred poliklinikou je dlhodobo vyťažené: dnes som odtiaľ odchádzal o ôsmej a už svietlio „Obsadené“. No všimol som si, že doktori sa usádzajú aj v bývalých Telekomunikáciach. Ale keď sa postaví nová poliklinika na Zátvore, bude dosť zamestnancov, keď už teraz hlásia podstavy doktorov?

      Mne ako obyvateľovi bytovky pri daňovom by sa najviac páčilo, keby dalo mesto zákaz vjazdu nerezidentom do dvora, ktorým sa nechce zaplatiť 20 centov parkovné za dve hodiny (prvá je zdarma). Lebo teraz parkujem niekedy až pri zimáku. Keď nemusím mať plné ruky, tak mi prechádzka nevadí… Nuž, musím sa rozhýbať a zatlačiť aj ja :)

  7. 7
    Tim says:

    Počty bytov a budúcich obyvateľov pre obytný súbor Zátvor II (priestor medzi Veternou, Východnou a Piešťanskou ulicou ) sú mestu známe minimálne už 10 rokov (viď napr.schválené Urbanistické štúdie z roku 2008 http://www.trnava.sk/sk/clanok/urbanisticke-studie-2008 ).

    O to nepochopiteľnejšie vyznieva skutočnosť, že mesto sa zbavilo dvoch najbližších školských objektov, a síce previedlo rozostavanú základnú školu Na Hlinách na VÚC pre gymnázium a Základnú školu V jame prenajlo UCM.

    Pritom Základná škola na Námestí SUT nestíha pokryť dopyt už dávnejšie.

    Na jeseň pred komunálnymi voľbami budú mať „zabehnuté“ politické strany, resp. ich kandidáti čo vysvetľovať.

    Nedajme sa potom opiť balónikom s cukrovou vatou a skákacím hradom.

    • 7.1
      Feri says:

      Veď vieme kto vládol v roku 2008.Lotri z KDH.Vyššie záujmy. ..Volič nestrapnuj sa,neviem či kolabuje,ale dobre.

    • 7.2
      Takto says:

      Školu V Jame má za ušami Michelin. Osobne som sa zúčastnil stretnutia s občanmi v škole V jame, kde odrbával ľudí vo veľkom štýle – vraj školu nikomu dávať nebudú. O pár mesiacov to bolo spečatené, škola bola už nie V Jame, ale V Rici.

  8. 8
    volič says:

    A poslanec Fúzak sa k tomu ako vyjadril ?
    Asi je mu jedno, že táto jeho zóna skolabuje.
    Možno sa pripravuje na komunálne voľby, robí si make up a nevenuje sa tejto dôležitej problematike, alebo rozdáva dotácie športovcom z našich daní.

  9. 9
    Jarda says:

    Poslanec Fuzák sa vytratil z diskusií, lebo:
    – pochopil, že všetky tieto diskusie sú len mlátením prázdnej slamy a strácaním
    času, lebo realita je niekde úplne inde
    – odborne diskutuje ďalej pod zmenenou identitou
    – dal na názory skúsenejších, že svojou niekedy až nemiestnou aktivitou robil sebe a vedeniu LT pred blížiacimi sa voľbami tzv. medvediu službu
    Čo je správne ?

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.