reklama

So zámerom veľkého obytného súboru Prúdy sa bude môcť čoskoro zoznámiť aj verejnosť

Developer novej obytnej zóny za areálom Lokomotívy vypracoval v máji 2019 na základe pripomienok úradov a inštitúcií v schvaľovacom procese správu o hodnotení pripravovaného zámeru veľkého obytného súboru Prúdy. V lokalite Prúdy má vzniknúť 19 bytových domov a 8 kombinovaných objektov s funkciou služieb – nebytových priestorov, apartmánov a bytov. Prvé stavebné práce plánujú odštartovať v roku 2020.

Správu o hodnotení navrhovanej činnosti doručila developerská spoločnosť Terra Trnavia Ministerstvu životného prostredia SR 17. mája 2019. Správu obdržia rezortné orgány, povoľujúce orgány, dotknuté úrady a inštitúcie, ako aj mesto Trnava.

Trnavská samospráva zverejní všeobecne zrozumiteľné záverečné zhrnutie, umožní verejnosti do správy nahliadnuť, umožní dávať pripomienky a pripraví aj verejné prerokovanie predloženého zámeru.

Obytný súbor Prúdy je situovaný v rovnomennej lokalite vymedzenej územným plánom na hromadnú bytovú výstavbu a plochy parkovej výsadby.


Vizualizácia: Terra Trnavia / Cakov & Partners

Riešené územie obytného súboru Prúdy s výmerou 11,14 hektára je zo severnej a východnej strany ohraničené ornou pôdou využívanou na poľnohospodárske účely. V budúcnosti na základe územnoplánovacej dokumentácie mesta Trnava je zo severu územie vyhradené pre plochy parkov a z východu má pokračovať výstavba obytných súborov.

Z južnej strany je dotknutá lokalita ohraničená komunikáciou na Koniarekovej ulici a zeleným pásom, ktorý územie oddeľuje od areálu ŽOS. Na západnej strane územie susedí s obytnými domami Koniarekova a športovým areálom Lokomotíva s areálom kúpaliska a s navrhovaným lesoparkom, ktorý bude súčasťou sídelnej zelene.

Obytný súbor Prúdy bude pozostávať z troch typov funkčných blokov – viacpodlažnej zástavby bytových domov, polyfunkcie a parkových plôch.

Jednotlivé bloky sú rozdelené hlavnou komunikáciou bulvárového typu.

Na severe územia bude navrhnutá samostatná budova občianskej vybavenosti, v ktorej bude po dohode s mestom umiestnený dom pre seniorov alebo materská škola. Budova bude predstavovať jedno až dvojpodlažný objekt s plochou strechou s kapacitou pre 80 osôb.

Vizualizácia: Terra Trnavia / Cakov & Partners

Investor navrhuje celkom 19 bytových domov a 8 kombinovaných objektov s funkciou služieb – nebytových priestorov, apartmánov a bytov. Zámer počíta s realizáciou 5-podlažných objektov s jedným ustúpeným podlažím a šikmou strechou a 8-podlažných objektov s plochou strechou.

„Realizáciou zámeru dôjde k vybudovaniu nového moderného komplexu pre širšie vrstvy obyvateľstva so širokou ponukou plôch pre bývanie s doplnkovou funkciou občianskej vybavenosti. Navrhovaný obytný súbor je v plnom rozsahu v súlade s Územným plánom mesta Trnava,“ konštatuje predkladateľ zámeru.

Developer vypracoval pre posudzovací proces aj dopravnú štúdiu, posudok klimatických podmienok pre výstavbu, svetelnotechnický posudok ako aj akustickú štúdiu.

Cestné napojenie riešeného územia je plánované v dvoch bodoch. Hlavné napojenie obytného súboru bude plánovaným predĺžením nedokončenej cestnej komunikácii na Spartakovskej ulice, kde vznikne okružná križovatka, a druhé napojenie bude na juhu pozemku z komunikácie III/1279 na Koniarekovej ulici.

Okružná križovatka Spartakovská – Sasinkova má mať priemer 44 metrov. Druhá okružná križovatka bude vybudovaná na začiatku obytnej zóny v smere od Spartakovskej s priemerom 34 metrov.

Pozdĺž celej komunikácie medzi Spartakovskou a obytným súborom bude vybudovaný cyklochodník. Šírka jazdných pruhov pre autá je navrhnutá na 4,5 metra.

Križovatka na Koniarekovej ulici má byť styková, dôjsť má k rozšíreniu existujúcej miestnej zbernej komunikácie. V rámci úprav je navrhnutý na hlavnej komunikácii – ceste III/1279 odbočovací pruh vľavo aj vpravo, a taktiež sú odbočovacie pruhy navrhnuté aj na vedľajšej komunikácii. V rámci ochranného tieňa pruhu pre odbočenie vľavo na protiľahlom ramene bude zriadený v oblasti priechodu pre chodcov fyzický ostrovček.

Križovatku bude možné v prípade potreby prebudovať na svetelne riadenú.

Do zóny má premávať aj linka Mestskej autubusovej dopravy.


Obrázok kliknutím zväčšíte

Spoločnosť Terra Trnavia navrhuje v zóne vybudovať do 1900 parkovacích miest, z toho viac ako 1350 bude v podzemí. Počíta sa tiež so zriadením približne 375 odstavných stojísk pre bicykle.

Predpokladaný počet novopostavených bytov a apartmánov v zóne Prúdy je 1300, z nich najviac má mať rozlohu do 60 metrov a do 90 metrov štvorcových. Minimálnu časť tvoria apartmány s výmerou nad 90 metrov štvorcových.

Developer počíta aj s veľkými plochami zelene, parkovými úpravami a zelenými strechami na všetkých objektoch.

Predpokladané náklady na výstavbu projektu odhaduje investor na takmer 160 miliónov eur. Realizácia by mala prebiehať postupne v rokoch 2020 až 2028.

Ulož ako PDF
Napísal 21. mája 2019 10:18. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

26 komentárov pre “So zámerom veľkého obytného súboru Prúdy sa bude môcť čoskoro zoznámiť aj verejnosť”

  1. 1
    Tim says:

    Viac k zámeru:

    Úradný oficiálny dokument (podrobné materiály): https://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/obytny-subor-prudy-trnava

    Zhrnutie trochu z iného pohľadu: https://www.asb.sk/architektura/bytove-domy/nova-obytna-stvrt-v-trnave

  2. 2
    TT says:

    Nie su tam vidieť plochy na šport ? Písalo sa tu o predlžení kupaliska ?
    Aká bude podpora tohoto investora do mladežníckeho športu v meste ?
    Alebo ideme budovať Petržalku 2 ?

  3. 3
    Prdy says:

    Príde prednášať architekt Cyprus rodák z Cyprusu s trvalým bydliskom v schránke
    Má problémy s plynnatosťou preto bol určený na Prdy.
    Ide sa budovať Trnavažalka. Byty z výhľadom na mega skládku budú za príplatok a budú iba pre vyvolených. No nedaj úver na 30 rokov.
    Ma zabilo že tam bude aj autobus. Tibi práskne arivederči zase 500.000 a potom arivederči.

    • 3.1
      Amater says:

      Nie je dosť čo smrdí skládka, ešte aj ty ideš pridáš..V zmysle hesla všetko zlé ja na niečo dobré navodím túto idylku.Spoza skládky vychádza slnko a budí baču a ovečky, ktoré so zvoncami jemne budia občanov Prdov. Rozľahlé zatrávnené kopce skládky poskytujú šťavnatú, výdatnú pašu a Nero s Laktibradom môžu konečne vykázať ekologické kosenie fungujúce aj keď prší. Bača s večerníčkovým psíkom za príplatok návštevám zahrá na fujare aj syrom ponúkne. Takže aj priplatíte hlavne tí ktorým daný obraz bude pripomínať rodný kraj. Plánovaná spaľovňa s výrobou el. energie, ktorá môže byť naprojektovaná so siluetou Bratislavského hradu, aby záujemcovia boli z čo najširšieho okolia. Zlá správa je že kontaminovaného igelitu určeného na prioritné spaľovanie v danom zariadení bude nedostatok aj keď už na Slovensku daný druh materiálu spaľujeme. Nákladné vlaky prichádzajúce z Apeninského poloostrova, využívajúc kontakty na Slovensku zvážajú materiál na energetické zhodnotenie, z EÚ.

  4. 4
    erik says:

    ta doprava vyzera ze bude prioritne smerovana na spartakovsku,tam su kruhace,pripojenie na koniarekovu len klasicka odbocka,takze ranne napory bude muset zvladat spartakovska?vyzera to zaujimavo len co z tej vizualizacie bude aj v reale zelene strechy, parky…drzim palce

    • 4.1
      www says:

      Co sa Spartakovskej tyka,je na to predurcena.Drzim place kazdemu novemu projektu,ktory posunie Trnavu dopredu.Ked sa nebude stavat v Trnave,bude sa stavat v inych mestach.Sme krajskym mestom,nie hipsterskou osadou.

  5. 5
    Stan lee says:

    Presne ako Arboria. Model predaja zabalime lajno do celofanu a je to nadhera…
    Ak chce developer stavat a ma krasne vizualizacie oklia, tak ako podmienku trrba dat najprv go okolie a potom beton a 2000e za m2

    • 5.1
      SpecialThumb says:

      Myslim ze Arboria je fajn, az na nie uplne dotiahnute parkovanie co malo byt kompletne pod zemou a nadimenzovane na viac aut nez realne tam je bytov.

  6. 6
    Mrakodrap says:

    Na 11 ha sa postaví celkom 27 budov, prečo sa nezačne v TT ťahať výstavba do výšky, napr. 27 poschodové budovy alebo viac tak ako sa to už realizuje v Bratislave a ušetrená pôda sa môže využiť na les, park, väčšie oddychové zóny.
    Eurovea II. tam je tuším 90 poschodová obytná budova, celkovo tento projekt zaberá 90 000m2, čiže pri takomto podobnom projekte by sa ušetrilo 20 000m2 na zeleň,park a pod. Ale tento projekt je inak nastavený, ušetrilo by sa ešte viac pôdy.

    • 6.1
      www says:

      Suhlas.Kedy sa aj v Trnave zacnu stavat vyskove budovy?

      • 6.1.1
        MiRo says:

        Keď Bročkovci vyštípu Billu na Spartakovskej, bude tam pre developera, ktorý sa tam už tlačí, priestor na vystavanie polyfunkcie, ktorá pôjde do výšky. Zároveň mu pripadne aj mestské parkovisko. Tak, ako pripadlo Duposu na Starohájskej pod lávkou. Na Družbe je teraz o 22 parkovacích miest menej. Ďakujeme!

  7. 7
    Parva Roma says:

    Nooo…na takom Kočišskom by mohli byť tie mrakodrapy.

  8. 8
    dido says:

    zelene strechy… presne ako ta na CITY ARENE

  9. 9
    Pepepet says:

    Áno, napojte to na už teraz nezvládajúcu Spartakovskú-Clementisovú.
    Koniarekova Bernolákova s vypustom pri sladovniach koniec.
    Koniarekova sasinkova prepoj na “kruhák” na clemetsisovu koniec.
    Kruhak na zavarskej … sranda Nech idú po obchvate…a vsetko bude zvládať kruhák na bucianskej pri vodarni prepoj na tesco…
    Prepojte to ešte za kúpaliskom na slottu, nech to máte komplet…

    Som za rast Trnavy, ale nie týmto štýlom BA nahulákať všetko na kopu, však ludia to prekusnú…

    A byty dať len tým, čo majú trvalý pobyt v Trnave a 10 rokov budú nadalej mať…
    A žiadne služobné autá, z iných miest, a firemné dodávky…

  10. 10
    skola a skolka says:

    Skola a skolka? Zdravotne stredisko? 1300 bytov, to moze byt od 1300 do 5200 ludi, cca 300 deti. Ale to mesto vybuduje ze? Lebo teraz konecne zistuje, ze existujuce ledva stacia. Lekarov mame tiez uplny dostatok. Az tolko, ze o 13 je vacsina ambulancii na poliklinike prazdnych. Jaj, to preto, lebo od 4 od rana sa stoji na casenky…….O doprave sa uz neoplati nic pisat. Asi len tolko, ze sa tu buduje plno novych bytoviek a obytnych suborov a stale klesa pocet obyvatelov Trnavy. Ked klesa pocet obyvatelov, pre koho sa to vsetko stavia?

  11. 11
    jano says:

    Problém je ten, že prvý developer to pekne nakreslí, potom to predá, ďalší to predá,… a posledný, ktorý to bude realizovať, to úplne očeše
    Takže 0 áut bude v podzemí, 0m2 zelených striech, žiadna škôlka, škola a podobné “user Friendly” veci vypadnú v závere
    nehovoriac, že pozemky určené na občiansku vybavenosť predajú špekulantom, ktorý sa to budú snažiť predať zase na byty :)
    ale veď to je úplne normálne

  12. 12
    jojo says:

    Predlženie Spartakovskej ul. je riešené úzkou dedinskou cestičkou. Škoda.

    • 12.1
      Ivan says:

      Neviem, čo sa tu vzrušujete nad Spartakovskou resp.jej predĺžením. V územnom pláne je to plánované už dávno ako hlavná výpadovka smer Zavar a obchvat. Napojenie na obchvat a prejazd smer Zvar má byť riešené mimoúrovňovou križovatkou a tým vyriešiť súčasný kritický bod na obchvate – križovanie s cestou z mesta-Zavarskej a cesty na Zvar/Prílohy.
      Vzhľadom na tento fakt súhlasím s názorom uvedeným vyššie, že to je naprojektované ako “dedinská” cesta. Táto komunikácia má na to, aby sa stala dôležitým napojením nielen plánovaného sídliska, ale aj veľkej časti Družby a mesta ako takého. Výstavba by mala byť podmienená dobudovaním celého predĺženia až na po obchvat vrátane toho mimoúrovňového križovania obchvatu. Aj v priestore medzi Zavarskou a týmto predĺžením je už spracovaných viac investičných zámerov, takže celá oblasť by sa mohla dočkať veľmi výrazného a významného rozvoja. Ako kľúčovú podmienku rozvoja však vidím práve realizáciu napojenia Spartakovskej na obchvat. Bolo by vhodné združiť prostriedky. Tu by možno mohli prispieť aj poisťovne, vzhľadom na množstvo dopravných nehôd, ktoré vznikajú na súčasnej križovatke so Zavarskou.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.