reklama

Príklad Učiacej sa Trnavy inšpiruje aj ďalšie slovenské mestá

Trnava je už dva roky mestom, ktoré je členom Globálnej siete učiacich sa miest UNESCO. O tom, čo tieto dva roky priniesli a akým výzvam vzdelávanie čelí, bola konferencia Učiace sa mesto, ktorá zároveň otvorila priestor na stretnutia a networking aktérov vzdelávania.

Účastníci konferencie sa mohli dozvedieť o realizovaných aktivitách v rámci projektu Učiaca sa Trnava, ktoré priblížil Michal Koricina (OZ Lifestarter).

Projekt má za sebou bohatú sériu podujatí zameraných na rozvoj učiteľov, seniorov, detí a mládeže. Doslova vytiahol učenie sa z inštitúcií na ulicu, čoho najživším príkladom je festival Učiaca sa Trnava. Dôležitou súčasťou tohto projektu je práve prepojenie jednotlivých vzdelávacích organizácii v regióne, ktorých spolupráca ešte lepšie reflektuje potreby v školskom a edukačnom prostredí.

FOTO: Adam Rábara

Byť učiacim sa mestom v sieti UNESCO je určitou prestížou.

Trnava je skvelým príkladom raketového vzostupu s potenciálom stať sa učiacim sa mestom svetového významu. Aj v tomto duchu sa niesla diskusia s hosťkami Evou Nemčovskou (viceprimátorka Trnavy), Denisou Frelichovou (generálna tajomníčka Slovenskej komisie pre UNESCO), Martou Jendekovou (AINova), Máriou Bednárikovou (Učiace sa mesto Bratislava), ktoré hodnotili význam budovania učiacich sa komunít a ich dopad na spoločnosť.

Sieť učiacich sa miest UNESCO otvára príležitosti pre medzinárodné spolupráce a inšpirácie. V tomto kontexte sa prihovorila holandská veľvyslankyňa v SR J.E. Gabriella Sancisi, ktorá predstavila príklad dlhoročnej tradície učiacich sa miest v Holandsku.

O tom, že je dôležité nielen vedomosti mať, ale ich aj premieňať na akciu boli diskusné stoly ku konkrétnym témam. Účastníci mali možnosť debatovať o vzdelávaní mládeže a učiteľov, o práci so seniormi, o zelených zručnostiach, marketingu vzdelávania a následne hľadať konštruktívne riešenia pre vzniknuté otázky. Podnety, ktoré z debát vyplynuli, môžu byť podkladom pre jednotlivcov a v ideálnom prípade pre celé kolektívy.

FOTO: Adam Rábara

Dôležitou témou je bezpečnosť na školách a v iných vzdelávacích inštitúciách, ktorej sa venoval samostatný blok. Turnikety a ozbrojení SBSkari problémy s bezpečnosťou neriešia. Ideálnou prevenciou je práca s kolektívom žiakov a angažovanie odborníka.

Toto a omnoho viac o téme predstavili hostia Martin Královič (expert na bezpečnosť) a Marek Madro (psychológ, IPčko).

Vplyv na formovanie učiacich sa komunít majú aj ďalšie úspešné projekty. Na konferencii sa predstavila Jana Chynoradská (Learn and Lead Innovation, s. r. o.) s nástrojom KNOWLO, Baterkáreň s témou zelených zručností, FILIA s problematikou formovania charakteru vo vzdelávaní a Trnavské klubovne s programom zmysluplného trávenia voľného času mládeže.

Organizátori podujatia – OZ Lifestarter spolu s partnermi podujatia Mestom Trnava, Slovenskou komisiou pre UNESCO a AINova – veria, že konferencia splnila cieľ a stala sa vhodnou platformou pre stretnutia, inšpirácie a začiatky spoluprác, ktorých výsledky prinesú inovácie do vzdelávania a ktoré budú môcť zhodnotiť opäť o rok či dva.

Adriána Klincová
OZ Lifestarter

FOTO: Adam Rábara

Ulož ako PDF
Napísal 23. apríla 2024 13:14. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.