reklama

For those who revel in the thrill of gambling, the article provides an enticing overview of 1Win, an online casino that seems to cater to every whim of the enthusiast. From the vast selection of games, including slots, poker, and roulette, to the adrenaline-pumping sports and esports betting options, it's a gambler's paradise. The convenience of swift deposits and withdrawals adds to the allure, ensuring that the action never stops. The welcome bonus, a whopping 500% on the first deposit, is a cherry on top, significantly enhancing the betting power right from the start. 1win Casino stands out not just for its game variety but for its commitment to security, backed by a Curacao license. This combination of entertainment, convenience, and trustworthiness makes it a standout choice for seasoned players looking for a new arena to test their luck and strategy.

J'ai récemment lu un article sur Cheri Casino et, en tant que novice dans le monde du jeu en ligne, j'ai trouvé cela très instructif. Le processus d'inscription semble simple et sécurisé, nécessitant des informations vérifiables, ce qui me rassure quant à la protection de mes données personnelles. Ce qui m'attire particulièrement, c'est la variété des jeux proposés. Savoir que je peux choisir parmi plus de 800 jeux, y compris des machines à sous et des jeux de table, rend ce casino particulièrement tentant. cheri-casino.fr mentionne aussi la compatibilité mobile, ce qui est un grand plus pour moi car j'utilise souvent mon smartphone pour me divertir. Les promotions hebdomadaires et le bonus de bienvenue sont attrayants, bien que je doive admettre que je suis un peu intimidé par les exigences de pari. Cependant, l'article a éveillé mon intérêt et m'a donné envie d'explorer davantage le monde des casinos en ligne.

Having no prior experience with online betting, I was intrigued by the review of 4rabet. The platform's emphasis on being user-friendly and offering a variety of betting options makes it seem like a welcoming place for beginners like myself. The fact that it caters specifically to the Indian audience, with a focus on cricket, adds a local flavor that I appreciate. The review also touches on the app's extensive sports selection and casino games, which suggests that there's plenty to explore beyond just betting on sports. What's more, the mention of bonuses and promotions gives the impression that 4rabet values its users and looks to enhance their experience wherever possible. It's reassuring to read about the platform's dedicated customer support, highlighting their commitment to user satisfaction. For anyone curious about online betting but unsure where to start, the article on 4Rabet India seems like a helpful resource.

Stredoškoláci z Trnavy vyrážajú na preteky v úspornej jazde Shell Eco-marathon hneď s dvoma vozidlami

Študenti Strednej priemyselnej školy dopravnej v Trnave idú opäť na preteky v úspornej jazde Shell Eco-marathon. Ich tím sa už tradične volá Dopraváci. Tento rok však majú veľkú novinku – nové želiezko v ohni v podobe vozidla v kategórii Urban Concept, čo sú vozidlá, ktoré sa podobajú na tie z bežnej cestnej premávky. Toto nové vozidlo stavali študenti 2 roky. Spolu so stovkami študentov z Európy a Afriky sa budú snažiť prejsť čo najviac kilometrov na jeden liter paliva alebo jednu kilowatthodinu elektrickej energie. Preteky budú 19. až 24. mája vo francúzskom Nogare. Rekord školy z minulých rokov je 222 km/1 kWh s vozidlom prototyp na batériový pohon.

Shell Eco-marathon sú preteky v úspornej jazde, v ktorej študentské tímy zo stredných a vysokých škôl navrhujú a zostrojujú vozidlá, ktorých cieľom je prejsť čo najviac kilometrov na jeden liter paliva či jednu kilowatthodinu elektrickej energie. Preteky umožňujú študentom technických škôl a univerzít predstaviť svoje vízie o tom, ako by mohla vyzerať budúcnosť mobility v mestách.

„Veľmi ma teší každý rok stretnúť študentov zo Strednej priemyselnej školy dopravnej v Trnave a vidieť, ako za rok svoje vozidlo inovovali, ako progresívne uvažovali nad tým, ako prispieť k udržateľnej doprave. Preteky sú dôkazom toho, že školy a univerzity sú miestom pre inovatívny výskum a sú dôležitým článkom v debate o budúcnosti energií či dopravy,“ vysvetľuje Jarmila Gurská, generálna riaditeľka spoločnosti SHELL Slovakia.

FOTO: Lenka Kandrava

Študenti zo Strednej priemyselnej školy dopravnej v Trnave sú už stálicou v týchto pretekoch. Tento rok však majú veľkú novinku a na štart pretekov sa postavia hneď s dvoma tímami, a teda aj vozidlami – pôvodným prototypom na batériový pohon a aj s novým vozidlom v kategórii Urban Concept na klasický benzínový pohon.

V tejto kategórii sa vozidlá viac podobajú na klasické autá z bežnej premávky. Študenti z Trnavy, Dopraváci, sú prvým tímom zo Slovenska, ktorý má vozidlá v oboch hlavných kategóriách pretekov. Študenti idú do Francúzska s dvoma tímami po 6 študentov.

Vozidlo prototyp na batériový pohon

Vozidlo je celé z karbónu a váži 29 kg. Má opäť tri kolesá, nový motor je kartáčový, umiestnený samostatne na ráme vozidla a je napájaný 36 V lítiovým akumulátorom. Oproti minulému roku má nový systém pohonu s použitím gumových remeňov a ozubených kolies navrhnutých a vytlačených na 3D tlačiarni.

Vozidlo Urban Concept na benzínový pohon

Ide o auto mestského typu s technickými systémami pre prevádzku na bežných cestách (má svetlá, brzdy, smerovky, výstražné svetlá a podobne). Je postavené zo železných profilov hranatého prierezu, plášť je vyrobený zo sklolaminátu, kolesá sú motocyklové 17-palcové, brzdový systém je hydraulický dvojokruhový, pohon vozidla zabezpečuje spaľovací benzínový 4-taktný jednovalcový motor s objemom 90 cm3.

Vozidlo váži približne 150 kg a tvar karosérie je replikou historického vozidla, je jednomiestne a dosahuje rýchlosť až 50 km/h. Tím toto auto konštruoval 2 roky.

FOTO: Lenka Kandrava

„Sme hrdí na to, že tento rok sme sa na preteky kvalifikovali s dvoma vozidlami. Bola to výzva, pri ktorej sme sa mnoho naučili. Okrem tímovej práce a cieľavedomosti sme sa naučili aj novým technickým zručnostiam. Veríme, že tak ako posledné roky, aj tento sa nám podarí prekonať náš rekord,“ hovorí Peter Klas, kapitán študentského tímu Urban Concept.

Študenti z Trnavy sú naozaj ostrieľaní a na pretekoch ich nič neprekvapí. Minulý rok sa im napríklad na súťaži rozpadlo ozubené hnacie koleso, ale rýchlo si vyrobili protézu a mohli súťažiť ďalej.

Pretekov sa zúčastní takmer 120 tímov z 25 krajín Európy a Afriky. Súťažiť budú v troch kategóriách: prototypy, Urban Concept, vozidlá, ktoré sa vo väčšej miere podobajú autám v bežnej premávke, a autonómne vozidlá. Študenti si môžu vybrať spaľovák (benzín, diesel, etanol), vodík alebo elektrický pohon. Trnavskí študenti budú súťažiť v kategórii prototypy s elektrickým pohonom a Urban Concept s benzínovým pohonom.

„Zručnosti, ktoré bude pracovný trh vyžadovať sa dynamicky menia. Naša škola neustále hľadá projekty, ktoré študentov čo najlepšie pripravia na budúce požiadavky. Shell Eco-marathon ponúka skvelú príležitosť, aby študenti rozmýšľali nad tým, ako bude vyzerať doprava budúcnosti a ako oni sami môžu k nej prispieť dnes a ako k nej budú vedieť prispieť v čase, keď vstúpia na pracovný trh,“ vysvetľuje prínos pretekov Shell Eco-marathon Ing. Peter Papík, riaditeľ Strednej priemyselnej školy dopravnej v Trnave.

Okrem študentov z Trnavy na preteky vyrážajú aj študenti zo Strojárskej fakulty Technickej univerzity v Košiciach. Tí sú historicky najstarším slovenským tímom v pretekoch. Tento rok oslavujú 30. výročie od prvých pretekov, ktorých sa zúčastnili v roku 1994. Aj tento rok stavili na vozidlo v kategórii prototypy na benzínový pohon.

Ulož ako PDF
Napísal 16. mája 2024 13:58. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.