reklama

Stredoveká prešovačka prinavráti Trnave obdobie slávnej vinárskej histórie

V piatok 6. septembra sa nádvorie trnavskej radnice premení na autentickú Stredovekú prešovačku.

Prešovanie hrozna so všetkými činnosťami, ktoré k nemu patria, hrané scénky zo života trnavských vinárov, dobová hudba, stretnutie s historikom a degustácie vína prinesú návrat do minulosti v pravej stredovekej atmosfére.

Tradícia vinárstva a vinohradníctva má v regióne Trnavy a okolitých obcí ako sú Suchá nad Parnou, Ružindol, Smolenice a ďalšie dávne korene.

Mesto Trnava oslavuje napríklad v tomto roku významné výročie – 775. rokov od udelenia titulu slobodného kráľovského mesta. História u prvého slovenského mesta vôbec, ktoré tento titul od vtedajšieho uhorského kráľa získalo, hovorí, že kráľ týmito výsadami Trnave už len potvrdil, už pred tým vysoko významný a rozvinutý obchod s vínom.

presovacka

Zatiaľ je vo všeobecnosti menej známe aj to, že to boli v minulosti práve Trnavčania, ktorí vlastnili veľké množstvo vinohradov v oblasti dnešnej Rače, Pezinka, Modry, či Svätého Jura.

V okolí Trnavy takmer neexistovala obec, ktorá by nemala vinohrady. Stredoveká Trnava a okolie sa tak radila medzi najväčšie vinársko-vinohradnícke centrá v Uhorsku.

Obdobie slávnej histórie trnavského vinohradníctva a vinárstva sprevádzali časté spory ohľadne poplatkov medzi Trnavčanmi a zemepánmi, vysoké príjmy z predaja vína prúdiace do mestskej pokladnice, či výčiny množstva študentov vtedajšej Trnavskej univerzity v miestnych vinohradoch.

Piatkové historické podujatie Stredoveká prešovačka začína 6. septembra o 17. hodine a potrvá do 22. hodiny. Organizuje ho oblastná organizácia cestovného ruchu Trnava Tourism v spolupráci so skupinami stredovekého života a šermu z Trnavy.

Na nádvorí radnice čaká na návštevníkov príchod vinohradníkov z viníc s úrodou, historické prešovanie, veselá zábava, súťaže s vinárskou tematikou, hrané scénky zo života miestnych vinárov a vinohradníkov, rozprávania a dobové exponáty o vinárskom remesle a dobová hudba. Nebudú chýbať ochutnávky vín zo súčasných vinárstiev z regiónu zastrešené skvelými značkami a ich kvalitou.

V dnešnej dobe existuje množstvo ochutnávok vín či vínnych ciest. A hoci sa tešia vysokej popularite, už dlhšiu dobu neprinášajú návštevníkom novšie koncepty a prezentácie vína. Našim úsilím je preto pripraviť akciu, ktorá svojim program nekončí len pri ochutnávke vín, ale poskytuje komplexný zážitok – či už v podobe množstva informácií o histórii vinárstva v regióne alebo scénok či kulinárstva,“ poznamenal spoluorganizátor podujatia Martin Tibenský.

Ako doplnila výkonná riaditeľka Trnava Tourism Petra Blažejová: „Trnava Tourism ako marketingová centrála pre turizmus regiónu mesta Trnavy a okolia – obce Smolenice, Suchá nad Parnou, Špačince, Ružindol a Jaslovské Bohunice plánuje z tohto podujatia vytvoriť typickú regionálnu tradíciu a aj touto formou pozývať do nového turistického regiónu TIRNAVIA záujemcov o vinársky turizmus„.

Vstupenky na podujatie si môžu záujemcovia zakúpiť v Turistickom informačnom centre Trnava Tourism v mestskej veži denne od 10. do 18. hodiny.

Dospelí zaplatia 2 eurá, vstupné pre deti do 15 rokov je 1 euro.

Informácie o podujatí získate aj na adrese info@trnavatourism.sk.

Ulož ako PDF
Napísal 3. septembra 2013 15:54. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Pozvánky, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

7 komentárov pre “Stredoveká prešovačka prinavráti Trnave obdobie slávnej vinárskej histórie”

  1. 1
    Kika says:

    Zaujímavé! Ideme na to! :)

    Thumb up 1 Thumb down 0

  2. 2
    ttss says:

    tohto by som sa rád zúčastnil :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. 3
    Palko says:

    Okrem tejto akcie mam dojem, ze trnava tourism je len na propagaciu sukromnych vinarskych podnikov (aj z penazi mesta, tzn. aj z nasich dani). Preco nehladaju aj dalsie moznosti, ktore by prilakali turistov? Preco nepropaguju skvele akcie ako bolo dobyjanie trnavy? Blizi sa Tradicny jarmok, to nestoji ani za zmienku na webe tourism organizacie? Preco nemaju nejake aktivity pre turistov, napr. okruh po kostoloch, ale navstevy niektorych pivnic pod kostolmi a pod.?

    Tiez by ma zaujimalo za co su plateni zamestnanci tejto organizacie. Na svojom webe nemaju o tejto svojej akcii ani zmienku. Nevidim ziadne aktivity tejto organizacie. Vidi niekde potencionalny navstevnik TT co tu moze este vidiet, zazit?

    Pytam sa preto, aky vyznam ma tato organizacia pre navstevnikov a obyvatelov mesta?

    Moze pani riaditelka spravit na webe trnava tourism nejaky sumar co tato organizacia uz urobila a ako pomohla zviditelnit mesto? Uvital by som aj cisla o kolko sa ich prispenim zvysil pocet navstevnikov. Ceresnickou na torte by boli pozitivne referencie spokojnych navstevnikov, ale aj hotelierov a pod.

    Thumb up 18 Thumb down 0

  4. 4
    Palko says:

    Nedalo mi to a pozrel som ich ciel na webe: „Trnava Tourism ako organizácia destinačného manažmentu (DMO) pre región Trnavu a okolie si zvolila za strategický cieľ do budúcich rokov zvýšiť počet návštevníkov Trnavy a priľahlého regiónu.“

    To co tam maju je absolutny nezmysel, ktory sa neda skontrolovat. Takze by som uvital, aby tam pridali nieco v tomto vyzname: „za strategicky ciel do roku 2015 zvysit pocet navstevnikov o 35% oproti stavu v roku 2012“. Toto sa da potom zmerat a zistit ci sa peniaze minuli zbytocne alebo to malo prinos.

    Kedy tam uvidime taketo konkretne informacie?

    Thumb up 8 Thumb down 0

    • 4.1
      ttss says:

      ja dám trošku o inom, ale by ma zaujímalo, či vlastne bola nejaká svk alebo česká TV v TT na niektorej z akcií, ako dobývanie Trnavy, alebo teraz chystaný jarmok?? o tom, že v Bardejove bol jarmok viem zo správ TV Narkózy do detailov a vedel by som takto pokračovať do nemoty… je to propagácia zadarmo.

      Thumb up 10 Thumb down 0

      • 4.1.1
        Palko says:

        Presne toto som tu uz niekde pisal. V hlavnych spravach bezne informuju o akciach aj v malych obciach, ale novinari TT obchadzaju. Pre nich nie je TT na mape.

        Je to hlavne chyba a neschopnost trnavskeho hovorcu PT, ktory asi nema kontakty na ziadnych vyznamnejsich novinarov, aby ich sem dotiahol. Ten clovek aj s celym komunikacnym odborom mal byt davno vymeneny. Nasledovat by ich mala organizacia Trnava tourism. Pokym neuvidim konkretne kroky co realne robia a aky to ma prinos, tak svoj nazor na ich neschopnost nezmenim.

        Jeden nahodne vybrany priklad, ze pracovnici odboru nie su schopni ani aktualizovat udaje tam kde ich niekedy zadali: http://www.azet.sk/firma/57194/mestsky-urad-trnava/ aj to zle, lebo Butko je tam vedeny ako primator aj 1. viceprimator, Pobiecky tam je uvedeny ako 2. viceprimator, atd.

        V sukromnej sfere by takto dlho „pracovat“ nevydrzali, ale v meste to nie je problem, ved obcania z dani zaplatia.

        Thumb up 5 Thumb down 2

    • 4.2
      durotrulo says:

      Ja na tej ich stránke nevidím ani tú prešovačku, a to som tam išiel s cieľom ju tam pohľadať. Nie ako návštevník, že, hm, pozriem, či sa náhodou v TT niečo nedeje.
      Ale čo, však riaditeľku už majú, štyroch členov v predstavenstve tiež, aj príspevok od mesta a dotáciu od štátu, už len niekoho na robotu možno tam bude aj niečo iné ako trochu chabej reklamy na pár vinárstiev.

      Thumb up 4 Thumb down 0

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.