reklama

Auto sa zrazilo na kruhovke s cyklistom, polícia hľadá svedkov nehody

Polícia sa obracia na občanov so žiadosťou o pomoc pri zisťovaní svedkov dopravnej nehody, ktorá sa stala minulý týždeň – v utorok 13. mája 2014 o 5.30 hodine ráno.

Na okružnej križovatke ulíc J. Bottu a G. Dusíka v Trnave došlo k stretu medzi osobným autom Hyundai Accent a cyklistom.

nehoda-bottova-chodci-4
K zrážke došlo na križovatke ulíc Bottova – Mahra – Sládkovičova

ILUSTRAČNÉ FOTO

Cyklista prechádzal cez kruhovú križovatku na Ulicu J. Bottu, keď došlo k zrážke s prednou časťou auta.

Akékoľvek informácie, ktoré by napomohli objasniť okolnosti dopravnej nehody, môžu občania nahlásiť na čísle 158 alebo priamo na dopravnú políciu 0961103517, žiada polícia o pomoc verejnosť prostredníctvom hovorkyne KR PZ v Trnave Márie Linkešovej.

Ulož ako PDF
Napísal 23. mája 2014 17:32. Článok je zaradený do rubriky: Ďalšie správy, Krimi. RSS 2.0.


INZERCIA

16 komentárov pre “Auto sa zrazilo na kruhovke s cyklistom, polícia hľadá svedkov nehody”

  1. 1
    Flego says:

    Práve pre toto nechodím na bicykli cez kruháče, pripadá mi to akoby som sa pokúšal o samovraždu………

  2. 2
    Adam says:

    Cyklisti VSETCI v kruhovom objazde POVINNE STREDOM! Nevyhybajte sa autam, netlacte sa zbytocne na kraj cesty. BUDTE VIDENI a nebojte sa aut.

  3. 3
    jan_ko says:

    Neviem kto je v tomto prípade vinný, ale moja osobná skúsenosť je taká, že niektorí vodiči absolútne nerozmýšľajú, resp. ignorujú cyklistov jazdiacich cez kruháče. Neviem čo by bolo treba robiť, aby sa niektorí slovenskí vodiči nesprávali na ceste voči cyklistom ako prasce, ale veľa sa toho asi nerobí, lebo výsledky nie sú. Presne na tomto kruháči som takmer mal už aj ja kolíziu s autom prichádzajúcim z Prednádražia – musel som prudko brzdiť, zmeniť smer a napokon zoskočiť z bicykla smerom k stredu okružnej križovatky. Vodička ušla, EČ auta som si nemal kedy zaznamenať. Týmto ju pozdravujem.

  4. 4
    Dimco says:

    Kopec vodičov ingoruje, ale aj kopec cyklistov ognoruje pravidlá cestnej premávky. Práve, že v strede nemajú čo robiť, majú sa držať pravého kraja vozovky a keď sa chystajú kruhový objazd opustiť, majú dať znamenie o zmene smeru jazdy. Cyklisti podobne ako vodiči toho nastvárajú až až po cestách. Ak chce niekto jazdiť na mopede po cestách, potrebuje vodičský preukaz aby vedel ako sa má v premávke správať. Bicyklisti ho nemajú a na mnohých to je aj riadne vidieť, že nemajú poňatie o tom, ako sa majú správať v cestnej premávke.

    • 4.1
      jan_ko says:

      Áno, to je pravda, že aj cyklisti ignorujú pravidlá. Pravidlo ísť pri prejazde stredom kruháču je však užitočné, pretože cyklista (rovnako ako motocyklista) prejde kruháč rovnako rýchlo ako auto. Keby sa držal pravého okraja, ako navrhujete, tak je ho prejde pomalšie a riskuje zostrelenie arogantným vodičom, ktorý ho na kruháči predbieha a tesne pred cyklistom ním spravidla odbočí tak von z kruháču tak, že ho zostrelí z bicykla. Preto ísť stredom kruháču je pre cyklistu oveľa bezpečnejšie, lebo si zachová svoju rýchlosť a nikto ho nezostrelí. Navyše, ako vodič by ste mali vedieť, že na kruháči sa v žiadnom prípade nemá obiehať iné vozidlo (pokiaľ nejde o viacpruhový kruháč. Kruháč je okružná KRIŽOVATKA !! Vyhláška jasne hovorí, že na križovatke je zakázané predbiehanie. Tu je asi aj kameň úrazu, že niektorí vodiči si vonkoncom neuvedomujú, že idú križovatkou, aj keď má kruhový tvar a tlačia sa na cyklistov ako zmyslov zbavení.

      • 4.1.1
        Dimco says:

        S tým určite súhlasím. Každopádne, podľa mňa je veľký problém najme v tom, že práve vodiči, ktorí by dotyčného cyklistu ako píšete zostrelili, vlastne nie sú vodičmi a nemajú čo za volantom hľadať. Problém je, že autoškoly takýchto polovodičov chŕlia ročne desiatky až stovky. Osobne ak idem za cyklistom na kruhovom objazde, všímam si jeho reakcie a pokiaľ sa ja chystám odbočiť tak, že by som ho ohrozil alebo obmedzil, tak idem za ním a za ním aj odbočím. Čo sa ale toho predchádzania na križovatke týka, iba 1 z 10 cyklistov sa postaví za auto, ktoré stojí na križovatke posledné. Ostatní kolónu po pravej strane “obehnú” podobne ako motorkári, takže v podstate porušujú to isté pravidlo o ktorom píšete. Ak by sa dodržovali pravidlá cestnej premávky u všetkých úastníkov,, určite by bola nehodovosť minimálne o 3/4 menšia. Bohužiaľ ich nedodržiavajú ani vodiči, ani cyklisti ani chodci. Verím tomu že mnoho cyklistov je určite uvedomelých a vedia čo robia, spomeniem len jeden príklad: cyklista (riadne ustrojený, helma, reflexné prvky, cestný bicykel, jednoducho človek od ktorého by človek očakával že bude vedieť ako má jazdiť), stál som na železničnom priecestí smerom do kamenného mlynu, keď prešiel vlak, v súlade s pravidlami o cestnej premávke na pozemných komunikáciách som čakal kým prestanú bliks výstražné svetelné znamenia. Potom som sa rozbehol, na čo mi takmer pod kolesá spadol spomínaný cyklista, ktorý sa tlačil po pravej stranr predomňa. Vadilo mu, že dodržujem pravidlá cestnej premávky a čakám kým svetlá zhasnú.
        Vidím toho na cestách veľa, čo chcem ale povedať je, že svoj podiel viny nesú všetky skupiny. Kiež by ludia mali viac rozumu.

        • 4.1.1.1
          jan_ko says:

          V poriadku, chcel by som sa vyjadriť k tomu predchádzaniu na križovatke, resp obiehanie stojaceho vozidla v križovatke, resp na jej hranici, cyklistami resp. motocyklistami. To ma svoje dôvody. Po prvé, cyklista na križovatke stojace vozidlá nepredchádza, ale obchádza. Môže sa zdať, že v tom rozdiel nie je, ale je. Na miestach, kde je zakázané predchádzanie nie je automaticky zakázané obchádzanie. Ak si zadefinujeme, že vozidlá na križovatke stoja a cyklista ich predbehne tak, že sa postaví pred ne alebo vedľa prvého stojaceho vozidla, nedošlo predchádzaniu, ale obchádzaniu a cyklista tým pádom žiadnu Vyhlášku neporušil. Možno tomu nie každý rozumie, ale keď to aj zoberieme pragmaticky, pre mňa ako vodiča auta je ďaleko prijateľnejšie, ak ma cyklista na križovatke obíde sprava a postaví sa predo mňa, resp. vedľa mňa, tak ho vidím. Keď naskočí zelená, tak cyklista vyrazí a prejde križovatkou ako prvý a rýchlejšie ako za ním idúce auto. Následne, hneď za križovatkou auto cyklistu dobehne a môže ho bezpečne predísť. Naproti tomu situácia, keby sa cyklista postavil povedzme za v rade stojacich vozidiel za tretie auto čakajúce na križovatke, tak sa situácia skomplikuje. Jednak je problematické to, aby sa postavil k pravému okraju pruhu v ktorom ide, pretože prichádzajúce štvrté auto sa postaví spravidla vedľa neho a tým pádom pri rozjazde, keď je cyklista najnestabilnejší, môže nastať to, že naozaj spadne pod kolesá štvrtého auta, alebo niektorého za ním stojaceho, nehovoriac o tom, že pokiaľ pruh v ktorom ide nie je pravý ale napríklad stredný či ľavý (pretože pravý môže byť odbočovací, ale cyklista ide rovno, alebo cyklista ide vľavo a od neho pravý môže byť priebežný)tak je ohrozený aj vozidlami sprava, ktoré sa tiež rozbiehajú. Medzera, ktorá zostane pre rozjazd a jazdu cyklistu je v takom prípade príliš úzka a to je naozaj nebezpečná situácia najmä pre cyklistu, ale aj pre vodičov áut, pretože tí samozrejme (aspoň tí čo sú pri zmysloch) tiež nechcú cyklistu zraziť a mať nepríjemnosti, resp. trestné stíhanie na krku, atd.
          Ešte môže nastať aj situácia, kedy sa spomenutý cyklista za spomenutým napríklad tretím autom zaradil tak, že zastane v strede vozovky. Vyhláška síce hovorí, že sa má radiť čo najbližšie k pravému okraju vozovky resp. pruhu, ale ak chce ísť vľavo a pruh je zároveň odbočovací, musí si vytvoriť priestor, aby vľavo odbočiť mohol, keď sa vozidlá pohnú. Ak by stál vpravo, tak autá ho nemusia pustiť a potom čo taký cyklista? Bude zmätkovať medzi prúdmi jeho obchádzajúcich áut. To je veľmi nebezpečná situácia. Preto ani nemá inú možnosť, ako zostať v strede pruhu (za tretím autom, či koľkátym už prišiel, to je jasné), ak sa už nechce alebo nemôže predbehnúť a zaradiť sa pred alebo vedľa prvého vozidla. Nejeden vodič mu však bude nadávať, že prečo stojí v strede pruhu a neradí sa vpravo. Preto cyklista urobí lepšie, ak obíde stojace vozidlá a postaví sa pred ne. Verte mi, je to oveľa bezpečnejšie.
          Ja osobne to robím podľa okolností. Buď sa postavím dopredu, alebo do stredu pruhu za predo mnou stojace vozidlá. Aj to len vtedy, ak nie je v križovatke dostatočné miesto medzi vozidlami aby som ich obišiel a postavil sa pred ne, poťažmo vedľa prvého čakajúceho, alebo ak už naskakuje zelená a nestihol by som ich predísť.
          Chce to samozrejme značnú dávku skúseností nielen ako vodič vozidla: ale aj ako cyklista, motocyklista, prípadne aj vodič kamióna či vodič tanku (všetko mám vyskúšané) Pretože cyklisti nie sú len skúsení vodiči, ale aj neskúsení vodiči, aj mládež do 18 rokov, ktorí ani nemusia mať vodičák, prípadne starší vodiči bez kondície, tak preto vodič auta musí toto predpokladať a podľa toho sa správať. Prikazuje mu to aj Vyhláška, keď už nehovoríme o slušnosti, morálke či etike.
          Záverom: to, ako radím radiť sa na križovatke, funguje v celej Európe. Všade sa cyklista môže “predbehnúť” na križovatke,lebo všetci zákonodarcovia a polícia v celej EU pochopili, že je to tak bezpečnejšie. Len u nás to veľká časť vodičov áut stále nechápe a Vyhláška to nerieši.

          • 4.1.1.1.1
            Dimco says:

            Svojím spôsobom s tebou určite súhlasím. Ja hlavne hovorím práve na základe zlých skúseností s týmto radením. Je to hlavne z dôvodu, že pravé okraje vozovky sú na križovatkách tak zdemolované a deravé, že cyklista ktorý tam udrží rovnováku pri rozbehu si zaslúži úctu. Každopádne vrľakrát sa mi stalo práve naopak, že zrýchlenie cyklistu nebolo ani zďaleka také, aby som s kľudom mohol ísť, zároveň s ohľadom ns to, že môe stratiť rovnováhu s spadnúť pod kolesá. Nemusíme sa ani baviť o tom, žr keby sa raz konečne v Trnave dočkáme komplexnej rekonštrukcie infraštruktúry, bolo by viac ako žiadúce cesty rozšíriť, a tak ako na zelenečskej dať cyklistom vlastný pruh.
            Čo sa však nestotožňujem, neviem, možno máš pravdu, ale ja si z autoškoly pametám, že predchádzanie a obchádzanie sú dve veci, presne ako píšeš, s tým rozdielom, že obchádzať sa smú len prekážky na ceste, vozidlo stojace v rade na križovatke nie je prekážkou na ceste.

            • 4.1.1.1.1.1
              jan_ko says:

              No, dôležité je, ako obchádzanie/predchádzanie na križovatke chápe Vyhláška, to je pravda. Rieši to nejako? Pokiaľ viem, tak nijako. Prekážkou na ceste je i neprimerane pomaly idúce vozidlo: napríklad konský povoz, malý traktorček, pomaly idúci bicykel, chodec tlačiaci vozík atd. Napríklad na mieste, kde je plná čiara mimo obce, ak by vyhláška (zákonodarca) myslela len statickú prekážku na ceste, tak by sme vôbec nesmeli cyklistov predchádzať, ani konské povozy, ba vlastne ani chodcov. Lenže, mi ich ako vodiči rýchlejšie idúcich áut obchádzame úplne bežne. Analogicky, dalo by sa to povedať aj opačne. Vozidlo stojace na križovatke môže byť za daných okolností pre cyklistu prekážkou na ceste. Keďže cyklista má priestor dostať sa ku križovatke popri stojacich vozidlách (drží sa pravého okraja vozovky, resp. pruhu), nijako ich pritom neohrozí ani neobmedzí, tak to využije a ide. Ako porušil Vyhlášku? Myslím, že nijako. Tak isto vlastne obchádzame ako vodiči vozidlá, ktoré odbočujú vľavo a nechajú po svojej pravej strane dostatočný prejazd pre vozidlá, ktoré pokračujú rovno… to je úplne normálny spôsob obchádzania prekážky na ceste, ktorou sa v tomto prípade stalo vozidlo odbočujúce vľavo a stojace v križovatke. Nikomu to nevadí, nikomu to neprekáža, tak prečo by toto isté pravidlo nemohol použiť cyklista?

              • 4.1.1.1.1.1.1
                Dimco says:

                Čo sa odbočujúcich vozidiel týka, to priamo upravuje vyhláška. Ale čo sa toho predvhádzania/obchádzania týka, podľa mňa cyklistov vlastne predchádzame, nie obchádzamr, obchádzame vozidlo odstavené, stojace s výstražními svetlami. Napr. Keby obehneš hliadku PZ, ktorá svojou pomalou jazdou obmedzuje premávku cez plnú čiaru, dostaneš pokutu za predchádzanie vozidla v mieste, kde je toto vodorovným značením zakázané. Je pravda, a v tom plne súhlasím, že tieto veci di človek môže lrn vysvetlovať po svojom, alebo tak ako ho to naučili v autoškole, pretože znenie zákona túto situáciu presne neurčuje. Čo môžem dodať ešte na margo môjho odporu k tejto praktike čo sa križovatky týka, a cyklistov v pravo, dva krát sa mi osobne stalo, že cyklista sa nezmestil, vrazil do mňa čím mi poškodil vozidlo a utiekol, tým že som stál na červenej v kolóne som mal bohužial smolu. Raz škoda 800€ za prevalený kufor a sriekanie/lakovanie, raz do prechu od riadidiel odratý pravý zadný blatník, cyklista samozrejme ušiel, škoda 180€. Aj preto mám voči tomu averziu. Ak totiž cyklista poškodí Vae vozidlo, musíte sa s ním súdiť o náhradu škody, ak ho teda dostihnetr alebo bude mať taký charakter že tam zostane, pretože na bicykel neexistuje zákonná poistka, ktorá by takéto škody kryla, pričom nejde o drobné.

                • 4.1.1.1.1.1.1.1
                  jan_ko says:

                  No neviem, ešte som takú hliadku nestretol, ale pokiaľ sa bavíme že tá hliadka ide 40 a je tam povolená 50 a tak (údajne) spomaľuje premávku, tak samozrejme že by nešlo o obchádzanie ale o predchádzanie a pokuta by bola namieste. Pokiaľ by však hliadka išla 15 km/h, chvíľu by som asi váhal či ju predbehnúť, ale to len preto, že to by som váhal aj pri inom aute – nepredpokladám totiž, že niekto ide bezdôvodne pomaly. Možno hľadá miesto na parkovanie, beží pred ním pes, alebo neviem čo. Takže najprv by som spomalil, po chvíli zatrúbil svetlami, potom ešte dva tri krát, možno zamával rukami, zatrúbil klaksónom a až potom by som ich predbiehal. Ale toto fakt nepredpokladám, lebo policajti majú takúto činnosť priamo zakázanú Vyhláškou, tiež môžu robiť len to, čo im zákony povoľujú. Ale keby som ich už raz predbehol, tak by som musel mať dobrý dôvod: pokutu by som určite nedostal, vysvetlil by som im že som v práve a keby to nepomohlo, každý policajt má šéfa a keď nie šéfa, je tu inšpekcia MV a keď nie tá, sú tu súdy,keď nie naše, tak hoci aj Štrasburg. Kamerový záznam z môjho auta by ich usvedčil.
                  Pokiaľ ide o tie škody, ktoré vám spôsobili cyklisti. Pokiaľ máte vinníka a prizná vinu, alebo ju viete preukázať, vonkoncom nezáleží na tom, či má alebo nemá poistku, pretože podľa Občianskeho zákonníka všetci sme zodpovední za škody, ktoré svojim konaním spôsobíme iným. Ak vám niekto poškodí (napríklad) auto, môžete ho požiadať, aby Vám zaplatil. Možno má poistku na dom, z ktorej sa to dá zlikvidovať, alebo iný typ poistenia. Ale ak to nepriznáva, vy nemáte svedka ani dôkazy, tak smola. To je to isté, ako keď vám niekto poškodí auto na parkovisku a utečie. A teraz čo: máte byť preto alergický na všetkých vodičov na parkovisku? To sa skrátka stáva a ja netvrdím, ani omylom, že cyklisti sú unisono slušní slušní ľudia. Nie sú. Niektorí sú chrapúni, niektorí sú drzí, hlúpi, frajeri, zakomplexovanci atd. Ako aj šoféri ako aj chodci. Všetci sme nejakí ale niekde začať treba, povedzme že od seba, a netreba hneď všetko vracať rovnako tvrdo ako sme utŕžili.

  5. 5
    p says:

    K textu pod obrazkom: asi ide o ulicu G. Dusika, nie Mahra.

  6. 6
    Dimco says:

    Oni majú akosi výnimku z vyhlášky. To je prvá vec. Tá druhá je, že na Slovensku sa pravdu nedomôete ani za 100 rokov. Čo sa týka tých policajtov, ja ich stretávam takto pravidelne . Nevirm koľko najazdíte, možno máte len šťastie a ja možno smolu. Ale skutočne ich tak stretávam pravidelne a to pri rýchlosti nie 40, ale 30 alebo 20. Podobne ako autobudy MHD. Napríklad, keď som sa za jedným vliekol 25km/h cez celú hospodársku, od bernolákovej brány, lebo je tam dvojitá plná čiara. Na políciu a ich čestné posudzovanie priestupkov by som sa nespoliehal. Oni sú nútení a nadriadenými buzerovaný, aby hlavne vyberali. A neverím tomu, že by sa Vás alebo mňa, nejaký ich nadriadení alebo MV zastalo, veď peniažky putovali z Vašej peňaženky do štátnej kasy. Takže by ich ešte pochválili za dobre vykonanú prácu. A i keď v TT sa mi rýchlosť nemeria, mobilné radary to robia dosť často, keď idú 70km/h a čakajú kto ich obehne. Potom si ho pekne zkasírujú. Takže na týchto našich pomáhačov a chráničov sa bohužiaľ radšej nespolieham.

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.