reklama

Na vyše 240 uliciach Trnavy prebehne diagnostika vyjazdených koľají

Trnavská radnica bude prostredníctvom diagnostických meraní a vizuálnych kontrol merať vyjazdené koľaje od vozidiel. Prostredníctvom verejného obstarávania hľadá dodávateľa zákazky.

Predmetom zákazky je vykonanie vizuálnej kontroly a kontinuálnych nedeštruktívnych meraní a skúšok vozoviek na území Trnavy pre potreby určenia hĺbky vyjazdených koľají a následné spracovanie a vyhodnotenie údajov v hodnotiacom softvéri.

Radnica plánuje takýmto spôsobom spoznať technický stav vozoviek na 244 uliciach v celkovej dĺžke 107 kilometrov.

Predokladaná hodnota projektu je 60-tisíc eur s DPH, výslednú cenu môžu znížiť predložené ponuky súťažiacich firiem.

Ilustračné foto

Mesto predpokladá, že výsledky meraní od dodávateľskej firmy bude mať k dispozíciii do konca septembra 2019.

Trnavská radnica bude od dodávateľa požadovať napríklad vykonanie kontinuálnych meraní priečnej nerovnosti vozoviek na celú šírku jazdného pruhu metódou laserového snímania povrchu s kontinuálnym záberom laserového lúča na požadovanú šírku minimálne 10 metrov či nasnímanie a vytvorenie videozáznamu úsekov s georeferenčnými informáciami pre potreby presnej lokalizácie v systéme GPS.

Diagnostické prístroje majú zachytiť a vyhodnotiť okrem iného hĺbku vyjazdených koľají, záznam vyskytujúcich sa porúch, makrotextúry povrchu aj jednoznačnú identifikácia meraného miesta cez GPS.

Skúšky budú prebiehať kontinuálnym nedeštruktívnym zariadením prostredníctvom meracieho vozidla.

Ulož ako PDF
Napísal 28. marca 2019 10:24. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

22 komentárov pre “Na vyše 240 uliciach Trnavy prebehne diagnostika vyjazdených koľají”

  1. 1
    Vlado says:

    A to neviete ktore su zle? Alebo su takmer rovnako zle vsetky? Aj tak nemate a ani nebudete mat peniaze na opravu vsetkych.

    • 1.1
      Jack says:

      Ty ked doma nieco opravujes nechces vediet najskor podrobne co je zle aby si to opravil lepsie a pripadne aj trvacnejsie nez len dat nejaky hotfix a ptm sa to znova rozbije? :D

      Takto aspon mozu naplanovat prioritu a odhadnut narocnost opravy.

      • 1.1.1
        Vlado says:

        Ja ked doma idem nieco opravovat tak si nebudem volat firmu aby povedala ze ano tato fasada je uz stara a prasiva. Ale zavolam rovno firmu ktora tu fasadu opravi. A ak tecie voda nebudem robit analyzu ani studiu ale si to dam opravit a ak nebudem mat peniaze tak dam opravit co je najhorsie.
        NA TOTO SA STACI PREVIEZT PO MESTE A ZAPISAT SI TO DO ZOSITA.

        • 1.1.1.1
          fraška says:

          Presne Vlado je to iba fraška na tému participatívne, transparentné a profesionálne riadenie mesta. Len to potvrdzuje skutočnosť že ničomu nerozumejú. Sú to len herci ovládaní inými silami – marionety.
          Ich úlohou je iba vytvoriť tunel na financie.
          Mohli by dať aj štúdiu na používanie toaletného papiera na MÚ alebo výskyt hmyzu v hipsterských bradách.

        • 1.1.1.2
          mooo says:

          podla tvojej logiky ,ak by si kupoval starý dom ktorý ma praskliny na stene -tak to len zatreš maltou a je vybavené, ved načo volať statika. Alebo ak ti tečie voda tak len opravíš dieru a nebude ti vadiť že potrubie je už hrdzavé a za pol roka možeš lepiť dalšiu dieru a tak stále dokola.Gratulujem ty si to rob ako chceš, ja tuto sondáž schvalujem.

          • 1.1.1.2.1
            Vizuál says:

            Táraš a kalíš vodu.
            Príklad s domom je len znakom hlbokej neznalosti.
            V článku sa jasne uvádza, že sa jedná o vizuálnu kontrolu. Ak nevieš čo je vizuálna kontrola, tak ti to vysvetlím: je to kontrola zdravými očami!!!

            • 1.1.1.2.1.1
              mooo says:

              myslím že si totalne mimo, tuto diagnostiku už mesto na niektorých uliciach robilo a naskenuje to vozovku do hlbky cca 3 metre, pekný den

              • 1.1.1.2.1.1.1
                Tim says:

                Čítajme s porozumením:
                „Trnavská radnica bude od dodávateľa požadovať napríklad vykonanie kontinuálnych meraní priečnej nerovnosti vozoviek na celú šírku jazdného pruhu metódou laserového snímania povrchu s kontinuálnym záberom laserového lúča na požadovanú šírku minimálne 10 metrov či nasnímanie a vytvorenie videozáznamu úsekov s georeferenčnými informáciami pre potreby presnej lokalizácie v systéme GPS.“

                „Diagnostické prístroje majú zachytiť a vyhodnotiť okrem iného hĺbku vyjazdených koľají, záznam vyskytujúcich sa porúch, makrotextúry povrchu aj jednoznačnú identifikácia meraného miesta cez GPS.“

                Jedna vec sú povrchové vyjazdené koľaje v asfalte napríklad aj na neporušenom a bezchybnom podloží a niečo iné je diagnostika podložia, ktorá sa na niektorých uliciach už robila (v hĺbke pod povrchom).
                Nemiešajme zbytočne jablká s hruškami.

    • 1.2
      matrix says:

      Oni vedia že peniaze nemajú ani opravovať nebudú.
      Pozri rozpočet doprava na tento rok.
      Ide o to ako obvykle vytvoriť virtuálnu realitu že sa niečo robí, resp. sľúbi sa že sa bude robiť. Na tento marketing má pripravených 60.000 € z našich daní.
      Vždy len štúdie, vizualizácie, sľuby do šuflíka. Ešte si to nepochopil ?

      • 1.2.1
        Virtual says:

        Virtualna realita posledne 4 roky opravene cesty Srobarova,Halenarska, Holleho, Olympijska, Dedinska, Markovicova, Postova, Hliny, Mozartova,Tajovskeho, Safarikova, Narcisova, Juraja Slotu. Pracuje sa na Mikovinho a Bosniackej. Dalsia na rade je Kukucinova.

        • 1.2.1.1
          Virtual says:

          Starohajsku som zabudol pardon

        • 1.2.1.2
          matrix says:

          Bavíme sa o budúcnosti. Peniaze na tebou uvedené akcie boli prevzaté LT v 2014 od predchádzajúceho vedenia cca 8,5 mil eur v rezerve.
          Všetko zmizlo.
          http://www.trnava-live.sk/2019/01/17/rozpocet-trnavy-v-oblasti-dopravy-najvacsou-akciou-bude-v-roku-2019-rekonstrukcia-mikoviniho/
          + výber z komentov :
          Suverejne najslabší rozpočet 2019 za posledných min. 10 rokov
          Pokles kap. výdavkov o mínus – 67% oproti minulému roku
          Doprava celkom o mínus – 46 %
          Ani 1 m2 novej cesty, iba údržba, firma Výtlky s.r.o. môže nastúpiť po firme Slnečné lúče s.r.o. Aj Mikovíniho je fakticky údržba nazvaná rekonštrukcia
          Plán udržateľnej mobility za 600.000 – čistá kravina do šuflíka, osoh má iba dodávateľ.

          Vízia LT pre dopravu volebné obdobie 2018-2022 :

          Nebude :
          Južný obchvat nebude – nedá sa, nevieme to
          Západný obchvat – sen noci svätojánskej, nemáme na to IQ
          Parkovacie domy nebudú – nemáme lóve
          Nové cesty nebudú – nemáme lóve ani chuť
          Sneh si odpracte sami – nevedeli sme že bude zima
          K sídlisku Prdy treba cestu a kruhovku – hups ?
          Bude:
          Tisíce stromov na Medziháji – to je dôležité ( sny virtuálna realita )
          Vizualizácie čohokoľvek ( sny za vaše peniaze ) – propaganda na to máme
          Cykloveža – tam si zaparkujete svoj kamión
          Kanalizácia – bude smrdieť ďalej
          Cykloveža nevyrieši nič
          Zvyšok zhltne nenažratá Arriva – Pekarčík im vlani pridal 500.000 = dobrý chlapec
          Takže v doprave budeme tam kde doteraz ak nie horšie …

          • 1.2.1.2.1
            Virtual says:

            Po zaverecnom ucte sa mozme bavit kdo komu co nechal ok ? Potom funguje nieco ako aktualiazacia rozpoctu…Inac su len tvoje zboze priania aby sa nic nedialo ale bohuzial to sa ti nesplni.

            • 1.2.1.2.1.1
              matrix says:

              Virtuál ty vôbec nerozumieš rozpočtu ani doprave. Bavíme sa o novovybudovaných cestách, križovatkách a zlepšení dopravnej situácie celkovo.
              Ty si vymenoval ulice – niektoré sú tam už viac ako 100 rokov, na ktorých bola vykonaná bežná údržba teda výmena povrchu – nový asfalt, dlažba. Robiť pravidelnú údržbu je vaša psia povinnosť. To že tí pred vami ju nerobili dostatočne je irelevantné. Preto tam už nie sú a ste tam dočasne vy.
              Za 4 roky a 5 mesiacov vodca nevybudoval ani 1 m2 novej komunikácie. Cyklochodníky robí tak, že na existujúci chodník nakreslí čiary a vyhlási to za svetlé budovanie cyklochodníkov. Druhá varianta je zúženie existujúcej cesty a na tej istej ceste zrazu vybuduje cyklotrasu. Je to len propaganda.
              Nová cesta je taká ktorá vytvorí nové spojenie medzi bodom A a bodom B. Nová križovatka je taká, ktorá tam predtým nebola. Zmena klasickej križovatky na kruhovú je len technická varianta. Nová nevznikla, iba klasická so semafórmi sa zmenila na kruhovú.
              Chceš to ešte viac po lopate ? Alebo si schopný to aspoň čiastočne pochopiť ?

          • 1.2.1.2.2
            Jack says:

            LT nic neslubovalo, vsetko boli len veci co by potencionalne chceli riesit.

  2. 2
    To je sila says:

    Bez merania možno začať ihneď makať: kruhovka Dohnányho Linčianska, križovatka zelený kríček Hospodárska, celá Linčianska, … A je po peniazoch.
    Vyhodené peniaze za meranie!!!! Kto len toto vymýšľa. Aký virtuálny realista. Treba zdvihnúť riť od fasabúka a stačí len pozerať (po trnafsky kukat) a uvidíte!!!
    Na zbadanie vyjazdenej cesty treba 70 000.-€. Kto toto vymyslel, ihneď z hrušky dole!! Bleskom!!!
    Fantasmagorické štúdie, merania, … toto je fakt ťažká hipsterčina.

  3. 3
    hlásnik says:

    Hlásenie :
    Včera o 16.15 hod SEČ nekonečná kolóna na Hospodárskej od kruhovky Linčianaská po Cukrovar – hlásime že to je každý deň. Kedy sa to konečne začne riešiť ?
    Ako toto vyriešia cyklochodníky, štúdie, vizualizácie, diagnostika hrbov na ceste, selfie, svetlé zajtrajšky a najhorší rozpočet na dopravu za r. 2019 ?
    Prosím o odbornú odpoveď zainteresovaných zamestnaných občanov úradníkov a občanov poslancov MZ platených z našich daní
    Koniec hlásenia.

    • 3.1
      BeznohyBezec says:

      Dakujem ze ocividne hovoris za 100% obyvatelov TT.

      Ja sa vsak mozem kompletne vykaslat na cesty. Auto nemam a ani nechcem. Mna zaujimaju len chodniky a cyklochodniky takze chodte vsetci pekne doprdele ze ziadna cesta sa nerobi… do ciest tecie mnohonasobne viac penazi nez na vsetky ostatne formy dopravy dokopy.

      Raz za cas sa tu spravi kusok cyklochodnika a vsetci hned flipnu z toho ze buuhaa robi sa zas cyklochodik. To akoze fakt seriozne? Naviac 99% tychto ludi ani nechape ze neni povinnostou nikoho starat sa o to kde parkujete. Auto je vas sukromny majetok, napr. ako gauc. Vidite snad niekoho ze sa stazuje ze nema kde vonku zaparkovat gauc? Nie. Zaobstarajte si miesto na auto a potom si ho kupte.

      • 3.1.1
        dežo says:

        Vlastne máš pravdu. Nikoho by ani nemalo zaujímať prečo blbci idú cez Hospodársku keď móžu íciť cez Cífer, Bukovú alebo Záhorí. Načo sa vlastne trepu cez najkratšú cestu a robá iba humbuk a zápchy.
        Ja som mal též minule zápchu ked som si dal duplu segedínu na Kríčku a nikeho to nezajímalo.
        Nevím či to nerobá aj tí taksíki. Len lítajú hore dole a rozvážajú rómof.
        Potom je šadze hurhaj a richtár nestačí kupuvať tí lacné bicygle. Nekerí rómová sa ale nevedzá bicygluvat. Mohlo by byt školení v tejto veci. Tých 60.000 evrof by mohlo ist na to. Nech aj rómové participujú. Problém je len že ked budú pod vplyvom nebudú vedzet keruvat.

  4. 4
    hlásnik says:

    Hlásenie č.2 :
    Zajtra sú akože voľby.
    Všecky fejsbúkOvce majú povinný nástup.
    Už sme vám určili keho krúžkuvat tak to nemotajte, nerozmýšľajte.
    Čo ste si zvolili v prvom kole to budete mať Smer alebo Smer.
    Ináč je to v porádku tak netrucujte.
    Šup šup na okrsky.
    Koniec hlásenia č.2

    • 4.1
      elections says:

      Voľby budú platné iba keď bude elektrika, aby si ovce mohli dobiť baterky, keď bude fungovať facebúk aby ovciam povedal čo majú robiť, keď bude fungovať navigácia a appka aby ovce trafili na svoj okrsok.

      Pokyny ústrednej volebnej facebúkovej komisie :
      – nevoliť Maroša Čapata ani Zuzanu Šefcoficovú
      – vytvárať liberálne, neomarxistické bunky poznávacie znamenie – brady, kerky, káble z hlavy, kapucne, v ruke mobil alebo kebab, bicykel, tráva
      – hlasno nadávať na svojich rodičov a starých rodičov
      – vrecia na hlavu od žumpy Zomri
      – lajkovať Emilka z gymnázia
      – bojovať proti zlu
      Potom bude dobre
      Smer alebo Smer vyhrá.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.