reklama

Trnava bude lákať turistov na nové produkty

Posilniť turistický ruch v Trnave a okolí, priniesť nové myšlienky do biznisu cestovného ruchu, vytvárať produkty, ktoré zaujmú slovenských aj zahraničných turistov.

Také sú v kocke zámery novovznikajúcej organizácie destinačného manažmentu Trnava Tourism. Hovoríme s jej riaditeľom Mgr. art. ANDREJOM KOTLÁRIKOM.

V akom štádiu sa momentálne organizácia nachádza?

– V súčasnosti obsadzujeme pozíciu marketingového manažéra a zároveň hľadáme nových pracovníkov do Trnavského informačného servisu v mestskej veži. Máme tiež vypracovaný predbežný marketingový plán na rok 2012. Po doladení zámeru s členmi organizácie odprezentujeme naše zámery aj verejnosti.

Čo bude hlavným cieľom Trnava Tourism?

– Našim hlavným zámerom je prilákanie väčšieho počtu najmä zahraničných turistov do Trnavy. S tým ide ruka v ruke propagácia mesta a regiónu ako destinácie cestovného ruchu, vytvorenie nových produktov pre turistov či zatraktívnenie jestvujúcich produktov.

Akým spôsobom je možné prilákať do Trnavy a okolia viac turistov?

– Pripravujeme vytvorenie nových zaujímavých produktových balíčkov a zároveň plánujeme vynaložiť úsilie na lepšiu a profesionálnejšiu propagáciu trnavského regiónu. Otvorene poviem, že naša vízia je viazaná na stredno a dlhodobejšie plány. Tento rok už dosť pokročil, preto ho považujeme za štartovací. Budeme vychádzať z overených a fungujúcich produktov, uvedieme ich do nového šatu a samozrejme, ponúkneme aj niečo nové.


Andrej Kotlárik

Viete niektoré z plánovaných produktov už v tejto prípravnej fáze pomenovať?

-Slovenských aj zahraničných turistov plánujeme naviazať na podujatia ako sú Noc kostolov, Trnavský jarmok, Vianočné trhy, tenisový ATP Challenger a iné. Z pripravovaných balíčkov spomeniem Vínny Shuttle Bus, ktorý bude o prezentácii regionálnych producentov vína, produkt Historická Trnava umožní spoznávanie sakrálnych pamätihodností, plánujeme vytvoriť balíček Trnavské kulinárske víkendy zameraný na ochutnávky a potulky reštauráciami, Nočná Trnava má prilákať na nočný život spojený s návštevou kasína, celoročný produkt Trnava Galleries bude určený pre milovníkov umenia. Zároveň chceme viac propagovať a lákať turistov na koncerty vážnej hudby či okolité atrakcie ako sú Smolenický zámok, Červený kameň a podobne.
Myšlienkou je tiež pokúsiť sa zamerať na takzvaný industriálny turizmus, prostredníctvom ktorého by návštevníci mohli navštíviť významné podniky ako sú atómová elektráreň, automobilka PSA a ďalšie. V zahraničí podobný produkt funguje, pretože existuje istá časť klientely, ktorá má o tento typ produktu záujem.

Jednou z najdôležitejších otázok je oblasť financovania. Z akých zdrojov bude fungovať organizácia Trnava Tourism?

-Časť financovania zabezpečia členské príspevky našich členov – miestnych podnikateľov, ktorých sa cestovný ruch bytostne dotýka. Ďalšie peniaze do rozpočtu poskytnú členské obce Smolenice, Jaslovské Bohunice, Ružindol, Suchá nad Parnou, Špačince a mesto Trnava. Zároveň čerpáme príspevok zo štátneho rozpočtu a napokon plánujeme získavať príjmy aj z vlastnej činnosti.

Viacerých podnikateľov by možno zaujímalo, či sa môžu stať členmi organizácie.

-Kritériá a celú filozofiu momentálne nastavujeme. Určite sme otvorení tomu, aby sa k nám v budúcnosti pridali aj ďalší noví členovia. V tejto fáze riešime viaceré detaily, ktoré zadefinujú vstup prípadných nových členov do organizácie Trnava Tourism. V princípe ide o to, aby sme zasiahli čo najširšiu masu a v čo najväčšom počte bojovali o spoločný cieľ.

Aký je váš zámer v otázke propagácie a komunikácie Trnavy ako cieľovej destinácie cestovného ruchu doma aj v zahraničí?

– V počiatočnej fáze budeme riešiť zahraničnú propagáciu v súčinnosti so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch a ich zahraničnými vyslancami. Pre začiatok chceme osloviť minimálne český, maďarský a rakúsky trh. Propagovať mesto a región chceme tiež formou infociest pre novinárov zo Slovenska aj zahraničia, prostredníctvom ktorých odprezentujeme náš región a predstavíme naše produkty. Samozrejmosťou je účasť na viacerých výstavách a veľtrhoch zameraných na cestovný ruch.

Kedy plánujete spustiť oficálnu webovú stránku?

– Uvedomujeme si dôležitosť spustenia korporátnej internetovej stránky, ktorá postupne poskytne všetky relevantné informácie o našom meste a regióne. Predpokladám, že web Trnava Tourism bude spustený začiatkom mája.

Ulož ako PDF
Napísal 10. apríla 2012 12:59. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

4 komentáre pre “Trnava bude lákať turistov na nové produkty”

  1. 1
    TAM says:

    Tak to sme asi vsetci zvedavi o kolko viacej turistov pride do TT. Dlhodobo je naskodu ze TT nevie turisticky vyuzit trnavske historicke centrum a svoju bohatu historiu.Co by za to dali ine europske mesta.Uvidime ako sa zmocnia pripadnemu turistickemu boomu napriklad gastro prevadzky svojou ponukou a personalom.Turisti budu urcite ocakavat nieco viac ako to na co sme tu zvyknuti:)
    Mohol by sa inak spojaznit nanovo turisticky vlacik,ako tomu bolo niekedy pri otvoreni Maxu.Osobne neverim ze sa momentalne v TT zdrzi turista dlhsie ako pol dna. Ako sol nasmu mestu chybaju nejake atrakcie.
    Osobne drzim projektu palce.

  2. 2
    leila says:

    :-DDD
    no sorry, ale vsetky “super napady” uz realizovalo tusim aj mesto, tak dajte aspon nejaku novinku…ze potulky po restikach :-DDD a akych?! nebodaj po tych slichtarnach ako maju vasi kamosi, jak relax ?! :-DDD … vsetci normalni uz davno chodime radsej do blavy a piscan, sem uz nedojde nikto, zmeskali ste vlak…ale sak najeke dotacie z eu sa aj tak hodia, nevadi, ze sem aj tam nikto nedojde…a poko tomu urobi promo :-D

  3. 3
    lubos says:

    Toto je v Trnave velmi potrebné! Aj keď neviem či niekto dojde do Trnavy, aby sa išiel pozrieť do Jaslovských Bohuníc alebo Zavara. Ale možno naozaj takí sú.
    Na svoje rodné mesto nedám dopustiť a vždy ho obhajujem pred inými slovenskými mestami. Ale treba objektívne priznať, že turizmus a celkovo život v centre je na míle vzdialený ideálu. V meste nie je žiadny poriadny hudobný klub pre živé koncerty(sem tam Káčko, ale to je dosť malé), o druhej sa všetko v centre zatvára, ak sa na námestí niečo deje, tak to nie je zvyčajne určené pre mladých ľudí(teda okrem mladých kresťanov počas Lumenu). A to sú u nás 3 vysoké školy.

    Keď som pár krát hostil niekoho v Trnave, tak som mal problém, jednak večer ísť niekde za zábavou(koncert, klub, dobré pivo ) a jednak niečo im ukázať na čo možme byť hrdí. V zime sa nedá ani na mestskú vežu, univerzitný kostol v nedelu zamknutý, TINS to isté, uprime pešia zóna je v strašnom stave, už aby sa rekonštruovala.
    Nechcem iba nadávať, určite je to lepšie ako v minulosti, ale treba asi vela vela na tom makať a verím, že sa týmto ludom podarí aspoň trocha priblížiť Trnavu k turistickým mestám. Potenciál je.

  4. 4
    Jovany says:

    Trnava prespala ,,dobré časy” keď sa celkom darilo.Ďakujeme Štefan.Ďakujeme celej družine KDH-kov a ich rodinným príslušníkom.Luboš,máš pravdu.Palec hore.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.