reklama

Severný obchvat slávnostne otvorili, motoristom bude slúžiť od štvrtka

Dokončenú severnú vetvu obchvatu mesta Trnava v stredu 20. júna 2012 slávnostne otvoril minister dopravy, výstvby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek v spoločnosti podpredsedníčky NR SR Renáty Zmajkovičovej, župana Tibora Mikuša, trnavského primátora Vladimíra Butka a ďalších pozvaných hostí.

Celkové náklady na 4,5-kilometrový úsek Bučianska – Trstínska sa vyšplhali na viac ako 33 miliónov eur. Príspevok Európskej únie tvorí 23,5 milióna eur, zvyšné prostriedky pochádzajú zo štátneho rozpočtu.

Cestu plánujú otvoriť pre motoristickú verejnosť vo štvrtok 21. júna od 8. hodiny.

Som rád, že v tejto dobe, keď je dobrých správ menej, môžem jednu takú priniesť. Najmä pre obyvateľov Trnavy znamená otvorenie severného obchvatu zásadný posun v otázke kvality života, menej kamiónov, plynulejšiu dopravu a čistejšie ovzdušie. Odklonenie tranzitnej dopravy z centra mesta je a bude veľkou úľavou pre obyvateľov aj vodičov,” uviedol minister Počiatek.


Strihanie pásky počas slávnostného otvorenia obchvatu

Ako pripomenul, ministerstvo dopravy výhľadovo počíta aj s výstavbou južného obchvatu mesta Trnava, prostriedky na financovanie tohto projektu môžu byť zaradené do rozpočtu najskôr v roku 2014.

Výstavba severnej časti dvojprúdového obchvatu začala v máji 2009 a bola označená ako 2. a 3. etapa výstavby cesty I/51. Ešte predtým, v decembri 2008, dokončili 1,7-kilometrový úsek prvej etapy Bučianska – Špačinská.


Menej kamiónov v uliciach mesta, čístejší vzduch, plynulejšia doprava, to sú hlavné prínosy obchvatu podľa ministra Počiatka

Dnešný obchvat bol po prvý raz zakreslený v územnom pláne mesta Trnava už v roku 1976. Dvadsať rokov po tom som ako viceprimátor inicioval rozhovory so Slovenskou správou ciest. Pýtali sme sa, kedy by bolo možné začať s výstavbou obchvatu. Odpoveďou nám bola nie sarkastická, ale úprimná otázka: a načo vám ten obchvat v Trnave bude? Také bolo východisko k dnes dokončenej ceste pred šestnástimi rokmi,” spomína primátor Vladimír Butko.

Ako tvrdí, veľkým pokrokom pri rokovaniam so štátom o vyčlenení peňazí na financovanie obchvatu bol príchod automobilky PSA Peugeot Citroen. “Dnes je veľmi pekný deň, o ktorom som dlho sníval a dúfam, že raz sa dožijeme aj realizácie južného obchvatu,” dodal trnavský primátor.



Autá na novú cestu pustia o deň neskôr po slávnostnom otvorení

Záverečný úsek Chovateľská – Trstínska bol zo stavebného hľadiska mimoriadne náročný, a preto aj zaujímavý. Veď na necelom kilometri sme postavili až 5 mostov, z toho dva nad elektrifikovanou železničnou traťou, čo je v Trnave a okolí unikát. Trasa cesty vedie cez kopec navážok stavebných odpadov, časť odkopaného materiálu zo skládky sme pretriedili, recyklovali a použili do násypov. Čo sa týka komplexného zhodnotenia stavby, aj napriek klimaticky nepriaznivým obdobiam, ktoré stavbu striedavo sprevádzali, sme dodržali harmonogram a vďaka dlhoročným skúsenostiam s modernými technologickými postupmi sme nemuseli stavbu dlhodobejšie prerušovať napríklad kvôli arktickým mrazom, ktoré vo februári na Slovensku panovali,” pripomenula hovorkyňa generálneho dodávateľa – stavebnej spoločnosti TSS Grade Michaela Kroková.

Ulož ako PDF
Napísal 20. júna 2012 16:57. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

28 komentárov pre “Severný obchvat slávnostne otvorili, motoristom bude slúžiť od štvrtka”

  1. 1
    Peter says:

    Na tom pódiu samý k****! Ach jáj, keby tam bomba vybuchla, bolo by dobre. Dnes na obchvate bolo 30,126° C Zabíjal by som keď vidím toho k*****.

  2. 2
    TTjb says:

    TSS musí mať veľa skúseností, ako uvádza tá pani… aké stavby má za sebou TSS a koľko rokov táto pseudofirma existuje?! hanba slovenska je tento obchvat. nech sa pozrú aký postavili v považskej, v Nitre, aký sa ide stavať v Žiary.. potom nech sa pozrú na zložitosť a členitosť a plánované otvorenie týchto obchvatov.

    • 2.1
      momo says:

      ako môžete porovnávať dialnicu / rýchlostnú cestu s nejakou lokálnou cestou ?
      Neviem o tom žeby Nitra alebo Považská mala nejaký obchvat .

    • 2.2
      lol says:

      Priatelu, je vidiet, ze tvoja inteligencia je pod urovnou 75 bodov. TSS je “pseudofirma” este od “komancov” ako zippka. Stavia/stavala a udrziava/udrziavala zeleznice a cesty po celej SR :D Mimochodom: cesty ako aj ine stavby sa stavaju podla projektu a projektova dokumentacia pre obchvat tt je este z doby ked ty si nebol na plane ani v mokrom sne. Ako dalsi sprosty slovak kritizujes nieco o com nic nevies a problematike nerozumies pretoze porovnavas neporovnatelne. Zarad sa do fronty imbecilov, co si stazuju, ze sa nemaju, kde korculovat, alebo pustaju podobne bludy vsevedkov svetobeznikov, co ani do rakuskej spolkovej republiky nevedia trafit…LOL

      • 2.2.1
        lsstt says:

        počuj ty hajzlík. ako sa opovažuješ urážať ma. šašo obyčajný, čo vie trt baraní. bol si v živote niekedy mimo tvoju dedinu? znovu opakujem, choď sa pozrieť aký obchvat majú iné mestá a aké sú vo výstavbe, resp. v pláne na tento rok!! je to OBCHVAT, nepíšem o dialniciach alebo R1!! Tieto obchvaty sú oveľa náročnejšie podľa projektu a projektovej dokumentácie. len rozdiel je ten, že budú postavené skôr a nie jeden kilometer za rok!! a určite nie za takú cenu.

        • 2.2.1.1
          lol says:

          Neurazil som ta, iba pomenoval, lebo si stekajuci hlupak, co projekt dopravnej komunikacie v zivote nevidel! Tie tvoje obchvaty nestavaju nahodou nemenovana eurovia a skanska? Dampingovou cenou upravenou pred dokoncenim o 32 dodatkov?! Pricom cesta je postavena na stavebnom a komunalnom odpade miesto podlozia ako v CR?! Ty si ten typ hlupaka, co vie robit vsetko: projektovy manazment, kreslit vykres statiky, pravne poradenstvo, ekonomicke rozpocty a po veceroch postavat pri miesacke.Dokonca si clenom kolaudacnej komisie. Prosim, prid mi postavit novy dom, bude to svetova stavba…LOL

    • 2.3
      Cestar says:

      Môžeš konkretizovať? Alebo máš vzorové riešenie rovnaké pre všetky mestá?
      Ďakujem

  3. 3
    edo says:

    toto je aka logika, dnes slavnostne otvorili obchvat ktory bude otvoreny zajtra, toto je mozne asi len u nas, jdu blejt. Si z nas obcanov robia dobry den, dokedy im to budeme zrat.

  4. 4
    citatel says:

    Ktoreho konkretne si mal na mysli prosim ta?

  5. 5
    TAM says:

    Fraska na pokracovanie. Nemal byt otvoreny obchvat od dnes? Naco robili teda ten cirkus okolo toho dnes ked bude pre vodicov sluzit od zajtra? Dnes sa velmi vela soferom spoliehalo na to ze u sa uz da TT obist mimo centra.

    • 5.1
      SEM says:

      Preto až zajtra, lebo to tam musia deratizovať po tých coco**ch, čo sa na pódiu otŕčali! Mafia

    • 5.2
      momo says:

      presne len chaos spôsobili … tabule poodkrývané domáci išli naistotu že už tadial prejdú a nakoniec to dopadlo kolónou od kruhaku na Trstínskej až po jednotu .
      Chvilu som stal na Slnečnej u známeho pred domom a za pár minút sa pri nás pristavili dvaja čechánci s otázkou “Prosím vás kudy na Senic… byla tam tabule ale je tam zákaz vjezdu…”

      • 5.2.1
        lsstt says:

        jediný problém bol v zlom informovaní obyvateľov. určite vedeli min, týždeň dopredu, že ho budú otvárať až o deň neskôr, tak to mohli dať všade do médií…

  6. 6
    SmeromdoPekla says:

    Krásna zostava na pódiu – ale sa pýtam kde je viceprimátor Stanko? Definitívne odstránený? Smer má praktiky ako pred 89, ale vlastne sú to všetko bývalý komanči ))

    • 6.1
      TTjb says:

      odstránený? skôr povýšil, veď z neho bude opäť krajský prezident. teda tento post mu bol ponúknutý. štekáš na zlú bránu…

      • 6.1.1
        SmeromdoPekla says:

        tak potom si zrejme clen pzsr ak je pre teba funkcia KP dolezitejsia ako viceprimátor, ktorý môže a reálne ovplyvňuje tvár i funkciu nášho mesta. Ale nech sa páči, nebudem ťa presviedčať každopádne šteky tu dávaš ty .

  7. 7
    kubo F. says:

    Slavnostne otvoreny vcera, spusteny dnes? isiel som okolo 7:00, kedy je hlavny napor aut cez mesto a cestari este vyfajcovali pri ceste a chystali sa na odstranovanie zabran a znacenia…to co uz je toto za bordel? kazdy 2. vodic uz isiel suverenne na najazd a tam panacik v oranzovom ze :este ne…..

  8. 8
    bla bla says:

    Pokiaľ viem tak obchvatom možno nazvať cestnú komunikáciu ktorá je osvetlená a má pripájacie pruhy. 30 rokov čakáme na 7 km a ešte to niekto aj s veľkou parádou otvorí. Traba sa vedieť predať to je pravda

  9. 9
    Mihoč says:

    Vyhlasujem anketu: Predstavte si, ze mate tu prvu fotku s elitou zaramovanu. Co by ste s nou spravili?

  10. 10
    peace says:

    Ked vidim tu Zmiju zmajkovicocu tak sa mi chce vyvracat.
    co ta urobila pre tt ozaj neviem.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.