reklama

Slováci začínajú cestovať za vínom už aj do Trnavy a okolia

Trnava a okolie má od septembra do novembra v ponuke zážitkové výlety k regionálnym vinárom. Kampaň pre získavanie jednodňových a pobytových turistov do regiónu TIRNAVIA, ktorú zastrešuje turistická centrála – organizácia Trnava Tourism, začína do mesta a okolia lákať nových hostí. Svedčí o tom posledný, ale aj najbližší víkend.

Výlet do dvoch značkových vinárstiev z regiónu Tirnavia absolvovala poslednú sobotu zaujímavo zmiešaná skupina. Slováci z rôznych kútov Slovenska – popri Trnave, návštevníci z Levíc, Zvolena, Prešova, Piešťan a Trenčína.

Návštevníkmi boli aj dvaja hostia z Ameriky, ktorých na Slovensko priviedli pracovné povinnosti a relax u vinárov si vybrali ako alternatívu trávenia voľného času.

ttourism-2

Sobotnú štvorhodinovú zážitkovú návštevu vo vinárstvach hodnotili hostia veľmi pozitívne, pri vínku zažili spoločne aj pár veselých momentov. Po profesionálnych prezentáciách sa degustovalo ďalej – napríklad aj mikrobuse. Americkí hostia, ktorí nepoznajú burčiak, si ho plánovali previezť domov lietadlom.

Zistil som, že Trnava je viac ako len tvrdé nárečie, za vínom netreba jazdiť na Moravu či do Rakúska. Mali sme ho a máme aj doma, je to skvelé,“ zhodnotil víkend jeden z levických návštevníkov, ktorý v Trnave strávil celý víkend aj s prenocovaním.

Pozitívne ohlasy zazneli aj na prehliadku historickým centrom Trnavy, ktorú Turistické informačné centrum Trnava Tourism kombinuje počas jesene špeciálne, aj s prehliadkami stredovekých vínnych pivníc.

ttourism-1

Medzi komentármi k prehliadke na sociálnej sieti sa objavili takéto postrehy: „Kiež by sa aj ostatné mestá inšpirovali. Boli sme minulý týždeň na prehliadke a klobúk dole, sprievodca vedel o Trnave a histórii snáď úplne všetko a mesto nám ukázal tak, ako by som ho nikdy nespoznal.“

Najbližšiu sobotu bude vinársky mikrobus v Trnave opäť plný. Do Trnavy, Suchej nad Parnou a Smoleníc sa chystá skupina Trenčanov, hostia z Bratislavy, Banskej a Považskej Bystrice. Vybrali si víkend s návštevou vinárstiev v Trnave a Suchej nad Parnou.

Známe trnavské vinárstvo s dvoma priezviskami a krásnymi pivnicami je nositeľom titulu Vinárstvo roka 2010 a mladé vinárstvo s malebnými vinicami zo Suchej vyváža svoje produkty napríklad do Hong Kongu.

Väčšina z 20-člennej skupiny návštevníkov v trnavských hoteloch počas víkendu aj prenocuje,“ poznamenala Petra Blažejová, výkonná riaditeľka Trnava Tourism.

Vinárske víkendy v regióne TIRNAVIA – slovenskom “regióne svetových vín” potrvajú do 30. novembra, najbližší ďalší termín čaká na záujemcov 12.októbra.

Viac informácií získate na www.regiontirnavia.sk.

(Tlačová správa)
FOTO: Trnava Tourism

Ulož ako PDF
Napísal 4. októbra 2013 6:54. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

9 komentárov pre “Slováci začínajú cestovať za vínom už aj do Trnavy a okolia”

  1. 1
    danTT says:

    Akože fandim , ale nechcem byť sprostý chváliť sa tu jedným mikrobusom……nechcem kritizovať, no nedá sa inak…..vrátil som sa z Talianska….bavil som sa s pár ľudmi, ako to u nás je, že máme tiež zaujímavé historické mestá napr TT, vinohrady….som im slúbil, že keď sa vrátim že im pošlem nejaké linky o našom regione…….nemám im čo poslať!!!!
    Prezentačná nadupaná profesionálna stránka s foto, mapkami, tipmi na výlety, cyklotrasami, zažitkovou gasro turistikou-koštovky…. , (čo by mala byť napr. Trnava tourism) NEEXISTUJE!!!! Nech sa nikto nehnevá, aj pani, či slečna “výkonná riaditeľka” ale mať stránku len v slovenčine a tváriť sa že robím turistický biznis je viac ako na zváženie. Tak si predstavme, že prídem na stranku Trnava tourism (vo vyhladávačoch na prvých miestach) ako zahraničný návštevník- ked ju hned nezruším lebo nemá aspoň anglickú a nemeckú verziu (Madarsko a Polsko sú tiež zaujímavý trh…), kde je prezentácia regiónu ?, kde tá Tirnavia vôbec je?…. špičkové foto z TT + regiónu? Prezentácia nosných pamiatok?, mapky, tipy na eventy- pravidelne sa opakujúce + top jedinečné v danom roku, extra odprezentované vlastné produkty….aktualizácia stránky, nie 2 krát za rok…..
    Som to musel takto napísať, lebo robiť o ničom články, že tu bol mikrobus turistov, je jedna vec….a byť frustrovaný z toho, že potencionálnym turistom zo zahraničia nemám poslať jednu kvalitnú stránku s turistickou prezentáciou regiónu a TT je vec druhá.
    Ja byť ten, čo platí TT tourism, by som sa pýtal asi nepríjemné otázky…..myslím že na tento “cirkus” idú aj nejaké dotácie z verejných zdrojov….tým je to asi jasné.. :-).Ešte by som mal na záver otázku- neviete koľko stála stránka TT-tourism??

    Že by bolo také ťažké spraviť niečo podobné:
    http://tic.cheb.cz/

    http://www.jizni-morava.cz/ mutácia v 6!!!!! jazykoch

    • 1.1
      citatel says:

      Suhlas do bodky.Tak isto drzim projektu palce,ale chvalit sa tu nejakym 20 clennym mikrobusom za vikend je viac ako smiesne.Ked tu nebudu mat turisti kde prespavat koli obsadenosti hotelov,potom sa bavme o nejakom vyssom zaujme o trnavsky region.

    • 1.2
      Ivana says:

      Dan suhlasim na cele ciare s Tebou, len chcem podotknut, neviem ci si videl toto: http://lepsiatrnava.sk/2013/07/18/web-plny-emocii/ podla Kralovicovej reakcie v blogu by mala byt stranka zaciatkom oktobra, kedze je 4. tak by som povedala ze “teraz niekedy” :)
      Skor sa hrozim toho a tu je chyba na strane zadavatela, ze to bude len anj a nj verzia, ziadne jazyky okolitych statov :/

      • 1.2.1
        danTT says:

        Ďakujem Ivana, prečítal som si to… myslím že to bude niečo také, čo som napísal že tu chýba, som zvedavý ako to bude vyzerať…to, že to nebude v ďalších jazykoch je škoda, no dá sa to dorobiť v budúcnosti….dôležité bude, aby aj stránka žila, nie že sa nahodí a konec.(priebežne dopĺňať produkty, atrakcie,rôzne akcie)

  2. 2
    koloman says:

    pochopil som dobre z nadpisu článku, že Trnava Tourism učí ostatných Slovákov, že na trnavsku není len bívé a červené víno a ostaní čo nevedzá po Slovensky sa toto ich tajomstvo neziscá ? Leda sa slovenščinu s ich čúčom naučá. Cudzých tu nesceme svoje si nedáme. Že jaký su to patrioty a znalci révy.

  3. 3
    Leonard says:

    Okrem toho, čo už napísali diskutujúci predo mnou. Absurdná mi príde značka pre región, ktorú si v Trnava Tourism vymysleli. Už väčšina Slovákov si pri Trnave (okrem futbalu a cirkvy) nevie vybaviť nič konkrétne, nie to ešte cudzinci. A v tejto situácii si tu niekto vymyslí novú nezmyselnú značku, pod ktorou chce robiť promo.

    Na čo je to dobré?

    Trnava Tourism nemá dovážať turistov priamo do prevádzok svojich členov, ale urobiť z Trnavy a okresu reálnu turistickú destináciu. Na to dostávajú verejné zdroje. Nič preto však neurobili.

  4. 4
    Ujo Palo says:

    A ja som sa čudoval, čo je v tej Trnave tak husto… To bol asi ten plný mikrobus turistov.

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.