reklama

Výrub stromov v lesoparku pri Kamennom mlyne bol podľa okresnej prokurátorky nelegálny

Výrub niekoľkých desiatok stromov, ku ktorému došlo v marci tohto roka v lesoparku pri Kamennom mlyne pre plánovanú výstavbu spojovacej komunikácie bol podľa okresnej prokurátorky Marcely Schmidtovej nelegálny (článok o výrube je tu).

Prokurátorka Okresnej prokuratúry v Trnave vydala 19. mája 2014 uznesenie, v ktorom zrušila uznesenie vyšetrovateľa OR PZ v Trnave z 28. marca. Konštatovala, že výrub stromov nie je v súlade so zákonom a uložila poverenému vyšetrovateľovi policajného zboru, aby vo veci znovu konal a rozhodol.

vyrub-lesopark-5
Stromy v lesoparku rúbali 12. marca 2014

Schmidtová tak vyjadrila nesúhlas so zamietnutím trestného oznámenia vo veci podozrenia z prečinu porušovania ochrany rastlín a živočíchov, rovnako aj so stanoviskom mesta Trnava, podľa ktorého sa výrub uskutočnil v súlade so zákonom, s územným plánom mesta a na základe právoplatne vydaných stavebných povolení.

Výruby sa uskutočnili na pozemkoch súkromných majiteľov, a tiež na pozemkoch neznámych vlastníkov.

Vec ako prvý priamo na mieste napadol mestský poslanec Matej Lančarič. Na pracovníkov, ktorí výruby realizovali, zavolal políciu a podal trestné oznámenie. Polícia vec zamietla, Lančarič sa odvolal a podal sťažnosť.

Polícia prostredníctvom hovorkyne hneď na druhý deň po realizovaní výrubov a podaní trestného oznámenia zverejnila stanovisko, kde uviedla, že “nebolo zistené žiadne porušenie zákona, polícia naďalej pokračuje v preverovaní podaného trestného oznámenia“.

Podľa môjho názoru sa výrub uskutočnil v rozpore so zákonom, bez súvisiaceho staebného povolenia a v čase vegatečného pokoja. Polícia mala iný názor, naopak prokurátorka sa s týmto mojím tvrdením stotožnila,” konštatuje Lančarič.

Prokurátorka M. Schmidtová uvádza, že “poverený príslušník PZ vydaním napadnutého uznesenia rozhodol jednoznačne predčasne“.

Poukazuje aj na skutočnosť, že výrub sa zrejme realizoval aj na dvoch parcelách, ktoré sa v stavebnom rozhodnutí nenachádzajú.

Preto odôvodňovať oprávnenosť výrubu predmentných drevín uvedeným stavebným povolením neprichádza do úvahy. Naviac zo spisového materiálu nie je zrejmé, či boli pri výrube dodržané aj ďalšie podmienky, predovšetkým podmienka týkajúca sa vegetačného pokoja,” skonštatovala.

M. Schmidtová sa z uvedených dôvodov nestotožnila s postupom policajného vyšetrovateľa.

Mám za to, že po zistení rozsahu výrubu za účelom právnej kvalifikácie je na mieste začať trestné stíhanie v zmysle ustanovenia §199 ods. 1 Trestného poriadku,” odôvodňuje prokurátorka Okresnej prokuratúry v Trnave.

O vyjadrenie k uzneseniu prokuratúry sme požiadali aj mesto Trnava.

vyrub-lesopark-6
Chodník pre peších pretne spojovacia komunikácia do novej IBV Kamenný mlyn

Chodník vedúci cez lesopark do Kamenného mlyna má pretnúť cesta a v úseku pod stožiarmi vysokého napätia vznikne križovatka. Proti tomuto riešeniu protestovali stovky Trnavčanov.

Dotknutý priestor dokonca vyhlásili obyvatelia mesta v septembri 2013 za územie chránené občanmi.

Riešenie tohto dopravného napojenia bolo odsúhlasené v už vydaných územných rozhodnutiach pred niekoľkými rokmi za bývalého vedenia mesta.

V prvej urbanistickej štúdii v roku 1997 bolo navrhnuté pripojenie IBV popri železničnej trati ešte pred začiatkom lesoparku. V roku 2006 navrhli vlastníci pozemkov súčasné pripojenie pod stĺpmi vysokého napätia a aj ďalšie pripojenie, ktoré by prechádzalo priamo cez lesopark v časti bližšie ku Kolibe. Druhý rez lesoparkom však mesto zamietlo.

S výstavbou rodinných domov a bytov v obytnej zóne Kamenný mlyn počíta Územný plán mesta Trnava už od roku 1993.

Súčasné vedenie mesta vysvetľuje, že zastavenie dlhoročného rozbehnutého procesu prípravy územia pre výstavbu novej IBV by viedlo k súdnym sporom, ktoré by mesto s veľkou pravdepodobnosťou prehralo – a bolo by nútené platiť. To by zrejme stálo mestský rozpočet milióny eur.

UZNESENIE PROKURÁTORKY (pre zväčšnie kliknite na obrázok):
uznesenie-vyrub-lesopark

Ulož ako PDF
Napísal 29. mája 2014 13:40. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

38 komentárov pre “Výrub stromov v lesoparku pri Kamennom mlyne bol podľa okresnej prokurátorky nelegálny”

  1. 1
    duch svaty says:

    No to bude parada, uz sa neviem dockat tych vysvetleni z mesta!

    Ja to tipujem na: uzemny plan uz bol zmeneny a naplanovany pred 20tymi rokmi, my sme nemohli nic…

  2. 2
    Flego says:

    Dúfam, že toto otvorilo oči aj fanúšikom SMERu. Podľa vedenia mesta je všetko v poriadku a podľa polície tiež. Len jediný poslanec mal odvahu byť proti, pretože je nezávislý, nikomu sa nezodpovedá a môže mať vlastný názor. Ostatný len zdvíhajú ruky ako strana káže. A nielen v tomto prípade ale aj v iných, napríklad v predaji pozemkov v nemocnici, ktorý aj Lekárske odborové združenie označilo za podozrivý ale ostatným poslancom sa to zdá v poriadku.https://www.trnava-live.sk/2014/04/29/nemocnica-moze-nastartovat-proces-zmeny-uzemneho-planu-pre-komercnu-vybavenost/ Takže jedného poctivého už máme, ešte zvoliť aspoň 16 ďalších a tie podozrivé kšefty v Trnave prestanú. BRAVO Matej !

    • 2.1
      duch svaty says:

      super sprava, lenze pochybujem ze to zastavi celkovu vystavbu… Mohli by sa vyjadrit vsetci poslanci co hlasovali “za” co si o tom rozhodnuti myslia

    • 2.2
      martin g says:

      Flego prave si sa zasamovrazdil. A to, ze schvalujes toho šaša lancarica je jasny dokaz. Ten chlapec nevie, ktora bije. Je to populista, ktory to hra na city ludom, ktori nikdy na zasadnutie mesta neprijdu. Hadze velke reci ale tie su vzdy VECNE vyvratene. A na fb hodi iba svoju cast agendy. On je fakt trulo. A keby tam boli iba taki, mozme Trnavu odrezat od zbytku sveta. Nikdy by tu nikto nic nepostavil, lebo by sa musel vytnut nejaky krik… A to by zastupitelstvo nechcelo, ze.. Je nekonstruktivny. A teraz ma poriadne zhejtujte demokrati =)

      • 2.2.1
        pozorovatel says:

        Prečo taký agresívny tón ?

        Oháňate sa VECNOSŤOU. Psychológovia hlásajú, že ak niekomu dochádzajú VECNÉ argumenty, tak prechádza k osobným útokom. Jeden taký ste práve predviedli. Doporučuje sa, ak Vás niečo „vytočí“ , tak sa pozrieť na niečo zelené z prírody, napočítať do 10 a až potom sa vyjadrovať.

        Analýza:
        Flego vyjadril svoj názor. Slušne. Podporil ho svojimi argumentami. Vyjadril podporu konkrétnemu poslancovi. Samozrejme, vyjadril svoj subjektívny názor, s ktorým môžeme súhlasiť, nesúhlasiť, alebo nám to môže byť ľahostajné. Čitatelia vyjadria svoj postoj k príspevku „palcom hore alebo dole“. 38 ZA, 8 PROTI. Zo 46 hlasujúcich sa cez 82 percent vyjadrilo súhlasne. Percentuálne je to viac ako ústavná väčšina. Treba k tomu ešte niečo dodať ?
        Iba ak to, že súdny čitateľ si urobí …. svoj uzáver.

        Martin g vyjadril tiež svoj názor. Najprv na diskutujúceho s nickom Flego, argumentujúc postojom Flega k poslancovi. A zároveň nasledujú viacnásobné útoky martin-a g na poslanca Lančariča. Nezávislý poslanec Lančarič bol riadne zvolený občanmi v komunálnych voľbách, má platný mandát. Má svoj pohľad na vec, svoje názory, diskutuje, organizuje. Celkové hodnotenie jeho pôsobenia v zastupiteľstve prináleží hlavne obyvateľom na jeseň vo voľbách.

        Je odvážne tvrdiť, že hrá na city ľuďom, ktorí nikdy na zastupiteľstvo neprídu, nakoľko veľa ľudí si operatívnejšie pozrie cez internet priamy prenos alebo záznam z rokovania zastupiteľstva http://www.trnava.sk/sk/clanok/on-line-vysielanie-mz . S odstupom jedného zastupiteľstva dozadu si je možné prečítať aj zápisnicu a hlasovania http://www.trnava.sk/sk/clanok/zapisnice-hlasovania-uznesenia-mz .

        „Hadze velke reci ale tie su vzdy VECNE vyvratene.“ – ale iba z pohľadu martin-a g. Reálna skutočnosť môže byť presne opačná.

        Je znakom konštruktívnosti bezhlavo súhlasíť a podporovať záujmy iba jednej skupiny ?

        Je znakom konštruktívnosti verejne osočovať poslanca ?

        Nie je náhodou úlohou poslancov zastupovať a hájiť záujmy aj obyčajných, nevplyvných, radových obyvateľov?

        Stavbu je možné postaviť za 1-2 roky, mohutnejší strom rastie desaťročia.

        To je realita, ktorá má všeobecnú platnosť. K civilizovanému mestu patria aj bezpečné oddychové zóny. V novodobej minulosti po roku 1989 sa narobili aj neuvážené rozhodnutia. Už bolo počuť aj vysvetlenia typu – učili sme sa, považovali sme to vtedy za rozumné, nedomysleli sme to to dôsledkov, súkromné vlastníctvo je nedotknuteľné, ….

        Ale je tu aj regulačná funkcia mesta, vízie na desaťročia dopredu a ich napĺňanie. Pôvodný návrh výstavby a prístupovej cesty okolo železnice bol zrejme najlepší, len škoda, že veci potom nabrali iný smer.

        A možno v tej novodobej minulosti po roku 1989 chýbal v zastupiteľstve niekto, kto by so zanietením terajšieho nezávislého poslanca Lančariča chránil prírodu vtedy pre nás do budúcnosti. Čiže pre našu terajšiu prítomnosť.

        • 2.2.1.1
          martin g says:

          Tak ako flego vychvalil lancarica do neba, ja som ho pomenoval tak, ako ho vidim ja. To on opisal vsetkych v zastupitelstve ako zlodejov, klamarov, kseftarov a podobne a vsetko bez argumentov a dokazov. Ja som povedal, ze je to karierista a prehnane zeleny populista. Pouzil som slova, ktore som pouzil.

  3. 3
    johny5 says:

    toto je cele dosledok naduteho supermanskeho a arogantneho pristupu poslancov najma v minulosti.
    v casoch ked bola nizka miera verejnej kontroly, nerobili sa verejne sutaze, nefungovali socialne siete a portaly ako tento a dalsie sa hlavne v mestach a dedinach kseftovalo omnoho lahsie.
    hoci to vyzera ze dnes sa kradne a funguju provizie a kamaratske kseftiky vo velkom, ani si nevieme predstavit jake bokovky isli na radnici pred takymi 10-15 rokmi.
    cela tato kauza je velkou hanbou tohto mesta.

  4. 4
    gruno says:

    Obyčajný alibizmus prokurátorky, mimochodom p. Schmidtová nie je okresná prokurátorka. A ziadne danie za pravdu sa nekoná. Začne sa len vo veci, čo ešte neznamená, že k nejakému trestnému činu i prišlo. Porobia sa úkony podľa Tr. poriadku a vec sa ukončí podľa par. 215 Tr. poriadku. Zastavením trestného stíhania… Len to bude trvať rok…

    • 4.1
      skuter says:

      mozeme sa tu hrat so slovickami. milujem tieto politicko-policajno-pravnicke dotahovanie o ciarky a bodky.

      ale tam nie je podstata veci. ta je v tom ze radnica a poslanci spreneverili dovere obcanov a pred ich potrebami a zelaniami dali prednost zaujmom bohatych podnikatelov.

      • 4.1.1
        duch svaty says:

        Policajne dotahovanie o ciarky je v tomto pripade spravne slovne spojenie. Dam ruku do ohna ze gruno je dost vysoko postaveny policajny funkcionar a vie o com hovori, a ked uz teraz vie ako to skonci je to prinajmensom smutne

        • 4.1.1.1
          skuter says:

          ja neviem kto je gruno a nie to ani dolezite ale asi sa vyzna a asi ma aj pravdu v tom ako to skonci. to ale neznamena ze boj za pravdu sa neoplatil. aj ked je jasne ta cesta tam nakoniec bude nech sa deje co chce, o tom rozhodli uz pred dlhymi rokmi.

  5. 5
    duch svaty says:

    Teraz sa vyjadrujes z pozicie obcana alebo policajta?

    • 5.1
      gruno says:

      Občana. A ked tam nebude cesta potom ty, duch svaty zabezpečíš, že ludia budu k svojim domom lietať. To bude paráda…

      • 5.1.1
        duch svaty says:

        Nedostanu sa ludia teraz k svojim domom co tam stoja? O com tocis? Ta cesta tam nema co hladat a nema tam co hladat ani dalsia IBV, ale to je uz poriadne dlha pesnicka

  6. 6
    Flego says:

    Trasovanie cesty malo byť popri železnici, to je roky stará vec. Investor si jednoducho presadil lacnejšiu variantu a poslanci mu to napriek protestom občanov odklepli. To je celý problém…

  7. 7
    gruno says:

    Jednoduchý. Nie je to posledný kus zelene a nezastavia sa, dokonca ani neobstavia. To je jednoducho demagógia čo píšeš.

    Tá varianta sa zmenila v roku 2006 , pokiaľ som si dobre prečítal článok. Kde ste boli vtedy zelený bojovníci?

    • 7.1
      duch svaty says:

      Vsetci su demagogovia, vlastne nicomu nikto nerozumie, sorry, okrem teba a par vyvolenych. Btw. neviem ci je vhodne z tvojej pozicie pisat ako pripad dopadne a verejne nazyvat prokuratku alibistkou :)

      • 7.1.1
        gruno says:

        Nie, nenazývam všetkých demagógmi a netvrdím že nikto ničomu nerozumie, to ani zdaleka. Chcel som rozumne diskutovať, ale to s tebou asi nepôjde, že?

    • 7.2
      Pali says:

      Gruno, zelení bojovníci sa píše s mäkkým “I” nie s “Y” Už len to svedčí o tvojej inteligencii. To sú vedomosti, ktoré ovládajú už malé deti na základnej škole, ty zjavne nie. Hlavne že tu všetkých urážaš a napádaš, spochybňuješ prokurátorku, mudruješ a hráš sa tu na to, že ty už vieš, ako celý prípad dopadne. Odporúčam ti radšej zopakovať si najskôr základnú školu :)

  8. 8
    duch svaty says:

    Popravde v takychto pripadoch tazko to mas pravdu, ja mam proste urcite hlavne moralne zasady a niektori ludia su mi odporni (nemyslim tym teba) ale ti ktorych obhajujes. Snazis sa obhajit pred ludmi veci neobhajitelne. Normalnych ludi nezaujima ze tam maju nejaki privatizeri pozemky ktore skupili po par korun a teraz chcu za kazdu cenu ryzovat, chapes? To je presne ako tvoje prispevky na diskusii spartaka, proste mozes robit co chces aj sa na hlavu postavit tak ludi co si vedia spocitat dva plus dva nepresvedcis. To je vsetko, nic osobne

  9. 9
    andrea says:

    mrknite /minutaz 8:50/, ako mestsky poslanec p. BEHRO za SMER- komentuje, ze trestne oznamenie M. Lancarica, je postavene na vode a prihrieva si polievocku…

    http://www.mtt.sk/up/diskusne-studio/Diskusne-studio-26-03-2014
    25. 3. 2014 – Výbor mestskej časti Trnava Západ
    niekedy si tu telku obsas kuknite, nakolko je platena z vasich dani

  10. 10
    Heisenberg says:

    Ajaj. Trošku sa teraz spotili aj na radnici asi. A hlavne tu nehejtujte moc prosim vas, lebo este budu aj sklamani zase, ze sme nevdacne ovce.
    A taky pekny tyzden to mohol byt s usmiatou lavickou…

  11. 11
    danTT says:

    Ok. To že sa pretína lesopark cestou je špatné, tiež by sa tam nemuselo stavať, no bude sa…OK. Vývoj a niektoré veci sa nedajú zastaviť, aj chyby z minulosti. Mne je jasné, že časom pôjde tadeto asi aj “nejaká” hustejšia prepojovacia cesta, možno nie rovno obchvat ale situácia a rozvoj mesta si to vyžaduje.
    Mne osobne by bol celkom prijateľný napr. alternatívny návrh radnice: Ok. Dobre občania tento lesopark je aj našimi chybami z minulosti dosť narušený, no predkladame Vám projekt výsadby nového lesoparku a premostenia železnice, ktorý nadviaže na staničný park- spojí ho s kamenáčom nadviaže na existujúci lesopark. Týmto zabezpečíme možnosť dostať sa z úplného centra mesta v súvislom páse zelene dlhom niekoľko kilometrov,možu to zokruhovať naspäť po Bethovenovom parku realizácia v rámci ledného volebného obdobia.3-4 roky….atď. no mne proste chýbajú takéto strategické rozvojové vízie mesta za ktorými ide, keď sa tu niečo pokazilo, môže kludne predložiť alternatívnu nápravu veci…
    Inak mimochodom pred par rokmi bola nejaká extra vízia parku dokonca s nejkaou vodnou plochou na Slavii,…Čo je s tým? V akom šuflíku to skončilo? Či už sa na to zabudlo? Toto by tiež mohli ponúknuť ako alternatívu k narušenému lesoparku v kamenáči… peniaze sa válajú po všelijakých rezervných účtoch….

    • 11.1
      pepek says:

      “Šuflíky” sa budú otvárať aj obálky, budú predsa komunálne voľby. To bude sľubov, čo všetko sa pre občana urobí.Stále je to však len o jednom, ako si napakovať svoje vrecká. Čo sa v Trnave vybuduje je otrasné. Napr. horšiu pešiu zónu som na Slovensku nevidel.

      • 11.1.1
        patricius.belan says:

        pepek : asi si vela meist nepochodil, ked sa navazas do trnavskej pesej zony.. Tento vikend som tu mal niekolko priatelov mimo Trnavy, dokonca zo zhranicia a NIKTO z nich negativne nehodnotil pesiu zonu, prave naopak boli prijemne prekvapeni, ze sa takto mesto rozvinulo. To len my domaci si nevieme vazit, co sa okolo nas deje,ale len kritizovat a nachadzat chyby.. To je take nie ze trnavske, to je take slovenske..

  12. 12
    kinder says:

    Je strašne smutné, že jedinú zeleň v meste najbohatší ľudia idú zničiť a pritom majú peňazí, že môžu pre ľudi vybudovať ukážkový park. Chodte sa pozrieť napríklad do Nitry a človek zaplače. Nuž Butko nie je Dvonč a nikdy ani nebude.

  13. 13
    Jozef says:

    Celé zastupiteľstvo sa vyhovára že nemôžu nič robiť iba dvíhať ruky lebo niekto iný kedysi schválil že tadiaľ pôjde obchvat. Rozhodnutia sa dajú aj meniť a ani netreba veľké zmeny, stačí nariadiť vybudovanie križovatky pod úrovňou. To by ale stálo investora viac peňazí, a z toho je vidno za koho poslanci tie ruky dvíhajú.

  14. 14
    Flego says:

    Koľko účelových zmien územného plánu sa už urobilo v tomto volebnom období? A pritom zmena územného plánu je ošemetná a citlivá vec, pretože územný plán sa robí výhľadovo na desiatky rokov dopredu a pri jeho zmene sa dramaticky mení cena týchto pozemkov. Nezastavateľný pozemok v cene desiatok centov za meter štvorcový môže zrazu zo dňa na deň mať hodnotu aj 100 eur za meter štvorcový a to už nieje sranda. Pri zmenách územného plánu by bolo dobre zverejňovať, kto sú majitelia menených pozemkov, pretože už obyčajne nejde o pôvodných vlastníkov. Dá sa to síce dohľadať na katastri a v obchodnom registri ale môže to byť dosť pracné a málokto sa v tom vyzná.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.