Pre južný obchvat sa menia aj podmienky v projekte kruhovky na Bratislavskej

Mesto Trnava prispôsobuje projektovú dokumentáciu plánovanej okružnej križovatky ulíc Bratislavská – Strojárenská projektu južného obchvatu.

Na základe nových parametrov zo strany Slovenskej správy ciest dochádza v projekte križovatky k niekoľkým drobným úpravám. Podľa slov Petra Hlbockého z odboru územného rozvoja a koncepcií na Mestskom úrade v Trnave zmeny sa dotýkajú najmä dvoch vetiev od záhradkárskej osady, ktoré v ďalšom štádiu z projektu vypadnú. „Zároveň sa rieši posun telesa komunikácie Bratislavskej cesty. Pripojenie južného obchvatu na Bratislavskú ulicu bude po novom riešené mimoúrovňovou križovatkou. Navyše, aktuálny zámer južného obchvatu počíta so štyrmi jazdnými pruhmi v celej dĺžke od Bratislavskej po diaľničný privádzač pri Modranke. V prvej fáze projekt predpokladal výstavbu dvoch pruhov,“ poznamenal P. Hlbocký.

Projekt oproti pôvodným predpokladom nezasiahne záhradkársku osadu, preto nebude potrebné riešiť výrub ovocných stromov a posun oplotenia.

Foto: Google

Investorom kruhovej križovatky je trnavská samospráva, južný obchvat postaví zo zdrojov štátneho rozpočtu Slovenská správa ciest. Dopravný uzol na okraji Trnavy pri významných podnikoch ako sú Sachs či Johns Manville, má priniesť vyššiu bezpečnosť najmä pre vodičov vychádzajúcich od priemyselnej zóny na Strojárenskej ulici.

Nová kruhová križovatka by mala mať vonkajší priemer približne 45 metrov, šírka jazdného pásu má dosiahnuť 5,5 metra. Križovatka bude vybudovaná z časti na spevnených plochách jestvujúcej komunikácie a po zmene v projekte bude mať namiesto piatich tri vetvy. V rámci stavby budú riešené chodníky pre peších, cyklochodník, priechody pre chodcov a sadové úpravy.

Rozpočet na rok 2012 s investíciou do križovatky nepočíta. Mesto však plánuje projekt zrealizovať ešte pred začiatkom výstavby južného obchvatu.

O projekte komunikujeme aj s okolitými firmami. Z pohľadu mesta ide o pomerne značnú finančnú investíciu, preto by sme boli radi, keby podniky na projekte participovali spolu s nami,“ uviedol vedúci kancelárie primátora Pavol Tomašovič.

Ulož ako PDF
Napísal 6. marca 2012 11:02. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

9 komentárov pre “Pre južný obchvat sa menia aj podmienky v projekte kruhovky na Bratislavskej”

  1. 1
    jop says:

    ja sice tiez neuvazujem v mojich financiach o kupe bentley ale aj tak si ho kupim … boze toto su take kecy … ten obchvat je v uzemnom plane uz od 70 rokov 20 storocia a furt sa prd spravilo …

    Thumb up 3 Thumb down 6

    • 1.1
      markus says:

      jedna vec je uzemny plan (velmi dlhodoba zalezitost) a druha vec je projektova dokumentacia.

      ta sa riesi mozno len nejakych 5 rokov.

      Thumb up 5 Thumb down 1

      • 1.1.1
        jop says:

        sorry ale chces mi ako povedat ze 35 rokov je tento problem neznamy alebo co? Hlavne ze dane vedia velmi svizne zvysovat ale ked sa ma nieco spravit tak na to je cas 40 rokov …

        Thumb up 3 Thumb down 5

        • 1.1.1.1
          markus says:

          chcem povedat len to, ze tento konkretny projekt sa pripravuje len mozno 5 rokov. a druha vec: obchvat nerobi mesto ale stat. takze je to o tom, kedy sa stat rozhodne dat peniaze, mesto moze akurat tak zobrat peniaze, dufat a cakat. pripadne lobovat. a zase cakat a dufat.

          Thumb up 7 Thumb down 3

  2. 2
    lolo says:

    Mne sa asi sniva. Zda sa ze sa v Trnave konecne postavi poriadna cesta. Len by ma este zaujimalo ci tu stvorprudovku vybavili „trnavski pani“ alebo sa uz v Bratislave nemohli pozerat na to ako sa v Trnave všetko fušuje a buchli po stole s tym ze je nacase v Trnave postavit poriadnu cestu !!!!!

    Thumb up 7 Thumb down 4

  3. 3
    peace says:

    Ani ja neverim vlastnym ociam. Ze by sa v Trnave niekto uz konecne zobudil a pochopil ? toto trvalo. Snad uz bude koniec tym polovicnym paskvilom a la Trnava.
    Inak ked bezny slovak pride do TT a vnima mesto z auta, tak Vam 90 % ludi povie ze vnima TT, ako okresne mesto napr.- Galanta, Sala atd. ani nahodu ako krajske mesto )
    Ze by prva perlicka normalnosti ? Skoda ze ten severny je taky paskvil s neprehladnymi krizovatkami. Najhlupejsia je napojenie Trstinskej na severny obchvat. To sa neda ani komentovat.

    Thumb up 6 Thumb down 3

  4. 4
    Ivan says:

    Okolo Trnavy a v Trnave, kde sa moce kvantum áut je problém postaviť normálny štvorprúdový obchvat a okolo Samsungu, kde chodí zopár áut je cca štyri a pol kilometra štvorprúdových ciest … Takmer dvojkilometrový úsek od Samsungu po napojenie na cestu Zeleneč – Majcichov … a to ešte aj s umelým osvetlením ako diaľnice v Beneluxe … ten má určite šancu uchádzať
    sa o titul Zlatá malina desaťročia medzi slovenskými investíciami …
    V Trnave môžeme len slepo závidieť tomu chotáru medzi Voderadmi, Linčom a Majcichovom :-(

    Thumb up 10 Thumb down 1

    • 4.1
      Richard says:

      Ta dilanica vedla samsungu musela stat miliardy!!! rozmyslal som ze keby odide samsung tak to muze byt medzinarodne letisko :-) Inak je to asi najvecsi tunel statnych financii za posledne roky…

      Thumb up 6 Thumb down 1

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.