reklama

Na most pri Bernolákovej bráne peniaze nezvýšili, prednosť má križovatka na Bratislavskej

Peniaze na financovanie rekonštrukcie poškodeného mosta pri Bernolákovej bráne sa do mestského rozpočtu na rok 2014 napokon nedostali.

Tému otvoril na utorkovom mestskom zastupiteľstve počas rozpravy k návrhu rozpočtu nezávislý poslanec Matej Lančarič.

Mrzí ma, že tento projekt sa už niekoľko rokov neustále odsúva. Aj viaceré odborné expertízy potvrdili, že most je v havarijnom technickom stave, dopravnej situácii by zasa pomohlo vybudovanie tretieho jazdného pruhu,” uviedol vo svojom vystúpení.

most-bernolakova-n
Most pri Bernolákovej bráne čaká na obnovu už niekoľko rokov.

Viceprimátor Bystrík Stanko v reakcii na vystúpenie poslanca Lančariča pripomenul, že mesto dalo v rozpočte prednosť riešeniu neľahkej dopravnej situácie na križovatke Bratislavskej a Strojárenskej ulice pri priemyselných závodoch.

Stále je tu priestor na priebežnú aktualizáciu rozpočtu počas budúceho roka. Prvou alternatívou rozpočtu je výstavba kruhovej križovatky na Bratislavskej ulici, alternatívou číslo dva je most pri Bernolákovej bráne. Ako je známe, v prípade mosta sme vybrali projektanta a pracujeme na ďalších prípravách tejto investície,” pripomenul.

Primátor Vladimír Butko zdôraznil, že otázka riešenia križovatky na Bratislavskej ulici je pre mesto dôležitá. V budúcnosti má byť kruhová križovatka súčasťou pripojenia južného obchvatu.

Podniky, ktoré tu pôsobia, dávajú prácu tisícom ľudí a prinášajú mestu zaujímavé peniaze prostredníctvom daní. Preto logicky aj my chceme týmto firmám a ich zamestnancom vyjsť v ústrety,” komentoval a pripomenul, že na výstavbe veľkej kruhovej križovatky sa okrem mesta majú finančne podieľať aj najväčší zamestnávatelia ako sú Johns Manville, Boge či Sachs.

Pritom vôbec nespchybňujem dôležitosť a potrebu rekonštrukcie mosta,” doplnil.

bratislavska
Z klasickej križovatky ulíc Bratislavská – Strojárenská bude kruhovka

V prípade mosta ponad Trnávku pri Bernolákovej bráne sa radnica musela podľa Butka zamýšľať nad zásadnou otázkou – či most rekonštruovať alebo radšej postaviť úplne nový. Dôvodom je technicky náročná rekonštrukcia a množstvo sietí, ktoré sú jeho súčasťou.

V rámci rekonštrukcie mosta pri Bernolákovej bráne dôjde k sanácii hlavného objektu mosta, preložkám inžinierskych sietí, úprave mostného zvršku, odvodneniu, úprave vedľajšieho mostného objektu, výmene zábradlí, realizácii nového chodníka pre peších a cyklistov a rekonštrukcii priľahlých komunikácií pred a za mostom.

Mesto počíta aj s priradením ďalšieho jazdného pruhu v smere von z centra. Na moste by tak mali vzniknúť po rekonštrukcii tri jazdné pruhy.

Ulož ako PDF
Napísal 11. decembra 2013 12:12. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

11 komentárov pre “Na most pri Bernolákovej bráne peniaze nezvýšili, prednosť má križovatka na Bratislavskej”

  1. 1
    duch svaty says:

    ale ved vsade citame ze mesto hospodari s prebytkom, ale asi iba do chvile ked sa pred volbami rozdaju odmeny za excelentne vykonanu pracu za posledne 4 roky.

  2. 2
    citatel says:

    Na tej kruhovej krizovatke na Bratislavskej sa kludne mohli financne spolupodielat aj firmy ktore tam sidlia.Ta krizovatka sa tam robi hlavne koli nim.

  3. 3
    pepe1 says:

    mozno by stacilo vybrat dodavatela cez elektronicku aukciu a boli by peniaze na oboje…

    • 3.1
      tictac says:

      Ale to by nezarobila spriaznená firma. Inak rád by som tu poďakoval mestu Trnava, že mi umožnuje každodennú exkurziu stavbou. Vždy som chcel pozorovať dennodenne ako robotníkom odsýpa robota a čo sa každý deň zmení. Vďačný obyvateľ Pórova.

  4. 4
    ttss says:

    a nie je ten most už nebezpečný? nevymenili náhodou bezpečnosť ľudí nad pohodlím zamestnancov pri skloplaste? je mi jasné, že sú potrebné obe investície, len tie priority sa mi zdajú byť naopak :)

  5. 5
    Fredy says:

    Poslanci si vypočuli : “Mrzí ma, že tento projekt sa už niekoľko rokov neustále odsúva. Aj viaceré odborné expertízy potvrdili, že most je v havarijnom technickom stave ,…”

    Ak je most v havarijnom technickom stave, tak prečo sa potom nerealizuje dočasné zabezpečenie, ktoré nie je drahé, okamžite ? Napr. vylúčenie dopravy cca nad 7 ton, miesta, kde na moste stojí voda odvodniť operatívne hoci aj prevŕtaním, oprava poškodených miest.
    Teraz môže ísť cez most legálne ako dopravná obsluha hoci aj 40-tonový kamión. Dopravné značenie to nezakazuje.

    Odsúvanie rekonštrukcie by som vedel „dočasne stráviť“ iba vtedy, ak je most staticky úplne v poriadku, ale čo je potom ten havarijný technický stav ?

  6. 6
    eva says:

    Hlavne že pred radnicou stojí venec a strom za 13 000 € !!!!!!!

  7. 7
    dodo says:

    Tesil som sa zbytocne, ziadna cesta sa rozsirovat nebude :-(

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.