reklama

Trnavský závod PSA Peugeot Citroën patrí k lídrom skupiny. V tomto roku vyrobí rekordných 300-tisíc áut

Trnavská automobilka PSA Peugeot Citroën uzatvára rok 2015 s rekordnými číslami. Od januára do novembra opustilo brány závodu rekordných 283-tisíc áut, do konca roka plánujú vyprodukovať až 302-tisíc vozidiel.

Francúzsky koncern v súčasnosti zamestnáva viac ako 3500 ľudí, z nich 900 sú agentúrni pracovníci. „Približne 250 agentúrnych pracovníkov prechádza medzi kmeňových zamestnancov v tomto roku, najmenej ďalších 250 prejde do trvalého pracovného pomeru v roku 2016. Zrejme ich napokon bude ešte viac,“ poznamenal riaditeľ ľudských zdrojov PSA Peugeot Citroën v Trnave Ľubomír Kollár.

Automobilka vyrobila v roku 2014 255-tisíc áut, rok predtým 248-tisíc, v roku 2012 to bolo 215-tisíc. Pred deviatimi rokmi, kedy začala výroba v Trnave, zišlo z výrobnej linky 52-tisíc vozidiel. Rok 2015 s predpokladanou produkciou 302-tisíc vozidiel Peugeot 208 a Citroën Picasso bude rekordným.

Medziročný nárast výroby predstavuje 18 percent. Zásluhu na týchto číslach majú najmä dobré predaje faceliftovaného modelu 208. Z linky scháza nové auto každú minútu.

Logistika priváža do závodu každý deň 3,5 milióna dielov.

psa-t

Fabrika má stále potenciál budúceho rastu. Konzervatívny odhad výroby na budúci rok je 290-tisíc vozidiel. „Ide o konzervatívny odhad, aby sme boli schopní zvládnuť aj tie najpesimistickejšie scenáre. Do roku 2018 chceme produkciu najmä vďaka plnej výrobe nového modelu dostať na úroveň 350-tisíc vozidiel,“ predstavil ambiciózne plány generálny riaditeľ trnavskej automobilky Rémi Girardon.

Nový model značky Citroën začnú v Trnave vyrábať zrejme v druhej polovici roka 2016. Cieľom pre budúci rok je podľa Girardona najmä príprava výroby nového modelu segmentu B. V tejto súvislosti postupne investuje koncern v Trnave 80 miliónov eur.

„Nový model vyrábaný v Trnave bude v segmente malých mestských automobilov najpredávanejším modelom značky,“ predpokladá šéf trnavskej automobilky.

Dôveru vedenia koncernu od francúzskych šéfov si trnavský závod plne zaslúži. Patrí v mnohých ohľadoch medzi technologicky najmodernejšie závody v rámci skupiny a svojim výsledkami kvality sa radí medzi najlepších.

„Kvalita produkcie pracovníkov našej automobilky je v rámci skupiny PSA veľmi vysoká,“ konštatoval hovorca Peter Švec.

„Našimi ambíciami je byť svetovým lídrom v segmente B mainstream, ultra konkurencieschopným a vyťaženým závodom, byť referenčnou automobilkou, ktorá je v popredí a dosahuje najlepšiu priemyselnú výkonnosť spomedzi všetkých závodov skupiny,“ zhrnul generálny riaditeľ plány a ambície trnavskej automobilky.

PSA Peugeot Citroën zároveň láka do Trnavy aj ďalších subdodávateľov a investorov. Ako hovorí Girardon, čím sú dodávatelia bližšie k automobilke, tým lepšie.

Pri výrobe nového modelu bude až 86 percent dodávateľov zo Slovenska alebo z krajín strednej a východnej Európy. Pri modeli Citroën C3 Picasso, ktorý sa v súčasnosti vyrába len v Trnave, je tento podiel 35 percent. Model Peugeot 208 má 45 percent dodávateľov zo Slovenska a strednej a východnej Európy.

Čoskoro v dotyku automobilky spustia výrobu dvaja nový dodávatelia – Magna zamestná 75 ľudí, Mecaplast v prvej fáze 110, celkovo počíta až s 300 zamestnancami. Ďalšiu investíciu plánuje aj logistická spoločnosť Gefco.

Ako doplnil riaditeľ ľudských zdrojov, trnavský PSA nie je len montážnou halou, ako sa zvykne o automobilkách hovoriť.

„Máme tu kvalitné vývojové centrum, vzniklo oddelenie finančných služieb so 60 zamestnancami pre strednú Európy a nemecky hovoriace krajiny, ktoré poskytuje služby komerčného účtovníctva pre import a retail,“ poznamenal.

Pre PSA v Trnave je dôležitý aj kvalitný sociálny program poskytujúci benefity pre zamestnancov. Automobilka, okrem toho že napĺňa platnú kolektívnu dohodu uzatvorenú so sociálnymi partnermi a odbormi, posyktuje pracovníkom mnohé benefity a balíček sociálnych programov, v rámci ktorého môžu využívať viacero výhod v oblasti voľného času, zábavy, cestovania, relaxu, doplnkových zdravotných služieb, ubytovania, zapožičania či kúpy vozidla, sociálnej výpomoci a podobne.

FOTOGALÉRIA:

psa

psa1

psa2

psa3

psa3a

psa4

psa5

psa6

psa7

psa8

psa9a

psa9

psa10

psa11

psa12

psa13

psa14

psa15

Ulož ako PDF
Napísal 4. decembra 2015 6:43. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

2 komentáre pre “Trnavský závod PSA Peugeot Citroën patrí k lídrom skupiny. V tomto roku vyrobí rekordných 300-tisíc áut”

  1. 1
    odborarik says:

    Esteze si pri tolkom raste poctu vyrobenych aut a najvyssej kvalite v ramci skupiny vybojovali vyssie platy. Pekny PR clanok

    • 1.1
      tomas says:

      vybojovali? haha. vybojovali nieje spravne slovo. spravne je dohodli sa. den pred ostrym strajkom, ked hrozilo zastavenie vyroby sa odbori pokakali a ustupili od svojich poziadaviek a dohodli sa. takisto sa nam „vybavili“ pracovne soboty a ked citam tie velke ambicie zabozrutov na rok 2016 mame sa naco tesit.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.