reklama

Iniciatíva Trnava pre všetkých v otvorenom liste vyčíta primátorovi postoj k diskusii o genocíde Slovákov

Septembrová verejná diskusia o „Genocíde slovenského slovenského národa a obetiach vlastizrady po roku 1989“ s trojicou kontroverzných protagonistov v mestských priestoroch na Trhovej ulici v Trnave vyvolala rozporuplné polemiky. Pred niekoľkými desiatkami prítomných hovorili občiansky aktivista Rudolf Vaský, investigatívec Martin Daňo a nacionalista Marián Mišún.

Krátko po zverejnení udalosti a potvrdení súhlasu s konaním akcie na mestskej pôde, sa voči tomuto rozhodnutiu vyhradili najmä na sociálnych sieťach desiatky ľudí.

Stanovisko zverejnil na svojom verejnom facebookovom účte aj primátor Peter Bročka. Ako uvádza, „demokracia a sloboda prejavu je okrem iného aj o tom, umožniť človeku hovoriť, až kým na danom fóre svojim názorom neprekročí zákon. Toto je pre mňa základ. Je mi úplne jedno, či to bude najposlednejší z posledných, prezident krajiny alebo ktokoľvek medzi tým. V slobodnom kráľovskom meste mu nebudem upierať právo hovoriť. S týmto privilégiom je ale neoddeliteľne spojená jasná zodpovednosť. Zodpovednosť za to, že to, čo bude hovoriť, nebude v rozpore s ústavou a zákonmi tejto krajiny. A na to má a bude dohliadať polícia“.

Trnavský primátor ďalej pripomína, že „to, čo si občan Bročka myslí o náckoch, fašistoch, rasistoch, xenofóbnych agresoroch, popletených pseudorevolucionároch, imperiálnych mocnároch všetkých svetových strán, konšpiračných teoretikoch či neliečených schizofrenikoch je z môjho života snáď každému jasné“.

Podľa jeho slov vo výkone svojej funkcie nemá nárok na privilégium rozhodovať v takýchto prípadoch na základe svojich osobných postojov a predstáv o tom, čo kto „asi“ povie.

„Všetci majú rovnakú štartovaciu čiaru, každý dostane šancu sa prejaviť. Niekoho čaká potlesk, niekoho piskot a niekoho asistovaný odchod na stanicu,“ poznamenal v reakcii na negatívne ohlasy voči rozhodnutiu mesta umožniť trojici diskutovať na mestskej pôde Peter Bročka.

brocka-v
Primátor Trnavy Peter Bročka

Ilustračné foto

Na podujatie reaguje aj iniciatíva Trnava pre všetkých podpísaná dvanástimi iniciátormi a podpísaná ďalšími 41 obyvateľmi mesta Trnava.

Primátorovi mesta doručili v utorok 13. septembra 2016 otvorený list, pretože nesúhlasia s tým, „aby mesto dobrovoľne poskytovalo svoje priestory ľuďom, ktorí cielene šíria extrémistické a nenávistné postoje.“

Otvorený list iniciatívy Trnava pre všetkých zverejňujeme v plnom znení.

„Vážený pán primátor Peter Bročka,

vzhľadom na Váš súhlas s poskytnutím priestorov Mesta Trnava na konanie podujatia Prednáška o genocíde slovenského národa a obetiach vlastizrady po roku 1989, ktorý ste udelili jej organizátorovi Mariánovi Mišúnovi, Vám adresujeme tento list, ktorým by sme chceli reagovať a vysvetliť naše nesúhlasné stanovisko.

Jednoznačne uznávame slobodu prejavu a to, že jej súčasťou je aj právo diskutovať o kontroverzných témach. Sme však presvedčení, že Mesto Trnava nemalo dobrovoľne poskytnúť vlastné priestory pre konanie spomínaného podujatia a malo tak vyjadriť jednoznačný a morálny postoj k ľuďom, ktorí cielene šíria extrémistické a násilné myšlienky a nenávistné postoje. Postup, ktorý Mesto zvolilo, vysiela odkaz, akoby išlo o bežnú diskusiu, a to i napriek tomu, že existujú viaceré vážne argumenty, ktoré dokazujú opak. Samotnú osobu organizátora tohto podujatia, Mariána Mišúna, možno považovať za extrémistu a reprezentanta krajnej pravice. Jeho vyjadrenia, verejne deklarované postoje a jeho politické ambície by mali postačovať na to, aby Mesto odmietlo dobrovoľne poskytnúť mestské priestory na ním organizované podujatia.

Odmietnutie poskytnúť mestské priestory na konanie tohto podujatia by v žiadnom prípade nebolo „zákazom” podujatia a ani by nijakým spôsobom nenarušilo demokratické práva organizátorov podujatia na zhromažďovanie a vyjadrovanie svojho názoru. Inak povedané, Mesto by iba podujatie nepodporilo dobrovoľným poskytnutím vlastných priestorov teda by nešlo o „zákaz” podujatia. Organizátori by si mohli prenajať na konanie svojho podujatia akýkoľvek súkromný priestor alebo by mohli uskutočniť verejné zhromaždenie na verejných priestranstvách mesta.

Nie je pravda, že Mesto Trnava je povinné poskytnúť mestské priestory pre akékoľvek podujatie, ktoré neporušuje zákon. Mesto je podľa zákona povinné strpieť na svojom území zhromaždenia na verejných priestranstvách mesta (na námestiach a uliciach) alebo podujatia v súkromných priestoroch, ak tieto podujatia neporušujú zákony. Mesto však v žiadnom prípade nie je povinné poskytnúť vlastné mestské priestory pre akékoľvek podujatia a tým tieto podujatia podporovať.

Dobrovoľné poskytnutie mestských priestorov na podujatie organizované extrémistom Mariánom Mišúnom bohužiaľ môže vyvolávať dojem “nadpráce”
a podpory zo strany Mesta Trnava. Primátor mesta by mal podľa nášho názoru odmietnuť dobrovoľné poskytnutie mestských priestorov pre podujatia, ktoré sú organizované extrémistami, a odkázať ich na to, aby si na svoje podujatie prenajali súkromné priestory.

Aj samotný priebeh podujatia v piatok 2. septembra 2016 potvrdil, že takéto podujatia by Mesto Trnava nemalo podporovať dobrovoľným poskytovaním mestských priestorov. Uznávame, že mnohí občania sú oprávnenene rozhorčení súčasnou politickou, sociálnou situáciou a korupciou na Slovensku a je legitímne o týchto témach diskutovať.

Avšak nie je správne, aby mesto dobrovoľne poskytovalo mestské priestory na podujatia, na ktorých hlavný rečník prezentuje násilné riešenia popierajúce ľudské a etické hodnoty, a ktoré využívajú extrémisti s politickými ambíciami, ako Marián Mišún, na svoje zviditeľnovanie, propagáciu a získavanie nových podporovateľov.

Napríklad hlavný rečník podujatia Rudolf Vaský okrem rozoberania sociálnych a politických problémov, ktoré podľa neho na Slovensku existujú, pred plnou zasadacou miestnosťou oznámil, že tých, čo na Slovensku doteraz vládli a dobrovoľne neodídu, bude biť roxorovými tyčami po celom tele, doláme im celé telo, a potom im vystrelí mozog tak, že pritlačí pištoľ úplne k ich hlave a výstrel pištole vyprskne ich mozog na ich rodiny, ktoré tam predtým zoradí.

Následne Rudolf Vaský prezentoval veľké fotografie roztrhaných mŕtvych tiel ľudí, ktorí spáchali samovraždu hodením sa pod vlak a ktoré majú dokazovať genocídu, ktorá podľa neho na Slovensku prebieha, pričom ale priznal, že netvrdí, že na fotografiách sú Slováci, ale že je to ilustrácia ako ľudia končia. Rudolf Vaský tiež konštatoval, že súčasný režim vytvára väčšie utrpenie, aké spôsobili fašisti a aké podstúpili Židia počas druhej svetovej vojny.

Organizátor podujatia Marián Mišún, ktorý sa na podujatí prezentoval ako bojovník proti skorumpovanému systému, okrem iného opakoval, že na Slovensku je páchaná genocída, že treba odstrániť zhnitý režim, ktorý na Slovensku existuje a vyzýval prítomných, aby využili proti existujúcemu systému jeho vlastné zbrane („zbrane nepriateľov”) a aby kandidovali v komunálnych voľbách alebo podporili niekoho schopného spomedzi seba, a tak získali verejné financie a vplyv.

Ako príklad uviedol, že aj Hitler sa v Nemecku dostal k moci legitímnym demokratickým spôsobom. Marián Mišún má politické ambície a podujatie
zjavne využil na svoje zviditeľnenie, prezentáciu svojich myšlienok a získavanie nových podporovateľov.

Neposkytnutie priestorov Mesta na toto podujatie by teda bolo vyjadrením hodnotového postoja Mesta k ľuďom, ktorí presadzujú násilné a extrémistické riešenia a vyzývajú k potláčaniu ľudských práv a slobôd. Pojem demokracie nemožno vyprázdňovať tým, že budeme slobodu prejavu zamieňať s právom povedať čokoľvek a kdekoľvek. Demokracia predpokladá aj úctu k mravným hodnotám a rešpektovanie autority rozumu.

Funkcia primátora nie je v žiadnom prípade funkciou výlučne administratívnej povahy. Naopak, podpora primátora Petra Bročku vo voľbách zo strany občanov Trnavy bola v značnej miere motivovaná Vašou deklarovanou snahou o novú politickú kultúru a morálku, transparentnosť a zákonnosť. Aj z tohto dôvodu možno dôvodne očakávať, že v podobnej situácii nezaznie z Vašich úst iba súkromný názor, hoci sympatický, ale zaznie aj Váš postoj ako verejného funkcionára – primátora mesta Trnava.

Sú situácie, keď tieto dve sféry nemožno oddeliť, tak ako je tomu aj teraz. Primátor do veľkej miery ovplyvňuje verejnú mienku v meste a výrazne vplýva na občanov a občianky. Preto by mal zaujímať jasné postoje voči extrémistom a ľuďom, ktorí šíria nenávistné myšlienky.

Oceňujeme, že ste verejne vysvetlili svoj postoj k poskytnutiu mestských priestorov na toto podujatie.

Z vyššie uvedených dôvodov sa však s Vašim postupom nestotožňujeme. Sme zároveň presvedčení, že na pôde mesta Trnava treba otvoriť verejnú diskusiu o slobode prejavu, demokracii a o poskytovaní mestských priestorov na takéto podujatia v budúcnosti.“

S pozdravom

Ivana Hanzlíková, Miroslava Hlinčíková, Alena Chudžíková, Lenka Juríková, Michal Klembara, Peter Lančarič, Richard Lutzbauer, Matej Mešťánek, Peter Molari, Michal Štrbík, Palo Vančo, Peter Wilfling

Ulož ako PDF
Napísal 14. septembra 2016 7:39. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Spoločnosť, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

135 komentárov pre “Iniciatíva Trnava pre všetkých v otvorenom liste vyčíta primátorovi postoj k diskusii o genocíde Slovákov”

  1. 1
    Dano says:

    suhlasim s primatorom

  2. 2
    Juraj Fuzák says:

    Trnava pre vsetkych ale iba pre tych s ktorymi suhlasime…. ;)

    • 2.1
      Larab says:

      Aj ste si ten text prečítali? Takáto relativizácia je od politika veľmi nebezpečná.

      • 2.1.1
        Juraj Fuzák says:

        Precital, moja poznamka bola ironicka na tych co tento list pisali…

        • 2.1.1.1
          Larab says:

          Každopádne táto poznámka len dokazuje, ako málo ste po mnohých stránkach pripravený na výkon verejnej funkcie, ktorú zastávate.

          V normálnej demokratickej spoločnosti je neprípustné súhlasiť s fašistickými a extrémistickými názormi, ktoré sa ľudia ako Mišún snažia presadzovať.

          Ak máte potrebu sa vyhraniť proti ľuďom, ktorí sa verejne ohradia proti fašizmu, tak s Vami niečo zásadné nebude v poriadku.

          • 2.1.1.1.1
            Juraj Fuzák says:

            Kazdopadne keby bolo na tej „akcii“ nieco nezakonne je tu policia na to aby konala. Ja ani zdaleka nesuhlasim ani s Misunom, Vaskym alebo niekym podobnym. Jediny z nich ktoremu fandim je Dano, ktoreho sledujem od jeho zaciatkov.

            V normalnej demokratickej spolocnosti je nepripustne nalepkovat niekoho extremistom, fasistom, nacistom, takym fobom takym fobom iba preto ze to je dnes v kurze. V normalnej demokratickej spolocnosti ma kazdy obcan pravo vyjadrit svoj nazor ci s nim niekto suhlasi alebo nie. V normalnej demokratickej spolocnosti ma konat policia pokial sa pachaju nezakonnosti. To ze sa ti nepaci co niekto druhy hovori nieje nezakonne.

            Ja mam potrebu sa verejne vyhranit voci ludom, ktori by onalepkovali aj vlastnu babku s nalepkou fasistu pokial s nimi nesuhlasi. Chapeme sa?

            • 2.1.1.1.1.1
              Larab says:

              Treba sa na to pozrieť komplexne. Fico pred pár rokmi tak zmenil príslušné zákony, že polícia má dnes veľké problémy riešiť aj zjavné prípady propagácie fašizmu a extrémizmu. Takže to, že polícia nekonala, ešte naozaj nič neznamená.

              Vôbec nejde o to, že nie je niečo v kurze. Mišún a spol sú extrémisti a fašisti, o tom nie je žiadnych pochýb. To, že proti nim štát nevie (alebo nechce) zasiahnuť len podčiarkuje celý problém.

              Ale nemaže ho to.

              • 2.1.1.1.1.1.1
                Juraj Fuzák says:

                Treba sa na to pozret komplexne, presne tak. Misun je obyvatel tejto krajiny a ma pravo prejavovat svoj nazor, tak ako kazdy iny obyvatel. Nemusime s jeho nazorom, alebo nazorom Vaskeho, alebo kohokolvek ineho suhlasit ale o tom je sloboda slova.

                Sloboda slova nemoze byt obmedzovna kvoli tomu ze s niecim nazorom nesuhlasim. Bola napriklad diskusia na radnici ktoru organizovala americka ambasada o islame a to sa tiez mohlo niekomu zdat ako nevhodne a mohol pozadovat zakaz takejto diskusie. Podstata je v tom aby kazdy mohol prezentovat svoj nazor, ale musi za to co odprezentuje niest aj nasledky pokial porusi nejaky zakon. Pokial viem na tej akcii bola kriminalka a cely priebeh natacala a vyhodnocovala a nic tam nenasla. Pre mna to tam zacina aj konci. Obsah nehodnotim, je kazdeho vec ci sa s obsahom stotozni alebo nie.

            • 2.1.1.1.1.2
              franko says:

              V kurze je dnes práve tá legitimizácia násilia a agresivity. „slniečkárstvo“ je len prirodzená reakcia na radikalizáciu. Nálepkovanie samozrejme nikomu nepomôže ale z vášho postoju je zjavné, že tento narastajúci trend neregistrujete..

              • 2.1.1.1.1.2.1
                Juraj Fuzák says:

                to co v tomto pripade registrujem je z mojho pohladu smiesno trapny plac nad tym ze v podstate by sme nemali mat vsetci rovnake prava, povinnosti samozrejme ano ale prava nie

                • 2.1.1.1.1.2.1.1
                  Larab says:

                  Ako v tomto prípade malo prísť k obmedzeniu práv?

                  • 2.1.1.1.1.2.1.1.1
                    Juraj Fuzák says:

                    ktokolvek si moze poziadat o prenajom mestskych priestorov na podobnu akciu, prednasku, diskusiu, vystavu cokolvek…

                    Doteraz sa nikdy nestalo ze by tieto priestory neboli nikomu poskytnute, tak ja osobne nevidim dovod na to aby tomu tak bolo aj v tomto pripade a to len preto ze by s nimi primator nesuhlasil. Ano mohli si prenajat sukromne priestory ale to iste mohlo byt povedane aj xy akciam v mestskych priestoroch pred nimi.

                    Naozaj nechapes tomu ze sme si vsetci rovni? Aj v pravach aj v povinnostiach? Ked sa ti nepaci co tam hovorili, chod dat trestne oznamenie, mas na to pravo. Takisto ako som cital daval Hynek trestne oznamenie na vystavu o Ukrajine co bola na radnici. Ma na to pravo a nie primator ani poslanci ani zamestnanci uradu su ti, ktori maju rozhodovat o tom ci bol alebo nebol spachany trestny cin ale organy cinne v trestnom konani. Uz som ti to sem pisal ze ta akcia bola sledovana kriminalkou a vyhodnotena ako zakonna. Pokial mas nejake pochybnosti mozes podat podnet na prokuraturu.

                    Ale treba sa raz a navzdy zmierit s tym ze na starte sme si vsetci rovni. Kazdy jeden clovek tam mal moznost ist a vyjadrit svoj suhlas alebo nesuhlas, presne tak ako na ktorukolvek inu akciu. Mohol si tam ist debatovat o tom preco s nimi nesuhlasis a mohol si tam ist povedat kazdemu jednemu ze su fasisti, nacisti, fobi a neviem co este vsetko. Preco si tak nespravil? Koho zaujima plackanie v listoch po funuse? Treba sa postavit proti tomu s cim nesuhlasim a nie vyplakavat a argument „s fasistami sa nedebatuje“ prosim ani neskusaj :)

                    • 2.1.1.1.1.2.1.1.1.1
                      Larab says:

                      Zasa Vám uniká pointa. Škoda, že sa jedna vec neprizvukovala viac.

                      Z tej komunikácie, ktorú Mišun a spol zverejnili totiž vyplýva iná vec. Peter Bročka im sám iniciatívne našiel iný mestský priestor, keď ten pôvodne žiadaný – západné krídlo – nebol voľný.

                      Ak sa tu niečo ešte nestalo, tak práve toto. A toto je kameň úrazu.

                    • 2.1.1.1.1.2.1.1.1.2
                      Larab says:

                      Hlavne však, medzi nekonaním akcie v mestských priestoroch a jej nekonaním vôbec je obrovský rozdiel.

                      Ak by radnica len štandardne oznámila Mišúnovi, že západne krídlo nie je voľné a ďalej by vec neriešili, tak by tu žiaden problém nebol a nedošlo by k žiadnemu obmedzeniu práv.

                      Si to celé trochu pletiete.

                    • 2.1.1.1.1.2.1.1.1.3
                      Juraj Fuzák says:

                      @ Larab, nie nepletiem si nic. Ak by ziadost poslala znovu poviem priklad americka ambasada a chcela by diskutovat o islame alebo cokolvek inom a nebola by volna zasadacka MZ alebo kridlo radnice a povedal by ze sa pokusi zistit ci su neni ine pristory volne tiez by si ho kritizoval? Treba to tak robit? Nabuduce bude niekto iny ziadat mestske priestory tak ho treba odbit ze jeden priestor neni volny a cau? Trochu scestne nie?

                      Opakujem, ktokolvek mal s tou akciou problem mal ist rovno tam, ako ked ja budem mat nejaky problem mozno s inou akciou tak tam pojdem a budem debatovat a nie plackat kade tade ako male deti, ktorym niekto zobral hracku. Toto je debata ktoru nemozes vyhrat pokial mas rovnaky nazor na to ze vsetci mame rovnake prava a povinnosti a ku vsetkym treba pristupovat rovnako.

                    • 2.1.1.1.1.2.1.1.1.4
                      Larab says:

                      Áno, lebo úlohou primátora je dohadzovať priestory.

                      Mimochodom, americká ambasáda nerobila na radnici konferenciu o islame, ale o menšinách. Ak sa Vám to pletie, opäť to len ukazuje, kde je vlastne Vaše hodnotové zameranie.

                    • 2.1.1.1.1.2.1.1.1.5
                      Juraj Fuzák says:

                      @Larab, ok tak robila diskusiu o mensinach, mne je uplne jedno o com robila diskusiu, primator ani nikto iny tu neni na to aby rozhodoval o com sa bude alebo nebude diskutovat. Nech si kazdy diskutuje o com chce a presne o tom to cele je, ale zjavne v tvojom svete sa moze diskutovat len o tom co sa paci tebe.

                      No a schvalne ked uz tu takto debatujeme a hovoris o mojom hodnotovom zamerani tak povedz ake podla teba je, nech sa nieco nove dozviem.

                    • 2.1.1.1.1.2.1.1.1.6
                      kebyze says:

                      kebyze vam pan Fuzak prepytujem podpalim dom pred vasimi ocami, a ja na druhy den poziadam o priestory pre prednasku o tom ako pekne horia rozne druhy domov tak si poviete ze som neskodny lebo policia ma zatial nevyriesila, napriklad pre nedostatok dokazov alebo ohybnost zakonov?
                      drzali by ste vtedy formu a vykladali o rovnosti a presumpcii neviny a hrali sa na slepeho alebo by ste sa na to pozrel jednoducho ako clovek a poslal ma s tym kade lahsie?

  3. 3
    namasté says:

    Priatelia, mne už sa začína rozum zastavovať v akej to dobe a krajine žijeme.
    Mám pocit, že kompletne sa celá republika zbláznila. Kombinácia nízkej inteligencie, panictva a FB je strašne špatná kombinácia. Nechápem prečo vôbec média, noviny, mimovládky, a aktivisti vôbec reagujú na takých vyšinutých ľudí ako je Vaský, Mišún a spol. Keby sa o nich nikto nezaujímal tak o nich nikto nevie a žijú si v svojej virtuálnej komunite. Ale nie ideme hľadať senzácie tam kde nie sú. A ešte aj ujo Mráz ide vytĺkať politický kapitál na MZ z prepnutého Vaského, naozaj totálna úbohosť a pokrytectvo. Čo keby sme sa dohodli na týchto ľudí nereagovať a nedávať im ešte väčšiu medializáciu a tým pádom aj legitimitu?! Namasté a žite blaho :P

    • 3.1
      Heisenberg says:

      No, problém ale je, že sme si mysleli, že sa netreba o to zaujímať a výsledok je, že máme „Za kebab a za národ!“ v parlamente…

  4. 4
    Peter says:

    Každému je jasné, čo si občan Bročka myslí o náckoch, fašistoch, rasistoch, xenofóbnych agresoroch, popletených pseudorevolucionároch, imperiálnych mocnároch všetkých svetových strán, konšpiračných teoretikoch či neliečených schizofrenikoch. Nie je asi každému jasné, čo si občan Bročka myslí o priteplených slniečkároch, propagátoroch genderdefekt filozofie, potomkoch chazarských kupcov držiacich v rukách bohatstvo národa a navonok zastupujúcich slovanských Slovákov, neschopných tupých poslancoch vlastného hnutia s oligarchickým pozadím a ostatných podporovateľov sociálnej nerovnosti a biedy súčasného systému.

    • 4.1
      Juraj Fuzák says:

      aj vieme ktorych tupych poslancov s oligarickym pozadim? a s ktorym oligarchom na pozadi?

    • 4.2
      konspiratorska socka says:

      Petko toto chcelo vela usilia vypotit takyto grafomansky zachvat. Kazdy co nepodporuje nahnedlu cvargu je teda pritepleny slnieckar. Zaujimave citanie, ale este si zabudol na fetakov. Musis na tom popracovat.

  5. 5
    Peter says:

    Š. Štefunko, jeho tatko na pozadí.
    http://foaf.sk/ludia/787524

    • 5.1
      Juraj Fuzák says:

      ok, pokracujeme dalej v analyze. Koho je otec Simona Stefunka oligarcha a ako sa jeho oligarchizmus prejavuje v Trnave?

  6. 6
    jozo says:

    Aj ja by som rád vedel,čo starý Štefunko získal od mesta.Bez nejakej súťaže a pod…Pobiecký a spol. by nám to možno vedeli povedať……

  7. 7
    Peter says:

    „Múdremu napovedz, hlúpemu dopovedz“.
    Dúfam pán poslanec, že ste v prvej skupine, aspoň Vaši voliči by si to priali.
    xxx

    • 7.1
      Juraj Fuzák says:

      tak rychlo si skoncil s faktami? Ja som sa tesil na fakticku debatku, teda hlavne som sa tesil ze sa dozviem aky ma otec Simona Stefunka na mna respektive na niekoho ineho vplyv, ako sa v meste ten jeho oligarchizmus prejavuje a skoncili sme po druhej otazke? No skoda :(

  8. 8
    trnavčan says:

    Jožo boli aj ine firmy , ktorých majetok narastol vdaka zákazkám od mesta , len teraz sa tvaria že nič …. alebo zmena firmy , iný nazov

  9. 9
    ústava says:

    Sloboda slova ústava

    Na základe článku 26 slovenskej Ústavy, sa v oblasti základných ľudských práv a slobôd zaručuje sloboda prejavu a právo na informácie. Z uvedeného je nesporné, že v Slovenskej republike, ako právnom štáte, ktorý slovenská Ústava rovnako definuje a zaručuje, má každý právo vyjadrovať svoje názory slovom, písmom, tlačou, obrazom alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu, nech sú akéhokoľvek názoru.
    Rovnako slovenská Ústava zakazuje cenzúru

  10. 10
    bankrot says:

    Zbankrotovaný Denník N by urobil lepšie keby prestal so šírením fantazmagórii pokým nevysvetlí, odkiaľ dostal minulý rok 750 000.-€.
    http://www.hlavnespravy.sk/jan-carnogursky-dennik-n-nevidi-brvno-vo-vlastnom-oku/820451
    Ďakujeme za zoznam podpísaných úbožiakov – pardon demokratov, chápeme, že si musia svoj janičiarsky chlebík zaslúžiť.
    Napr. Klempara ani nie je Trnavčan ale ako inak zo Spiša, nevieme čo sa stará do Trnavy, vieme že momentálne dojí Trnku.

    • 10.1
      Heisenberg says:

      Tu sme na trnava-live.sk.

    • 10.2
      Michal Klembara says:

      Mimochodom, trvalý pobyt mám už v Trnave, ale ďakujem za záujem ;).

      • 10.2.1
        rusín says:

        To je otras už každému privandrovalcovi imigrantovi z východu dajú trvalý pobyt ani nevie po trnafsky. Idem si kúpiť rusínsky slovník.

    • 10.3
      skynrd says:

      Denník N? Tu si asi niekto pomýlil svoj trollovací rozpisový kalendár na diskusie v slovenských tmédiách. Ale človek sa ľahko zmýli, asi kvôli zajtrajšiemu sviatku.

    • 10.4
      bankrot says:

      hlavne spravy? :-D

      https://dennikn.sk/521950/kto-riadi-prorusky-web-hlavne-spravy-muz-ktory-neodmieta-ani-eurofondy-2/

      Financovanie dennika N a jeho investory su volne dostupne od jeho vzniku. Senilny Carnogursky si uz necha vypustit z ust hociaku kravinu a samozrejme hned ju preberu popredne proruske konspiracne weby a kto nema v hlave a neoveruje si fakty ma hned senzaciu.
      Som zvedavy ci ty mas len v hlave uplne vymetene, alebo si touto propagaciou hlavnychsprav a okydavanim asi najserioznejsieho periodika u nas, ten gros zarabas.

      • 10.4.1
        anti N says:

        Ďakujeme za informáciu konečne vieme kto je senilný, čo sú kraviny, kto nemá v hlave, kto má vymetené a ktoré sú popredné proruské weby.
        To sú informácie a IQ typické pre redaktora N

    • 10.5
      bankrot2 says:

      preberam a posuvam, aby v tom mali ludia jasno :-)

      Tok informácií v post-factual spoločnosti:

      26.2.2015 Denník N zverejnil mená všetkých svojich investorov, výšku investície, odvtedy každý štvrťrok ako jediné médium zverejňuje na webe hospodárske výsledky a uzávierku si nechá auditovať treťou stranou, hoci by podľa zákona nemusel. https://dennikn.sk/…/dennika-n-vstupili-investori-sumou-12…/

      13.8.2016 Ján Čarnogurský zverejní na stránke Slovensko-ruskej spoločnosti blog, v ktorom vyzýva Denník N, aby zverejnil mená svojich investorov: „Sú to peniaze od firmy ESET? Sú to peniaze od CIA?“ píše bývalý slovenský premiér. http://www.srspol.sk/clanek-jan-carnogurskay-dennik-n-nevid…

      16.8.2016 Blog preberú Hlavné správy.

      17.8.2016 Nemenovaný poslanec NR SR, ktorý sa práve dozvedel o investícii do Denníka N, keďže o tom konečne informovalo nejaké dôveryhodné médium, žiada listom Denník N, aby informoval, kto sú jeho investori.

    • 10.6
      konspiratorska socka says:

      :D PoHlavne Spravy – svaty gral konspiratorov :D Tam najdes zarucenu pravdu. Ja som sa tam docital, ze Titanik bol poistovaci podvod, alebo, ze dvoch mesiacov zarucene padne dolar. Sice to pisu kazde dva mesiace, ale pre rusofilcku je to zacureny zdroj informacie. :D

  11. 11
    jojo says:

    Na mestskej pôde to nemalo čo hladať !
    totálne im dal legitimitu. Pritom sú to známi pacienti. Takto už môžme pustiť aj pedofilo v iných úchylov, veď rovnako majú právon a svoj názor :)

    • 11.1
      Juraj Fuzak says:

      Pedofiliu podla toho co sa mi mari pozna nas trestny zakon alebo sa mylim? Tento tvoj argument je presne taky isty extrem do akeho ide napriklad Vasky, nenechaj aby tebou lomcovali zbytocne emocie :)

  12. 12
    jofo says:

    Viac ako 50% poľnohos. pôdy je v rukách cudzincov, priznala nedávno americká TV Markíza (CME) v správach. Chcel by som upozorniť diskutujúcich, že už takmer celé južné slovensko je v rukách dánskych farmárov, ktorý poľnohos. pôdu skupujú cez slovenské firmy. Žitný ostrov disponuje najväčším zdrojom pitnej vody v strednej európe a my o tento poklad prichádzame. Všetko sa to deje za absolútnej mediálnej tichosti a tichým súhlasom štátu. Ako podnikajú títo dánsky farmári na slovensku, by vedeli povedať obyvatelia obcí Vlčkovce a Opoj, ktorých život sa stal po ich príchode neznesiteľný. Aj obyvatelia Boleráza a Bínoviec márne protestujú proti nekontrolovateľnému vypúšťaniu močoviny do pôdy dánskymi farmármi.
    Tento stav už trvá niekoľko rokov a znečistené sú všetky spodné vody v okolí a kontaminovaná je aj blízka priehrada. A znova sa všetko deje za absolutnej mediálnej tichosti a tichým súhlasom štátu.
    Nazvať akéhokoľvek kritika, ktorý nesúhlasí s týmto šialenstvom okolo nás fašistom a extrémistom je úbohé. Hambite sa vy svine, čo o všetkom viete a mlčíte !!!

    • 12.1
      majo says:

      Vlastníctvo pôdy, nedáva majiteľovi automaticky nárok aj na vlastníctvo nerastných surovín a i. nachádzajúcich sa v nej.

    • 12.2
      Kofka says:

      Táras piate cez deviate. Dani si pôdu do Dánska neodnesu. Využitie pôdy rieši legislatíva. Likvidáciu odpadov rieši legislatíva tiež. Ak to porušujú, pošli na nich políciu. Alebo sa opýtaj zákonodarcov, čo za zákony tu máme. Dani využívajú to, čo im umožnime. Nič neporušujú, len my sme sprostí. A zákony ohľadne nadobúdania pôdy cudzincami sú na hovno, musia sa zmeniť.

      • 12.2.1
        Majiteľ says:

        Zákony ohľadne nadobúdania pôdy cudzincami presadila slovenska poľnomafia, vraj na ochranu slovenskej pôdy pred cudzincami a pritom im šlo len o eurofondove dotácie. Pôdu si Dani nikam neodvezu. Len sa skomplikoval majiteľom predaj a eurofondy takto ostanú nájomcom. Všetko však len do času…

  13. 13
    Larab says:

    Vyzerá to síce bombasticky, ale sú to klamstvá. Na Slovensku je cca 2 milióny hektárov poľnohospodárskej pôdy. Z nej vlastnia zahraničné firmy (priamo aj nepriamo) podľa odhadov slovenských farmárov maximálne 150 tisíc hektárov, čo dáva 7,5% namiesto údajných 50%,

    Oficiálne odhady sú ešte nižšie, okolo 2 až 3 %. Takže toto je taká istá lož ako Vaskyho genocída slovenského národa a sociálne samovraždy, ktoré ilustruje ukradnutými fotkami z netu. Bravo.

    • 13.1
      jofo says:

      Larab robil som v poľnohospodárstve 10 rokov, viem moc dobre aká je situácia na južnom slovensku. Dánska firma Dan-Farm Group skupuje pozemky v okolí Dunajskej Stredy, kde aj sídli jej spoločnosť v obci Blahová. Dokonca na ich web. stránke ( http://www.danfarm.sk/dan-farm-group), si to môžeš prečítať. Ak sa nemýlim cudzinci predsa nemohli vlastniť a kupovať poľnohos. pôdu a viem že oni to robia cez slovenské firmy už niekoľko rokov. Ďalej, týchto rodinných dánských firiem je na slovensku ako maku, operujú už po celom slovensku. Firmu Semat a.s. Trnava kúpili tiež dáni a to len v auguste tohoto toku. PD Majcichov, Vlčkovce a Boleráz vlastnia dáni už viac rokov. V Ivánke pri Bratislave je veľká dánska farma, bol som tam niekoľko krát a v Plaveckom Štvrtku je iná obrovská dánska farma FirstFarrm. Tie tvoje čísla sú len konšpirácie typu denníka N. Hanba sviniam, ktoré toto všetko vedia a mlčia!!!

      • 13.1.1
        Larab says:

        Nie, to Tvoje číslo 50% poľ. pôdy je konšpirácia. Tých 7,5% je údaj samotných farmárov, ktorý sa tým číslom snažili dokopať vládu k rôznych zákazom predaja pôdy (čo sa im čiastočne aj podarilo). 2% – 3% budú realita.

        To, že Dáni skúpili viacero bývalých JRD a PD sa nikto neháda. Mnohé tie farmy však dnes veľmi pekne fungujú. Nehovorím, že všetky. Nájdu sa možno aj zlé príklady.

      • 13.1.2
        ison says:

        Bohužiaľ je to strašne smutné. Treba len dúfať, že raz za toto niekoho ľudia obesia.

      • 13.1.3
        Dán says:

        Ak si v tých všetkých firmách aj robil, tak to nie je žiadna sláva. Pokial si to čítal v novinách, to vie hocikto. Kľudne to môžu kúpiť aj marťania, pokiaľ tam budú normálne podnikať. Smutné nie je to, že tu podnikajú Dani. Smutné je to, že naši to nevedia.

  14. 14
    citatel says:

    Iniciativa Trnava :-D :-D
    Zaujimave by bolo zistenie z ktorej mimovladky fuka vietor.Takyto ludia uz zacinaju pekne otravovoat spolocnost.Akceptuju iba ich „pravdu“ a iba ich „spravne“ nazory.
    Primator sa zachoval spravne.Po tom co na mestskej pode dal priestor na masirovanie mozgov o islame-co sa tak isto nepacilo trnavcanom,dal moznost aj inej skupine ludi.Toto je demokracia v priamom prenose vazeni.

  15. 15
    fuzzo chubby nazi says:

    Deturence, pekne ste sa vyfarbili len co je pravda.) Pre pokoj duse by som navrhoval diskusiu v zapadnom kridle radnice na temu : Farbiste a duzinate posobenie Brockovho fotra v STB-ackych farbach pred rokom ’89 a nasledky poslusnej vychovy na mladeho po 89′. Kde inde by sme mohli nazriet do nevycerpatelnej tolerantnosti k slobode slova blahoslavenneho Pietra v jeho honbe za rovnopravnostou a internacionalnou neutralitou. Verim, ze pamatnici by prisli a osvetlili nam pomery…

    • 15.1
      Juraj Fuzak says:

      Nenechaj to v rovine „by som navrhoval“ ale ju rovno zorganizuj, neviem na co cakas. Posli na radnicu list so ziadostou o prenajom priestorov a ked budu volne tak mozes organizovat. Len bohuzial sa pod tu ziadost budes muset podpisat celym menom, takze skoda, zasa sa nic nove nedozvieme :(

    • 15.2
      Jozo says:

      Radsej nám navrhni zorganizovať diskusiu o tom,ako Vladko casnik prisiel k majetku.V prípade ako Bosnak a Butko museli poslúchať casnika.

      • 15.2.1
        Mirec says:

        …ako keby sa s ním P.B. nestretal…

        • 15.2.1.1
          fuzzo chubby nazi says:

          Velmi dobry postreh ;) Podla vsetkeho sa s nim stretol uz den po uspesnych volbach… Na Brockovu obhajobu vsak treba dodat, ze mozno skutocne len chcel vediet akymi lichotkami zabrat na Zmajkovicovej strunu… ;)

          • 15.2.1.1.1
            Juraj Fuzak says:

            len si stale nepovedal ci to nechas v rovine „by som zorganizoval“ alebo to naozaj zorganizujes a posles podpisanu ziadost o priestory. Cokolvek si mozme myslet o Misunovi a jeho nazoroch ale narozdiel od teba nebol taky zufaly traged ako ty a pod ziadost sa podpisal a nehovoril co „by“ zorganizoval ale zorganizoval. Takze zatial nad tebou vysoko vyhrava, mas co robit pan „by“…

            • 15.2.1.1.1.1
              Kamil Schultz says:

              Fuzak diskutujes ako pohonic zo Sintavy. Taketo individuum nas Kopancarov zastupuje v MZ. Amen tma.

              • 15.2.1.1.1.1.1
                Juraj Fuzák says:

                Prepac, dam si kravatu, vzopnem ruky ako jezisko po vzore predsedu parlamentu a dufam ze to bude lepsie. Ked nie, dufam ze budes kandidovat v 2018 aby si mesto zbavil podobnych individui. Pokoj tvojej dusi :)

                • 15.2.1.1.1.1.1.1
                  Peter Klimo says:

                  Nie pan Fuzak, to nie je o kravate.
                  To je o skusenostiach nadobudnutych vekom, o vzdelani. A v neposlednom rade o slusnosti k obcanom, pre ktorych verejnu sluzbu vykonavate..
                  Zial, toto Vam pan poslanec chyba

                  • 15.2.1.1.1.1.1.1.1
                    Juraj Fuzák says:

                    To je tvoj pohlad, ja som slusny k tym co su slusni ku mne. Vzdy sa budem vyjadrovat priamo ci sa to niekomu paci alebo nie, nekandidoval som do zastupitelstva aby som hral nejaku formu alebo sa plazil po kolenach. Pokial ma ale niekto hlupe komentare, budem ich mat na oplatku aj ja, pokial mam pocit ze sa k niecomu hodi vyjadrit sa ironicky tak to tak budem robit. Pokial ma ktorykolvek obcan mesta poziada o pomoc, radu, stretnutie tak to tak spravim ako vzdy doteraz a je mi jedno ci je z Kopanky, Druzby, ci je cierny, ruzovy, maly, velky, ci volil Smer, Kotlebu, KDH je mi to uprimne jedno. Chapeme sa? Falosna forma nieje moj styl a nikdy ani nebude, to necham druhym. Odo mna kazdy dostane priamu odpoved. Ked odpoved poznam tak odpoviem, ked nepoznam tak poviem ze neviem a nebudem zvatlat nezmysli okolo. Uhladenych farizejov ala Danko a podobnych maju ludia a aj ja plne zuby.

                    • 15.2.1.1.1.1.1.1.1.1
                      Peter says:

                      Kto by už len od Vás pán poslanec potreboval pomoc … a v čom by ste mu jako chceli pomôcť Vy s vaším „vplyvom“, vekom, skúsenosťami? Hádam len nie schopnosťami? Detinské názory a vyjadrovanie svedčí o maxime na čo máte. Ale čo sa diviť, keď jediným kritériom na Vaše kandidovanie bolo: 4 vrecia vyzbieraného odpadu, 8 zasadených stromov a 2 natreté preliezky.

                    • 15.2.1.1.1.1.1.1.1.2
                      Juraj Fuzák says:

                      To je pravda, co ja uz len zmozem s tym na co mam. Dufam ze v 2018 budes kandidovat a ty s tvojim vzdelanim, vplyvom a vekom budes pomahat ovela viac a lepsie ako ja. Ved ako si sam povedal vyzberat 4 vrecia odpadu, zasadit 8 stromov a natret 2 preliezky nemoze byt taky problem. To s tvojim intelektom a sikovnostou zvladnes za jeden vikend a mas to. Drzim palce, ked budes kandidovat tak mas moj hlas, slubujem.

                • 15.2.1.1.1.1.1.2
                  ale no says:

                  kazdy predsa rozozna sniclu od hovna na tanieri. a nemusi mat ambicie byt kuchar a ukazovat vsetkym jak ma vyzerat snicla.

                  • 15.2.1.1.1.1.1.2.1
                    Juraj Fuzák says:

                    to ano ale rozoznavat nestaci, ked budes len rozoznavat a nebudes ukazovat tak budes mat stale len to hovno

                    • 15.2.1.1.1.1.1.2.1.1
                      ale no says:

                      rozoznavam a nabuduce skusim ineho kuchara nebudem predsa kazdeho kuchara ucit robit sniclu. ked sa nechal zvolit za kuchara, mal by to vediet.

                    • 15.2.1.1.1.1.1.2.1.2
                      Juraj Fuzák says:

                      Tak dufam ze budes mat nabuduce stastnejsiu ruku a tvoj svet sa zmeni k lepsiemu. Uprimne ti to prajem.

                    • 15.2.1.1.1.1.1.2.1.3
                      ale no says:

                      a koho to zaujima?

                    • 15.2.1.1.1.1.1.2.1.4
                      Juraj Fuzak says:

                      asi teba ked sem pises, dava to zmysel? Niekam pisem tak ma to zaujima, teda aspon tak hovori zdravy rozum.

                  • 15.2.1.1.1.1.1.2.2
                    majo says:

                    pokiaľ neochutnáš, nikdy nevieš

                    „klobouk s peřím, luk a kamizola, ale myslivec to není“

          • 15.2.1.1.2
            Tono says:

            Aky je rozdiel medzi Brockom a Butkom,Bosnakom ci Stankom?Velky!Brocka nepodlohal tlaku penazi ako jeho predchodcovia.Bolo Spartaku dobre,ked mu mesto vsetko preplacalo,ci skody za fans alebo straty na chod klubu.ZOS tiez dostavala peniaze od mesta,tiez za straty z ROH.No a ceresnicka na torte je 3 melony od Tavosu,ktore budeme vsetci splacat.Len Vladovi nejako dochadzaju penaze,lebo uz nestiha sponzorovat hnoj Bez Respektu.Uz chodzi do schranok len kazde dva tyzdne.Co bude robit Kopunek,tak to nevim.A vyjadrovat sa k holubicke mieru Renatke,to radsej nebudem…Renatka lieta s Gabom okolo obci a roznasa smeracku lasku…

            • 15.2.1.1.2.1
              Larab says:

              Kedy dostávala ZOSka od mesta peniaze za straty ROH? Viem, že v minulom roku si o to požiadali a zastavilo sa to v niektorej komisii.

  16. 16
    rbwtt says:

    Pán Mišún, pochybujem síce že si toto prečítate, predsa len je to diskusia na stránke kde skapal pes. Napriek tomu poprosím Vás kde by sa dala pozrieť celá prezentácia Vášho projektu, predsa len kapacita sály bola obmedzená, o propagácii ani nehovorím. Napriek tomu bol záujem obrovský, iste by sa oveľa viac ľuďom otvorili oči, keby mali túto možnosť sa s projektom zoznámiť. Takisto by ste zavreli hubu debilom, ktorí na Vás kydajú bez toho že by vedeli o čom prednáška bola.
    Takže p. Mišún ešte raz vďaka Vám za osobnú odvahu, tým „aktivistom“ iba odkaz : kde ste boli keď radnica poskytla svoje priestory ukrajinským banderovcom, viali tam vlajky Pravého sektora, fašistickej organizácie, boli prezentované extrémistické postoje…prečo ste vtedy neotvorili huby ?

    • 16.1
      Heisenberg says:

      Presne tak, skapal tu pes v zelenom tričku a verím, že sa Vám podarí zvládnuť nájsť tento kľúčový materiál na inernete. Trvá to asi 3 sekundy. Tam následne v diskusii budete môcť poďakovať organizátorom za propagáciu, prípadne im navrhnúť, aby v budúcnosti prenajali väčšiu sálu a verím, že sa tam medzi dikutujúcimi budete cítiť omnoho komfortnejšie ako tu.

    • 16.2
      Michal Klembara says:

      Akí ukrajinskí banderovci? Na rozdiel od Vás som na tej výstave bol a nebol tam ani jeden banderovec, neviali tam vlajky Pravého sektora a jediní, kto prezentovali extrémistické postoje bola divná partička proruských trollov s kamerou. Ale s tými by ste si zjavne rozumeli.

      • 16.2.1
        citatel says:

        Za trolla si tu zatial prave ty.

      • 16.2.2
        konspiratorska socka says:

        Michal Klembera, ale toto kremlofilnym stetkam nevysvetlis. Kazdy co nemiluje rusko je automaticky banderovec a prozapadny zradca. Ale krvaveho Rudka V. a fistuloveho stalkera Danka a inych psychopatov typu Misun budu zastavat do krvi. Sudruhovia vylizte si prdel!

        • 16.2.2.1
          fuzzo chubby nazi says:

          Najviac sa mi inak paci ten princip, ze tito obmedzenci zacnu este pripadnych non-konformistov presviedcat o ich mylnom svetonazore, komplexnej skazenosti, nizkym spolocenskym renome, pripadne automatickym zaradenim na vyplatnu listinu zapadnym neduho-svarom. Smutne, trapne, Tisoidne…

          • 16.2.2.1.1
            Juraj Fuzak says:

            dobre a kedy budes organizovat tu tvoju „by som zorgsnizoval“ prednasku? Stale tu placas nesuvisle nezmysli a podstata nam stale unika. Misun v pocte zorganizovanych prednasok nad tebou vedie, to nechas len tak?

            • 16.2.2.1.1.1
              fuzzo chubby nazi says:

              Asi by bolo dobre sa na to poctivo pripravit, pokial mozno ziskat aj autenticke dokumenty toho obdobia, aby to neskoncilo nejakym neprajnym hulakanim. Cize do velkej miery treba verit, ze sa bude dat najst nejaka ta dokumentacia, ktora sa medzitym nestratila (co pri niekolkorocnom vedeni UPN nominantm SNS nemusi byt ziadne sci-fi) a az potom sa snad zaktivizuje nejaky brifing. Co sa tyka poctu prednasok zorganizovanych Misunom, nie som si isty, ci zrovna toto je disciplina v ktorej by som sa chcel s tymto pravicoidnym mesiasom akokolvek triet ;)

              • 16.2.2.1.1.1.1
                Juraj Fuzak says:

                No tak sup do roboty a zacni sa pripravovat a ziadne vyhovorky, vsetci sa uz tesia na tvoju „stavnatu“ prednasku plnu faktov a dokumentov

                • 16.2.2.1.1.1.1.1
                  Chameleón says:

                  Čím to bude, že pod tým istým menom môžeš stále písať príspevky? Mne sa tu viackrát prihodilo to, že keď som mal kritický príspevok na táraniny (neuvádzam čie), tak pod tým istým menom sa mi už ďaľší príspevok nechcel nejako zverejniť. Tak musím občas zmeniť meno.

                • 16.2.2.1.1.1.1.2
                  fuzzo chubby nazi says:

                  A ty osbone si nemyslis, ze Brockov otec bol STB-ak, alebo si to ani nepocul, ked chces mat urychlene prednasku ??? Lebo dost ludi si na to konkretne pamata…

                  • 16.2.2.1.1.1.1.2.1
                    historik says:

                    Tak daj relevantné dôkazy, pretože v zoznamoch príslušníkov Okresných a Krajských správ ZNB oddelenie ŠtB k roku 1989 sa meno otca primátora nenachádza.
                    A takýmto spôsobom urážať pána primátora, lebo Ty si to niekde očul, je fakt úbohe, nehovoriac o tom, že čo má akékoľvek dieťa so životnými rozhodnutiami svojich rodičov?

      • 16.2.3
        rbwtt says:

        Klembara, vo vstupnej miestnosti bola zavesená vlajka Pravého sektora, daj si trochu námahy a zisti si čo je to za organizáciu.Skupina 7 obyvateľov Trnavy podala trestné oznámenie za propagáciu fašizmu. Tá „partička trollov“ ako píšeš tam mala kamery, je to zachytené. Tak si buď slepý alebo si bol našlahaný. Smrť fašizmu

  17. 17
    stres says:

    V skutočnosti je táto iniciatíva vtipná.
    Už jej názov“ Trnava pre všetkých“ je v texte vlastne negovaná lebo ONI signatári určujú ( majú na to kvalifikáciu a certifikát ) kto je dobrý a kto zlý, ONI najlepšie vedia kto je extrémista, krajná pravica, burič, vedia kto sa môže alebo nemôže zviditeľňovať a tak zisťujeme, že vlastne iniciatíva nie je celkom pre všetkých, ale len pre tých ktorých ONI schvália.
    Kašľať na ústavu ONI vedia čo je najsprávnejšie.
    Korunu tomu dávajú aj regionálne média – vraj osobnosti, som sa nasmial.
    V podstate ide o úderku neznámych, ktorí sa točia okolo Klembaru a hlavne Trnkových peňazí. Kľudne berú peniaze aj z mestského rozpočtu, Kapitulskú zaberajú na rínek bez platenia mestu, ale od stánkarov vyberajú to je ale ok.
    Vieme čo chystáte, budeme vás monitorovať.

    V skutočnosti išlo o tragikomédiu ktorá nestojí za reč.
    NADPRÁCU ste spravili jedine vy, tak ako to tu správne vystihol namasté.

    • 17.1
      fuzzo chubby nazi says:

      Chces snad naznacit, ze Misun nie je prepnuty narodniar s drbutymi postojmi, ktory nepalil verejne vlajku EU, ktora visi na mestskom urade, kde mu povolili konferenciu pre nizkoprijmove skupiny, ktore by si radi udreli a vo vlhkych snoch suckuju Tisov sunkovy dick ? Dano nie je zufalec, ktory potrebuje robit exhibicne kusky Kotlebovskeho strihu, ktore maju v ociach obmedzenejsich nastolit image martyra ? Vasky….. no toho snad netreba ani castovat, ak ho niekto dokaze pocuvat, tak pravdepodobne cital prilis mnoho Luda Ondrejova ;)
      Brockov foter nebol STB-ak ? Nedostal pragmaticku vychovu bez naznaku aplikovania cohokolvek, co by sa dalo oznacit ako „osobnostny postoj“ ? Fuzak nie je chubby ? Trnava pre vsetkych je myslim si o dost zmierlivejsia a univerzalnejsia ako tato zmeska smiesnych tragedov, ktori len dokazuju akou trapne malou dierou sa slobodne kralovske mesto sokolovskeho strihu stalo…

  18. 18
    ison says:

    Plne súhlasím so stanoviskom primátora. Ako si vôbec nejaká skupina ľudí dovoľuje uzurpovať si právo len na svoju pravdu. Vrelo doporučujem členom Iniciatíve Trnava pre všetkých aby sa nad svojím konaním zamysleli, alebo tu iniciatívu premenovali nie pre všetkých, ale len pre tých čo poslušne poklonkujú tejto dobe, ktorá vôbec nepraje čestným a poctivým ľuďom.

    • 18.1
      fuzzo chubby nazi says:

      Cestny a poctivy lud ? To je kto ? Misun ? Fuzak ? Poor ? Sopko ? Floris ? Vasky ? Stefunko ? ;) Kardinal Sokol ? Svatek ? Stale nerozumiem, co je zle na iniciative, ktore vydava nesuhlasny postoj so stanoviskom, ktore umoznuje sirit prepnute extemisticke postoje a zavadzajuce kecy v priestoroch, kde danovi poplatnici uhradzaju dan z nehnutelnosti a nie je im prijemne ze v ronakych priestoroch dostavaju priestor nasadeni skrachovanci vychodneho typu…
      netreba zabudat ani na to, ze ide uz o druhu akciu podobneho typu, kedze Brocka uz minuly rok povolil Koltebovcom velku trinunu na Trojicnom namesti, kde sa zislo pekne stadecko Tisofilnych zufalcov, takze sa da povedat, ze uz nastolil nejaky ten neuteseny standard…

      • 18.1.1
        Juraj Fuzák says:

        zatial sa javis ako solidne prepnuty jedine ty. Aky standard Brocka nastavil tym ze mala LSNS nejake podium na namesti? Je to snad zakazana strana? Nedavno tam mal podium Matovic a SaS, ani tym nemal dovolit podium ak by s nimi nahodou nesuhlasil v tom co hovoria? Chlape rychlo vyhladaj odbornu pomoc, toto vyzera na docela velky problem…

      • 18.1.2
        Kandidat od Gaba says:

        Fuzzo napis rychle Kopunkovi,nech ma zase o com pisat.Potom mozte spolu zlietnut za holubickou mieru,krasnou Renatkou.

      • 18.1.3
        ison says:

        Pane, čestný a poctivý človek je človek, ktorý sa stará o svoju rodinu bez toho aby bol privatizoval, kradol, obohacoval sa na eurofondoch, nechal sa platiť spolitizovaným tretím sektorom, mal priateľov, ktorí stoja za ním kôli jeho povahe a nie jeho peniazom a podobne. Nemienim s Vami absolútne debatovať, pretože nazvať niekoho skrachovancom vychodneho typu je strašne úbohé a dáva to obraz o Vás ako človeku. A o to je to smutnejšie, že predpokladám že z tých východných vajec ste na svete aj vy sám.

  19. 19
    berlin says:

    Klembara je ten čo berie od Bročku peniaze na svoje pseudo kultúrne akcie na ktoré nikto nechodí ? On sedí v komisii kultúry a sám sebe prideľuje eurá?
    Žiadam aby mesto zverejnilo koľko tisíc euro doteraz Klembara a spol. dostal, čo za to dal, koľko návštevníkov mal na akciách a zdôvodniť prečo iní nedostávajú také dotácie. Napr. noc v kine je známa 100 rokov to si len odkukal.
    Chudobní nemajú čo žrať, dôchodcovia nemajú na lieky a my vyhadzujeme peniaze na neúspešne sprostosti.
    Berlín nein danke.

    • 19.1
      fuzzo chubby nazi says:

      Mas pravdu. Ovela lepsie je odklepnut miliony TAVOSU v neprehladnych transkakciach a potom ukazovat na altnernativne kulturne eventy… Inak nezda sa vam, ze sa tu atmosfera okolo 12 nespokojnych obcanov Trnavy zvrhava vo verbalne lyncovanie nie nepodobne rozhorzceniu k signataroom Charty 77 ???

      • 19.1.1
        Michal Klembara says:

        Do huby si berú zatiaľ len mňa. Zaujímalo by ma prečo :). Ale najskôr to bude aj tak len jeden a ten istý človek, ktorý má so mnou problém kvôli niečomu inému.

    • 19.2
      Michal Klembara says:

      Od Bročku som žiadne peniaze nedostal ani ja, ani organizácia, ktorej som členom. Všetky dotácie, ktoré išli našim smerom schvaľovalo mestské zastupiteľstvo, takže moje členstvo v komisii kultúry na ich udelenie alebo neudelenie nemá žiaden vplyv.

      Výšku pridelených priestredkov si môžete pozrieť na webe mesta, a tak aj uvidíte, že tie sumy vôbec nie sú vysoké vzhľadom na iné mestom podporované projekty.

      Na ostatné ataky sa ani nepatrí reagovať.

      • 19.2.1
        berlin says:

        Sranda – „žiadne peniaze som nedostal“, ale ktoré išli NAŠIM Smerom teda vlastne dostal, a ďalej „sumy nie sú vysoké“ , ale prečo niektorí žiadatelia s lepšími projektami nedostali vôbec nič ?
        Daj celkovú sumu, alebo sa bojíš zverejniť transparentný demokrat ?

  20. 20
    jozo says:

    Prosím Ťa,daj sem link kto,kde odklepol nejaké milióny Tavosu.Keď myslíš tie 3 mil.čo dostal Vlado od Tavosu,tak to fakt chápem.

  21. 21
    Vladimir Cesnak says:

    Všetko som predsa legálne z TaVoS-u darom dostal. Vyprosujem si takéto ohováračky.

    Týmito 3 miliónmi ste spoločne prispeli na najkrajší nákupný štadión na svete!
    Za zveľadenie Trnavy som dostal aj cenu a aj pochvalu od veľkého Roberta.
    Ľudia tam chodia nakupovať a sú šťastní a takto ma ďalej podporujú v mojich plánoch. Mám totiž ďalšie plány – megaHotel na ohradenom parkovisku, a iné chuťovky.

  22. 22
    Peter Klimo says:

    Pan Klembara a ostatni signatari: preco nedostala moznost siroka verejnost podporit Vasu iniciativu? Pani Hlincikova kdesi pisala ze chce iniciovat siroku diskusiu o tejto problematike. Aka je predstava o forme tejto diskusie ?

    A otazka k poslancom MZ (tym nemyslim Fuzaka): nestal by za uvahu aspon navrh nejakeho uznesenia k danej akcii ? Myslim ze mlcanie nie je v tejto situacii to najvhodnejsie stanovisko..

    • 22.1
      Juraj Fuzák says:

      viem ze sa ma to netyka ako si podotkol :) ale aj ja mam jednu otazku :)

      nestalo by za uvahu ako obcan nesuhlasiaci s danou akciou sa na nej zucastnit, oponovat a diskutovat s tymi ktorymi nesuhlasim ako cakat na nejake uznesenie? To by bol v mojich ociach postoj obcana, ktory by som ja osobne respektoval a vazil si ho. Ale kedze sa ma to netyka tak si to vobec nevsimaj :) Mimochodom, diskusie k uvedenej problematike sa ja velmi rad zucastnim pokial mi to cas dovoli :)

      • 22.1.1
        Peter Klimo says:

        Pan Fuzak, na diskusii v SME ste vyjadrili nesuhlas s duhovym pochodom nasledovne:

        http://domov.sme.sk/diskusie/1844885/13/16668309/Radicova-ani-Sulik-duhovy-pochod-nestihnu.html#16668309

        Kedze ste uvedomely obcan predpokladam ze ste sa na tom pochode zucastnili a argumentovali ste v diskusii s ucastnikmi. Bolo to tak ?

        A teraz vazne:
        Z toho com som sem nalinkoval je zrejma Vasa hodnotova orientacia. Na prvy pohlad sa nicim nelisi od argumentov kotlebovcov, hynekovcov, misunov a podobnych extremistov. A to ja vnimam ako realnu hrozbu – ten cirkus okolo vaskeho coskoro ustane, ale extremisti v zastupitelstve mesta zostanu…
        Vobec si nemyslim ze Brocka konal v zaujme zachovania slobody slova – ved Brocka je ten, kto slobodu slova najviac obmedzuje. Vezmite si jeho „oficialny“ facebookovy komunikacny kanal ktory si sam moderuje, upravuje k svojmu obrazu a brani jeho nazorovym oponentom sa vyjadrit. Myslim si ze v tejto zalezitosti konal uplne vedome a jeho snahou bolo extremistom pomoct zviditelnit sa. Navyse Hynek sa priatelstvom s Brockom ani netaji, rovnako je na tom Vas poslanec Uhlik. Zial riziko zvolenia poslancov a primatora o ktorych nevieme takmer nic sa nam vracia ako bumerang. To je ale problem na ktory som od zaciatku upozornoval.

        Zaujimala by ma forma a obsah diskusie ktoru chcela pani Hlincikova iniciovat. Totiz s extremistami a neonacistami je diskusia bezpredmetna, rovnako nema vyznam diskusia o tom, ci priestory mesta maju vyuzivat extremisti. Jedina diskusia ktora ma vyznam je o tom, ako extremistov vytlacit z verejneho priestoru, marginalizovat ich vyznam a ako vzdelavat mladych ludi aby nepodlahli tlaku neonacistickej propagandy.

        • 22.1.1.1
          Juraj Fuzak says:

          pochod a prednaska su dve rozne veci, pokial sa nemylim. Ty si presne taky isty chorak ako chora je tato doba. Clovek co s niecim nesuhlasi je okamzite onalepkovany fasistom, nacistom, extremistom a podobne. Dokonca som bol aj na referende o rodine, no hruza.

          O kamarateni a nekamarateni…ja poznam osobne ludi co volili kotlebu a nikdy by som ich nenazval fasistami, nesuhlasim s ich volbou ale to je tak vsetko. Nech si kazdy voli koho chce a robi co chce.

          Slobodu slova blokuje Brocka na svojom facebooku? Zablokoval akurat tak teba lebo namiesto arugumentov si sa tam ukajal na jeho klobucikoch ako nepricetne decko.

          Ako sa tebe vracia riziko zvolenia Brocku? O com to trepes? O akych extremistoch v zastupitelstve to tu zvatlas? Ak ma nazyvas extremistom tak mi to mozes povedat do oci pri pive, ktore ti rad zaplatim a tam mi mozes vydefinovat kto v zastupitelstve je podla teba extremista a preco. A kludne mozme celu nasu debatu nahrat na video aby si nemal pocit ze niekto nieco prekruca. Moj mail aj cislo je na stranke mesta, tesim sa na vecnu debatku!

          • 22.1.1.1.1
            Peter Klimo says:

            S radostou pan poslanec, dakujem za pozvanie – som na Kopanke, myslim ze tiez byvate niekde v tejto lokalite, tento tyzden mozem v nedelu podvecer. Mimo tohoto casu som v zahranici. Ak dovolite kazdy si svoje pivo zaplati sam

          • 22.1.1.1.2
            Peter Klimo says:

            Mimochodom, pan Fuzak, minule ste tu pisali o „schyzofrenii“. Nepride Vam schizofrenicke na jednej strane obhajovat slobodu prejavu obcanov Vaskeho a Misuna a na druhej strane upierat slobodu prejavu sexualnej mensine ?
            Priznam sa Vam ze mne ano..

            • 22.1.1.1.2.1
              Juraj Fuzak says:

              Ked uz tu mimochodujeme, kde som tam napisal ze by im malo byt uprete pravo pochodovat a prejavit sa? Pisem o tom ze podobne akcie su proti mojmu zaludku a presvedceniu, pretoze ich povazuje
              za rovnaky extrem ako pravicovy alebo iny extrem. Vsetko treba s mierou a hlavne treba vylucit emocie z takychto debat, preto sa velmi tesim na vysvetlenie toho cim som ja alebo este aj niekto druhy v MZ naplnil novodobu definiciu „extremistu“

          • 22.1.1.1.3
            Peter Klimo says:

            este jedna poznamka k zablokovaniu mojej osoby Brockom. Obavam sa ze Vam dal nespravne informacie.Neslo o ziadne klobuciky, Brocka ma 27.1.2015 zablokoval ako reakciu na prispevok kde som upozornoval na hruby preslap poslanca Peciara. Konkretne islo o videozaznam, ktorym sa pochvalil na facebooku, kde si v uvode ulieva so spolujazdcami tvrdy alkohol a nasledne – neskor vo videu – jazdi viditelne po komunikaciach a pesej zone pod vplyvom alkoholu. Brocka tento incident bral vazne, preto ma zablokoval, nasledne dal echo Peciarovi, ten video zo svojej stranky stiahol.
            Video mam samozrejme odzalohovane a rad Vam ho na stretnuti pustim

            • 22.1.1.1.3.1
              Juraj Fuzak says:

              ja som to video videl a nevidim na tom nic zle, hod kamenom ten kto si nedal na bicykli pivo. Oni si dali pre zimnou jazdou v lese maleho frtana a ty si z toho robil ako keby sa zrutil svet. Ked je toto hruby preslap poslanca tak v tom pripade zijeme v krajine zaslubenej. Teraz sa mi zda planuju schvalit v parlamente 0,5 promile povolene na bicykli takze uz to v buducnosti nebude hruby preslap.

              • 22.1.1.1.3.1.1
                Peter Klimo says:

                Nuz pokial nevidite nic zle na akomkolvek porusovani zakona potom diskutovat s Vami naozaj velky vyznam nema..

                • 22.1.1.1.3.1.1.1
                  Juraj Fuzak says:

                  diskutovat mozme o comkolvek, pokial sa mi ale nieco bude zdat malicherne tak to poviem. Urcite nebudem viest debaty o tom ci si dal niekto v zime v lese na bicykli frtana a robit z toho dramu, z takych veci som vyrastol. Tesim sa vsak ako sa dozviem o svojom extremizme a zrejme aj extremizme dalsich kolegov z MZ. Urcite sa potesia. Tak sa vidime pri pive, cas v nedelu vecer prisposobim potrebam, prosim potvrdenie na mail alebo telefonicky kludne. Gutten nacht

                  • 22.1.1.1.3.1.1.1.1
                    Peter Klimo says:

                    Na to, ze pozerate v praci do troch monitorov je Vasa nemcina priserna, pan poslanec !
                    Chodte za kamaratom Misunom, urcite Vam da lekciu ;)
                    Gute Nacht !

                    • 22.1.1.1.3.1.1.1.1.1
                      Juraj Fuzak says:

                      za kamaratom Misunom? Tazke asociacie chlape… Mal by si pisat rozpravky, predstavivost ti pracuje na plne obratky

                    • 22.1.1.1.3.1.1.1.1.2
                      uz je po vikende says:

                      no co chalani? ake bolo pivo?

                    • 22.1.1.1.3.1.1.1.1.3
                      Peter Klimo says:

                      v nedelu popoludni sme predbezne dohodnuti, pridas sa ?

                    • 22.1.1.1.3.1.1.1.1.4
                      Juraj Fuzák says:

                      najlepsie v nedelu na vecer pre mna :) okolo osmej vecer ideal

    • 22.2
      Michal Klembara says:

      Zvažoval sa aj taký scenár, že bude list zavesený na internete a podpísať ho bude môcť každý, ale po istých debatách z toho zišlo. Neviem však presne prečo, bol som v danej chvíli veľmi pracovne vyťažený a nestíhal som to až tak sledovať.

      Určite to však nebude jediná aktivita v tomto smere. Trnava pre všetkých sa plánuje v prvom rade stretnúť aj mimo internet v najbližšej dobe a tam sa rozhodne, čo bude ďalej.

      • 22.2.1
        historik says:

        ….k tomuto už len treba dodať :
        “ Nech odpadne čo je kolísavé, nech odpadne čo je oportunistické “
        / prejav G. Husáka na zjazde KSS z 28.8..1968 ako začiatok normalizácie/

  23. 23
    obyvateľ Trnavy says:

    Vážená neznáma skupina 12-tich občanov,

    po prečítaní vášho otvoreného listu primátorovi Trnavy Petrovi Bročkovi vyvstávajú nasledovné skutočnosti.

    Prezentujete sa ako iniciatíva „Trnava pre všetkých“, čo je ale zavádzajúce, nakoľko obsah vášho listu to popiera.

    Je nepochopiteľné, na základe čoho si osvojujete právo určovať inému , čo je spávne a čo nie , čo kto môže a čo zasa nie. Práve tu ste vykonali aj značnú „nadprácu“. Jedna vec je korektne vyjadriť svoj názor, ale „kádrovanie“ je už niečo úplne iné.

    Prečo spochybňujete svojprávnosť primátora ? Primátor bol riadne zvolený, má z titulu svojej funkcie právomoci a kompetencie, ktoré použil. Svoj postoj vysvetlil (fb: ZAKÁŽ! …ALE TÝCH DRUHÝCH) a plne ho akceptujem. Okrem toho obyvatelia zhodnotia jeho činy v budúcich voľbách.

    V poslednom odstavci vášho listu vysvetlenie primátora neprijímate a domáhate sa otvorenia verejnej diskusie, ktorej výsledkom by zrejme mali byť v budúcnosti iné pravidlá, nakoľko tie terajšie odmietate akceptovať. To chcete zriadiť dajakú inkvizičnú komisiu? Kto by dal mandát jej členom? Uvedomte si, že terajší primátor má veľmi silný mandát od 8 739 obyvateľov Trnavy http://www.trnava-live.sk/2014/11/16/oficialne-vysledky-komunalnych-volieb-2014-v-trnave/ .

    Google mi niečo také ako Iniciatíva „Trnava pre všetkých“ nenašiel.

    Bolo by korektné, aby ste sa ako autori kritického otvoreného listu primátorovi obyvateľom Trnavy aj predstavili, minimálne v rozsahu údajov na volebných lístkoch pri komunálnych voľbách, čiže okrem mena,priezviska a vzdelania aj vek, zamestnanie a bydlisko-mestskú časť.

    S pozdravom
    Obyvateľ Trnavy

    PS: Uvedomujete si, že ste vlastne vo viacerých médiach zabezpečili organizátorom prednášky rozsiahlu bezplatnú propagáciu ?

    • 23.1
      Peter Klimo says:

      Vazeny obyvatel, na Vase poznamky by Vam vedel najlepsie odpovedat prave primator Brocka. Totiz bol to prave on, kto v minulom volebom obdobi inicioval rozne iniciativy a oslovoval minule vedenie mesta roznymi aktivitami. Spochybnoval snad mandat vtedajsieho vedenia?
      A bol to prave jeho argument – teda ze ako obcania daju vedeniu mesta mandat na 4 roky neznamena to ze maju pocas tychto 4 rokov drzat hubu a krok.

  24. 24
    konferencia says:

    Navrhujem usporiadať na danú tému konferenciu na mestskej veži s účasťou – Klimo, Klempara, Vasky, Mišún, Husák, fuzzo chubby nazi, Heisenberg, Larab, konspiratorska socka, ison, rbwtt, stress, duch svatý a spol.
    Po začatí konferencie zvonka zamknúť a nechať ich tam.
    Keď vypustia biely dym tým čo prežijú udeliť mozgovú amnestiu.

  25. 25
    Peter Klimo says:

    Davam do pozornosti rozhodnutie primatora Brezna k planovanej akcii neonacistu Magata. Odporucam porovnat s alibistickym pristupom trnavskeho primatora. Primator Brezna nehovori o vztahu k neonacistom v hadankach (ti co ma poznaju vedia aky mam vztah atd..), on kona, razne a rozhodne v sulade so svojim presvecenim..

    Dobrý deň prajem všetkým,
    o tom kto a s akým zámerom má prísť 22. decembra do Brezna sme sa dozvedeli až včera, po propagácii udalosti na sociálnych sieťach a následnej medializácii. Priestor mestskej kinosály bol objednaný inou osobou a na iný účel, pričom zamestnanec samosprávy postupoval v súlade s internými normami. Mesto Brezno a jeho predstavitelia plne rešpektujú slobodu prejavu a to aj pri osobách, z ktorých názormi sa nestotožňujeme. Zároveň je však naším dobrým právom rozhodnúť o tom, komu mestské priestory poskytneme a komu nie. Hoci samospráva nemá s danou akciou nič spoločné, uvedomujeme si, že len jej samotné konanie vytvára o Brezne určitý obraz a vplýva na našu povesť i dobré meno. Keďže v žiadnom prípade nechceme byť ani tichým podporovateľom prednášok s rasovou či rasistickou tematikou, s konaním akcie v Mestskom dome kultúry ani iných mestských priestoroch nesúhlasíme. Podujatie sa v našich priestoroch neuskutoční. Toto stanovisko som už včera osobne tlmočil aj objednávateľovi kinosály.
    S pozdravom
    Tomáš Abel
    primátor mesta Brezno

    • 25.1
      Juraj Fuzak says:

      Vyborne, potom nezabudni dat s placom vysledky nejakych volieb v ktorych Magat uspeje a vsetci lavicovi pomatenci budu zas a znova prekvapeni ze vobec nejaky Magat existuje, ved sme ho predsa zakazali….

      • 25.1.1
        (-) says:

        Túto argumentáciu myslíš vážne? Ak áno, tak sa prirad k tým pomatencom, ktorých spomínaš. Tvoje príspevky už začínajú byť PSYCHO.

      • 25.1.2
        Otazniki says:

        Primátor nevie písať? Prečo namiesto neho stále zaskakuješ? Si jeho hovorca, ktorý mu číta myšlienky či jeho poskok?

        • 25.1.2.1
          Peter Klimo says:

          Primator Brocka totiz nerad diskutuje s nazorovymi oponentami. O to srdecnejsie si pokeca s narodovcami, hamalovcami a podobnou hnedou havedou… Zial to je realita dnesnej Trnavy, v tomto roku si dovoli extremisti diskutovat vo verejnych priestoroch iba v Trnave. Vsetky ostatne mesta a institucie (napr. Trencianska Univerzita) ich poslala tam kam patria..

      • 25.1.3
        Peter Klimo says:

        Juro si totalne mimo, primator nema moc zakazovat Magata. Tu islo o nieco uplne ine – o poskytnutie verejnych priestorov neonacistom a extremistom. Kym ini primatori v tom maju uplne jasno – vid primator Brezna – pre Brocku su neonacisti „ti druhi“ – teda nazorovi oponenti, ktorym je neslusne nieco zakazovat v zaujem zachovania slobody slova. Niekolko dni po sviatku SNP v priestoroch mesta agitovali neonacisti ! A Brocka sa este cuduje ze v suvislosti s tymto incidentom pisali o nom kriticky prakticky vsetky mienkotvorne media..

        Btw. Magat kandidoval podla mojich znalosti na nejakom symbolickom mieste na kandidatke Kotlebu. Neuspel. Tato jeho aktivita je uplne jednoznacne jeho predvolebna propaganda kedze kandiduje na Zilinskeho zupana v zupnych volbach..

  26. 26
  27. 27
    Peter Klimo says:

    Pre inspiraciu vsetkym latentnym podporovatelom extremizmu a fasizmu vo vedeni mesta – slusni ludia zaobchadzaju s takymito individuami takto:

    http://pdf.truni.sk/aktuality?2017-01-17-vyhlasenie-dekana-k-rasovej-neznasanlivosti

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.