reklama

Majitelia elektromobilov budú podľa návrhu VZN platiť v Trnave parkovné 10 eur ročne

Mesto Trnava navrhuje nové Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) o parkovaní. Návrh obsahuje niekoľko obsahových zmien v porovnaní s aktuálne platným VZN, tie však zásadným spôsobom nemenia doterajšie pravidlá týkajúce sa parkovania motorových vozidiel na území mesta. O návrhu majú hlasovať mestskí poslanci v utorok 28. marca.

Nové VZN má na základe poznatkov z prevádzkovania parkovacieho systému “precíznejšie definovať niektoré pojmy a jasnejšie špecifikovať povinnosti vodičov s cieľom zamedziť tak nejasnostiam a problémom pri vykonávaní kontroly dodržiavania VZN zo strany mestskej polície”.

Obsahové zmeny v predloženom návrhu VZN zásadným spôsobom nemenia obsah doterajších pravidiel dočasného parkovania motorových vozidiel v spoplatnených zónach, nemenia výšku úhrady za dočasné parkovanie motorových vozidiel, spôsob jej platenia ani spôsob preukázania jej zaplatenia.

Ilustračné foto

Navrhované VZN napríklad ruší odlišný čas plateného parkovania počas Tradičného trnavského jarmoku, ktorý bol zavedený súčasne platnými VZN.

“Skutočnosť, že časy plateného parkovania boli odlišné iba počas troch jarmočných dní mala za následok, že vodiči o tejto krátkodobej zmene nevedeli a úhrady za parkovanie neplatili. Napokon, finančne náročná bola aj zmena nastavenia parkovacieho systému počas TTJ, pričom výkon kontroly plateného parkovania bol počas jarmoku obmedzený skutočnosťou, že príslušníci mestskej polície vo zvýšenej miere plnia aj množstvo iných úloh súvisiacich so zabezpečením verejného poriadku na jarmoku a jeho okolí,” uvádza sa v dôvodovej správe návrhu VZN o dočasnom parkovaní motorových vozidel.

Novinkou je aj podpora pre majiteľov elektromobilov možnosťou získania ročnej EKO parkovacej karty.

Jej navrhovaná cena 10 eur ročne je v porovnaní s cenou neprenosnej parkovacej karty v hodnote 400 eur pre majiteľov klasických áut s benzínovým či dieselovým pohonom ročne skutočne veľmi nízka.

Navrhované VZN pamätá aj na budúce parkovisko pri Fakultnej nemocnici na Dohnányho ulici. Parkovisko bude zaradené do Zóny B s poplatkom 20 centov za prvých 70 minút parkovania a každých ďalších 30 minút bude stáť 10 centov.

Návrh VZN o dočasnom parkovaní motorových vozidiel bol prerokovaný na zasadnutí Komisie dopravy a verejnoprospešných služieb 01. marca 2017. Komisia však nebola uznášaniaschopná, uznesenie komisie k návrhu VZN preto nebolo prijaté.

V prípade schválenia návrhu mestským zastupiteľstvom nadobudne VZN účinnosť od 1. júna 2017.


Navrhovaná mapa parkovacích zón od 1.6.2017

Výška úhrady za dočasné parkovanie a čas plateného parkovania

 ZÓNA A

a) Parkovací lístok zakúpený v parkovacom automate: výška úhrady 0,50 eura za prvých 70 minút dočasného parkovania vozidla. Minimálna úhrada je 0,50 eura. Zaplatenie každých ďalších 0,10 eura je úhradou pre ďalších 12 minút dočasného parkovania vozidla.

b) Úhrada formou SMS: výška úhrady 0,60 eura za každú začatú hodinu dočasného parkovania vozidla.

c) Neprenosná parkovacia karta – ročná: výška úhrady 400 eur
Zmena EČV na parkovacej karte: výška úhrady 5 eur
Vydanie duplikátu parkovacej karty: výška úhrady 100 eur

d) Neprenosná parkovacia karta – polročná: výška úhrady 210 eur
Zmena EČV na parkovacej karte: výška úhrady 5 eur
Vydanie duplikátu parkovacej karty: výška úhrady 50 eur

e) Neprenosná parkovacia karta – štvrťročná: výška úhrady 110 eur
Zmena EČV na parkovacej karte: výška úhrady 5 eur
Vydanie duplikátu parkovacej karty: výška úhrady 25 eur

f) Neprenosná parkovacia karta – mesačná: výška úhrady 50 eur
Zmena EČV na parkovacej karte: výška úhrady 5 eur
Vydanie duplikátu parkovacej karty: výška úhrady 10 eur

g) Rezidentská parkovacia karta – ročná: výška úhrady 15 eur
Zmena EČV na parkovacej karte: výška úhrady 5 eur
Vydanie duplikátu parkovacej karty: výška úhrady 5 eur

h) EKO – parkovacia karta – ročná: výška úhrady 10 eur
Zmena EČV na parkovacej karte: výška úhrady 5 eur
Vydanie duplikátu parkovacej karty: výška úhrady 5 eur

Platný doklad o zaplatení úhrady pre Zónu A, okrem karty podľa písm. g) umožňuje dočasné parkovanie vozidla aj v Zóne B.

Čas plateného parkovania:

pondelok – piatok: od 08:00 do 18:00 hod.
sobota, nedeľa a štátny sviatok: bezplatne

ZÓNA B

a) Parkovací lístok zakúpený v parkovacom automate: výška úhrady 0,20 eura za prvých 70 minút dočasného parkovania vozidla. Minimálna úhrada je 0,20 eura. Zaplatenie každých ďalších 0,10 eura je úhradou pre ďalších 30 minút dočasného parkovania vozidla.

b) Úhrada formou SMS: výška úhrady 0,30 eura za každú začatú hodinu dočasného parkovania vozidla.

c) Neprenosná parkovacia karta – ročná: výška úhrady 150 eur
Zmena EČV na parkovacej karte: výška úhrady 5 eur
Vydanie duplikátu parkovacej karty: výška úhrady 40 eur

d) Neprenosná parkovacia karta – polročná: výška úhrady 80 eur
Zmena EČV na parkovacej karte: výška úhrady 5 eur
Vydanie duplikátu parkovacej karty: výška úhrady 20 eur

e) Neprenosná parkovacia karta – štvrťročná: výška úhrady 45 eur
Zmena EČV na parkovacej karte: výška úhrady 5 eur
Vydanie duplikátu parkovacej karty: výška úhrady 10 eur

f) Rezidentská parkovacia karta – ročná pre fyzickú osobu s trvalým pobytom na Ulici Hospodárska 4, 5 a 6, Ulici Kollárova 16, 22, 23, 32, 33 a 34, Ulici Zelený kríčok, Ulici Šrobárova, Ulici Rybníková 2, 3, 6, 7, 7/A a 8:
výška úhrady 15 eur
Zmena EČV na parkovacej karte: výška úhrady 5 eur
Vydanie duplikátu parkovacej karty: výška úhrady 5 eur

Platný doklad o zaplatení úhrady pre Zónu B umožňuje dočasné parkovanie vozidla iba v Zóne B.

Čas plateného parkovania:

pondelok – piatok: od 08:00 do 18:00 hod.
sobota, nedeľa a štátny sviatok: bezplatne

ZÓNA C

a) Prvá hodina dočasného parkovania vozidla: bezplatne

b) Druhá začatá hodina: výška úhrady 0,20 eura

c) Tretia a každá ďalšia začatá hodina: výška úhrady 0,50 eura

d) Vydanie náhradného výstupného žetónu: výška úhrady 10 eur

e) Čipová parkovacia karta – ročná: výška úhrady 200 eur
Vydanie duplikátu parkovacej karty: výška úhrady 10 eur

f) Čipová parkovacia karta – polročná: výška úhrady 110 eur
Vydanie duplikátu parkovacej karty: výška úhrady 10 eur

g) Čipová parkovacia karta – štvrťročná: výška úhrady 60 eur
Vydanie duplikátu parkovacej karty: výška úhrady 10 eur

Platný doklad o zaplatení úhrady pre Zónu C umožňuje dočasné parkovanie vozidla iba v Zóne C.

Čas plateného parkovania:

pondelok – piatok: od 08:00 do 18:00 hod.
sobota, nedeľa a štátny sviatok: bezplatne

Ulož ako PDF
Napísal 22. marca 2017 7:56. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

33 komentárov pre “Majitelia elektromobilov budú podľa návrhu VZN platiť v Trnave parkovné 10 eur ročne”

  1. 1
    Mišurko says:

    Zavedenie Zóny B a výstavba City Arény spôsobili to, že zamestnanci daňového úradu, City Arény a polikliniky vrátane návštevníkov zdržiavajúcich sa viac ako jednu hodinu parkujú na Hlbokej ulici medzi domami na parkoviskách primárne určených rezidentom. V “špičke” tam obyvateľ dotknutej ulice nezaparkuje. Kto má malé dieťa, alebo je starší, vie, aké ťažké je ísť s nákladom z väčšej diaľky ku svojmu vchodu… Na toto mesto žiaľ nemyslelo…

  2. 2
    viktor says:

    A kedy sa už bude konečne verejne prejednávať toľko sľubovaný nový celomestský parkovací systém?

    • 2.1
      Auto says:

      Tiež si myslím, že táto úprava sa mala udiať v rámci toľko sľubovaného nového parkovacieho systému.

      Je dobré, že také zásadné veci ako elektromobily sa riešia. Celé stáda sa ich tu preháňajú. Bombovo nám to pomôže.

      • 2.1.1
        Peter Klimo says:

        vidim to tak ze radnica potrebovala z toho balika noviniek pre ludi vybrat nieco pozitivne a tak to aj odprezentovat, predpokladam ze onedlho pridu tie horsie spravy tykajuce sa ovela vacsieho poctu motoristov.. bude sa platit, a asi nie malo…

        • 2.1.1.1
          5ulo says:

          Peter, nejak to vnimam tak isto. Predpokladam ale, ze jednotlivcom nebude prekazat platenie za miesto, ak to miesto bude mat iste. Horsie to ale budu vnimat rodiny/domacnosti s viac autami.

          • 2.1.1.1.1
            Juraj Fuzák says:

            Rezidentske parkovanie nieje o tom ze zaplatis za auto poviem priklad 10€ rocne a budes mat garantovane miesto pred barakom. Je to o tom vytlacit z mesta tych, ktori tu nemaju trvaly pobyt. Staci sa ist pozriet napriklad na Bottovu ulicu, tam neparkuje jedine auto s TT spztkou, vsetko studenti co sem pridu a na tyzden odstavia auto. To iste na Hlinach a inych problemovych sidliskach. Byty v prenajmoch, 5 najomnikov a 4 auta a ludia s trvalym pobytom, platiaci miestne dane a poplatky nemaju kde parkovat. Takisto domacnosti s viac autami si musia uvedomit ze nic take ako pravo parkovat zadarmo neexistuje. V TT mame byty, kde su registrovane 3, 4 alebo niekde aj 5 aut. Ako k tomu dojdu ti co maju jedno?

            • 2.1.1.1.1.1
              viktor says:

              Chcel som si to nechať na verejné prejednanie, ale dám to aj sem.
              To si budem musieť platiť za to, aby som mohol parkovať na niečom takomto?
              http://imgur.com/a/8nSvP
              Pretože aj toto na našom sídlisku počítali ako parkovacie miesta…

              • 2.1.1.1.1.1.1
                Juraj Fuzák says:

                Vyber rezidentskeho parkovneho bude moct byt iba na vyznacenych miestach. Predpokladam ze toto pocitali ako “potencialne” parkovacie miesta. V prepoctoch ratali kolko mame oficialnych, kolko v podstate nelegalnych a kde je potencial na vybudovanie novych.

                Samotny system sa bude moct pustit az vtedy ak budu vsetky detaily doladene. Bavime sa o databazach, kontrolnych mechanizmoch a najma o vyznaceni vsetkych existujucich parkovacich ploch.

                • 2.1.1.1.1.1.1.1
                  viktor says:

                  Odfotené sú skutočne existujúce parkovacie miesta. Žiaľ moje tvrdenie je už neoveriteľné – stránka, na ktorej by som Vám to mohol ukázať a na ktorej to bolo zverejnené http://ippoz.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=0a0c3aabd640479e88ad7ec24a8d22d7) nefunguje – vrstva o parkovaní sa nedá načítať.
                  Momentálne tak okrem koncepcie odprezentovanej na zastupiteľstve (http://www.trnava.sk/userfiles/file/OfficialDocument/TT%20-%20parkovanie%20MZ%202016_06_28.pdf ) a záznamu vystúpenia na zastupiteľstve (http://trnava.intv.sk/zasadnutie_2016-06-28/HerVie/HerVieHtml5.html neviem prečo schované pod bodom 9.1 Plán kontrolnej činnosti Útvaru hlavného kontrolóra mesta Trnava na II. polrok 2016 ) neexistuje žiadna dokumentácia k pripravovaným zmenám. Teda aspoň ja som ju ešte nezaznamenal.

                  A pokiaľ ide o značenie miest – vlani v apríli som na Odkaze pre starostu žiadal vyznačenie parkovacích miest pred našim domom, nakoľko tam vyznačené vôbec nie sú. Po mesiaci som dostal odpoveď, že parkoviská na sídliskách budú preznačované (hoc som písal o tom, že žiadne vyznačené nie sú) po dokončení obnovy všetkých priechodov pre chodcov, stredových a vodiacich čiar a preznačení cyklochodníkov budú následne počas prvého polroku 2016. V októbri pribudla odpoveď, že z dôvodu vyčerpania finančných prostriedkov v rozpočte mesta na riešenie vodorovného značenia už nie je možné tento rok projekt realizovať a že podnet bude zaradený na riešenie do budúcoročného (t.j. už tohtoročného) rozpočtu. Ten však obsahuje na dopravu ešte menej peňazí ako ten predchádzajúci. Kedy teda značenie čakať a za čo? A čo s takýmito miestami? Pred spustením systému by som čakal, že sa bude riešiť ich spevňovanie, k čomu bude potrebná dokumentácia. Počíta sa s tým? Stíha sa to? Nebude to šité horúcou ihlou?

                  Nebolo by vhodné, keby sa ku detailom mohli vyjadriť aj obyvatelia?

            • 2.1.1.1.1.2
              pesimista says:

              Prístup k mimotrnavským študentom a prenájmov vyzerá racionálne, ale ako napr. prídu traja dospelí spolumajitelia 4-izbového bytu s rozlohou 90m2 s trvalým pobytom v tom byte k tomu, aby mali nárok iba na jedno rezidentské parkovacie miesto, rovnako ako napr. majiteľ garsónky s 30m2 ?

              Argumentuje sa tu daňami, takže daň za byt sa platí podla rozlohy bytu, 3-násobná rozloha = 3-násobná daň.

              Budú majitelia garsóniek a malých bytov „pozitívne diskriminovaní“ voči ostatným ?

              • 2.1.1.1.1.2.1
                vlado5 says:

                To uz riesi aj dnesne VZN o parkovani v centre. Dolezity je majitel auta a jeho adresa trvaleho pobytu. Takze druhe auto treba prepisat na manzelku a je po probleme. Na meste nemaju sancu zistit, ze ten druhy alebo treti majitel byva v tom istom byte.

                • 2.1.1.1.1.2.1.1
                  Juraj Fuzák says:

                  Jedna rezidentska karta do jedneho bytu, takze na meste nieze nemaju sancu si nieco zistit ale nebude to ani treba zistovat… :)

              • 2.1.1.1.1.2.2
                Juraj Fuzák says:

                Parkovacie miesta sa projektuju na pocet bytov a nie na pocet kolko ludi v nom byva. Ja mam dve deti a zenu, keby sme mali teraz ja so zenou kazdy jedno auto a ked budu deti dospele tak dalsie dve, tak by sme v tom pripade mali mat narok na 4 parkovacie miesta. Vybudovat 4 parkovacie miesta stoji cca 13000 odhadom. Takto to zial nefunguje. Na zapade funguje osvedceny model jeden byt jedno auto. Inak to nemoze byt. Lebo co ked v garzonke ako uvadzas budu byvat dvaja ludia a vo vacsom byte vedla iba jeden clovek? Takto to nefunguje

                • 2.1.1.1.1.2.2.1
                  PeterB says:

                  Pán Fuzák,
                  Aký máte názor na túto modelovú situáciu?

                  Človek s trvalým pobytom v TT nemá žiadne vlastné auto na byt, ale firma mu dala do užívania firemné (BA tabuľka). Tj. zaberá jedno miesto ako keby mal vlastné auto. Bude mať rezidentskú kartu, alebo si bude musieť kúpiť vlastné auto (dostane kartu) ktorým bude dochádzať do práce v BA kde prestúpi do toho firemného auta?

                  Podobná situácia je napr. s drobným živnostníkom, ktorý má trvalý pobyt v TT a v byte jediné osobné auto na ičo prihlásené na ten trvalý pobyt. Iné auto v byte nie je. Pozerá sa na neho ako na rezidenta s rezidentskou kartou?

                  Ďakujem za Váš názor.

                  • 2.1.1.1.1.2.2.1.1
                    Juraj Fuzak says:

                    Zakladny princip je jeden byt – jedno auto za symbolicku cenu. Cize aj auto firemne alebo prihlasene na zivnost do toho spada. Pokial je napriklad jedno auto v byte “normalne” a druhe firemne, princip zostava rovnaky – prve auto x €, druhe y €, tretie z € atd

                    • 2.1.1.1.1.2.2.1.1.1
                      vlado5 says:

                      Diabol sa ukryva v detailoch. Takze auta budu prihlasovat majitelia bytov s vypisom z katastra nehnutelnosti? Mestsky urad dnes nevie, v ktorom byte byvam. V obcianskom to nemam napisane.
                      Inak toto bude dobry biznis pre majitelov bytov bez aut. Inzeraty na predaj karty budu fungovat. Hned sa idem dohodnut so susedou.

                    • 2.1.1.1.1.2.2.1.1.2
                      viktor says:

                      No a ja som sa na VMČ dozvedel opak. Ak budem mať auto napísané na seba a mám tu trvalý pobyt rezidentskú kartu dostanem za cenu x €. Ak bude mať manželka na seba napísané druhé auto a bude tu mať trvalý pobyt, bude mať tiež cenu x €.

                      Ak chcete prihliadať na pojem domácnosť, ako preukážete že ten a ten je/nie je jedna domácnosť?

                      Ako predísť tomuto?
                      https://kosice.korzar.sme.sk/c/20358982/platene-parkovanie-v-kosiciach-dostalo-ranu-prokurator-podal-protest.html

                    • 2.1.1.1.1.2.2.1.1.3
                      vlado5 says:

                      viktor: Toto su presne tie detaily, ktore to mozu potopit. Ak bude rozdiel v cene medzi dvomi kartami 20 eur, tak to nikto nebude riesit, ale ak bude rozdiel viac ako 100 eur, tak sa to ludia budu snazit oklamat. Prepis auta je tusim za 60 eur a tak moze rodina usetrit 40 eur hned prvy rok.
                      Ten zaujem o firemne auta je zaujimavy, asi mnoho poslancov a ich kamaratov nejazdi na svojich vlastnych autach, ale na autach napisanych na firmy.

                    • 2.1.1.1.1.2.2.1.1.4
                      Palko says:

                      vlado5:
                      Ako ovplyvnuje volne alebo zaplnene parkovacie miesto to, ci je auto na rodne cislo alebo na ico ak na konkretnu bytovu jednotku ine auto nie?

                      Ved norma STN neriesi administrativny ukon pri prihlaseni auta ani majitela ale len KUSY NA BYTOVE JEDNOTKY. Parkovanie taktiez ovplyvnuju len kusy a nie ci je TT, BA, GA a pod. ak ine auto obyvatel s trvalym pobytom v TT nema.

                      Ak to zmeni z ico na rc, tak to bude stale to iste auto a co sa zmeni na parkovisku pred domom? Nic.

                    • 2.1.1.1.1.2.2.1.1.5
                      vlado5 says:

                      Palko: Tu ide najprv o to, co ma byt cielom parkovacej politiky. Ak si myslite, ze cielom ma byt uvolnenie miest na parkovanie, tak potom moznost zaregistrovania lubovolneho auta k bytu bez vazby na majitela nehnutelnosti (teda firemne auto), nic na pocte parkujucich aut nezmeni (vyuziju sa majitelia bytov bez aut). Ak je cielom vybrat co najviac penazi a investovat do novych parkovacich miest, tak firmy bez vlastnych parkovisk su tie, ktore by to mali zaplatit.
                      Hlavne bude treba ludom vysvetlit, co je cielom spoplatnenia a najma to, ze v prvom okamihu sa parkovanie skomplikuje. Napriklad uz len pre to, ze aktualne auta na sidliskach parkuju v noci na miestach, kde uz parkovanie nebude mozne. Tak ako v centre sa moze parkovat len na vyznacenych miestach, tak na sidliskach ubudne miest, ktore su teraz policiou tolerovane.
                      Sam za parkovanie v centre platim a mam aj vlastnu garaz. A moji traja susedia garazuju firemne auta a ich sukromne stoja cele dni na verejnom parkovisku za 15 eur rocne. Na sidliskach v takom pripade stoja teraz obe auta na parkovisku a pri moznosti zaregistrovat obe auta za smiesnu sumu, tam budu stat aj dalej. Co ich donuti hladat pre sluzobne auto platenu garaz? Jedine poplatok, ktory bude v podobnej vyske ako prenajom rezervovaneho miesta v garazach, ktore sa potom niekomu aj oplati postavit.

                    • 2.1.1.1.1.2.2.1.1.6
                      Palko says:

                      vlado5:
                      ano, ciel je dolezity a od toho sa bude vsetko odvijat.

                      Ja som myslel auta na ico, ktore ma napr. drobny zivnostnik s trvalym pobytom (kancelaria v byte) v TT a jedinym autom na ten byt. Taky clovek by podla Vas nemal narok na rezidentske parkovanie aj ked zabera len jedno miesto?
                      Sused ma auto aj jeho zena ma auto obe na rodne cislo, oni maju narok na 2 miesta a zivnostnik ich sused ani na jedno?

                      Podobne niekto s firemnym autom z BA ma trvaly pobyt v TT ale nema vlastne auto, tak by zaberal len jedno miesto.
                      Co si o tom myslite?

                • 2.1.1.1.1.2.2.2
                  vlado5 says:

                  Preto pisem, ze dolezite budu taketo detaily. Prikladov sa da najst viac. Co napriklad prenajimane byty, kde su majitelia aj najomcovia casto bez trvaleho pobytu v TT? Koho chceme uprednostnit a koho najviac skasirovat? Majitelov bytov (aj bez trvaleho pobytu), majitelov aut (aj cudzich firiem), obyvatelov bez rozdielov, ludi bez aut, docasnych navstevnikov?
                  Pri kazdom rieseni sa najde zopar “nesparavodlivosti”. Ide o to, aby to nakoniec ludia vo vacsine akceptovali a aby sa tym aspon nieco vyriesilo.
                  Z mojho pohladu cloveka, ktory zazil aj bezplatne parkovanie, aj “dan”, aj terajsie platby a zony v centre, mozem povedat, ze sa nic nezmenilo na dostupnosti volneho miesta na parkovanie. Iba platim do mestskej kasy 15 eur rocne a komplikuje to zivot mojim navstevam a sluzbam (opravar, kurier a podobne). Ale vacsina sidlisk zije opacny zivot ako centrum. Takze zobrat nastavenie parametrov podla parkovania v centre by bolo velkou chybou.

            • 2.1.1.1.1.3
              ison says:

              Všetko sú to verejné priestranstvá a nie súkromné pozemky. Za každé auto stanoviť parkovací ročný poplatok, za druhé 100% príplatok, za tretie 100% príplatok ceny druhého a je vybavené.

          • 2.1.1.1.2
            pesimista says:

            Cena môže byť jedna vec, ale “isté” miesto z toho bude asi ťažko. Skôr niečo na spôsob mať oprávnenie zaparkovať, ak bude ešte voľné miesto.

  3. 3
    Kamil Schultz says:

    A elektromobil zanerie len pol parkovacieho miesta? Alebo stvrt? Toto je sranda :)

    • 3.1
      Fanfáry a Tympany says:

      Dlho sa nič véééľmi dôležité neriešilo, tak bolo treba čosi hodnotné vyprodukovať. Elektromobily v Trnave sú fakt veľmi dôležité veci. Obyčajného človiečika riešenie tejto problematiky neskutočne poteší, normálne ho zalieva pocit blaženosti.
      A nedopriali by sme im také lacné parkovanie? Veď drahé autá to musia mať nejako vykompenzované. Dokonca aj pred divadlom by mohli stávať.

      Toto si skutočne zaslúži fanfáry.

      Tramtararááá

  4. 4
    džepeto says:

    Este ze je tolko elektromobilov v meste, az 0 (slovom: nula)

  5. 5
    teleport says:

    Nedávno som čítal, že začal vývoj teleportu:)

    Treba byť pripravený, preto by sa patrilo zriadiť parkovacie miesta pre teleporty. Parkovanie by mohlo byť vo všetkých zónach zadarmo, pretože sa budú hodne využívať a nebude toľko automobilov musieť parkovať v meste.

    • 5.1
      Parkovisko says:

      Informácia pre budovateľov parkovacích miest:
      Na jedno parkovacie miesto pre jednosedadlový teleport bude zo začiatku potrebná plocha cca dvoch parkovacích miest automobilov. Treba pamätať aj na počiatočné nepresnosti pri pristávaní.

  6. 6
    Parking says:

    Esteze tam nie je napisane, ze bicykle parkovanie neplatia, lebo to by vas asi rozdrapilo. Zavist? Kup si elektromobil a budes platit menej. Problem? Pouzivaj nohy, mhd, taxi… Alebo tuto pan vyse rozbieha biznis s teleportmi, tak nech to zle mesto nedostane ani cent za to, ze v nom parkuju auta. Budte radi, ze mesto motivuje k nizsim emisiam aj pod vasimi oknami

    • 6.1
      Elektromobily says:

      Btw. Vsade v rozvinutejsich krajinach su poskytovane danove ulavy a ine benefity majitelom elektromobilov, tak neviem preco tu ma niekto problem s tym, ze elektromobily budu zvyhodnene.
      Alebo si myslis, ze keby platili normalne, tak by si tie “navyse” peniazky dostal ty na ucet?

  7. 7
    Parking says:

    Btw. Vsade v rozvinutejsich krajinach su poskytovane danove ulavy a ine benefity majitelom elektromobilov, tak neviem preco tu ma niekto problem s tym, ze elektromobily budu zvyhodnene.
    Alebo si myslis, ze keby platili normalne, tak by si tie “navyse” peniazky dostal ty na ucet?

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.