reklama

Dôležité pozemky pod cyklocestou do Bieleho Kostola si mesto prenajme od pozemkového fondu a vodohospodárov

Spojenie Trnavy a Bieleho Kostola bezpečnou cyklocestou sa posúva o krok bližšie. Mesto chce výstavbu približne 800 – metrového úseku od lesoparku po Biely Kostol financovať z nenávratného finančného príspevku Operačného programu IROP.

Ešte pred samotným predložením žiadosti je nevyhnutné majetkovoprávne usporiadanie zmluvných vzťahov k dotknutým pozemkom. Zďaleko nie všetky pozemky pod budúcou cyklocestou totiž patria mestu Trnava.

Časť dotknutých parciel, po ktorých budúca cesta pre cyklistov povedie, je vo vlastníctve štátu a spravuje ich Slovenský pozemkový fond (SPF).

Ďalším vlastníkom je Slovenský vodohospodársky podnik (SVP) a rokovania prebiehajú aj s prevádzkovateľom rybníkov, spoločnosťou Agrofarma Budmerice.


Cesta medzi Kamenným mlynom a Bielym Kostolom na hrádzi Horného rybníka

Trnavská radnica už úspešne absolvovala rokovania so zástupcami SPF aj vodohospodármi.

Od oboch inštitúcií si mesto prenajme dotknuté pozemky, v štádiu riešenia je usporiadanie vzťahov vodnej plochy so súkromným vlastníkom.

Súhlas s prenájmom pozemkov od SPF aj SVP vyjadrili hlasovaním na októbrovom zasadnutí aj poslanci mestského zastupiteľstva.

Slovenský pozemkový fond prenajme mestu na dobu minimálne 15 rokov pozemky – násyp hrádze – s výmerou takmer 2400 metrov štvorcových za cenu 0,27 eura za m2 ročne, čo predstavuje 1008 eur.

Fond zároveň bezodplatne prevedie mestu približne 160 metrov štvorcových pozemkov.

Od Slovenského vodohospodárskeho podniku získa mesto na vybudovanie cyklocesty do prenájmu na dobu minimálne 15 rokov približne 200 metrov štvorcových pozemkov, zaplatí za ne ročné nájomné vo výške 1 euro.

Trasa cyklocesty

Cesta pre cyklistov nadviaže na cyklochodník vedúci od železničného priecestia na Kamennej ceeste popri lesoparku.

Pokračovať bude okrajom súčasného parkoviska cez premostenie vodného kanála na vodnú hrádzu Horného rybníka, kde má klesnúť asi o jeden meter bližšie k vodnej ploche.

Za rybníkom v smere do Bieleho Kostola sa cyklocesta presunie na ľavú stranu. Ukončenie je naplánované pri hranici katastrálneho územia Trnavy.


Vyznačené pozemky SPF a vodohospodárov, na ktorých bude cyklocesta


Umiestnenie cykotrasy (pre zväčšenie kliknite)

Ulož ako PDF
Napísal 5. novembra 2019 13:26. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

27 komentárov pre “Dôležité pozemky pod cyklocestou do Bieleho Kostola si mesto prenajme od pozemkového fondu a vodohospodárov”

  1. 1
    rener says:

    Zaujimave…Uz roky rokuce pocuvame ze na klasicky chodnik na tomto useku nie su peniaze,ale na cyklochodnik sa peniaze nasli hned..hm Zaujimalo by ma este,kto schvalil to nastriekane znacenie pre cyklistov v strede cesty.Ani neviete aky su ti cyklisti blby a chodia presne po strede kde su tie sipky nastriekane namiesto jazdy po pravom kraji cesty…

    • 1.1
      trnava says:

      Vsak to bude chodnik s cyklochodnikom

    • 1.2
      jack says:

      Jasne ze idu po strede cesty ked kraje su od strku/rozbite + su tam kriky a rastliny zasahujuce do cesty ktorym sa stale treba uhybat. Najskor rozmyslaj potom pis.

      A bude to kombinovany chodnik ako pri lesoparku do kamenaca od zeleznicneho priecestia.

      • 1.2.1
        cyklista says:

        Dobre hovoríš, treba isť po značke, lebo obiehajúce autá idú tesne okolo cyklistu a ten keď je v strede ,tak môže isť ku kraju, ak bude na kraji tak pri takýchto vodičov môže skončiť v rybníku.
        Ten cyklochodník aj pre peších je veľmi potrebný.

        • 1.2.1.1
          tono says:

          Ked je cyklista v strede moze ist ku kraju?? sak ani nevies ake bludy pises.Ak ti ide auto za chrbtom ako vies ci pojde blizko teba alebo ta bude obiehat s dostatocnym odstupom? ani sa nestihnes otocit a uz je pri tebe a ak nebude mat dost miesta aby ta obisiel a oproti pojde auto tak je pravdepodobne ze ak neubrzdi tak ta zrazi.Potom ta prejdu srandicky ak ti povie policajt ze to bola tvoja chyba,lebo si nesla po kraji cesty..

      • 1.2.2
        rener says:

        To je jedno ci su kraje rozbite a zas take strasne to tam neni…Cyklista ma jazdit po pravom kraji vozovky ty mudrlant..A neviem kde su tam kriky co zasahuju do cesty..asi mas halucinace..

    • 1.3
      Nevec Gdo says:

      srandisti s podobnym argumentom zvacsa netusia, ze maju podla dopravnych predpisov jazdit aj so svojou konzervou pri pravom kraji cesty, ale taktiez sa drzia stredu cesty, niektorym ani nestaci prava polovica a ohrozuju tych oproti.

  2. 2
    3962 says:

    Všetci sú blbí len ty si lietadlo!

  3. 3
    Robo77 says:

    Jeden mesiac mesto prezentuje, že tá cesta bude slúžiť ako výpadovka z Trnavy na západný obchvat Trnavy. Ďalší mesiac mesto prezentuje, že tam bude cyklochodník, ktorý bude cez tú výpadovkovú cestu prechádzať dokonca z pravej strany na ľavú. Počkajme si do decembra, keď hádam mesto odprezentuje aj niečo koncepčnejšie, a najmä bezpečnejšie pre ľudí :). Poprípade, nech sa dopredu povie, že to je iba dočasné riešenie dokiaľ z toho nedude sľubovaná výpadovka na obchvat pre celé prednádražie a okolité štvrte.

    • 3.1
      trnava says:

      Tak teraz je to velmi bezpecne vsak? Mesto este len robi studiu celeho toho zapadneho obchvatu po nom budu urcite mudrejsi, ci je lepsie nerobit nic ?

      • 3.1.1
        Robo77 says:

        Aká typická odpoveď. Namiesto toho, aby sa to spravilo raz a poriadne, tak sa s výhovorkou na bezpečnosť spraví krátkozraký paskvil, ktorý sa bude za pár rokov znova prerábať (veď hádam budú Eurofondy na obchvat a s ním vyvolané ďalšie investície).

        Čo sa týka štúdie, áno robí sa pravdepodobne štúdia pre tých najmladších a neznalých veci. Až do 90. rokov bol obchvat namaľovaný na trase Ružindolská – Potôčky – pozdĺž Parnej poza trnavské rybníky – podjazdom pod železnicu k Hrnčiarovciam – nad Hrnčiarovcami na D1. Teraz sa to oprášilo mestom a krajom, presne tá istá výpadovka cez Rybníky ako za socializmu z Prednádražia, presne ten istý obchvat nad Hrnčiarovcami. Jediný rozdiel je, že mesto navrhuje obchvat namalovať ponad Biely Kostol namiesto pred Biely Kostol.

    • 3.2
      kľud says:

      Buď v kľude.
      Výpadovka z toho bude určite ale tak za 100 rokov.
      Majú len na chodníčky. O inom ani nesnívaj.
      Výpadovka bol len úlet – magorenie fejkbúku.

  4. 4
    Xxxxxxxxx says:

    Úprimne bez hejtu as rukou na srdci – prečo musí ísť trasa práve tadiaľ, keď je to tam reálne úzke, nie je to ako rozšíriť (voda z oboch strán a jazdí tadiaľ tak veľa áut… Prečo trasa nejde od parku na splav (nový povrch by tam mal byť) cez mostík na splave (kovová konštrukcia – dala by sa upraviť / rozšíriť) a obrysom poľa dôjsť popri potoku ku značke Biely Kostol… Bolo by to podľa mňa jednoduchšie a bezpečnejšie než toto riešenie ktoré 2x núti ľudí prechádzať cez nebezpečnú cestu…

    Len cyklisti by si museli nejaký ten kilometer zájsť… Co snáď nie je pre nich problém, keď už tak často odkazujú motoristom ako pár km navyše nema vadiť alebo ako majú parkovať aj km od bývania.

    • 4.1
      brokway says:

      To fakt ? 2 x cez cestu ?
      To nevymyslíš. Tak sa musíš narodiť aby si to navrhol !
      Je to v DNA a v brade.
      Vocca vymyslel.
      Adrenalín horor brokway.
      Brutáál

      • 4.1.1
        Xxxxxxxxx says:

        Teraz neviem co chceš povedať…

        A nie 2x ale navrhované riešenie počíta až s 3x prechádzaní cez cestu (aj ja som to zle zratal) . To riešenie co som napísal ja iba 1x prechádza cez cestu a to na tom istom mieste na konci parku ako navrhované riešenie. Neviem ci si ešte niekto vôbec pamätá ten rozruch keď cez park sa išla stavať cesta… Bol to koniec sveta, protesty proti KDHakom atď… Teraz tych istých peších a cyklo nechajú 3x krížovat cestu a je to mega super naj…

    • 4.2
      TT says:

      Ta tvoja cesta je tak 4 krat dlhsia to uz radsej pojdem cez tu nebezpecnu cestu…Nejde len o cyklistov kedze to bude cyklac s chodnikom mozu tade chodit ludia aj pesi.

  5. 5
    rener says:

    Si asi robi niekto srandu.Cez BK robit vypadovku na BA? To si teda neviem predstavit.Ved uz teraz je to tam nebezpecne nie to este ak sa zvacsi pocet aut o niekolko stoviek za den..

  6. 6
    hejter says:

    Je zaujímavé, že mesto rieši cyklochodníky do Hrnčiaroviec a Bieleho Kostola, kým o prepojení s Modrankou je ticho. Čo je od macochy? Na rozdiel od nich je to mestská časť Trnavy… Nech si ich prepojenie rieši VÚC, keď už sú takí kamaráti…

    • 6.1
      Palko says:

      Modranka ako oficiálna mestská časť bude na tom horšie ako Hrnčiarovce a BK.

      Už by si asi mali na radnici spísať zoznam priorít, ktoré trápia občanov mesta a samozrejme mestských častí a podľa toho začať pracovať. Ideálne aby tie priority aj zverejnili. Niekedy ozaj nechápem riešenia minoritných problémov ako prvých.

  7. 7
    Šimon says:

    Takto.
    1. Schvaľujem budovanie cyklochodníkov. Ale s rozumom.
    Hranicu katastra medzi Trnavou a Bielym Kostolom tvorí Rekreačná ulica.
    Na trnavskej strane ulice má v súčastnosti pridelených súpisné číslo 15 nehnuteľností z cca 30 pozemkov popri ceste. O výstavbe na mestských pozemkoch nebola ani vyhlásená architektonická súťaž až mi je to divnô. Ledaže by sa chodník robil pre záhradkárov za rybníkmi, z ktorých polovica patrí do katastra Bieleho Kostola, alebo pre golfistov.
    Myslím si ale, že Modranka má viac súpisných čísiel. Myĺiť sa je ľudské.

    2. Západný obchvat od Hrnčiaroviec do Bieleho Kostola je snáď sen.
    Mesto Trnava je tak bohaté a silné, že bude robiť obchvat v cudzom katastri? Už niekto aspoň odhadol zhruba čo by stáli stavebné práce? Pri zbežnom preskúmaní parciel pod predpokladanou trasou som napočítal 154 parciel od Hrnčiaroviec a 38 parciel od Bieleho Kostola po železnicu (všetky parcely sú zákonite kolmo na predpokladanú trasu). Cca 190 parciel znamená jedného až x vlastníkov. Ak sa mesto spolieha na pozemok Slovenskej republiky, ktorý pretína tieto pozemky, tak tento má max. 4 metere na šírku. Obchvat by mal byť asi širší a verím tomu, že tam bude aj cyklochodník (jestvujúca cesta je mimo pozemku SR na súkromných pozemkoch).Je táto varianta reálna? Mýliť sa je ľudské.
    Prepojenie Prednádražia s Bratislavskou cestou je potrebné, ale s rozumom.

    • 7.1
      BK says:

      Šimon veľmi dobrý postreh.Z akého dôvodu má Trnava niečo budovať pre potreby BK? Chceli sa osamostatniť,tak nech si bačujú za svoje a pekne zo svojho.Peniaze trnavčanov nech sú určené pre trnavčanov.
      Čo sa týka tých samotných cyklo projektov,už to začína byť až trápne.Trnava nemá iné horúcejšie problémy?

  8. 8
    bicyklik says:

    V zaujme cyklistiky vsetko. Aj z mestskych penazi vybudovat cyklochodnik na nie mestskych pozemkoch. Nevadi ze 60 000 obcanov mesta bude doplacat na obcanov inej obce, take costy sa oplatia……THUMB UP!

    • 8.1
      Pozemok says:

      V minulosti sa stali aj také prípady, že niekomu sa k jeho pozemku urobila cesta. Hneď bol jeho svet krajší.

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.