reklama

V galérii bude festival umenia nových médií Multiplace

Multiplace – festival umenia nových médií sa uskutoční od 2. do 6. mája 2011 v priestoroch Kopplovej vily v Galérii Jána Koniarka.

Trnava je súčasťou festivalu už od jeho vzniku v roku 2002. V tomto roku sa Galéria Jána Koniarka v Trnave zapojí do projektu MULTIPLACE rôznožánrovými podujatiami. Čítaním a projekciou Michala Hvoreckého, prezentáciou videí UCM a FUTUKE, prednáškami Martiny Slovákovej a Jany Kapelovej a projekciou Viliama Slaminku intervenovanou do stálej expozície Jána Koniarka.

Program 2.5. – 6.5.2011

Realizácia projektov:
Viliama Slaminku pod názvom „Kto je tu šéf?!“
Tomáš Beňadik sa predstaví interaktívnou inštaláciou SKejt, 2011
(Kopplova vila, Galéria Jána Koniarka, Zelený kríček 3, Trnava)

2.5.2011 o 18.00
Michal Hvorecký & VJ Zden (čítanie + projekcia)
Spisovateľ Michal Hvorecký predstaví v Trnave svoju novú poviedku Pod hradnou skalou s originálnou videoprojekciou od VJa Zdena.
(Kopplova vila, Galéria Jána Koniarka, Zelený kríček 3, Trnava)

4.5.2011 o 17.00
Peter Rónai, Vladimír Beskid – prezentácia videí UCM Trnava a Fakulty umení Košice
(Slovenský Inštitút Budapešť)

5.5.2011 o 18.00
Martina Slováková – prednáška o hymnovej variabilite
Jana Kapelová – prednáška o umeleckom aktivizme prostredníctvom médií
(Kopplova vila, Galéria Jána Koniarka, Zelený kríček 3, Trnava)

Viliam Slaminka: Kto je tu šéf?!, animácia

Informácie k programu festivalu MULTIPLACE:

Viliam Slaminka – Kto je tu šéf?!, 2011, animácia
Koncept animácie „Kto je tu šéf?!“ je myslený ako nepriama reakcia na nedávne snahy, dôvody a následné odvolanie Vladimíra Beskida z postu riaditeľa galérie Jána Koniarka v Trnave. Minutová animácia projektovaná v slučke na stenu galérie je vytvorená princípom stop-motion z fotografií závesných obrazov postavičiek evokujúcich armádnu hierarchiu s fiktívnymi hodnosťami a drobnými maľbami zastupujúcimi umelecké diela v galérii. Pre maľby Viliama Slaminku je typická fragmentácia na samostatné časti/údy tela, ktorá v tomto prípade umožňuje rozanimovanie pohybu postavičiek.

Viliam Slaminka (1985)
vo svojej tvorbe vychádza z produktov pop-kultúry, komiksov, filmov. Je preň príznačné experimentovanie a hľadanie nových možností 3D maľby a používanie pastóznej farby ako „autonómneho elementu“. Obrazy skladá do variabilných inštalácií, čím prekonáva hranicu medzi tradičným závesným obrazom a objektom. Slaminkove diela sú hravé a pôsobia bezstarostným dojmom, no dokážu prekvapiť neskrývanou brutalitou a záujmom o aktuálne spoločenské problémy.

Tomáš Beňadik (1991) je študentom Animácie výtvarného umenia na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave. Venuje sa konceptuálnym tendenciám v intermediálnom umení. Interaktívna inštalácia SKejt je deriváciou práce s obrysovou linkou „odpojeného“ Slovenska. Percipientovi umožňuje definovať vlastné znaky Slovenska a reflektovať ich stabilitu.

Michal Hvorecký (1976) vydal šesť prozaických kníh, ktoré vyšli v prekladoch do viacerých jazykov. Vyštudoval estetiku a žije v slobodnom povolaní v Bratislave. Nájdete ho na Facebooku aj na www.hvorecky.sk

Digitálny alchymista Zden Hlinka (1975) vyštudoval informatiku. Patrí k výrazným osobnostiam slovenskej demo scény a internetového umenia. Je tvorcom videklipov a projekciami pravidelne dopĺňa hudobné a výtvarné projekty doma i v zahraničí.

Infonetworkové prezentácie
Dve asi 30-minutové infonetworkové prezentácie výtvarníčok Jany Kapelovej a Martiny Slovákovej zamerané na témy osobného záujmu často pertraktované v tvorbe.

Jana Kapelová – Aspoň sme nezostali ticho
Vlna organizovaných umeleckých diskusii a protestov v poslednom roku na Slovensku vygenerovala slovné spojenie ‚Aspoň sme nezostali ticho‘ ako skeptické potľapkanie si po chrbáte s „pozitívnym“ konštatovaním prejavu aspoň akejsi snahy vyjadrenia nesúhlasu, vzdoru, či dokonca revolty. Prebudený aktivizmus slovenskej umeleckej obce má dosah na formovanie občianskej spoločnosti a určite nabáda i k odvážnejšej tvorbe diel vo verejnom a mediálnom priestore.

Prezentácia Jany Kapelovej konfrontuje tvorbu domácich a zahraničných autorov na základe vybraných umeleckých projektov, vzťahujúcich sa či už k spoločenským, politickým alebo mediálnym problémom, ktoré navzájom prepája forma reakcie využívajúca komerčné stratégie a masmédiá. Diela balancujú na hrane medzi nádejou a skepsou, politickou akciou a filozofickou kontempláciou, či sarkazmom a súcitom … Realite čelia v intenciách preberania osobnej zodpovednosti a vo vybraných prípadoch otvoreného boja.

Musíme pripustiť, že dopad umenia na sociálnu sféru je do značnej miery obmedzený, avšak prostredníctvom takýchto akcií môžeme získať dostatočný odstup a na celý systém nazerať odlišne, predstavovať si niečo úplne iného než je naša každodenná realita.

Martina Slováková – Z hymny do hymny
„Zákon o vlastenectve, ktorý by mal zvyšovať národné povedomie pomocou štátneho zásahu, podľa väčšiny Slovákov nie je potrebný.“ www.topky.sk, 26.04.2010

Minuloročný návrh Zákona o vlastenectve Slovenskej národnej strany vyvolal v spoločnosti nemalé rozhorčenie a diskusiu o potrebe, intenzite a verziách podnecovania pocitu vlastenectva u neplnoletých. Martina Slováková vo svojej tvorbe spochybňuje a ironizuje potrebu nanúteného „slováčstva“ a hľadá iné verzie prístupu k národnej hrdosti. Vo svojej prezentácii prehrá hudobné výstupy svojej bakalárskej práce na Vysokej škole výtvarných umení. www.slovakova.sk

Viac o festivale MULTIPLACE:
http://www.multiplace.sk/wiki/doku.php

Ulož ako PDF
Napísal 23. apríla 2011 10:33. Článok je zaradený do rubriky: Ďalšie správy, Pozvánky. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.