reklama

Výstavba obchvatu je v záverečnej fáze. Pozrite si aktuálne fotografie

Stavebná spoločnosť TSS Grade dokončuje záverečné dve etapy výstavby cestného obchvatu mesta. Okrem 2. etapy Špačinská-Chovateľská v dĺžke 1,9 km prebiehajú stavebné práce aj na dokončení tretieho, 900 m dlhého úseku od Štrkov po výpadovku na Senicu.

Výstavba dlhoočakávaného obchvatu je v záverečnej fáze. V priebehu zostávajúcich približne dvoch mesiacov zostáva dokončiť niektoré objekty obchvatu ako sú zvodidlá, práce si vyžiada aj úprava okolia cesty. Stavbári majú pred sebou aj pokládku vrchnej vrstvy asfaltového koberca v záverečnom úseku na mostoch, na záver pribudne vodorovné a zvislé dopravné značenie.


Robotníci spevňujú kopec v tesnej blízkosti budúceho obchvatu

Trnavčania si od spustenia severného obchvatu sľubujú výrazné zníženie tranzitnej dopravy mestom. Po Bučianskej, Rybníkovej, Šrobárovej, Hospodárskej či Trstínskej by malo už onedlho jazdiť podstatne menej áut, najmä kamiónov.

Prvú etapu severovýchodnej časti obchvatu v úseku od Bučianskej po Špačinskú cestu v dĺžke 1700 metrov odovzdali do užívania v novembri 2009.

Predpokladané náklady na výstavbu 2. a 3. etapy sú 23,7 milióna eur, z toho až 20,1 milióna eur pokrývajú financie zo štrukturálnych fondov EÚ, čo predstavuje 85 percent celkových nákladov. Zostávajúcich 15 percent, teda 3,6 milióna eur, financuje Slovenská správa ciest z prostriedkov štátneho rozpočtu.

Severný obchvat je rovnako ako juhovýchodná časť od Nitrianskej cesty po Bučiansku realizovaný v dvojprúdovom profile.

V prípade extrémneho zaťaženia dopravy na obchvate je možnosť rozšíriť v budúcnosti komunikáciu o ďalšie dva pruhy.

Fotogaléria zo 16. marca 2012:

Ulož ako PDF
Napísal 19. marca 2012 9:52. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

12 komentárov pre “Výstavba obchvatu je v záverečnej fáze. Pozrite si aktuálne fotografie”

  1. 1
    icer says:

    Hm…”kvalitná práca”. Pozrite si fotografiu č.3
    dodržať oblúk je asi nad sily stavbárov.

  2. 2
    Peter says:

    Vlani ste písali, že obchvat bude ukončený v marci. Teraz čítam, že práce vyžadujú ešte asi 2 mesiace. Je to hanba a výsmech stavať tak dlho pár metrov cesty.

    • 2.1
      kalicrado says:

      Praca kvapna malo platna. Ked to bude kvalitne, logicky a za rovnake peniaze urobene o par tyzdnov neskorsie mne to nevadi. Tim co tam zapikuju s tazkou protezou na plyne do pola uz tam maju svoje miesto davno iste.

      • 2.1.1
        edo says:

        veru tak, podla vlanajsich sprav to malo byt hotove v marci, co uz, slovenska realita. Cez vikend som sa tam bol pozriet, videl so tam az 2 robotnikov, z toho 1 roboš lezal na palete a sladko driemal, ked ma zbadal prudko vstal, trapna situacia, ale aspon chapem preco to nebude hotove v marci.

        • 2.1.1.1
          ... says:

          Skoda, ze to sa ide odovzdat a nazyva sa obchvatom, je zasa taka zlatanina a la trnava. Vid krizovatky. Napojenia a len dva pruhy. A to ze na tom ” makaju” dvaja ulievaci sme si uz zvykli, vid nekonecna nitrianska atd. Trnava mala uz od prvej republiky najhorsie komunikacie na svk a ostava nadalej verna svojim tradiciam. Pozitivne. Aj ked malo, ale aspom volaco.

          • 2.1.1.1.1
            . says:

            edo
            a čo si čakal cez víkend? Vieš, oni tam najskôr niečo strážili, pretože víkendovým zvedavcom, korčuliarom, psíčkarom a im podobným na to stavenisko nie je povolený vstup.

            nie je obchvat ako obchvat. Ak napr. v B. Bystrici je brutálne R1 nasmerovaná cez mesto, tak tam potrebujú iný obchvat, ako Trnava, ktorá nie je vôbec dialnicou zaťažená. To, čo sa buduje okolo Trnavy by som ja radšej nazval druhým mestským okruhom, ktorý má vyriešiť doterajší tranzit predovšetkým nákladnej dopravy na prvom okruhu (Rybníková, Hospodárska, Kollárova, Hlboká).
            Teda pre toho, kto nemá cieľ jazdy v Trnave, nebude mať význam ísť cez mesto a ten, kto býva v Trnave, len málokedy pôjde druhý koniec mesta po obchvate.
            A čo sa týka tých ulievakov, tak ja nepoznám súkromnú firmu, kde by trpeli ulievactvo. Boli však časy, keď sa robili i pracovné soboty a i tak stavba DK ROH na námestí v Trnave trvala 9 rokov.

            • 2.1.1.1.1.1
              edo says:

              straznici to neboli, boli to roboši v klasických monterkach, bolo to na moste nad zeleznicou. Pokial viem tak obchvat Trnavy je strategickou dopravnou stavbou trnavskeho kraja – tak laskavo nech makaju aj cez vikend !!!!!

  3. 3
    teo says:

    Tato cast “obchvatu” je pre mesto azda najviac dolezita. Som rad, ze sice neskor ale hlavne ze to bude. Na takej stavbe je predsa vela moznych pricin pre ktore sa to mohlo zdrzat a nie vzdy to musi mat na triku stavitel. Ak ma niekto skusenost so stavbou domu tak musi vediet, ze len pri takej malej stavbe je zdrzanie mesiac-dva uplne normalne. Mna ako sofera potesi kazdy kilometer takejto cesty :-)

  4. 4
    fero says:

    cesta bude pekna, ale vodici budu mat prazdne nadrze, koli drahej nafte a benzinu..

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.