reklama

Budova stanice zásadne zmení tvár. Jej komplexná rekonštrukcia potrvá približne rok

Po nedávnom ukončení jedenásť mesiacov trvajúcej rekonštrukcie administratívno – prevádzkovej budovy Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) v Trnave v hodnote takmer 2,8 milióna eur začala štátna prepravná spoločnosť koncom apríla 2012 s obnovou a modernizáciou hlavného objektu.

V rámci prvej etapy investície došlo podľa slov Zuzany Chalupovej z odboru komunikácie ŽSR k zmene dispozičného riešenia jednotlivých poschodí administratívnej budovy, v interiéroch boli inštalované nové podlahy, obklady a stropy, objekt dostal nové opláštenie, aj komplexnú výmenu elektroinštalácií, kabeláže, rozvodov kúrenia, klimatizácie a nový výťah.

Prakticky totožné stavebné úpravy čakajú v priebehu budúcich trinástich mesiacoch aj hlavnú budovu železničnej stanice.

V rámci komplexnej modernizácie získa staničná budova nové opláštenie, projekt počíta aj s výmenou okien. Zmení sa tiež dispozičné riešenie v interiéroch, príde k výmene elektroinštalácie, rozvodov ústredného kúrenia, klimatizácie, podláh, obkladov, stropov. Dokončenie stavebných prác je naplánované na jún 2013,“ priblížila Z. Chalupová.


Budova železničnej stanice v Trnave

Na prelome apríla a mája ukončila činnosť väčšina komerčných prevádzky umiestnených v staničnej budove. Na obdobie nevyhnutne potrebné na rekonštrukciu priestorov dostali nájomcovia výpovede.

Služby pre cestujúcu verejnosť budú aj počas trvania stavebných prác podľa vyjadrenia Chalupovej plne k dispozícii bez obmedzení.

Z histórie novej železničnej stanice v Trnave

Základný kameň stavby bol položený v septembri 1979, stavba bola zahájená v decembri 1979.
Stavbu novej budovy železničnej stanice vykonáva Stavoindustria Trnava a mala byť ukončená v roku 1984. Tento termín nebol dodržaný z rôznych , i objektívnych dôvodov. Veď v rokoch 1983 až 1984 bola stavba dokonca utlmená. Problémy mali aj subdodávatelia stavby. Nevedelo sa, či bude dobudovaný predstaničný priestor. Bolo tam zbúranisko po bufete Koruna a bývalej budovy OSP. Stavoindustria nemala ešte v úlohách ani vybudovanie lávky pre peších.
Vtedy sa všetka kapacity venovali budovaniu 6-poschodovej administratívnej budovy vedľa novej výpravnej budovy. Problémy boli s vybudovaním nového vodovodného prívodu.
Nová železničná stanica mala aj dva dominanty – šesťposchodovú administratívnu budovu a nové pracovisko výpravcov – dopravnú kanceláriu v riadiacej veži.
Stavba bola ukončená v septembri 1989 s nákladom 81,6 milióna Kčs a začali sa preberacie konania a kolaudácia. V piatok 17. novembra 1989 o 11. hodine nastala dlho očakávaná chvíľa otvorenia novej budovy železničnej stanice.

(Zdroj: ŽSR)

Novinkou v staničnej budove bude eskalátor, inštalované budú aj samoobslužné výťahy vedúce k nástupištiam. Projekt počíta s odstránením časti terasy na východnej strane od lávky pre peších.

Rozdelenie priestorov bude podobné tomu súčasnému: na poschodí budú umiestnené priestory pre cestujúcich ako je zákazníckej centrum a predaj cestovných lístkov, na prízemí nájdu svoj priestor najmä komerčné prevádzky.

Počas rekonštrukcie budú umiestnené na prízemí dve dočasné pokladnice, spustené by mohli byť v polovici mája. V priebehu rekonštrukcie zostane k dispozícii predajňa lahôdok umiestnená vedľa budovy a bistro pri prvom nástupišti. Zrušenú predajňu novín a tabaku dočasne zastúpi obchod v neďalekej budovy Pošty 2,“ uzavrela Zuzana Chalupová.

Predbežné odhadované celkové náklady na komplexnú obnovu trnavskej stanice, vrátane už realizovanej administratívnej budovy, sú 4,8 milióna eur.

Ulož ako PDF
Napísal 9. mája 2012 15:55. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

pre “Budova stanice zásadne zmení tvár. Jej komplexná rekonštrukcia potrvá približne rok”

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.