reklama

Kampaň Povedz mi to do očí upozorňuje na škodlivosť nenávistných komentárov

Šírenie nenávisti, nepodložených tvrdení, klamstiev a poloprávd sa šíri internetovými diskusiami po celom svete. Slovensko nie je nie výnimkou. Takzvané hejty číhajú všade, ich živnou pôdu je najmä online priestor na portáloch a sociálnych sieťach.

Hejteri si vytvárajú falošné identity, hejtujú v komentároch, blogujú, ubližujú chŕlením nenávisti, klamstiev a poloprávd. Anonymita alebo falošná identita ich chráni.

Nadácia otvorenej spoločnosti spustila kampaň Povedz mi to do očí zameranú na zvýšenie povedomia o škodlivosti hejtu. Prvá časť kampane začala 9. júla 2015 a mieri do online prostredia.

„V kampani sme rozhodli vytiahnuť hejterov na svetlo a ukázať ľuďom modelové situácie. Čo by sa stalo, ak by bol hejter konfrontovaný s hejtujúcim. Čo, ak by sa musel postaviť zoči-voči človeku, ktorému svojim hejtom ublížil? Hejter je človek s veľmi nízkym sebavedomím, zväčša sa bojí a odmieta reálnu konfrontáciu. Preto sme na našich modelových hejteroch chceli ukázať, že aj reálnemu hejterovi sa môže stať, že mu raz pri dverách zazvoní ten, ktorému ubližoval na internete,“ povedala Ľubica Stanek z Nadácie otvorenej spoločnosti.

roth
V kampani vystupuje aj herec Robo Roth

Kampaň Povedz mi to do očí upozorňuje na drsnosť internetového hejtu. Hejteri v kampani nie sú reálni, avšak hejty, ktoré v kampani citujú, sú úplne reálne obvinenia na konkrétnych umelcov, ktorí v kampani účinkujú. Pochádzajú z internetových diskusií, od ľudí, ktorí tu žijú medzi nami a neváhajú napísať hrozné veci napr. aj na herca národného divadla či úspešnú speváčku.

„Kampaňou chceme ukázať, že hejt nie je názor, je to hlúpa, necitlivá urážka. Hejty ubližujú konkrétnym osobám, aj celým skupinám ľudí, ktorí s nami žijú v jednej krajine. Hejty stavajú na predsudkoch, ktoré v nás ďalej upevňujú. Prehlbujú tak bariéry v komunikácii online, ale aj offline,“ konštatujú autori kampane.

Projekt bol podporený Islandom, Lichtenštajnskom a Nórskom v rámci Doplnkových aktivít Programu Demokracia a ľudské práva, ktorý realizuje Nadácia otvorenej spoločnosti.

Ďalšie informácie nájdete na www.povedzmitodooci.sk.

VIDEO:

Povedz mi to do očí – Roth

Tiež vám ide hejt dobre na nervy? Robert Roth je v tom s vami.www.povedzmitodooci.sk

Posted by Nadácia otvorenej spoločnosti on 9. júl 2015

Povedz mi to do očí – Lasky

Máte plné zuby hejtu? Aj Lasky.www.povedzmitodooci.sk

Posted by Nadácia otvorenej spoločnosti on 10. júl 2015

Ulož ako PDF
Napísal 13. júla 2015 12:15. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Spoločnosť, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

pre “Kampaň Povedz mi to do očí upozorňuje na škodlivosť nenávistných komentárov”

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.