Vypísali tender na zhotoviteľa komplexnej obnovy Kukučínovej ulice. Na križovatke so Slnečnou vznikne kruhovka
Očakávaná rekonštrukcia Kukučínovej ulice sa posúva do ďalšej fázy. Mesto Trnava vyhlásilo verejnú súťaž na realizáciu stavebných prác. Projekt komplexnej obnovy ulice má od polovice apríla 2019 platné stavebné povolenie.
Po komplexnej rekonštrukcii dostane Kukučínova ulica novú tvár. Obnova sa dotkne nielen samotnej komunikácie, ale aj chodníkov, zelene, verejného osvetlenia či zastávok autobusov.
Predpokladaná hodnota zákazky vo verejnom obstarávaní je 1,16 milióna eur s DPH.
Oprava sa bude týkať úseku v celkovej dĺžke 443 metrov od križovatky so Špačinskou po križovatku so Slnečnou ulicou, kde vznikne okružná križovatka.
V prípade, že sa podarí zdarne ukončiť verejné obstarávanie a podpísať zmluvu so vybraným zhotoviteľom, rekonštrukcia by mali byť dokončená do konca roka 2019.
Mesto predpokladá, že stavebné práce potrvajú tri mesiace.
Ilustračné foto: Google Street View
Dvojpruhová cesta na Kukučínovej ulici je v súčasnosti široká 9 metrov a využívaná je aj na pozdĺžne parkovanie automobilov po oboch stranách.
V smere od Špačinskej sa na ľavej strane nachádza dvojmetrový chodník pre peších, po pravej strane je asi 7-metrový zelene a stromov, ktorý končí na pravostrannom chodníku popri rodinných domoch.
Z projektu vyplýva, že príde k celkovej rekonštrukcii všetkých existujúcich povrchov v ulici, spevnených aj nespevnených, s návrhom nových plôch chodníka pre peších, komunikácie pre automobily a parkovacích státí a spoločného chodníka s cyklochodníkom.
Stavebno – technické riešenie projektu rekonštrukcie Kukučínovej ulice počíta so zachovaním obojsmernej premávky v dvoch jazdných pruhoch so šírkou 2,75 metra pre každý pruh.
Na ľavej strane ulice (od Špačinskej) vznikne spoločný chodník pre chodcov aj cyklistov so šírkou 3,25 metra.
Vybudované budú aj parkovacie plochy s pozdĺžnym radením. Od chodníka budú oddelené vyvýšeným cestným obrubníkom. Parkovanie rezidentov a návštev je riešené tak, aby autá nevytvárali prekážku v doprave, ako je tomu v súčasnosti.
Zmeny sa dotknú aj autobusových zastávok. Na zastávkach budú vybudované riadne odbočovacie a zaraďovacie pruhy s priestorom pre zastavenie autobusu. Vznikne aj nová plocha zástavky, čakacia plocha a prístrešok pre cestujúcich.
Z technickej správy návrhu sadových úpravy vyplýva, že na Kukučínovej odstránia 14 z celkového počtu 46 vzrastlých stromov.
Šesť z nich vypília v prvej etape z dôvodu zlého zdravotného stavu, osem stromov má byť odstránených neskôr z dôvodov kolízie stavby. Pred začatím rekonštrukcie budú zostávajúce dreviny odborne ošetrené a prebehnú aj nevyhnutné opatrenia na ochranu jestvujúcich stromov.
V lokalite Kukučínovej ulice má v rámci náhradnej výsadby pribudnúť postupne 25 nových stromov – tri javory horské, jedenásť jaseňov mannových a jedenásť kusov hrušiek calleryana.
Rekonštrukcia ulice si vyžiada úpravu všetkých plôch pre zeleň, počíta sa so založením trávnika s výmerou 1820 metrov štvorcových a šiestimi zmiešanými záhonmi trvaliek, krov, cibuľovín či okrasných tráv.
Komplexná obnova ulice prinesie aj nové stĺpy verejného osvetlenia, pre lepší vzhľad by malo dôjsť aj k uloženiu nadzemných vedení sietí do zeme.
Na mape vyznačený úsek, ktorého sa bude týkať rekonštrukcia
Zdroj: Mesto Trnava
Križovatka so Slnečnou ulicou:
Z 9 metrov širokej komunikácie urobiť 5,5 metrovú?
9m? Kedy si tade isiel naposledy? Si odrataj tie auta na krajoch a mas menej ako 5.5m
Zakázať autám stáť na krajoch cesty je možné dopravnou značkou, ale úzku cestu nerozšíriš. Niektoré jednosmerné uličky tam majú šírku 7 – 8m.
Nevies jazdit na aute ked potrebujes 4.5 m cesty?
Šírka pruhu 2.75 metra je absolútne minimum pre kategóriu cesty C3
No, sirka autobusu je 2,55m. To budu jazdit po krajnici?
Tie jednosmerky mozu teda v buducnosti zuzit a rozsiirit zelen
9 metrov ma len na papieri keď odratas tie parkujuce auta… Teraz budu mat svoj pruh na statie, takisto cyklisti budu mat svoj.
Omyl, cyklisti nebudú mať svoj pruh, ale spoločný s chodcami prerušovaný križovatkami s 5 ulicami a výjazdami z 20 rodinných domov.
svoj pruh v zmysle, ze nebudu na spolocnej ceste s autami, a tie ich nemusia zosiroka obchadzat
Prechody sa posunu do vnutra tych uliciek takze to bude bezpecnejsie ako keby si isiel rovno po ceste spolu s autami .Pocitam ze ty si najdes zas nieco ako pri kazdom clanku.
Je to dost kompromisne riesenie, kedze nebolo miesto kam dat normalny cyklochodnik bez toho aby sa riesila vzbura autickarov ktory tam maju nakresleny parkovaci pruh.
Ale tak kompromisny cyklochodnik je lepsi ako ziadny, jednak vyhra pre mna lebo nemusim rozmyslat ktory taxik ma sepali a jednak autickari nemusia obchadzat cyklistov alebo ist pomalicky za nimi :)
Radsej bickom sepalis chlapa vychadzajuceho z senku Jojo alebo dieta, čo vybehne z domu na chodnik, ci panicku, co ide z masiarstva…
Takisto moze to dieta vybehnut na cestu alebo ten chlap co si vypije moze padnut na cestu , nestalo sa mi to len jeden krat, zrusime cesty??? Ci senky alebo domy pri ceste?
To je argument mimo misu. Dieta sice moze vybehnut na cestu, rodicia to vsak vedia ustrazit (a dieta sa uz v cca 2 rokoch vie naucit, ze nema vybehnut na cestu, ak je cesta na inej urovni). Ak je vsak spolocny cyklochodnik a chodnik, taketo dieta prakticky nema kde byt, pretoze primitivni netolerantni trnavski cyklisti (cest vynimkam) nevedia, ze na takomto cyklochodniku musia ist najviac rychlostou chodze a jazdia jak sialenci (vid napriklad zbytocny zdielany cyklochodnik na Hospodarskej) bez ohladu na nasledky, ktore mozu sposobit neohladuplnou jazdou.
Plne s tebou súhlasím Ferdo, šialený netolerantný pseudo cyklisti. Keď však majú vzor v autorite typu Nera, ktorý po chodníku pri Bernolákovej bráne ide na bicykli a ešte aj s mobilom v ruke úraduje alebo posiela správy že ide snáď o 9 hod do úradu, potom čo chceš od 15 – 18 ročných.
Mozes prosim hodit link kde mas napisanu rychlost na kombinovanom chodniku? Ja poznam len toto “Ak je zriadená cestička pre chodcov a cyklistov označená príslušnou dopravnou značkou, cyklista nesmie ohroziť chodca.”
Mimochodom deti veselo aj s mamickami a este ja kocarom sa promenaduju na cyklochodnikoch, za co je pokuta a je to zakazane (v pripade zranenia si za to mozu sami)… :D Takze o bezpecnosti by som pomlcal
Tolerantnosť je úplne najzákladnejší princíp spolu nažívania. Ja nemám nič proti tomu keď cyklista v snahe ochrániť sa pred autami ide po chodníku, avšak za predpokladu že si je vedomí že musí ísť tak ,aby dal pozor a neohrozoval chodcov. Tá rýchlosť by mala byť prispôsobená hustote chodcov na chodníku. Systém teraz idem ja čo sa neviem poriadne bicyklovať je chorí.
Kam do psej matere tam chcu natlacit dalsi kruhac ? Sa tam budeme tocit na pataku jak na kolotococh! Si treba uvedomit preco je na tomto mieste zhustena doprava a riesit skutocne priciny. Kruhac su vyhodene peniaze
Keby sa este o tie kruhace aj niekto staral,nebolo by od veci.Vyzeraju strasne zanedbane.
Este by niekto zainteresovany mohol dementnym cyklistom vysvetli,ze cyklisticke chodniky nie su na okrasu,ale su urcene prave pre nich.Staci sa prejst autom napriklad po Cukrovej a clovek nema vacsie nervy,kec sa bicyklami je8u a hlavne zavadzaju a obmedzuju premavku autam na ceste a chodnik im urceny je prazdny.
Ach tebe vadi ze nejazdia po cyklochodniku. To je mile. Co keby si retardovany autickari najskor parkovali na parkoviskach a nezamrdavali vsetky chodniky a travniky autami?