reklama

V priebehu štyroch rokov chce mesto nakúpiť 100 nových parkovacích automatov

Trnavská radnica plánuje počas štyroch rokov nakúpiť 100 nových parkovacích automatov. Nové prístroje určené na úhradu parkovania majú byť dodané postupne v období štyroch rokov. Na rozdiel od tých súčasných v nich bude možné platiť aj bezhotovostne.

Mesto Trnava hľadá dodávateľa automatov prostredníctvom verejnej súťaže. Podmienky obstarávania zverejnili 9. septembra 2020.

Predpokladaná hodnota zákazky je stanovená na 1,44 milióna eur s DPH. Záujemcovia môžu svoje ponuky do súťaže predkladať do 6. októbra 2020.

Kritériom na vyhodnotenie ponúk v rámci tohto postupu verejného obstarávania je najnižšia cena za jeden prístroj.

Ilustračné foto

Mesto Trnava plánuje s prípadným víťazným uchádzačom uzavrieť rámcovú dohodu s dobou trvania 48 mesiacov na nákup parkovacích automatov v predpokladanom množstve 100 ks, vrátane dopravy, montáže, softvérovej inštalácie a uvedenia do prevádzky. Parkovacie automaty budú umiestňované postupne v parkovacích zónach na území mesta Trnava.

Podmienkou stanovenou vo verejnej súťaži je, aby boli nové prístroje prispôbené na hotovostné aj bezhotovostné platby. V súčasnosti je možné v parkovacích automatoch v Trnave platiť len hotovosťou, prípadne formou SMS správy.

Okrem ďalších štandardných podmienok na materiály, z ktorých majú byť prístroje vyrobené, či ich rozmery a konštrukčné riešenia, tlač parkovacích lístok, pripojenie na siete a internet, požaduje trnavská samospráva od dodávateľa okrem iného aj vybavenie automatov “solárnym panelom s dostatočným výkonom pre zabezpečenie 24 hodinovej nepretržitej prevádzky s možnosťou natočenia v smere dopadu najväčšieho svetla”.

Zo softvérového hľadiska musia byť parkovacie automaty obojsmerne prepojené s cloudom prostredníctvom mobilnej siete, súčasťou dodávky budú aj samotné SIM karty a príslušné dátové balíky postačujúce na pokrytie komunikácie.

Prístroj musí obsahovať možnosť vzdialeného nahratia návodu na použitie, cenníka, údajov o prevádzkovateľovi a informačných správ, ktoré sa budú zobrazovať na farebnom dotykovom displeji, softvér prístrojov musí umožňovať vzdialené sledovanie porúch a poškodenia zariadenia, otvorených dverí, upozorňovať na dochádzajúci papier pre tlač parkovacích lístkov a potvrdeniek o zaplatení bezhotovostnou formou a tiež upozorňovať na zaplnenie trezoru mincí.

Z konštrukčného hľadiska budú automaty vyrobené tak, aby všetky jeho vonkajšie časti odolali rôznym útokom a poškodeniu v nechránenom a extrémnom prevádzkovom prostredí a zhotovený na úrovni vysokého stupňa pasívnej bezpečnosti voči vandalizmu, skriňa musí byť odolná proti úderom, nárazom a podobne.

Dodávateľ tiež musí garantovať dodanie kompletne všetkých náhradných dielov automotov po dobu minimálne 10 rokov odo dňa dodania posledného prístroja, týka sa to aj technickej podpory.

Na území Trnavy platia tri parkovacie zóny s povinnosťou úhrady za dočasné parkovanie motorových vozidiel. Mesto v roku 2019 zinkasovalo za parkovanie od vodičov 994-tisíc eur.

Ulož ako PDF
Napísal 10. septembra 2020 10:55. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

30 komentárov pre “V priebehu štyroch rokov chce mesto nakúpiť 100 nových parkovacích automatov”

  1. 1
    xXx says:

    Kriteriom je klasicky najnizsia cena, ale hlavne, ze tam bude takato pixovina.”vybavenie automatov “solárnym panelom s dostatočným výkonom pre zabezpečenie 24 hodinovej nepretržitej prevádzky s možnosťou natočenia v smere dopadu najväčšieho svetla”.”

    • 1.1
      pán transparentný says:

      No nie je pixovina, zvyčajne to je dôležitá požiadavka, aby to vyhral ten správny uchádzač….

    • 1.2
      maxim says:

      Aj otáčavý solárny panel musí spĺňať uvedenú požiadavku:

      Z konštrukčného hľadiska budú automaty vyrobené tak, aby všetky jeho vonkajšie časti odolali rôznym útokom a poškodeniu v nechránenom a extrémnom prevádzkovom prostredí a zhotovený na úrovni vysokého stupňa pasívnej bezpečnosti voči vandalizmu, skriňa musí byť odolná proti úderom, nárazom a podobne.

      • 1.2.1
        xXx says:

        Toto vsetko bude drahsie nez nez zvysok automatu. Neviem si predstavit v zime, ked je pol dna tma a pol dna zamracene, odkial bude mat energiu.

        • 1.2.1.1
          maxim says:

          Veď z baterky. Keď sa po 18:00 nebude platiť parkovné, tak môže ísť automat do režimu spánku…

          • 1.2.1.1.1
            vlado5 says:

            Na sidliskach ma vyznam prave platit parkovanie po 18 hodine. Aby rezidenti mohli vecer zaparkovat a nestali tam zadarmo sluzobne auta. Zadarmo by to v noci mali mat rezidenti, ale nie cudzi a firemne auta. No ale uvidime, ako bude nastavena parkovacia politika. Najma ak vacsina poslancov ma auta napisane na svoje firmy a nie na seba.

            • 1.2.1.1.1.1
              Palko says:

              Ako sa zmení situácia na parkovisku s počtom áut ak si niekto firemné auto prepíše na seba?

              Nechápem, prečo by mal byť pre rezidenta problém parkovať firemné auto ak iné auto na byt už nemá? Stále bude zaberať jedno miesto bez ohľadu na to čo má v techničáku alebo akú má tabuľku EČ. ;-)

              Úplne zbytočná požiadavka pozerať sa na EČ a spôsob prihlásenia auta. Majú sa počítať len kusy na parkovisku.

              • 1.2.1.1.1.1.1
                vlado5 says:

                Firemne auto si len tak neprepises na seba, pretoze si nemozes naklady na nakup odpisovat z danoveho zakladu firm a este by si musel platit dan z nepenazneho prijmu. Na parkoviskach praveze casto stoja firemne auta, ktore zadarmo parkuju, lebo firmy nemaju svoje parkoviska. Je to pre ne vyhodne. Pozri sucasne pravidla pre centrum. Lacnu rezidentsku kartu dostanes len na jedno auto na fyzicku osobu s trvalym pobytom. A tak je to spravne.

                • 1.2.1.1.1.1.1.1
                  noaco says:

                  toto je čo za blud? Aké súčastné pravidlá pre centrum? Vlastním dom v centre aj byt,ale nemôžem dostať rezidenčnú kartu ani na jedno moje auto, lebo je písané na firmu. Rezidenčné karty by mali byť vydávané 1 osobné auto na jednu nehnuteľnosť/trvalý pobyt na tej adrese. Každé ďalšie auto za doplatok.Týmto spôsobom nebudú nikdy zvýhodnené “firemné autá, lebo nemajú kde na firme parkovať…”. Prečo by nemohol mať podnikateľ na svoje auto rezidenčnú kartu, to čo je za logiku ak tam má trvalý pobyt?

                  • 1.2.1.1.1.1.1.1.1
                    Kocur says:

                    tu ide ludom asi skor o firemne auta, kedy ma rodina svoje 1-2 auta pri baraku a parkuju tam este dalsie auto, ktore ma jeden clen rodiny od zamestnavatela ako obchodny zastupca, manazer a podobne.
                    ked ma rezident podnikatel svoje auto napisane na firmu to nemoze byt problem.

                • 1.2.1.1.1.1.1.2
                  Palko says:

                  Auto mám na IČO s adresou trvalého pobytu v techničáku.
                  Som rezident s trvalým pobytom, iné auto nemám len to jedno. Podľa vašej teórie ale asi rezident nie som ak to chcete takto deliť.

                  Čo sa zmení v obsadení parkovacieho miesta ak ho prepíšem na seba? Stále tam budem stáť, len mi znepríjemníte život zbytočným administratívnym úkonom u dopravákov.

                  Podobne ak má niekto k bytu len jedno auto – firemné (obchodný zástupca aj na súkromné účely) a žiadne iné autá nemá prečo by nemohol parkovať rovnako ako iní rezidenti? Aj on je rezident.

                  Administratívne údaje v registrácii auta nemajú mať vplyv na rezidentské parkovanie. Skrátka jedno auto na byt a je úplne jedno čo má v techničáku. ;-)

                  • 1.2.1.1.1.1.1.2.1
                    hokejista says:

                    Palko nech ťa to netrápi oni to vôbec nechcú robiť. Je to robota a akokoľvek by to spravili všetkým by nevyhoveli. Tie automaty majú byť multifunkčné a majú sa ne predávať aj iné lístky, do divadla, kina, asi aj na verejné korčuľovanie aby sa im nestrácali tržby.

        • 1.2.1.2
          Pepelope says:

          V zime sa bude otáčať panel za vodcom LT , pôsobí uvoľnene a usmiato ako slniečko.

    • 1.3
      hokejista says:

      Aj v Španielsku bola solárna elektráreň čo dodávala el. energiu do siete nepretržite 24 hodím.

  2. 2
    marián says:

    Konečne sa mesto rozhýbalo. Vyzerá to na riadny parkovací systém. Už je na čase.
    Na sídliskách parkuje množstvo cezpoľných a trnavčania si zaslúžia zmysluplne moderné rezidenčné parkovanie a evidenciu v celom meste.

    • 2.1
      maxim says:

      Z tohtoročného rozpočtu kúpia maximálne 20 automatov. Starých je asi 50.

    • 2.2
      fero says:

      Bez rezidenčného parkovania sa ďalej nepohneme.
      Treba to dotiahnuť do konca v celom meste.

      • 2.2.1
        Parking says:

        A parkovací dom alebo domy . Viacej miest na parkovanie skrátka . Takto spoplatnením sa vyrieši akurát viacej peňazí do mestskej kasy ale miest mepribudne .

    • 2.3
      hokejista says:

      V tom úvodnom článku nie je písané o novej parkovacej politike a už vôbec nie o spoplatnení parkovania na sídliskách. To sa dá vyriešiť aj bez automatov. Predať parkovacie miesta majiteľom bytov, tí čo majú autá na svoju firmu 200% prirážka a až ešte miesta vystanú, na firemné 500% prirážka a ostatné môžu parkovať pri Kaflandoch, Tesku do 7 hodiny ráno a obchodné reťazce za vybraté poplatky môžu dodávať zľavnené ovocie a zeleninu do školských jedální. Čo sa týka tých automatov so solárnymi panelmi tak to vyzerá ako súťaž pre vopred vybraného dodávateľa.

      • 2.3.1
        noaco says:

        Ak mám na adrese trvalý pobyt a osobné auto kúpené na firmu tak to je prosím aká logika, že mám platiť 200-500% prirážku? Tú nech platia tí, čo sú v prenájmoch a nie sú prihlásený na pobyt v TT, lebo za nich mesto nedostáva peniaze do rozpočtu. Je jedno, či si rodina nahlási súkromné osobné auto, alebo firemné, treba skôr prirážku za parkovanie na každé ďalšie auto na bytovú jednotku. Druhé, tretie, príležitostné firemné a podobne…

        • 2.3.1.1
          maxim says:

          …a zľavu pre tých, čo nemajú žiadne auto?

          • 2.3.1.1.1
            hokejista says:

            Ja vychádzam z toho, že keď je auto firemné tak náklady naň znáša firna aj náklady na pohonné hmoty čo je na Slovensku pomerne veľká prirážka, čiže daň. Tí čo nemajú žiadne auto tak neprispievajú do rozpočtu štátu. A pomerne veľká časť prímov mesta sú podielové dane. Aj výroba auta je cesta ako sa zvyšujú podielové dane. Tak preto.

            • 2.3.1.1.1.1
              Palko says:

              Pri parkovacej politike je posudzovanie administratívneho údaju z technického preukazu nezmysel.
              Parkovacia politika má byť len o počtoch vozidiel k bytu a počtoch parkovacích miest.

              Ja mám auto na IČO s adresou trvalého pobytu, ale nemám ho už v účtovníctve. Takže mne by ste dali akú prirážku? ;-)

              Tých kombinácii vozidiel a rezidentov je dosť veľa (napr. auto z požičovne je tiež na IČO, zapožičané auto zo servisu, leasing, …) a všetky spravovať bude príručka ako cenník mobilného operátora. :-)

              Napr. u nás ja zaberám miesto s jedným autom na IČO (iné nemám), ale sused zaberá štyri miesta so štyrmi autami na rodné číslo. Kto je väčší problém v parkovacej politike a kto má dostať prirážku?

  3. 3
    Občan says:

    No a mňa by zaujímalo, kam tieto automaty budú osadené a čo sa z pohľadu obyvateľov a návštevníkov zmení v parkovacej politike. To je dôležité, či nie?

  4. 4
    Občan says:

    a že ENVIROMESTO ? hanba celému osadenstvu vedenia mesta, miesto toho aby riešili udržateľnú a nezaťažujúcu dopravu pre občanov, dokončením obchvatu ale namiesto toho ide sa vrážať kopec peňazí do automatov, teda už vopred rátame s ešte viac autami a všade. Kde sú tie vaše plány zníženie enviro záťaží pre obyvateľstvo, nie sú a ani nebudú, keď tak ta na papieri ako správa pre SAŽP, kde pekne naleteli sladkým teoretickým správam . Trnavčania zobudte sa , máme najslabšie vedenie mesta od vzniku SR.

  5. 5
    milan says:

    Ak sa spraví rezidenčné parkovanie iba ( Podjavorinská) niekde nič sa nevyrieši.
    Autá sa posunú o ulicu ďalej. Je potrebné naraz spraviť celé mesto a to čím skôr.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.