reklama

Župa dokončila vyše päťmiliónovú rekonštrukciu mosta cez Váh v Hlohovci

Trnavský samosprávny kraj dokončil komplexnú modernizáciu mosta ponad rieku Váh v Hlohovci. Rekonštrukcia bola symbolicky ukončená vo štvrtok 3. augusta 2023 spustením iluminácie mosta ako jedného z nových prvkov na konštrukcii. Župa spolufinancovala modernizáciu najdlhšieho mosta v kraji prostredníctvom nenávratnému finančnému príspevku z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) v hodnote takmer 5,3 milióna eur.

„Komplexná rekonštrukcia hlohoveckého mosta bola jedným z najnáročnejších projektov v kraji vôbec. Vyžadovala si dôslednú a kvalitnú prípravu, náročnú logistiku, koordináciu mnohých subjektov aj otvorenú komunikáciu. Po tomto neľahkom období náš najdlhší most opäť plnohodnotne prepája oba brehy Váhu. Jeho význam vzrástol aj vďaka rozšíreniu a novým cyklochodníkom, čím ponúkame zelenú alternatívu pri dochádzaní za prácou či školou. Dovolím si tvrdiť, že sme splnili najväčšiu výzvu v oblasti dopravnej infraštruktúry, zvýšili bezpečnosť cestujúcich a zabezpečili stabilitu mosta. Zvládli sme to aj vďaka trpezlivosti a ohľaduplnosti obyvateľov Hlohovca i okolia, za čo sa chcem úprimne poďakovať,“ povedal trnavský župan Jozef Viskupič.

FOTO: TTSK

Most bol počas rekonštrukcie rozšírený o oceľovú konštrukciu na oboch stranách, na ktorých vznikli plnohodnotné chodníky a cyklochodníky. Novým prvkom je aj osvetlenie premostenia, ktoré pozostáva z 299 kusov úsporných LED svietidiel.

Župa zabezpečila aj napojenie na chodníky smerom do mesta, a tiež vyasfaltovanie úsekov ciest za mostom v rovnakom smere. Stavebné práce realizovalo združenie firiem SMS – Kovo-Sklo, pričom aktuálne prebieha kolaudačný proces.

Most pre kritický technický stav uzavreli pre dopravu, chodcov aj cyklistov 30. marca 2022, chodci sa naň vrátili v polovici júla minulého roka. Automobilovú dopravu pustili na most po niekoľkých odkladoch 9. januára 2023, teda po viac ako deviatich mesiacoch.

Vodiči museli v tomto období používať obchádzkové trasy od Serede alebo Piešťan.

Hlohovecký most bol postavený v 60. rokoch, lenže od začiatku 80. rokov prakticky nebol opravovaný. Posledné väčšie práce na moste sa týkali výmeny asfaltového povrchu, čo ale v konečnom dôsledku nevyriešilo problém s poškodenou mostnou konštrukciou.

V roku 2018 bol na základe diagnostiky určený technický stav mosta ako veľmi zlý (šiesty zo siedmich stupňov), na čo župa reagovala v auguste 2019 vylúčením nákladnej dopravy nad 12 ton z mosta v snahe zabrániť ďalšej degradácii konštrukcie.

Cieľom modernizácie bolo spevniť konštrukciu mosta, a to pomocou spevnenia základov i mostného kĺbu. Počas mimoriadnej obhliadky v marci 2022 boli odhalené závažné poruchy v podobe trhlín na pilieroch, ktoré ohrozovali stabilitu mosta. Na základe stanovísk odborníkov bola vtedy okamžite vylúčená doprava z mosta.

Župa na obdobie výluky zabezpečila posilnenie prepravných kapacít na železničnom úseku Leopoldov – Hlohovec, návoz cestujúcich na železničné stanice v Leopoldove a v Hlohovci prímestskými autobusmi, ako aj záchytné parkoviská na oboch stranách Váhu s celkovou kapacitou vyše 500 miest.

FOTO: TTSK

Ulož ako PDF
Napísal 4. augusta 2023 11:51. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.