Súčasťou projektu plánovanej rekonštrukcie Cukrovej sú aj chodníky pre peších a cyklistov

Projekt rekonštrukcie komunikácie na Cukrovej ulici, ktorá je frekventovanou spojnicou ulíc Trstínskej a Hajdóczyho, postúpil do územného konania. Mesto Trnava plánuje kompletne zrekonštruovať asi trištvrte kilometrový úsek cesty, a zároveň plánuje zrealizovať chýbajúci chodník pre peších aj cyklochodník.

Zvýšená intenzita dopravy po sprejazdnení nového mosta cez Trnávku a kruhovej križovatky na Trstínskej ešte viac zdôrazňujú potrebu opravy Cukrovej ulice. „K rekonštrukcii pristupujeme vzhľadom na nevhodnosť podkladných vrstiev konštrukcie vozovky pre cestné účely, zničený asfaltový kryt a zvýšenie intenzity dopravy v predmetnej lokalite. Súčasťou projektovej dokumentácie je aj návrh chodníka pre peších a cyklochodníka po jednej strane komunikácie, nakoľko v súčasnosti sa pozdľž komunikácie nenachádzajú,“ uvádza sa v projekte pre územné konanie.

Cukrová ulica

Po rekonštrukcii vznikne dvojpruhová obojsmerná komunikácia široká 7,5 metra s priečnym sklonom 2% smerom k obrubníkom. Chodník pre peších v šírke 1,5 m a cyklochodník široký dva metre je navrhnutý na pravej strane rekonštruovanej komunikácie. Chodník bude od komunikácie oddelený jeden a pol metrovým pásom zelene. Povrchovú úpravu chodníka bude tvoriť zámková dlažba, cyklochodník bude z asfaltobetónu.

V rámci celkovej modernizácie úseku plánuje mesto odstrániť 19 stožiarov verejného osvetlenia. Nahradí ich 23 nových stožiarov, ktoré osadia zároveň s novými rozvodmi. Súčasťou projektu sú aj sadové úpravy.

Investícia bude realizovaná pravdepodobne ešte v priebehu tohto roku.

Ulož ako PDF
Napísal 18. augusta 2010 9:07. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

5 komentárov pre “Súčasťou projektu plánovanej rekonštrukcie Cukrovej sú aj chodníky pre peších a cyklistov”

  1. 1
    Martin K. says:

    nooo huraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  2. 2
    Boris says:

    tak to bude super… :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. 3
    sakel says:

    pekny plan, ale mne sa moc nepozdava prevedenie povrchu chodnika zamkovu dlabou
    obavam sa totiz, ze na nom bude rast burina, ktoru ani nebude mat kto odstanit :(
    je to pekne vidiet v niektorich lokalitach mesta. chodnik pekny novy, ale s burinou

    potom mame zarastene chodniky. lepsie riesenie by bol asfalt, alebo beton

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • 3.1
      VlaDyka says:

      Zrejme prave preto, ze vsade, kde sa doteraz realizovala stavba chodnika pre pesich s cyklochodnikom, riesilo sa to touto materialovovu kombinaciou. Potom to ale je, ako vsade, uz len a len na spravcovi, ako udrzbu realizoval tak, ako ma (dane).
      Ja vsak stale vidim tu kratkozrakost, vytvarat cyklochodniky odnikadial nikam. V tych dopravne komplikovanejsich miestach musi cysklista a aj chodec stale ostat na ceste….
      Je dobre a skvele, ze aspon to malo bude…no neverim tomu, ze tie trasy niekedy budu tvorit suvisly celok, trasu.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  4. 4
    VlaDyka says:

    A aby som neposuval cyklo-temu k clanku o analyzach MHD, tu je priklad, ako to urcite moze vyzerat aj bez „majetkovo-stavebnych poziadaviek“ , na ktore sa s takou oblubou zastupcovia mesta vyhovaraju : http://cs.wikipedia.org/wiki/J%C3%ADzdn%C3%AD_pruh_pro_cyklisty – vid to malo fotozaberov….
    Castokrat netreba postavit 100 m chodnik odnikadial nikam, ale IBA vyuzit a upravit, ergo preriesit existujuce moznosti – a v neposlednom rade v koordinacii s regulaciou divokeho parkovania.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.