reklama

O novú lokalitu Prúdy sa zaujíma prvý investor. Za Lokomotívou chce postaviť 590 bytov

Lokalita Prúdy medzi sídliskom Družba a juhovýchodným obchvatom je v územnom pláne mesta Trnava určená v prípade potreby ďalšieho rozširovania na výstavbu bytových domov.

Rozdelená je na dve etapy – Prúdy I. výhľadovo počítajú s výstavbou bytov do roku 2025, v lokalite Prúdy II. je predpoklad výstavby po roku 2025.

Kapacita územia predpokladá s realizáciou 1800 bytov, územný plán tu počíta so „strednopodlažnou a nízkopodlažnou zástavbou výškovo gradovanou iba v ťažiskových priestoroch„.

Až doposiaľ o výstavbu na Prúdoch neprejavil záujem žiadny investor. Situácia sa však zmenila. Poslanci mestského zastupiteľstva majú na najbližšej schôdzi rokovať o zadaní urbanistickej štúdie na základe zámeru, ktorý predložil investor z Bratislavy.

Víziou investora je postaviť za športovým areálom Lokomotívy obytný súbor „Spartak“. V budúcnosti by tu mohlo vzniknúť takmer 590 bytov a 850 parkovacích miest.


Zámer investora – Obytný súbor Spartak má byť situovaný za areálom Lokomotívy

Lokalita Prúdy má byť dopravne napojená predĺžením Spartakovskej ulice. Súčasťou navrhnutých zelených plôch sú detské ihriská a odpočinkové priestory.

Odbor územného rozvoja a koncepcií na Mestskom úrade bude požadovať od investora riešiť vymedzenie obytnej zóny, jej priestorové prepojenie na okolité územie, vymedzenie nových verejných uličných priestorov, stanovenie vnútornej štruktúry a usporiadanie obytnej zóny.

Investor v urbanistickej štúdii musí tiež stanoviť dopravnú koncepciu zóny a pripojenie riešeného územia na jestvujúcu a navrhovanú mestskú cestnú sieť.



S výstabou bytov v tejto lokalite počíta aj územný plán. Jednou z alternatív dopravného napojenia je aj predĺženie Spartakovskej ulice

Po schválení zadania bude spracovaná urbanistická štúdia verejne prerokovaná. Po zapracovaní podmienok ju predložia na schválenie mestskému zastupiteľstvu, aby slúžila ako podklad pre spracovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie.

Urbanistické štúdie obstaráva spravidla orgán územného plánovania. Prostredníctvom odborne spôsobilej osoby ju môže podľa stavebného zákona obstarať každý, kto prejaví záujem.

Ulož ako PDF
Napísal 17. septembra 2012 9:06. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

7 komentárov pre “O novú lokalitu Prúdy sa zaujíma prvý investor. Za Lokomotívou chce postaviť 590 bytov”

  1. 1
    none says:

    … za športovým areálom Lokomotívy obytný súbor “Spartak”? Lokotka!!! že. Zas voláky místa neznalý snaživý investor lezúci šeci víme kemu do…

    • 1.1
      tictac says:

      Tento priestor je urceny na vystavbu zhruba od 1985. Uz za komunistov tu malo stat sidlisko.

      • 1.1.1
        naex says:

        … presne tak! a aj ten priestor medzi lokotkou a barákmi je podla územného plánu určený na výstavbu cesty ktorá má viesť až po obchvat a nahradiť starú panelovku pri žoske

        • 1.1.1.1
          pmkace says:

          sorry, ale to ze nejaky priestor je urceny na vystavbu sidliska a cesty uz 30 rokov od komunistov alebo hoci aj od marie terezie nie je argument za to, ze je to tak aj dobre.

          ked bude mat trnava aj miliondvesto novych bytov a padesiat novych sidlisk, je to totalne jedno a o nic viac tym neozije, lebo za prve: skutocnost, ze existuje novucicky postaveny byt este neznamena, ze si ho aj niekto kupi a bude v nom byvat (vid. situacia mnohych novych bytovych komplexov); a za druhe: ked sa aj tie byty popredaju vsetky a pocet obyvatelov trnavy vzrastie hoci na 100tis., mesto bude furt rovnako mrtve, ak ti ludia nebudu mat kam ist poprechadzat sa, kam do dobrej restauracie; kam sportovat; kam s detmi zahrat sa…

  2. 2
    Ivan says:

    … navyše sa tu už dávnejšie písalo, že sa nepočíta s rekonštrukciou križovatky v oblasti napojenia Zavarskej cesty a cesty smerom na Zavar a Prílohy na obchvat, ale bude sa budovať úplne nová križovatka v mieste, kde sa napojí predĺžená Spartakovská. V územnom pláne je to už naozaj veľmi dávno a pomohlo by to aspoň čiastočne riešiť zložitú dopravnú situáciu na tomto úseku obchvatu.
    … či sa nájde dostatok záujemcov o nové byty či domy v lokalite, to je už iná otázka. Dobre ste pripomenuli , aby sa obytný súbor riešil hneď komplexne aj s občianskou vybavenosťou. Vyhneme sa tak podobnej situácii k akej teraz došlo na Kamennej ceste v súvislosti s výstavbou Za traťou.

  3. 3
    xxx says:

    nestavia sa zase na ornej pôde?
    prečo sa nenájdu lokality na výstavbu bytov tam, kde by sa to dalo(možno), napr. stará lokomotíva (za zdravotnou školu) na ul.Nobelova a určite sa nájdu ďalšie lokality na bytovú výstavbu……
    A výstavba niekoľko tisíc nových bytov v dnešnej dobe? Toto určite nie je o.k.

    • 3.1
      jana says:

      za zdravotnou školou veru pozemky prázdne sú, ale len preto, že tie pozemky patria železniciam, a tie majú nateraz pozastavený predaj pozemkov a nehnutelností…aspoň tak mi je známe…

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.