reklama

Na Hlbokej ulici postavia novú autobusovú zastávku

Namiesto dočasnej bude stáť na Hlbokej ulici štandardná autobusová zastávka.

Po ukončení výberového konania na dodávateľa stavebných prác formou elektronickej aukcie ju mesto postaví na pravej strane komunikácie v smere od svetelnej križovatky Hlboká – Starohájska ku križovatke Hlboká – Bučianska – Špačinská – Rybníková.

Autobusová zastávka obsluhuje obyvateľov sídliska Družba, návštevníkov mestskej polikliniky a okolitých úradov.

Rozšírením komunikácie bude vybudovaný zastávkový pruh, pribudne nástupná plocha a prístrešok pre cestujúcich. Pôvodný asfaltový chodník v priestore navrhovanej autobusovej zastávky bude vybúraný a nahradený novým chodníkom z betónovej dlažby.

hlboka
Nová zastávka bude situovaná pri objekte telekomunikácií, približne 50 metrov za svetelnou križovatkou

Ilustračné foto: Google

Vypracovaná projektová dokumentácia rieši povrch zastávkového pruhu z cementobetónu. Chodník, nástupná plocha a plocha pod prístrešok budú zo zámkovej dlažby. Zastávka bude komunikačne napojená súčasný chodník.

S realizáciou novej autobusovej zastávky počítame predbežne v máji tohto roka. Projekt je riešený tak, aby došlo len k minimálnemu záberu verejných priestranstiev,“ poznamenal vedúci odboru investičnej výstavby Dušan Béreš.

Ulož ako PDF
Napísal 26. februára 2014 9:34. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

10 komentárov pre “Na Hlbokej ulici postavia novú autobusovú zastávku”

  1. 1
    Palko says:

    Kolko autobusov tam bude stat za den?
    Uz teraz mozem napisat, ze to budu uplne zbytocne vyhodene peniaze a vyuzitelnost bude minimalna – chodia tadial tusim 2 linky.

    Dam si potom tu namahu a pojdem pocitat cestujúcich na tejto zastavke, aby sa moja hypoteza o jej zbytocnosti aj potvrdila.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 7 Thumb down 13

    • 1.1
      marek says:

      Tu nejde o to,koľko autobusov tam stojí.Problém je v tom,že v súčasnosti autobus zastaví v pravom jazdnom pruhu.To je pri frekvencii premávky na Hlbokej nebezpečné.Odstavený autobus dokáže prekvapiť nejedného vodiča.
      Takže podľa mňa je táto investícia v poriadku.

      Thumb up 9 Thumb down 6

      • 1.1.1
        Palko says:

        Táto investícia nie je v poriadku ak sa to pozrime v širšom pohľade.

        Ak by optimalizáciu MHD úplne nedokatovali a robil by ju človek znalý pomerov v TT, tak by sme tú zastávku vôbec nepotrebovali. Začalo to mylnou predstavou, že TT potrebuje nosné a doplnkové linky s prestupmi a skončilo to katastrofou v podobe aktuálnej „optimalizovanej“ MHD, vrátane tejto nezmyselnej zastávky. Vôbec tam nemala byť.

        Thumb up 9 Thumb down 10

        • 1.1.1.1
          michal says:

          mohli by zverejnit vytazenie zastavok, by bolo zaujimave vidiet statistiky…napr. novej zastavky pri bille co je na spartakovskej. nikdy som tam nikoho nevidel…skoda penazi

          Thumb up 3 Thumb down 1

  2. 2
    pavol j. says:

    zastavka MHD je v poriadku.

    dokonca sa neskromne priznam, ze som sa ja sam pri zavedeni optimalizacie emailom dotazoval na meste, co je to za prapodivnu vec, ze v jednom smere zastavka je a v druhom nie. byvam v uplne inej lokalite a trufam si odhadnut, ze tuto zastavku osobne nikdy nevyuzijem, no pripadalo mi to od pohladu dost zvlastne, ked busy stali na hlbokej len v smere z kricka. mimochodom na moj email som nedostal z mesta ani len potvrdenie, ze ho obdrzali, nieto este nejaku relevantnu odpoved. odpovedou nech mi teda je priamo samotne vybudovanie tejto zastavky :)

    ale to co som chcel hlavne povedat, je to, ze sa pripajam ku vsetkym tym hlasom o dokatovanej mhd v trnave. teda nie ze by to predtym bola nejaka slava.
    chapem argumenty, ze trnava je male, kompaktne mesto, kde sa da zdravemu cloveku v pohode prejst za 20 minut na opacny koniec mesta peso.
    a chapem aj ten zacarovany kruh, ze totiz viac liniek a castejsie spoje zeru peniaze a na ne si treba zarobit, no to prilis nejde v situacii, ked mhd vyuziva malo ludi. aby tych cestujucich bolo v mhd viacej, museli by spoje chodit hustejsie, no na to je treba tie peniaze, avsak peniaze nie su, pretoze …. atd. atd.
    ale tiez som si isty, ze sucasny stav, ked mozno 20% liniek je skutocne vyuzitych a zvysnych 80% su autobusy vyludnene. a ked frekvencia spojov je max. raz za hodinu ci dve, vdaka comu je z tohto mesta taxikarske eldorado (tolko taxi sluzieb nema snad ani taxikmi preslavena praha)

    …. ja neviem, mozno je to cele tajny prespekulovany plan radnice, ako podporit moderny trend vyuzivania bicyklov. ak hej, tak potom ale tento plan dost zlyhava ….

    proste ze sucasny stav je hruuuza a ze by za tejto situacie mozno bolo hospodarnejsie (teraz hovorim cisto z pohladu financii; jasne ze by si taxikari madlili ruky este viacej) osekat mhd na uplnu kost a ponechat len tych vytazenych 20% liniek pre studentov a dochodcov na ranne cestovanie do skol, za doktormi a na cintoriny a ostatne bez nahrady zrusit.

    inac je to totiz podla mojho nazoru plytvanie peniazmi, lebo sa za kazdu cenu snazime udrzat pri zivote nieco, co vsetci sice povazujeme za pevnu sucast zivota a funkcie mesta ako takeho, ale co zjavne nie je za tychto danych podmienok zivotaschopne.

    Thumb up 7 Thumb down 4

  3. 3
  4. 4
    Fredy says:

    Reagujem na: Palko reply Február 26th, 2014 at 20:13

    Táto investícia NIE JE v poriadku … Plne súhlasím s týmto príspevkom , pretože vystihol podstatu .

    Na vysvetlenie.
    Celá optimalizácia bola spracovaná systémom „ s kanónom na zajace“, t.j. výsledkom je viac škody ako osohu.

    Spracovateľ postupoval didakticky spôsobom vhodným na veľké mestá typu Bratislava, Brno, Ostrava a pod. kde majú nosné linky interval 5-10 minút . V Trnave sa analyzovali 2 roky časom už aj čiastočne neaktuálne vstupné údaje a výstupom malo byť niečo prevtratné, nové a to za každú cenu, kam patrí aj akože odľahčenie Hospodárskej a presun časti MAD na Hlbokú. Zdanlivo rozumné, ale len zdanlivo.

    Medzi najviac vyťažené terajšie linky patrí L3, L4, L5 a L6. Lenže k tomu nebolo treba rozbíjať starý, praxou odskúšaný systém, pretože:

    Terajšia L3 je stará L11 s tým, že naviac zachádza na ŽS a od Kauflandu ide až na Kopánku / na Kopánku pokračovali niektoré spoje aj po starom/.

    Terajšia L4 je stará L10 „od A po Z“.

    Terajšia L5 je stará L7, naviac zachádza na ŽS + experimenty na Prednádraží.

    Terajšia L6 je stará L6 s tým, že zrušili staré posilové spoje z Veternej na ŽS.

    Terajšia L1 je stará L1 oklieštená o TAZ 1.Využitá je iba v špičke na „návoz a odvoz“ do podnikov a škôl ŽS.

    Starú L2 prebrala L1 a odrezali sa Hrnčiarovce.

    Nová L2 je experiment na pokračovanie, optimalizačný nápad urobiť celodennú novú nosnú L2 TAZ-Linčianska- Bulharská- Sladovnícka-Družba boli doslova vyhodené peniaze do vzduchu. Tá trasa by bola dobrá pre 3 spoje ráno a 3 poobede. Priam unikátny bol odchod spoja z Družby-Lidl o 23:00 na Linčiansku.

    Bolo by dobré zverejniť, či bola za Trnavu vôbec dajaká oponentúra voči predloženej „optimalízácii“ aby sme videli, či Trnava bezhlavo odobrala, čo sa jej predložilo, alebo či bol aj pokus poľudštiť to na pomery Trnavy.

    Priam unikátne boli novinky typu . nerešpektovať začiatky a konce pracovnej doby, vyučovania, časy odchodov prvých ranných vlakov, odrezať Letisko, urobiť vodičom „oddychovú“ zónu staré aut. nástupištia na Strojárenskej, nestíhateľná chronometráž spojov s odôvodnením, že cestujúci budú nastupovať cez 2 dvere, na Prednádraží tri linky s odstupom po 5 minút a potom 50 minút pauza a veľa ďaľších.
    Veľa zaujímavostí k optimalizácii sa je možné dozvedieť na všeobecnej diskusii http://imhd.zoznam.sk/tt/diskusna-tema/15/Vseobecna-diskusia.html
    na spodnom konci stránky treba dať do vyhľadávača „ Udiak “ , pod týmto menom „diskutoval“ priamo jeden z bratislavských tvorcov Optimalizácie. http://imhd.zoznam.sk/tt/hladaj-diskusie.html?keywords=Udiak&od_den=1&od_mesiac=1&od_rok=2000&do_den=31&do_mesiac=12&do_rok=2014&tema=15 . Poniektoré vyjadrenia „nemajú chybu“ .

    Čas zatiaľ ukazuje, že na úrovní Trnavy za „optimalizáciu“ nie je zodpovedný nikto, používa sa univerzálne vysvetlenie typu : „Trnava ako mesto si objednala a zaplatila u odbornej firmy „Optimalizáciu“. Ako u každej novinky, aj tu sa môže vyskytnúť zopár nedostatkov, ktoré sa operatívne vyriešia.“ Avšak záručná doba a vyhodnotenie výsledku odvedenej práce s prípadným vrátením časti zaplatenej odmeny v prípade „neúspešnosti“ zavedených noviniek, to sa akosi do zmluvy asi nedostalo.

    Súčasťou dodávky „Optimalizácie“ mal byť aj software na vyhodnocovanie vyťaženosti spojov, vraj aj pre MÚ. Neskôr sa niečo vravelo o tajnosti takýchto údajov.
    Bolo by vhodné zverejniť prehľady údajov o počte prepravovaných osôb pred a po optimalizácii.

    Prax ukázala, že je tu následkom optimalizácie aj jeden neočakávaný pozitívny jav.

    Odviezť sa taxíkom po Trnave za 1,99 eura bolo pred optimalizáciou nepredstaviteľné.

    Thumb up 9 Thumb down 2

    • 4.1
      Palko says:

      Fredy, skvelá analýza, ďakujem.
      Keby z odboru dopravy nesúhlasili so všetkým čo „odborná firma“ navrhla nemuselo to takto katastrofálne dopadnúť. Neviem teraz nájsť to info, ale prvá zastávka na Hlbokej stála okolo 15000E (slovom pätnásť tisíc eur). Takže pri súčasnom využívaní MHD sa to nesplatí asi nikdy, ak sa spočítajú všetky náklady na optimalizáciu a nové zastávky.

      Každopádne nemali súhlasiť so systémom nosných a doplnkových liniek. To platí len pre veľké mestá s častými spojmi. Okrem cestujúcich, ktorí majú problém s chodením nikto nebude čakať na prestup viac ako 20 minút, a niektoré linky majú aj viac.

      Takže v širšom uhle pohľadu optimalizácia MHD nie je spravená dobre a tým pádom aj doplnkové investície (na túto zastávku) nie sú celkom v poriadku.

      Thumb up 5 Thumb down 3

  5. 5
    gabo says:

    Budovať zastávku na tomto mieste je absolútny nezmysel. Nesľúbil niekto náhodou MHD v Trnave zadarmo?

    Thumb up 6 Thumb down 3

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.