reklama

Z bývalého Sibamacu je Trnawer, okolie budovy čakajú úpravy aj výstavba parkoviska

Administratívnu budovu bývalého Sibamacu, ktorej dal jej vlastník, trnavská spoločnosť DUPOS INVEST nový názov TRNAWER, čakajú v blízkom čase viaceré zmeny. Prvou viditeľnou zmenou bude výstavba nového priľahlého parkoviska v dotyku objektu.

Lokalita, v ktorej sa budova nachádza, sa dlhodobo potýka s nedostatkom parkovacích miest.

V susedstve sídli univerzita, vedľa Trnaweru sa nachádzajú potraviny, kaviareň a ďalšie prevádzky pre služby, čo so sebou prináša veľký pohyb ľudí a často značné problémy s parkovaním nielen pre nájomcov objektu Trnawer.

Vlastník sa v záujme o zlepšenie situácie rozhodol riešiť súčasnú problematickú situáciu výstavbou nových parkovacích miest na vlastných pozemkoch pri administratívnej budove.

trnawer-1
trnawer-2
Pohľad na budovu bývalého Sibamacu. Objekt prejde v budúcnosti postupnou rekonštrukciou

„Náš objekt je momentálne vyťažený na 60 percent a máme približne 50 voľných kancelárií. Na to, aby sme objekt vyťažili a zabezpečili ekonomickú návratnosť plánovanej a najmä nutnej rekonštrukcie budovy, je potrebné vytvoriť parkovanie zodpovedajúce moderným požiadavkám. Situáciu sa snažíme riešiť vytvorením parkovacích miest na vlastnom pozemku. Aktuálne máme vydané stavebné povolenie na výstavbu parkoviska s 27 parkovacími státiami,“ vysvetlila Veronika Chorváthová zo spoločnosti Dupos Invest, a zároveň naznačila, že stavbu čaká v budúcnosti postupná rekonštrukcia.

Nové parkovacie plochy z betónovej dlažby budú situované zo západnej strany budovy (od potravín Jednota) a z východnej strany od Špačinskej ulice.

Investícia si vyžiada výrub niekoľkých stromov pri budove. Odstránené dreviny investor v zmysle platného stavebného povolenia nahradí novou adekvátnou výsadbou.

„Záleží nám na atmosfére v okolí budovy, a preto máme záujem na zachovaní pásu zelene medzi naším objektom a ulicami Rybníková – Špačinská. Parkovisko zamýšľame ohraničiť nízkym živým plotom. Zároveň uskutočníme aj výsadbu nových stromov. Pri navrhovaní parkoviska sme vzali do úvahy požiadavky mestského úradu a v záujme zachovania viacerých stromov sme zredukovali pôvodne plánovaný počet parkovacích miest,“ priblížila Chorváthová.

Predpokladané termíny realizácie parkoviska budú závisieť najmä od počasia. Investor už má na projekt vydané platné stavebné povolenie.

Začiatok stavebných prác je predbežne naplánovaný na máj tohto roka.

trnawer-viz
Vizualizácia plánovanej výsadby v dotyku nových parkovacích miest s naznačenými zmenami exteriéru budovy

Zdroj: Dupos Invest

Ulož ako PDF
Napísal 22. februára 2015 16:35. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

11 komentárov pre “Z bývalého Sibamacu je Trnawer, okolie budovy čakajú úpravy aj výstavba parkoviska”

  1. 1
    qwq says:

    Ta vizualizacie je nepresna. Chyba tam ten obrovsky nevkusny megaboard…

  2. 2
    Popo says:

    Presne, zaklamana vizualizacia.
    Navyse povodna fasada je prepracovanejsia a dobovo stylova.
    Vizualizacia je lacna, zateplena bezkompozicna a beznapadu pomalovana vec.
    Skoda. Ten objekt si zasluzil viac casu .

  3. 3
    hamilton says:

    V každom dokumente,ktorý sa zoberá zeleňou v Trnave sa konštatuje jej už dnešný nedostatok a jej hlboké poddimenzovanie v pomere k obyvateľom.
    Výsledok regulátora -mesto Trnava,v ktorého kompetencii je zabezpečiť obyvateľom mesta dôstojné a zdravé životné prostredie je neustále povoľovanie ďalších spevnených plôch na teréne na úkor zelene prevažne na svojich pozemkoch.
    Uvedená lokalita už dnes kolabuje z pohľadu statickej dopravy.Miesto skutočnosti,aby mesto vyhlásilo moratórium na budovanie ďaľších parkových stojísk povoľuje ďalšie .Statická doprava rastie úmerne tomu ,čím jej vytvárate väčší priestor.Jestvujúci i tieto nové parkoviská realne nepokrývajú potreby nájomcov budovy obsadenej na 60% .Kde budú parkovať nájomcovia ďalších 50 volných kancelárii???
    V dotyku je samoobsluha, so zvýšeným pohybom chodcov pred ňou bude prístupová komunikácia k parkoviskám kolmo na chodník ….geniálne riešenie odbor dopravy MsÚ.
    Ak by investorovi záležalo na “atmosfére okolia budovy”,tak zrealizuje podzemný parkový dom s parkom na jeho povrchu ….ostatné sú iba prázdne reči

    • 3.1
      qwq says:

      Podzemne parkovisko by bolo drahe. Co sa da robit? Vsade budu parkoviska…

    • 3.2
      dido says:

      Podzemne parkovisko? A ekonomiku prevadzky objektu si nechal kde? Toto su mi veci…
      Ci sak si zoberu uver 5 mega a za 180 rokov sa im to vrati. 20 parkovacich miest este nikoho nezabilo.

      • 3.2.1
        hamilton says:

        Pokial o peniaze pôjde ” až v prvom rade”, tak sa o pár rokov sa budeme pozerať iba na betónove plochy plne aut. Ak je toto tvoj vysnivaný obraz mesta, tak si určite prídeš na svoje.
        Vo svete to tiež stojí peniaze a predsa sa to buduje…. tam sa naozaj dbá na skutočnosť, aby mesta boli pre jeho obyvateľov a nie pre auta

      • 3.2.2
        pavol j. says:

        20 tu, 20 tam a od tatier k dunaju bude jedno velke parkovisko

    • 3.3
      Martin says:

      Predajme vsetky auta, jazdime MHD-ckou a potom bude viac zelene a menej parkovisk.

  4. 4
    dodo says:

    nejde zrealizovat riesenie, kde sucastou parkoviska budu vysadene stromy a s casti by auta parkovali akoby pod stromami ?
    takze z leteckej snimky by vyzerala plocha ako ciastocne zelena.
    takisto zatravnovacie dielce sa uz nepouzivaju ? kombinacia plnej dlazby a zatravnovacich dielcov, kde aspom cast parkoviska by bola, akoze zelena- travnik.
    zabrani sa takto prehrievaniu miest. urcite existuje cel rad nastrojov.
    da sa to dat investorom do podmienok ?
    aspom taketo riesenia

  5. 5
    palcino says:

    neviem sa dostať k informácii, kadiaľ bude prístup na parkovisko… hádam ho neurobia pred potravinami.

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.