reklama

Mesto už chystá prepojovací chodník pre peších aj cyklistov zo staničného parku k depu

Mesto v zmysle svojich vyjadrení z minulého roka reaguje na žiadosti obyvateľov a plánuje posunúť realizáciu prepojovacieho chodníka medzi Parkom Janka Kráľa a železničným depom do prvej fázy. Tou je vypracovanie projektovej dokumentácie.

Ako sme písali vlani v októbri (článok tu), nepríjemnou prekážkou pre cyklistov, ale aj bežcov, chodcov korčuliarov alebo rodičov s kočíkmi pri presune z Prednádražia do Kamenného mlyna na konci „staničného parku“ je prekonávanie nepríjemného úseku zaslepenej železničnej trate.

Ak sa chcete dnes dostať z konca parku na asfaltku smerujúcu k bývalému depu, musíte zísť po strmom hlinenom zráze a preskakovať koľajnice.

Tento problém má vyriešiť nový prepojovací chodník a cyklochodník určený spoločne pre chodcov aj cyklistov.

Radnica v minulých dňoch zverejnila výzvu a prostredníctvom verejnej súťaže hľadá dodávateľa, ktorý vypracuje projektovú dokumentáciu.

prepoj-cyklo
Návrh trasy, ktorá by na konci parku obišla koľajisko a pripojila sa na asfaltovú komunikáciu

„Riešenie bude obsahovať návrh prepojenia súčasného chodníka ukončeného pri železničnej vlečke na konci parku J. Kráľa s cestou k železničnému depu. Cestička pre chodcov a cyklistov bude pokračovať do svahu medzi jestvujúce stromy, kde systémom vhodných oblúkov obíde koniec železničnej vlečky a pripojí sa k jestvujúcej ceste,“ znie zadanie odboru investičnej výstavby na mestskom úrade.

Prepojovacia cesta bude realizovaná v parametroch súčasného chodníka, ktorý plynule predĺžia.

Navrhovaná šírka spoločnej cestičky pre chodcov a cyklistov bude 4 metre. Lemovaná bude záhonovými obrubníkmi uloženými do betónovej bočnej opory. Povrch má byť z asfaltobetónu.

„V trase sa nachádzajú vzrastlé náletové dreviny, ktoré budú dotknuté len v nevyhnutnom rozsahu v prípadoch kolidujúcich s plánovanou trasou. Projektant musí aktívne spolupracovať s odborníkom na zeleň z dôvodu nevyhnutného výrubu vzrastlých stromov a spracuje taký návrh, ktorý bude vopred odsúhlasený a akceptovaný obstarávateľom. Súčasťou dokumentácie preto bude aj odborný posudok zelene s náhradnou výsadbou,“ uvádza výzva na predloženie cenovej ponuky.

V prípade, že sa zámer podarí zrealizovať, vznikne nové, bezpečné a pomerne hladké spojenie pre cyklistov priamo z centra mesta cez Promenádu, cyklochodník Hospodárska – Park Janka Kráľa až do Kamenného mlyna.

V mestskom rozpočte na rok 2015 sú zatiaľ vyčlenené prostriedky len na vypracovanie projektovej dokumentácie, nie na realizáciu zámeru.

prechod-zeleznica1
Ľudia dnes musia prekonávať koľajisko, pre deti ani dospelých to nie je práve príjemná činnosť

prechod-zeleznica2
Cestu na konci Parku J. Kráľa predĺžia o pár desiatok metrov, aby obišli koľajisko

prechod-zeleznica3

prechod-zeleznica4
Okrem koľajníc treba zvládnuť aj nespevnené brehy

prechod-zeleznica6
Koniec železničnej trate je skrytý za stromami

prechod-zeleznica7
Prechod cez koľajisko, v pozadí ukončenie trate

prechod-zeleznica5
Asfaltka vedúca k bývalému depu a do Kamenného mlyna

MAPA:

Zväčšiť mapu

Ulož ako PDF
Napísal 26. februára 2015 6:57. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.