reklama

Zdvíhanie bicyklov nad koľaje a šmýkanie po brehoch možno skončí. Mesto plánuje novú cestu

Trápenie sa cyklistov, bežcov či rodičov s kočíkmi, ktorí musia pri svojej ceste smerom k bývalému železničnému depu a do Kamenného mlyna prekonávať nepríjemný úsek zaslepenej železničnej trate na konci Parku Janka Kráľa, možno skončí.

Ak sa chcete dnes presunúť z Prednádražia do Kamenáča pokojnejšou trasou z parku okolo depa, či chcete alebo nie, čaká vás zdvíhanie bicykla alebo kočíka ponad koľajnice.

Okrem toho je potrebné zvládnuť pomerne strmý zráz a na druhej strane krátky výšľap po rozbitých nespevnených brehoch vedľa koľajníc.

prechod-zeleznica1
Cyklisti dnes musia prekonávať koľajisko, pre deti ani dospelých to nie je práve príjemná činnosť

S otázkou, či sa tento stav zmení, a či mesto plánuje pomôcť obyvateľom využívajúcim vo forme vybudovania slušnej cestičky, ktorá sa napojí na asfaltovú komunikáciu vedúcu k depu, sme sa obrátili na vedúceho kancelárie primátora Pavla Tomašoviča.

Z jeho vyjadrenia vyplýva, že samospráva má v pláne urobiť v tomto úseku zmeny k lepšiemu.

“Komunikácia o tomto probléme už na mestskom úrade prebehla. Teraz viem povedať len toľko, že v budúcom roku by sme radi pripravili projektovú dokumentáciu, ktorá by navrhla riešenie dnešného stavu. Ak by všetko išlo podľa predstáv, je možné, že v roku 2015 príde aj k samotnej realizácii chodníka pre peších aj cyklistov tak, aby sa vyhli prechodu cez koľajnice,” uviedol Tomašovič.

Mesto na tému preklenutia nevyužívaného koľajiska pre cyklistov a chodcov komunikovalo aj so železnicami. “Vyjadrili sa, že s tým nesúhlasia, pretože koľajisko je z ich pohľadu stále takpovediac živé. Môžu ho v prípade potreby využívať ako rezervu pre odstavené vagóny,” vysvetľuje.

Mesto preto zrejme navrhne novú spojovaciu cestu okolo, respektíve za koľajiskom.

“Posledný návrh znel tak, že príde k predĺženiu cesty v Parku Janku Kráľa až za koniec železničnej trate. Nová cesta povedie za koľajiskom a oblúkom sa pripojí na asfaltovú cestu smerujúcu k bývalému železničnému depu,” priblížil Pavol Tomašovič.

Realizáciou novej cesty môže vzniknuť bezpečné a pomerne hladké cyklistické prepojenie z centra mesta cez Promenádu, cyklochodník Hospodárska – Park Janka Kráľa až do Kamenného mlyna.

prechod-zeleznica2
Cestu na konci Parku J. Kráľa možno predlžia o pár desiatok metrov, aby obišli koľajisko

prechod-zeleznica3

prechod-zeleznica4
Okrem koľajníc treba zvládnuť aj nespevnené brehy

prechod-zeleznica6
Koniec železničnej trate je skrytý za stromami

prechod-zeleznica7
Prechod cez koľajisko, v pozadí ukončenie trate

prechod-zeleznica5
Asfaltka vedúca k bývalému depu a do Kamenného mlyna

MAPA:

Zväčšiť mapu

Ulož ako PDF
Napísal 7. októbra 2014 8:23. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

10 komentárov pre “Zdvíhanie bicyklov nad koľaje a šmýkanie po brehoch možno skončí. Mesto plánuje novú cestu”

  1. 1
    Palo says:

    Huráááááááááááá.

  2. 2
    pavol j. says:

    … a co takto zeleznu lavku od SAD-ky resp. SWEDWOOD-u (ponad zeleznicnu trat na Galantu) k FREMACH-u resp. SCONT-u?

  3. 3
    Flego says:

    Roky tam bol prejazd vyrobený z dreva, pekne v úrovni koľajníc, ešte aj s bočnými nábehmi, takže z bicykla som nikdy nezosadal. Potom ho nejaký magor pravdepodobne zo železníc dal odstrániť, pretože raz za rok tam cúvne vagón. Neskutočné! Som zvedavý, koľko ten nový chodník bude stáť.

    • 3.1
      Čumil says:

      Chlape neviem, či ho náhodou nespálili blízky bezdomový osadníci.

      • 3.1.1
        Flego says:

        To by bol ešte ten lepší prípad, za 100 eur by sa dal spraviť nový prejazd, ale ak to boli železnice a bude chodník okolo ako sa píše v článku tak 100 000 eur bude málo.

        • 3.1.1.1
          Čumil says:

          Tiež to tak vidím. No myslím, že robiť chodník cez trať so svetlami, všetky káble atď. + posunom tých nebezpečných šachiet, bude asi väčší budget, inak by to asi neťahali okolo. A aspoň to vyženie homelesákov z poza tej slepej koľaje. Necháme sa prekvapiť.

  4. 4
    dusko says:

    ak sa chcu vyhnut zdlhavym vyjednavaniam so zeleznicou, ktore by navyse ako pise cumil mozno ani nepriniesli usporu nakladov, tak nech ten cyklochodnik potiahnu tak ako sa pise.
    keby sa to podarilo spravit, bolo by to velke plus

  5. 5
    jozo says:

    ked este bola trat TT-Kuty ovela zivsia /70-80-te roky/, jazdili sme z parku smer depo-rybniky-Parna cez regulerny zeleznicny prejazd aj so zavorami, ktore som nikdy nevidel otvorene :-) mozno uz tam nie su, alebo je cesta uzavreta..

  6. 6
    Mihoč says:

    Pán dosluhujúci primátor kedysi nazval tento prechod cyklochodníkom.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.